Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Rondreis New York en omstreken.

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
USA2DAY
Amerika-newbie

Rondreis New York en omstreken.

Bericht door USA2DAY »

Hallo Allemaal,

Wij hebben hier op het forum al veel gelezen, maar we zijn er nog niet helemaal uit. Vandaar wat hulp gevraagd. We gaan van 26 juni tot en met 11 juli naar de States. We hebben Californië en Florida al gedaan een paar jaar geleden, en we willen nu het noordoosten bewonderen.
We vliegen de 26ste naar New York en vliegen de 11de terug vanaf Boston. De tickets zijn geboekt, verder nog niks. We hebben een aantal wensen. 3 nachten New York en waarschijnlijk 2 nachten Washington en naar de Niagara watervallen.

Alleen weten we nog niet wat we in de tussen liggende dagen kunnen doen. Ook rekening houdend met reisafstanden e.d. We zouden ook graag in Canada gaan kijken, maar welke steden zijn dan interessant??? Toronto, Quebec, Ottowa of Montreal??? Of allemaal? Zeker willen we ook nog mooie natuur zien, het hoeft niet allemaal steden te zijn. :shock:

Ik kwam bv. Cape Cod tegen, maar dit ligt niet echt logisch op de route. Is er nog zo'n plaatsje waar je bv kunt walvis kijken, wat wel op de route past.

Welke overnachtingen zijn het beste al in Nederland te boeken? (New York , Washington). :?:

Heel veel vragen dus, maar ik hoop dat er mensen zijn die ons een beetje op weg kunnen helpen.

Wij hebben er in ieder geval heel veel zin en kunnen niet wachten tot het zo ver is. :P

Groeten en alvast bedankt!
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Twee tips voor New York State, het Finger Lake gebied in de omgeving van Ithaca en Thousand Islands op de grens met Canada.
je kan er meer over lezen in ons reisverslag van 2004.
Rob
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Als ik het goed lees hebben jullie dus 16 dagen, waarvan je er drie in NYC en twee in Washington door gaat brengen. Ik zou niet te veel willen doen, helemaal Canada in neemt heel wat tijd in beslag, verkijk je niet op de afstanden!
Net als Rob vind ik het Fingerlakes gebied en het Thousand Islands gebied prachtig. Je zou een grote cirkel kunnen rijden: NYC - Baltimore (ook een leuke stad, die velen overslaan) - Washington - Philadelphia - Niagara Falls - Toronto - Thousand Islands - Boston (je vroeg over Cape Cod en whale watching, de plaatsjes net ten noorden van Boston langs de kust zijn heel pittoresk en vanuit Newburyport kun je op een whale watch. Veel plezier met plannen!
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Helemaal mee eens; Thousand Island regio en Fingerlakes zijn prachtig. En ook de Adirondacks! Er is in New York veel te zien!
http://www.iloveny.com/
http://www.fingerlakes.com/

Annemiek
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
USA2DAY
Amerika-newbie

Bericht door USA2DAY »

Bedankt voor jullie reacties.
Twee tips voor New York State, het Finger Lake gebied in de omgeving van Ithaca en Thousand Islands op de grens met Canada.
Dat klinkt inderdaad heel interessant, en kan ook nog makkelijk in de reis in te plannen.
Je zou een grote cirkel kunnen rijden: NYC - Baltimore (ook een leuke stad, die velen overslaan) - Washington - Philadelphia - Niagara Falls - Toronto - Thousand Islands - Boston (je vroeg over Cape Cod en whale watching, de plaatsjes net ten noorden van Boston langs de kust zijn heel pittoresk en vanuit Newburyport kun je op een whale watch
Deze route hadden we ongeveer in gedachten. Is Torronto een mooie stad? Bedoel je dat je vanaf Niagara naar Torronto gaat en dan weer terug naar Niagara, of verder door Canada?

Als iemand nog tips heeft hoor ik het graag.

Groeten
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Ik bedoelde van Niagara Falls via Toronto langs het Ontario meer naar de Thousand Islands. Dit is een leuke weg en dan kom je bij Alexandria Bay weer New York State binnen.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
USA2DAY
Amerika-newbie

Bericht door USA2DAY »

Hallo Allemaal,

We zijn weer een stukje opgeschoten met het plannen van onze route. 8)
Toch heb ik weer een paar vraagjes.

Ik heb gelezen dat je van Philidelphia via New Jersey naar Washington kunt rijden. Is dit de moeite waard? Ben je dan veel langer onderweg?

Welk deel van de Adirondack is het meest interessant om te bezoeken.
Bij de Finger Lakes kun je bv. naar Watkins Glenn, zij er ook van dit soort bekende plekken in de Adirondacks?

Verder heb ik nog een vraag over Cedar Point. Ik de vraag ook al aan Jacqueline persoonlijk gevraagd, maar misschien zijn er meer van jullie die mij kunnen helpen.
Oorspronkelijk zouden we van Washington naar Buffalo rijden.
En dan bij Buffalo naar het Six Flags Darien Lake gaan.
Nu klinkt Cedar Point in Sandusky ook interessant.
Alleen is dit wel een stuk omrijden. Is dit de moeite waard??? :?

Als iemand input heeft hoor ik het graag.

Kon je trouwens ergens een kaartje van je te plannen reis via het forum aanvragen?

Alvast bedankt!

Gr.Jordan
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

USA2DAY schreef:Verder heb ik nog een vraag over Cedar Point. Ik de vraag ook al aan Jacqueline persoonlijk gevraagd, maar misschien zijn er meer van jullie die mij kunnen helpen.
Oorspronkelijk zouden we van Washington naar Buffalo rijden.
En dan bij Buffalo naar het Six Flags Darien Lake gaan.
Nu klinkt Cedar Point in Sandusky ook interessant.
Alleen is dit wel een stuk omrijden. Is dit de moeite waard??? :?
Volgens mij is het inderdaad wel ietsjes om, maar ik gok ook wel dat het de moeite waard is :lol: (zelf gaan we zaterdag weg en zitten we volgens de planning op 10 juni in Cedar Point. Dan kan ik je het vertellen of Cedar Point de moeite is... Alhoewel ik vrijwel 100% al van te voren kan zeggen DAT het gewoon de moeite waard is) :lol:
USA2DAY schreef:Kon je trouwens ergens een kaartje van je te plannen reis via het forum aanvragen?

Ja dat kan. Als je zelf al je route hebt voorbereid, kun je in dit topic je kaartje aanvragen.
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
USA2DAY
Amerika-newbie

Bericht door USA2DAY »

Volgens mij is het inderdaad wel ietsjes om, maar ik gok ook wel dat het de moeite waard is (zelf gaan we zaterdag weg en zitten we volgens de planning op 10 juni in Cedar Point. Dan kan ik je het vertellen of Cedar Point de moeite is... Alhoewel ik vrijwel 100% al van te voren kan zeggen DAT het gewoon de moeite waard is)
Jullie zijn echt pretpark fans zag ik!
Echt gaaf hoor. Ik vind het zelf ook erg leuk. Misschien dat wij ook nog meer parken gaan bezoeken.
Lekker he, nog een paar dagen en dan vertrekken. Wij moeten nog een dikke maand wachten, maar het begint wel op te schieten. :lol:
Ik ben zeer benieuwd hoe je Cedar Point vindt. Het klinkt echt heel gaaf en ik ben bijna overtuigd. :wink:

Als je er bent geweest (na je vakantie ofzo) en je bent in de mogelijkheid om nog wat te laten weten, hoor ik het graag.

Heel veel plezier en geniet ervan!!!

Zijn er nog andere mensen die rond de 26ste juni naar New York (of omstreken) gaan?
USA2DAY
Amerika-newbie

Bericht door USA2DAY »

Hoe zit het trouwens met 4th of July?
Wat gebeurt er dan in Amerika, of wat gebeurt er niet???
Ligt het openbaar leven stil?

Wij zouden dan in de omgeving van de Niagara watervallen zijn.
Ik neem aan dat deze dan wel gewoon open zijn? (domme vraag misschien :oops: )

Heeft iemand hier ervaring mee?
enger003
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door enger003 »

USA2DAY schreef:Hoe zit het trouwens met 4th of July?
Wat gebeurt er dan in Amerika, of wat gebeurt er niet???
Ligt het openbaar leven stil?

Wij zouden dan in de omgeving van de Niagara watervallen zijn.
Ik neem aan dat deze dan wel gewoon open zijn? (domme vraag misschien :oops: )

Heeft iemand hier ervaring mee?
Nee hoor, dan komt er een dagje geen water naar beneden.....
:D Eric
kijk ook eens op mijn weblog:
http://engers.web-log.nl
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Je moet er rekening mee houden dat het overal erg druk zal zijn het is tenslotte een feestdag, zorg dus zeker dat je dat weekend al een hotelreservering hebt want anders slaap je misschien in je auto :hilarious:
"s Avonds zijn er op veel plaatsen grote vuurwerkshows denk dat dat bij Niagara Falls niet anders zal zijn.
Rob
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer