Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Amish mensen nu zien of later op de reis?

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
brekson
Amerikafan

Amish mensen nu zien of later op de reis?

Bericht door brekson »

Beste medeforummers

Wij zitten momenteel in Hershey op 45 min rijden van amishcounty Lancaster
We zitten een beetje vast aan ons tijdschema op weg naar het noorden richting Ithaca en Watkins Glenn.

Is het de moeite om morgenvroeg voor dat we naar het noorden rijden, nog even langs Lancaster te rijden als we Amisch willen zien ?
Of gaan we ze up north ook nog tegenkomen?

Het is toch al gauw 1 1/2 uurtje omrijden, en ze geven regenweer. Dus ze zullen misschien allemaal aan de thee zitten :?

grtjes
Het is nooit te laat om anderen iets te vragen, ooit komt het moment dat ik anderen kan helpen.
DVDGuy
Amerika-expert
Partner van: Krabbegat
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Amish mensen ne zien of later op de reis

Bericht door DVDGuy »

Tja, lastig om advies te geven; ik zou het zelf wel doen.

Veel plezier vandaag en hopelijk valt het met de regen mee :wink:
yarrah
Amerika-expert

Re: Amish mensen nu zien of later op de reis?

Bericht door yarrah »

brekson schreef: nog even langs Lancaster te rijden als we Amisch willen zien ?
Eeehh,... het zijn geen apies o.i.d.
Go T@bbing!!!!

Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
DVDGuy
Amerika-expert
Partner van: Krabbegat
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door DVDGuy »

yarrah schreef:
brekson schreef: nog even langs Lancaster te rijden als we Amisch willen zien ?
Eeehh,... het zijn geen apies o.i.d.
Afbeelding
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

yarrah schreef:Eeehh,... het zijn geen apies o.i.d.
Iedereen die daar of ergens anders naar de Amish gaat, gaat toch eigenlijk "apies kijken"?
brekson
Amerikafan

Bericht door brekson »

Nee , het zijn geen apen , maar ik ben wel blij dat we er geweest zijn

Door amishcounty rijden zonder ze te zien , of te willen zien is nog triestiger dan alleen maar aapjes kijken
Ben er wel van geschrokken dat ze zo commercieel zijn. Ze buiten zichzelf ook een beetje uit
Overal vind je winkeltjes en farm om alles aan de man te brengen

Zeg nu niet dat ze niet willen dat we komen kijken hé :)

Lancaster is één en al toeristenlokkertje en we hebben gewoon meegedaan..........leve de amish of zij die zich voordoen als amish en hun graantje meepikken

grt vanuit Buffalo op weg naar Niagara falls
Het is nooit te laat om anderen iets te vragen, ooit komt het moment dat ik anderen kan helpen.
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

lol DVDGuy
Groetjes,
Carine
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

brekson schreef: Ben er wel van geschrokken dat ze zo commercieel zijn. Ze buiten zichzelf ook een beetje uit
Overal vind je winkeltjes en farm om alles aan de man te brengen
Hierdoor zijn veel van de "strenge" Amish uit dat gebied wegverhuisd.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
katrienenluc
Amerikakenner
Partner van: Luke21
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door katrienenluc »

Wij zijn op zondag door de straten gereden. Hun winkels waren toen gesloten, want ze zaten allemaal bij elkaar op de zondagsmis+lunch. Rond 14u kwamen ze allemaal van de hoven gereden met hun karren of blootsvoets gestapt, op weg terug naar hun eigen huis. Was toch wel authentiek hoor. Geen enkele toerist tegengekomen trouwens.
gondelier
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door gondelier »

Ik moet zeggen dat ik er nogal wat moeite mee had om inderdaad de aapjes te bekijken. Wij kwamen op zondagmiddag aan, en zijn 's avonds wat rond gaan rijden. Overal zag je grote groepen Amish bij elkaar zitten die van de zondag aan het genieten waren. We zijn even gestopt, maar foto's nemen vond ik toch niet kunnen.
De volgende dag waren we in Kitchen Kettle Village, en daar kwamen veel Amish langs gewandeld en gefietst. Uit een bus met toeristen stapten diverse mensen met grote fototoestellen die ze van zeer dichtbij allemaal op de foto zetten. Ondanks dat de Amish weten dat daar veel toeristen komen vond ik het toch erg gênant. Heb wel foto's gemaakt op afstand en ingezoomd, maar het voelde voor mij niet goed. Zeker als je weet dat ze niet gefotografeerd mogen worden.
boeffie
Amerikakenner

Bericht door boeffie »

Ik rijd altijd liever door Amish gebied voor foto's op woensdag, want woensdag = wasdag, en buiten het feit om dat je veel kleurige waslijnen tegenkomt, zijn ze ook veelal buiten en vaak bereid tot een praatje. Ik heb vaak genoeg foto's gemaakt van allerlei objecten, met hun toestemming, maar nooit van de mensen zelf. Werd eens uitgenodigd om een Amish farm te bekijken en die man zei zelfs, dat zijn buggy wel op de foto mocht want hij had 'm speciaal daarvoor gepoetst. :thumbup:
Swiebertje
Amerika-newbie

Bericht door Swiebertje »

Ik ben 3x bij de Amish geweest in de omgeving van Lancaster en Strasburg. Geen foto''s maken ?? Wat een onzin. Ze willen alleen niet van dichtbij op de plaat worden gezet.
Ik ben op een Amish veiling/markt geweest en tig fotos gemaakt. Geen enkel probleem. En commercieel? Ik heb geen winkel gezien. Wat je niet moet doen is naar de bekende plekken gaan.
Gewoon de auto pakken en rond tuffen en zien wat je tegenkomt. Ik ga volgend weer en ga beslist weer bij de Amish op bezoek. Oh ja....mocht je gaan...ga dan op een zondag ochtend. Dan gaat iedereen bij vrienden op bezoek en is het ontzettend druk op de weg met de paard en wagens.
gondelier
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door gondelier »

Als je iets meer leest over de Amish, dan weet je dat ze niet gefotografeerd willen worden, en ik probeer ze dus met respect te benaderen. Dus geen foto's van dichtbij.
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

gondelier schreef:Ik moet zeggen dat ik er nogal wat moeite mee had om inderdaad de aapjes te bekijken. .......... Heb wel foto's gemaakt op afstand en ingezoomd, maar het voelde voor mij niet goed. Zeker als je weet dat ze niet gefotografeerd mogen worden.
Heel herkenbaar, dit gevoel. Ik vond het prachtig om zomaar wat rond te rijden, de karretjes, de kinderen in de Amish kleding, het wasgoed e.d. te zien, maar tegelijkertijd had ik ook dat gevoel dat ik zomaar in het privéleven van andere mensen zat te snuffelen. Fotograferen is een belangrijke hobby voor ons, het was dan ook heel moeilijk om de fototoestellen niet te gebruiken. Dat is dan ook niet helemaal gelukt, we hebben op afstand een paar foto's gemaakt en daar zijn we achteraf toch wel blij mee, omdat we nu ook een tastbare herinnering aan deze mooie middag hebben. De Amish weten natuurlijk ook wel dat ze gefotografeerd worden, dus dat 'beetje stiekem' helpt ook niet echt. Maar ze voluit van dichtbij gaan fotograferen, nee dat ging ons toch te ver.

Afbeelding
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
katrienenluc
Amerikakenner
Partner van: Luke21
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door katrienenluc »

Wat een knappe foto Henriëtte!!!
Die heb je toch erg moeten inzoomen, of niet?
Ik vind het eentje voor op jullie nieuwe site hoor! (zijn die foto's bewerkt trouwens?
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

De foto is gemaakt met een telelens, het inzoomen valt dus wel mee.

Bedoel je onze PicturEyes site? Ja hoor, die foto's die daar op staan zijn we meestal wel bewerkt: we passen het contrast aan en ontscherpen ze, en soms croppen we ze.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Amish bij mij thuis aan het werk. Ze wonen 2 dorpen verderop

Afbeelding
guinevere
Amerika-expert

Bericht door guinevere »

OT: niet alle Amish willen niet dat hun foto genomen wordt, helaas kan je niet aan iemand zien of het wel of niet mag. Het komt in ieder geval vanuit hun geloof voort en moet dus echt gerespecteerd worden.
Afbeelding
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

ned in MO schreef:Amish bij mij thuis aan het werk. Ze wonen 2 dorpen verderop
En hoe doen ze het? :P
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

kijk zelf. Het rechtergedeelte hebben ze er bij aangebouwd

Afbeelding
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer