Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
op zoek naar reisverslagen met camper
op zoek naar reisverslagen met camper
Na 2 jaar vakantie in het zuidwesten met camper willen we komend jaar zeker weer naar de USA met camper reizen.
we weten alleen nog niet of we opnieuw naar de westkant gaan of naar de oostkant.
ik kan echter (buiten de verslagen van rob&annie en de lagerweij family) weinig interessante verslagen met camper vinden in het noordoosten, weet iemand nog wat de vinden?
en de die hards (R&A) kunnen misschien nog even kort vertellen of er verschillen zijn in campings en andere zaken t.o.v. west usa?
als het noordoost wordt, wordt het een rondje boven NY ook door een deel van Canada.
we weten alleen nog niet of we opnieuw naar de westkant gaan of naar de oostkant.
ik kan echter (buiten de verslagen van rob&annie en de lagerweij family) weinig interessante verslagen met camper vinden in het noordoosten, weet iemand nog wat de vinden?
en de die hards (R&A) kunnen misschien nog even kort vertellen of er verschillen zijn in campings en andere zaken t.o.v. west usa?
als het noordoost wordt, wordt het een rondje boven NY ook door een deel van Canada.
2010: CA - AZ - UT - NV
2011: NV - AZ - WY - CO - UT
2012: NV - AZ - UT - CO - SD
http://www.bitter.reisverslag.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.bitter.reisverslag.com" onclick="window.open(this.href);return false;
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Re: op zoek naar reisverslagen met camper
Zoek eens even naar de reisverslagen van Nieuwenoord ook zij hebben een campertrip in het noordoosten gedaan.
Verschil in campgrounds:
Een stuk(je) duurder.
Veel vaste bewoners (seizoenplaatsen) met maar enkele trekkersplaatsen.
Vaak geen full hookup maar alleen water en electra met een dumpstation of dumpservice (ze komen dan op je plek met een speciale wagen je tanks legen.
Veel campgrounds liggen in een bos, weinig open (zonnige) plaatsen.
Ook de private campgrounds doen kwa uiterlijk denken aan NP of SP campgrounds, (ongelijke plekken op gras of gravel)
Winkels en restaurant zijn niet op campers berekend (kleine parkeerplekken)
In veel gebieden wil men dat je in het weekend voor (minimaal) twee nachten boekt.
Maar het noordoosten is wel een schitterend gebied om doorheen te reizen.
Wij hebben plannen om dit najaar weer 4 weken door het noordoosten te trekken.
Verschil in campgrounds:
Een stuk(je) duurder.
Veel vaste bewoners (seizoenplaatsen) met maar enkele trekkersplaatsen.
Vaak geen full hookup maar alleen water en electra met een dumpstation of dumpservice (ze komen dan op je plek met een speciale wagen je tanks legen.
Veel campgrounds liggen in een bos, weinig open (zonnige) plaatsen.
Ook de private campgrounds doen kwa uiterlijk denken aan NP of SP campgrounds, (ongelijke plekken op gras of gravel)
Winkels en restaurant zijn niet op campers berekend (kleine parkeerplekken)
In veel gebieden wil men dat je in het weekend voor (minimaal) twee nachten boekt.
Maar het noordoosten is wel een schitterend gebied om doorheen te reizen.
Wij hebben plannen om dit najaar weer 4 weken door het noordoosten te trekken.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Dank je Rob. Veel van mijn links werken niet meer, maar de verslagen van onze reizen staan allemaal op de blog: http://www.nieuwenoord.nl/?page_id=2132. Per jaar aan te klikken of via de links in het rechter zijmenu!
- DVDGuy
- Amerika-expert
- Partner van: Krabbegat
- Aantal x V.S. bezocht: 7

Omdat wij komend jaarvoor het eerst willen tentkamperen in Noord Oost, maar even aangehaakt.
Rob jij geeft aan "Veel vaste bewoners (seizoenplaatsen) met maar enkele trekkersplaatsen". Hoe zit dit met tentplekken? Bij het zoeken naar campings kwam ik vaak nauwelijks tentplekken tegen en dan vaak op, zoals het er voor mij uitzag, niet de mooiste plekken van de camping. Moet ik ivm het beperkte aantal tentplekken daar rekening mee houden door bv vooraf te reserveren oid? Marjan haar site krijg ik niet meer geopend om daar even te kijken naar de diverse plaatsen.
Anna Martha
Rob jij geeft aan "Veel vaste bewoners (seizoenplaatsen) met maar enkele trekkersplaatsen". Hoe zit dit met tentplekken? Bij het zoeken naar campings kwam ik vaak nauwelijks tentplekken tegen en dan vaak op, zoals het er voor mij uitzag, niet de mooiste plekken van de camping. Moet ik ivm het beperkte aantal tentplekken daar rekening mee houden door bv vooraf te reserveren oid? Marjan haar site krijg ik niet meer geopend om daar even te kijken naar de diverse plaatsen.
Anna Martha
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Wij hebben tijdens onze 2008 trip eigenlijk maar 1 campground gehad die puur op campers, trailers en 5wheels gericht was dat was Sunset Beach Resort op dag 24, voor de rest hadden alle campgrounds best een redelijk aantal tentplekken.
Helaas hebben veel campgrounds (niet alleen in het noordoosten) de gewoonte om voor de tentplekken een beetje de verloren hoekjes waar ze geen campers in kunnen krijgen te gebruiken.
Helaas hebben veel campgrounds (niet alleen in het noordoosten) de gewoonte om voor de tentplekken een beetje de verloren hoekjes waar ze geen campers in kunnen krijgen te gebruiken.
Wij hebben vorig jaar oktober met een camper door het noord oosten getrokken, geweldig gebied! Ons reisverslag: http://roetjesusa2010.blogspot.com/
Verschillen ten opzichte van het westen vonden wij: het is allemaal minder 'groots', de wegen zijn smaller en vaker eenbaanswegen. Op de campgrounds moet je wat vaker back-in en inderdaad ongelijke plaatsen ... zie ons reisverslag
maar wij hebben wel overal full hookup gestaan.
Verschillen ten opzichte van het westen vonden wij: het is allemaal minder 'groots', de wegen zijn smaller en vaker eenbaanswegen. Op de campgrounds moet je wat vaker back-in en inderdaad ongelijke plaatsen ... zie ons reisverslag

If you can dream it, you can do it
1999, 2000, 2002, 2004, 2006 en 2007 Florida, 2005 New York + Noord Oost, 2009 Zuidwesten en 2010 Fall Foliage in Oost USA!
http://roetjesusa2010.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
1999, 2000, 2002, 2004, 2006 en 2007 Florida, 2005 New York + Noord Oost, 2009 Zuidwesten en 2010 Fall Foliage in Oost USA!
http://roetjesusa2010.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- DVDGuy
- Amerika-expert
- Partner van: Krabbegat
- Aantal x V.S. bezocht: 7
@Erica: bedankt voor je reisverslag van het Noord Oostern
; die kenden wij nog niet

ja dank je Erica, leuk verslag! doel van het topic is al bereikt 
maar we zijn nog niet overtuigd, mede ook omdat we niet weten of de indian summer een must is, zelf denken we van wel en dan zou de vakantieplanning weer omgegooid moeten worden...

maar we zijn nog niet overtuigd, mede ook omdat we niet weten of de indian summer een must is, zelf denken we van wel en dan zou de vakantieplanning weer omgegooid moeten worden...
2010: CA - AZ - UT - NV
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 984 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 5 Reacties