Wij vliegen in oktober 2012 naar familie in NY. We kunnen nu een retour, zonder tussenstop, boeken voor 499 bij air berlin.
Voor ons gevoel een goede prijs. Zullen we nog wachten met boeken omdat we nog voldoende tijd hebben of deze tickets boeken?
Graag jullie ideeen over deze prijs.
Wij zijn in 2010 ook met air berlin direct op jfk gevlogen (vanaf Ddorf), voor dezelfde prijs. Dit is een goede prijs volgens mij. Wij hebben toen ook lang van te voren geboekt en later liepen de prijzen voor dezelfde vlucht op. Verde is AB prima bevallen, alleen je hebt geen prive schermpjes in de stoelen.
Ik ben meteen eens op het net gaan kijken, maar zo te zien vertrek je dus niet vanaf Amsterdam? (ik was even hoopvol....)
vluchten vanaf Duitsland zijn al gauw wat goedkoper dan vanaf Amsterdam....maar als je daar in de buurt woont, komt dat niet slecht uit, natuurlijk...
Die prijs lijkt mij ook prima voor een rechtstreekse retour in oktober!
Wij hebben dit jaar met AirBerlin gevlogen en dat was prima. Inderdaad geen eigen schermpjes, maar wel goede service, oordopjes, deken, slaapmasker, veel drankrondjes, shotje baileys bij de maaltijd .
Bedankt voor alle snelle reacties. Dus ik begrijp van iedereen dat het een goede deal is en air berlin een goede maatschappij. En die schermpjes.... daar heeft Steve Jobs inderdaad een oplossing voor gevonden. Wij wonen in het oosten en dusseldorf is dichterbij als amsterdam. Ga via tix.nl boeken 4 personen 1993.00.
Iemand nog leuke tips voor de invulling daar? Behalve de standaard zaken, die hier overal te vinden zijn.
Ik zou hier op het forum nog even rondkijken voor de ervaringen met tix.nl. Eén forumlid heeft daar zulke dingen ondervonden dat ik zelf nooit bij dat bedrijf zal boeken. Waarom boek je niet rechtstreeks bij Air Berlin?
Prima maatschappij trouwens, wij zijn in 2009 met hen naar LA gevlogen.
Ook wij positieve ab ervaringen afgelopen zomer van DUS rechtstreeks naar LA. we hebben rechtstreeks bij ab geboekt. Wel een member card aangeschaft die je meteen terugverdient als je stoelen wilt reserveren. En je mag 32 kg meenemen, ook handig (voor de terugweg).
als je voor hetzelfde geld tickets kunt kopen bij de airline zelf, dan moet je dat zeker doen! als er dan iets gebeurt, kun je direct op de maatschappij terugvallen en zullen ze veel meer voor je doen....en heb je geen last van een tussenpersoon waar jij van afhankelijk bent!
meyem schreef:als je voor hetzelfde geld tickets kunt kopen bij de airline zelf, dan moet je dat zeker doen! als er dan iets gebeurt, kun je direct op de maatschappij terugvallen en zullen ze veel meer voor je doen....en heb je geen last van een tussenpersoon waar jij van afhankelijk bent!
Helemaal mee eens.
Wij hebben prima ervaringen met de KLM site. Ook de kosten zijn beperkt tot EUR 10,00.
Zelf stoelen reserveren zonder kosten. Eventueel bijkopen van comfortklasse. Geen dure 0900 nummers, maar gewoon een normaal vast telefoonnummer.
We've been long together, through pleasant and through cloudy weather. (Anna Laetitia Barbauld)
meyem schreef:als je voor hetzelfde geld tickets kunt kopen bij de airline zelf, dan moet je dat zeker doen! als er dan iets gebeurt, kun je direct op de maatschappij terugvallen en zullen ze veel meer voor je doen....en heb je geen last van een tussenpersoon waar jij van afhankelijk bent!
Beste Meyem, je geeft eigenlijk aan dat een tussenpersoon geen toegevoegde waarde levert en dat een airline per saldo altijd meer voor jou als individu doet. Ik ben echter van mening dat het tegendeel waar is. Door de volumes die agenten afnemen bij een luchtvaartmaatschappij zijn zij juist in staat om ook een vuist te maken voor hun klanten op het moment dat dat nodig is. Zo kan het soms gebeuren dat er, ondanks dat er niet aan specifieke voorwaarden van een airline wordt voldaan, toch uit coulance een oplossing wordt gevonden voor nare situaties. Als agent ben je in staat het ook hogerop te zoeken in een organisatie als je nee als antwoord krijgt, maar een situatie dusdanig is dat het afwijken van de voorwaarden soms ook fair lijkt. Ik ben het ermee eens dat als een agent zijn werk als intermediair niet goed doet je beter af bent zonder hen. Ik denk echter dat de toegevoegde waarde van een agent juist is om een helpende hand te bieden wanneer nodig, zoals wij dat als TIX ook doen. Helaas worden de gevallen als er iets mis gaat bij een agent, vaak onder een enorm vergrootglas gelegd. Alle tienduizenden andere tevreden klanten zijn echter zo blij dat ze hun frustraties niet kwijt willen raken op het net, maar als tevreden mensen rondlopen in in dit geval NYC.
Aïda schreef:Ik zou hier op het forum nog even rondkijken voor de ervaringen met tix.nl. Eén forumlid heeft daar zulke dingen ondervonden dat ik zelf nooit bij dat bedrijf zal boeken. Waarom boek je niet rechtstreeks bij Air Berlin?
Beste Aida, Ik lees je post met betrekking tot ervaringen met TIX.nl. Zoals in ieder bedrijf gaat er wel eens iets mis, waarbij het feit geldt dat hoe groter de organisatie hoe vaker het in absolute getallen voor zal komen. Dat er soms iets mis gaat betreuren wij ten zeerste. Mocht dit voorkomen dan zijn dit soort cases ook direct juist aanleiding tot verbeteringen in dienstverlening. Wij snappen dat onze toegevoegde waarde niet enkel ligt in de verkoop, maar juist in de dienstverlening. Ik weet dat er aan het begin van het jaar technische problemen zijn geweest met het doorgeven van paspoortgegevens, waar je waarschijnlijk op doelt. Alles is echter uiteindelijk bij alle klanten opgelost. En zoals ik al eerder bij een andere post aangaf, worden de gevallen dat iets niet goed gaat vaak groot uitgemeten, vergeet niet dat er in de tussentijd tienduizenden andere klanten zijn die tevreden zijn. Vr grt TIX.nl Customer Support
Laatst gewijzigd door Rob op 08 nov 2011, 22:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden:Reclame verwijderd
In ieder geval sympathiek dat er niet 'anoniem' gereageerd wordt als een zogenaamde "heel erg tevreden ervaringsdeskundige", maar gewoon met naam en toenaam. Mag ook wel eens gezegd worden.
*geen aandelen, geen ervaringen, wel interesse in zomer11*
Persoonlijk vind ik het altijd een beetje vervelend als bedrijven gaan posten op een forum, uit de naam van het bedrijf. Dit is een forum om ervaringen uit te wisselen, niet om reclame te maken voor je bedrijf (om mensen alsnog aan te zetten via jou te boeken) of om klachten af te handelen. Wat mij betreft dus een beetje ongepast....
Dit is in het modteam besproken, Tix mag zichzelf net als andere forumleden verdedigen als daar aanleiding toe is, men mag echter geen reclame maken of akties promoten.
Aïda schreef:Ik zou hier op het forum nog even rondkijken voor de ervaringen met tix.nl. Eén forumlid heeft daar zulke dingen ondervonden dat ik zelf nooit bij dat bedrijf zal boeken. Waarom boek je niet rechtstreeks bij Air Berlin?
O.b.v een slechte ervaring niet boeken
Boek je dan na een positieve ervaring wel?
Wij hebben via Tix 2 tickets geboekt naar Dublin en dat was voor ons een prima (eerste) ervaring.
Wij gaan ook oktovber 2012 naar NY. 500 euro is wel het uiterste bedrag dat ik wil uitgeven aan een ticket. Zie ook wel eens lagere prijzen langskomen (op het forum dan). Ik ga nog even wachten denk ik. Is dat een goed idee?? Iemand?? Heb mij inmiddels wel aangemeld bij een aantal 'flight alerts'. Tips zijn welkom.
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.