Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
New York 2012 in mijn eentje op vakantie
New York 2012 in mijn eentje op vakantie
Goede avond iedereen,
IK zal me nogmaals even voorstellen (het is een tijdje geleden): Ik ben Ramon en ben inmiddels 29 jaar. Ben een levensgenieter die nog van alles wilt zien/doen etc. Ook ben ik helaas een sport addict en hou ik van games/films/lezen/reizen/shoppen/muziek festivals. Op naar het belangrijke deel.
Ik ben van plan om volgend jaar in mijn eentje naar New York te gaan. Ik ben in December 2010 - Januari 2011 in Florida geweest. Miami-Tampa-Daytona-Orlando waren destijds zo ongeveer onze bestemmingen. Ik zal er vast wel een missen maar toch. Ik en een vriend van me hebben het erg naar onze zin gehad. Te erg eigenlijk zodat ik net als velen het Amerika virus te pakken heb.
Aangezien er niemand begin het volgend jaar met me mee wil heb ik maar besloten op alleen te gaan.
Ik heb hierom gekozen voor New York. Ik wil wel echt van alles doen in New York en niet veel stil zitten.
*Mijn Reisperiode is rond (Maart als optie) April - Mei (in Februari ben ik nog van plan om naar Suriname te gaan)
*Ik wil ongeveer 10 dagen gaan.
*Mijn grootste wensen zijn: Sportwedstrijden bezoeken (The Knicks, Yankees, The Jets, The Giants), heel veel Amerikaans eten (ik heb Taco Bell, Johnny Rockets/Friday's en van die "all you can eat" shops erg gemist), en natuurlijk de stad New York ontdekken.
*Ik wil verblijven in een hostel en met google heb ik het "Hostelling International - New York" gevonden.
*Ik ben ook veel internet aan het afstruinen op zoek naar leuke tips. NewYork.nl en natuurlijk AllesAmerika.com.
Heeft iemand nog tips of iets anders wat hij/zij met mij wilt delen?
Ik wens iedereen een fijne avond en een prettig weekend.
Groeten Ramon.
IK zal me nogmaals even voorstellen (het is een tijdje geleden): Ik ben Ramon en ben inmiddels 29 jaar. Ben een levensgenieter die nog van alles wilt zien/doen etc. Ook ben ik helaas een sport addict en hou ik van games/films/lezen/reizen/shoppen/muziek festivals. Op naar het belangrijke deel.
Ik ben van plan om volgend jaar in mijn eentje naar New York te gaan. Ik ben in December 2010 - Januari 2011 in Florida geweest. Miami-Tampa-Daytona-Orlando waren destijds zo ongeveer onze bestemmingen. Ik zal er vast wel een missen maar toch. Ik en een vriend van me hebben het erg naar onze zin gehad. Te erg eigenlijk zodat ik net als velen het Amerika virus te pakken heb.
Aangezien er niemand begin het volgend jaar met me mee wil heb ik maar besloten op alleen te gaan.
Ik heb hierom gekozen voor New York. Ik wil wel echt van alles doen in New York en niet veel stil zitten.
*Mijn Reisperiode is rond (Maart als optie) April - Mei (in Februari ben ik nog van plan om naar Suriname te gaan)
*Ik wil ongeveer 10 dagen gaan.
*Mijn grootste wensen zijn: Sportwedstrijden bezoeken (The Knicks, Yankees, The Jets, The Giants), heel veel Amerikaans eten (ik heb Taco Bell, Johnny Rockets/Friday's en van die "all you can eat" shops erg gemist), en natuurlijk de stad New York ontdekken.
*Ik wil verblijven in een hostel en met google heb ik het "Hostelling International - New York" gevonden.
*Ik ben ook veel internet aan het afstruinen op zoek naar leuke tips. NewYork.nl en natuurlijk AllesAmerika.com.
Heeft iemand nog tips of iets anders wat hij/zij met mij wilt delen?
Ik wens iedereen een fijne avond en een prettig weekend.
Groeten Ramon.
- meyem
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Re: New York 2012 in mijn eentje op vakantie
Zeker, ik barst van de tips...maar aangezien ik maandagochtend naar Japan vertrek (ook voor een trip in m'n uppie...heerlijk!), heb ik nu even niet de ruimte in mijn hoofd om hier dingen neer te zetten....
Ik zit straks ook een tijdje alleen in NY, eind april begin mei, en ga waarschijnlijk in een soort hostel voor vrouwen overnachten, in Upper West...lijkt me een gezellige buurt, maar goed, niets voor jou, aan je naam te oordelen ...
verdiep je even goed in welke hostels legaal zijn in de stad, want ze zijn druk doende illegale hostels op te doeken en dat zijn er nogal wat....
http://www.tripadvisor.com/ShowForum-g6 ... _York.html is een goede site om achter dit soort dingen te komen...
en verder moet je zeker ook hier even langs komen, gezellig en ook boordevol nuttige informatie:
http://newyork.startpagina.nl/prikbord/
alvast heel veel plezier met de voorbereiding (leuk he?) en ook nog een gezellige zondag toegewenst....
Ik zit straks ook een tijdje alleen in NY, eind april begin mei, en ga waarschijnlijk in een soort hostel voor vrouwen overnachten, in Upper West...lijkt me een gezellige buurt, maar goed, niets voor jou, aan je naam te oordelen ...

verdiep je even goed in welke hostels legaal zijn in de stad, want ze zijn druk doende illegale hostels op te doeken en dat zijn er nogal wat....
http://www.tripadvisor.com/ShowForum-g6 ... _York.html is een goede site om achter dit soort dingen te komen...
en verder moet je zeker ook hier even langs komen, gezellig en ook boordevol nuttige informatie:
http://newyork.startpagina.nl/prikbord/
alvast heel veel plezier met de voorbereiding (leuk he?) en ook nog een gezellige zondag toegewenst....

Voor sport kijken tussen maart en mei heb je weinig opties. Jets en Giants kun je vergeten aangezien de NFL dan stil ligt. Knicks waarschijnlijk ook i.v.m. lockout. Dus blijven alleen de Yankees over.
-
- Amerika-ontdekker
Als je veel wilt ondernemen in de NYC schaf dan vooral de New York Pass aan. Voor 80 dollar kun je ruim 45 attracties bezoeken incl het vrijheidsbeeld en empire state. Mijn favoriete dingen die ik heb gedaan met de pas was fietsen door Central Park en Top of the Rock bezoeken. Top of the Rock is de top van het Rockefeller center en ik vond die zelfs mooier dan Empire State. Verder heb ik nog het Historisch museum bezocht, een filmtour gedaan (ben ook een filmfanaat maar dit was iets minder omdat je vooral in de bus zit) en Ellis Island bezocht. Heel veel keus dus!
18 oktober gaat mijn droomreis naar USA van start!! 3 maanden rondreizen in één van de mooiste landen op aarde!
- meyem
- Amerika-expert
Zeg he, vergeet de Mets niet!! Go, Mets!
Het Yankee Stadium ademt baseball, maar het Mets Stadium heeft veel meer stijl...
Het Yankee Stadium ademt baseball, maar het Mets Stadium heeft veel meer stijl...

- Valerie
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Als je graag in een hostel wil logeren, dan kan ik je inderdaad Hostelling International héél erg aanbevelen!! Het is een heel groot, proper, gezellig hostel! Het ligt vlakbij een metrostation aan central park dat je rechtstreeks naar Times Square brengt zonder te hoeven overstappen.
Er is een hele grote goed uitgeruste keuken waar je ook zelf iets snel kan bereiden en er zijn héél wat activiteiten die ze gratis of tegen een kleine vergoeding organiseren zoals naar een Gospelkoor gaan luisteren, geleide wandeling door central park, ... Kan interessant en leuk zijn om mensen te leren kennen aangezien je alleen gaat.
Ik logeerde er enkele nachten in 2008... Ik logeerde ook 1 nacht in Jazz on the park (m'n rondreis met een groep eindigde daar, maar ik ben héél blij dat ik voor m'n extra dagen van hostel veranderde). Ze liggen vlakbij elkaar, zelfde prijs maar wat een verschil!!!!!!
En ja NY is zalig
Eén van mijn hoogtepunten was naar New Jersey gaan (Hoboken) en daar een schitterend uitzicht hebben over New York-city (en héérlijk eten bij Arthur's Tavern
)
Ik ging ook naar The Metz kijken... Wat een sfeer zeg!!!!! Echt ook een aanrader! We hadden de goedkoopste plaatsen héééééélemaal bovenaan het stadium maar zo had je heerlijk uitzicht over alles EN zag je NY van ver
)...
Véél plezier!
Er is een hele grote goed uitgeruste keuken waar je ook zelf iets snel kan bereiden en er zijn héél wat activiteiten die ze gratis of tegen een kleine vergoeding organiseren zoals naar een Gospelkoor gaan luisteren, geleide wandeling door central park, ... Kan interessant en leuk zijn om mensen te leren kennen aangezien je alleen gaat.
Ik logeerde er enkele nachten in 2008... Ik logeerde ook 1 nacht in Jazz on the park (m'n rondreis met een groep eindigde daar, maar ik ben héél blij dat ik voor m'n extra dagen van hostel veranderde). Ze liggen vlakbij elkaar, zelfde prijs maar wat een verschil!!!!!!
En ja NY is zalig

Eén van mijn hoogtepunten was naar New Jersey gaan (Hoboken) en daar een schitterend uitzicht hebben over New York-city (en héérlijk eten bij Arthur's Tavern

Ik ging ook naar The Metz kijken... Wat een sfeer zeg!!!!! Echt ook een aanrader! We hadden de goedkoopste plaatsen héééééélemaal bovenaan het stadium maar zo had je heerlijk uitzicht over alles EN zag je NY van ver

Véél plezier!
2006 - Zuidwesten
2008 - San Francisco --> New York
2009/2010 - New York
2011- Zuidwesten + Yellowstone
2012 - Zuidelijk Afrika
2014 - Tanzania & Zanzibar
2015 - Thailand
2008 - San Francisco --> New York
2009/2010 - New York
2011- Zuidwesten + Yellowstone
2012 - Zuidelijk Afrika
2014 - Tanzania & Zanzibar
2015 - Thailand
Goedemiddag iedereen!
Mijn trip naar Amerika staat nu nog op losse schroeven. Maar ik denk dat dit mijn reisschema wordt.
4 April tm 11 April New York 7 a 8 dagen lijkt me namelijk meer dan genoeg.
11 April tm 25 April naar Miami. Ik krijg Miami maar niet uit mn hoofd haha.
25 April weer terug naar Nederland.
Ik ben van plan in Miami een suv te huren en vervolgens een weekje langs de oost kust te trekken. De vorige keer heb ik ook een suv gehuurd en langs de west kust getrokken en dat beviel erg goed. Ook denk ik dat ik nog een keer terug ga naar Key West aangezien ik de vorige keer de zonsondergang niet mee heb kunnen maken.
Als alles vast staat kan ik de dagen gaan aftellen!
Fijne dag iedereen.
Mijn trip naar Amerika staat nu nog op losse schroeven. Maar ik denk dat dit mijn reisschema wordt.
4 April tm 11 April New York 7 a 8 dagen lijkt me namelijk meer dan genoeg.
11 April tm 25 April naar Miami. Ik krijg Miami maar niet uit mn hoofd haha.
25 April weer terug naar Nederland.
Ik ben van plan in Miami een suv te huren en vervolgens een weekje langs de oost kust te trekken. De vorige keer heb ik ook een suv gehuurd en langs de west kust getrokken en dat beviel erg goed. Ook denk ik dat ik nog een keer terug ga naar Key West aangezien ik de vorige keer de zonsondergang niet mee heb kunnen maken.
Als alles vast staat kan ik de dagen gaan aftellen!
Fijne dag iedereen.
Goedemorgen,
Ik heb al een paar maanden niks meer laten horen en er is nogal wat veranderd.
Ik vertrek 3 April vanaf Amsterdam KLM naar New York JFK en verblijf daar tot de 12de. Zometeen kijken voor minimaal een 3*hotel (met het liefst een mooi zwembad) voor 2 dagen. Vorig jaar had ik in Miami gelukkig ook een hotel geboekt aangezien m'n jetlag behoorlijk zwaar was. De rest van de tijd verblijf ik in Hostel International.
De 12de vlieg ik naar Miami en verblijf daar tot de 25ste in Miami Beach International Hostel. Ook ga ik m'n eerste basketbal wedstrijd ooit mee maken namelijk Miami Heat vs Chicaco Bulls.
De 25ste vlieg ik via Miami, Atlanta weer richting Amsterdam.
Daarnaast ben ik van plan als ik in Miami verblijf ook 2 dagen de Bahamas mee te pakken, dat heb ik vorig jaar niet gedaan en had ik achteraf wel spijt van.
Verder wil ik in New York naar de bioscoop, excursies mee pakken, shoppen, hardlopen door central parken etc etc
Bij deze een kleine update en een prettig weekend!
Ik heb al een paar maanden niks meer laten horen en er is nogal wat veranderd.
Ik vertrek 3 April vanaf Amsterdam KLM naar New York JFK en verblijf daar tot de 12de. Zometeen kijken voor minimaal een 3*hotel (met het liefst een mooi zwembad) voor 2 dagen. Vorig jaar had ik in Miami gelukkig ook een hotel geboekt aangezien m'n jetlag behoorlijk zwaar was. De rest van de tijd verblijf ik in Hostel International.
De 12de vlieg ik naar Miami en verblijf daar tot de 25ste in Miami Beach International Hostel. Ook ga ik m'n eerste basketbal wedstrijd ooit mee maken namelijk Miami Heat vs Chicaco Bulls.
De 25ste vlieg ik via Miami, Atlanta weer richting Amsterdam.
Daarnaast ben ik van plan als ik in Miami verblijf ook 2 dagen de Bahamas mee te pakken, dat heb ik vorig jaar niet gedaan en had ik achteraf wel spijt van.
Verder wil ik in New York naar de bioscoop, excursies mee pakken, shoppen, hardlopen door central parken etc etc
Bij deze een kleine update en een prettig weekend!
- phillybilly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Leuke reis Ramon! Veel plezier!
- Iris_1982
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 35
- Contacteer:
ik ben ook alleen in NY en Miami geweest in 2006
Zie mijn reisverslag in het onderschrift van mijn post.
Sliep ook in het HI New York aan Amsterdam Avenue...prima hostel
Zie mijn reisverslag in het onderschrift van mijn post.
Sliep ook in het HI New York aan Amsterdam Avenue...prima hostel
Blog: http://www.eyerisphotography.nl
Reisverslag: http://irisgoesny.waarbenjij.nu" en http://irisgoessanfran.wordpress.com/"
Reisverslag: http://irisgoesny.waarbenjij.nu" en http://irisgoessanfran.wordpress.com/"
En je eerste basketbal wedstrijd is meteen een topper! Veel plezier!
- meyem
- Amerika-expert
Ik ga voor het honkbal....dit keer zelfs een uitstapje naar Chicago voor de White Soxs...
waarom probeer je voor de eerste 2 nachten niet priceline? heb ik ook gedaan en ik zit nu in het Mansfield, de nacht van aankomst...ben ik superblij mee, mijn favoriete locatie, zo'n beetje.
Hostel International ziet er top out....t is dat ik daar geen zin meer in heb, maar anders zou het ook zo een keuze zijn ...
veel plezier met de voorbereidingen en hopelijk straks lekker mooi weer!

waarom probeer je voor de eerste 2 nachten niet priceline? heb ik ook gedaan en ik zit nu in het Mansfield, de nacht van aankomst...ben ik superblij mee, mijn favoriete locatie, zo'n beetje.
Hostel International ziet er top out....t is dat ik daar geen zin meer in heb, maar anders zou het ook zo een keuze zijn ...
veel plezier met de voorbereidingen en hopelijk straks lekker mooi weer!
Heeft er iemand nog tips voor een mooi middeklas hotel midden in New York (het liefste bij Time Square). Er zijn er zoveel een keuze is vrij moeilijk te maken.
- meyem
- Amerika-expert
Tja, maar wat noem jij middenklasse?
Wat voor prijs heb je in gedachte?
op travelzoo.com kun je wellicht een leuke last-minute vinden....
wat dacht je van het Westin? Daar zou ik zelf absoluut geen bezwaar tegen hebben....
je mag al bijna, he? ik begin ook al aardig in de stemming te komen.
Wat voor prijs heb je in gedachte?
op travelzoo.com kun je wellicht een leuke last-minute vinden....
wat dacht je van het Westin? Daar zou ik zelf absoluut geen bezwaar tegen hebben....
je mag al bijna, he? ik begin ook al aardig in de stemming te komen.

- analogkid
- Amerikakenner
Ben vorige maand in de Westin geweest en dat is prima bevallen! Gratis upgrade gekregen en een fantastische locatie!
ZW USA: https://www.polarsteps.com/MoniqueLager ... st-us-2025
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
Bedankt voor alle info mensen. Excuses dat ik niks meer van me heb laten horen. Veel stress gehad de laatste periode. Ik heb gekozen voor de hostel "The New York Loft" aangezien ik te laat was voor hostel International. Nu verblijf ik net buiten New York City maar de reistijd kan nog wel. Die bedraagt 15-30 min. Ik heb toch maar van een 2 à 3 dagen hotel afgezien vond het zonde van het geld. En een groot voordeel is meer shop geld.
In Miami verblijf in het Miami Beach hostel. Misschien dat ik weer na Key West ga met overnachting. Ik heb de vorige keer de zon ondergang niet meegemaakt.
Ik ga ook nog kijken of een 2 dagen trip naar de Bahama's. Had ik al gezegd dat ik het erg spannend vind om alleen op vakantie te gaan. Maar tot nu toe gaat alles goed. Ik had nog net de trein die nog naar Schiphol ging. En nu is het wachten bij de gate.
Ik wens iedereen een prettige vakantie die nog binnenkort gaan.
13.25 vliegen
In Miami verblijf in het Miami Beach hostel. Misschien dat ik weer na Key West ga met overnachting. Ik heb de vorige keer de zon ondergang niet meegemaakt.
Ik ga ook nog kijken of een 2 dagen trip naar de Bahama's. Had ik al gezegd dat ik het erg spannend vind om alleen op vakantie te gaan. Maar tot nu toe gaat alles goed. Ik had nog net de trein die nog naar Schiphol ging. En nu is het wachten bij de gate.
Ik wens iedereen een prettige vakantie die nog binnenkort gaan.
13.25 vliegen

- phillybilly
- Amerika-expert
Fijne vakantie !! 

-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
Fijne vakantie
Heerlijk hoor!

Op naar de volgende reis... http://www.emintheusa.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht