Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Philadelphia: stationsbuurt
Philadelphia: stationsbuurt
Hallo,
voor de komende reis (mei 2012) willen we New York en Philadelphia combineren met een roadtrip vanaf Atlanta richting Key West.
We zouden vliegen op New York en na een paar dagen met de trein naar Philadelphia gaan. Handig lijkt daarbij een hotel te nemen in de buurt van het station. Nu hangt in Europese steden vaak een andere ('minder veilige') sfeer rond de stationsbuurt. Is dat in Amerika (en meer bepaald Philadelphia) ook zo?
Of kunnen jullie een andere buurt aanraden?
Het idee: aankomen in Philadelphia, dan twee overnachtingen en dan naar de luchthaven (taxi?)
Bedankt!
Cristobal
voor de komende reis (mei 2012) willen we New York en Philadelphia combineren met een roadtrip vanaf Atlanta richting Key West.
We zouden vliegen op New York en na een paar dagen met de trein naar Philadelphia gaan. Handig lijkt daarbij een hotel te nemen in de buurt van het station. Nu hangt in Europese steden vaak een andere ('minder veilige') sfeer rond de stationsbuurt. Is dat in Amerika (en meer bepaald Philadelphia) ook zo?
Of kunnen jullie een andere buurt aanraden?
Het idee: aankomen in Philadelphia, dan twee overnachtingen en dan naar de luchthaven (taxi?)
Bedankt!
Cristobal
Re: Philadelphia: stationsbuurt
Over welk station in Philadelphia heb je het dan? Overigens kan je ook met de trein naar de luchthaven.
Goeie vraagmtl schreef:Over welk station in Philadelphia heb je het dan? Overigens kan je ook met de trein naar de luchthaven.

Nog niet bij stilgestaan. Hebben nog geen ticktets besteld, maar ik ga er dus vanuit dat er meerdere opties zijn? We komen vanuit New York.
Amtrak stopt in 30th street maar dat is niet in het centrum. Geen idee hoe die buurt is. Ik heb zelf ervaring met Suburban station dat in downtown Philadelphia ligt maar alleen door SEPTA stoptreinen wordt bediend. Mijn ervaring in de USA is dat met name bussstations in mindere buurten liggen en niet zo zeer treinstations.
30th Station ligt eigenlijk wat buiten het centrum, beetje zakelijke omgeving. Het is een lange wandeling naar het centrum, ik zou uit gemak al een taxi pakken
Ik vind het er niet onveilig, alleen 's avonds laat zou ik vermijden, maar dat geldt eigenlijk voor zoveel stadsbuurten. Mocht je liever in het centrum uitstappen pak dan vanaf 30th Station de Septa (in main hall helemaal links is hun afdeling) naar Suburban. Daar kun je makkelijk naar het centrum lopen. Je Amtrakkaartje is ook geldig (mits op dezelfde dag) om de trein te pakken naar Suburban, dus je hoeft geen apart Septakaartje te kopen. Het is een ritje van 5 minuten.
Als je toch besluit te lopen van 30th, houdt dan in je achterhoofd dat het niet overal veilig is mbt sidewalks, soms ontbreken die en loop je over een drukke weg. Long story short, pak een taxi of reis naar Suburban en loop dan.

Als je toch besluit te lopen van 30th, houdt dan in je achterhoofd dat het niet overal veilig is mbt sidewalks, soms ontbreken die en loop je over een drukke weg. Long story short, pak een taxi of reis naar Suburban en loop dan.
-
- Amerika-newbie
Wij hebben in april ook de amtrak van NY naar Philadelphia genomen en zijn dan te voet (met onze bagage voor bijna 3 weken) naar ons hotel gestapt (BW center city). Dit was zeker te doen, omdat het hotel ook niet zo ver van het station af lag. Wij hebben eigenlijk alles in Philadelphia te voet gedaan. Het is wel even stappen, maar langs de andere kant ontdek je dan ook echt de stad. Als je hotel in het centrum ligt, dan zou ik wel openbaar vervoer of taxi nemen omdat het anders misschien nogal ver is om met de babage rond te lopen. Vergeet de mooie "boat houses" niet te gaan bekijken! Ik heb mij trouwens geen enkel ogenblik onveilig gevoeld.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 1616 Weergaves
-
Laatste bericht door USAreiziger
-
- 7 Reacties