Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

NYC tijdens Kerst

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
Siertje
Amerika-newbie

NYC tijdens Kerst

Bericht door Siertje »

Hi America-kenners/lovers/addicts

EIndelijk gaat mn grote droom in vervulling en hebben we geboekt voor NYC tijdens kerst. :D Allemaal heel erg spannend, ware het niet dat ik nog met enkele vragen zit, waar ik niet zo snel antwoorden vind op deze forum, vandaar mijn nieuwe topic.

Wij vertrekken op 22 december vanuit Brussel en komen op de middag aan in Newark. Ons hotel ligt op Manhattan als ik me geod heb laten inlichten, op wandelafstand van times square en empire state building: Is het best om dan de taxi te nemen? en wat kost zo'n rit en vooral hoe lang duurt het?

We gaan voor 7dagen en willen er het maximum uithalen, welke zijn de dingen die we zeker moeten zien en waarmee moeten we beter geen tijd verliezen?
Is het zo dat er met Kerst, net als hier, veel gesloten is?
Hoe koud kan het zijn (vraagt de koudkleum in mij)

Ik hoop dat ik hier snel antwoord op krijg
mtl
Amerika-expert

Re: NYC tijdens Kerst

Bericht door mtl »

Hoe koud het is kan verschillen. Ik heb zelf in 2006 en 2007 een vrij zachte kerst gehad in New York. Zonder sneeuw en vaak temperaturen boven 10 graden. Maar in bijv. 2008 lag er een flink pak sneeuw en dat gaf problemen met o.a. vliegverkeer. Als je aankomt op Newark dan zou je bijv. een shuttle naar je hotel kunnen bestellen of de trein naar NY Penn nemen. Hoeveel een taxi kost weet ik niet. Over het algemeen is veel op 1e kerstdag dicht maar is er veel open op 2e kerstdag. Met 7 dagen heb je tijd zat om veel te zien. Hou er wel rekening mee dat een aantal bezienswaardigheden lange wachttijden kunnen hebben.
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

Siertje schreef:Allemaal heel erg spannend, ware het niet dat ik nog met enkele vragen zit, waar ik niet zo snel antwoorden vind op deze forum, vandaar mijn nieuwe topic.
Ietsje beter zoeken volgende keer viewtopic.php?f=9&t=37379&p=637128&hilit=newark#p637128 ;).. In dit topic staan allerlei links met het antwoord op je vraag.

mtl schreef:Maar in bijv. 2008 lag er een flink pak sneeuw en dat gaf problemen met o.a. vliegverkeer.
Wij waren toen in NY. Kwamen op zondag aan, op maandag dik ingepakt naar buiten.. Was het enorm warm, liepen er zelfs mensen zonder jas buiten. Einde van week lag er een enorm pak sneeuw! Wij hadden uiteindelijk slechts een paar uur vertraging (richting Florida), maar omdat het het weekend voor kerstmis was, zaten er mensen toen al dagen op het vliegveld te wachten op een beschikbare vlucht!

Leverde we mooie plaatjes op :)

Afbeelding
Siertje
Amerika-newbie

Bericht door Siertje »

@ mtl
Oh super, bedantk voor de info! Ik heb inderdaad net gezien dat ons hotel op wandelafstand ligt van NYPenn.

Is het interessanter om een hop on hop off ticket te nemen of zo'n NY City Pass ?
Ik heb nl volgende site gevonden http://www.newyork.nl/bezienswaardighed ... -doen.html en daar zou ik alles op voorhand kunnen boeken zodat ik tenminste niet hoef aan te schuiven voor tickets etc. Heb jij hier ervaring mee?
Laatst gewijzigd door Rob op 24 nov 2011, 11:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
Siertje
Amerika-newbie

Bericht door Siertje »

@ tosca
Bedankt voor je hulp met de search!
Je bent blijbkaar toch al enkele keren geweest, kan je me misschien nog enkel tips geven van wat zeker te doen en wat niet?
Laatst gewijzigd door Rob op 24 nov 2011, 11:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 65
Contacteer:

Bericht door MattRob »

Zie op mattrob.nl een paar reisverslagen van ons in New York, waaronder eentje met vliegveld Newark en nog eentje met Kerst in New York. Wie weet haal je daar nog ideeën uit ! Succes !
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
jonker
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door jonker »

Wij zijn met kerst 2009 naar NYC geweest. Van 22 dec tot en met 29 december. We vlogen heen op Newark en terug van JFK. Na aankomst op Newark zijn we met een shuttlebusje naar het hotel gegaan. Dat duurde best lang omdat ze eerst veel andere hotels langs gingen :).

Wat betreft het weer: Het heeft er om gespannen of wel of niet konden gaan. Een aantal dagen voor de reis zaten de luchthavens in New York dicht en ook hier vertrokken geen vliegtuigen i.v.m. sneeuw. Wij vlogen toen vanaf Dusseldorf en hadden het geluk dat ze vanaf daar de 22 weer vlogen, NL zat toen nog dicht. Het weer in New York zelf is vrij wisselend geweest. Het was elke dag wel heel helder en zonnig, soms was het erg koud, maar daar kun je je op kleden. We hebben ook een dag gehad dat het ineens 12 graden was. Dat was heerlijk.

Veel plezier met kerst in New York, het is echt een hele leuke tijd om daar te zijn!
september-november 2004 - Ohio
september 2008 - California
december 2009 - New York City
september 2011 - Florida
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer