Ik hoor net op het nieuws dat American Airlines faillissement heeft aangevraagd. Nu vliegen wij eind december met American Airlines en vraag ik me af of dit nu dus gevolgen voor ons heeft... Ik heb hier echt totaal geen verstand van en weet dus niet wat dit voor gevolgen kan hebben en of het dan echt zo'n vaart zal lopen dat de maatschappij ook daadwerkelijk niet meer vliegt. Dus heeft iemand hier enig idee wat dit te betekenen heeft of kan gaan betekenen?
Faillissement is aangevraagd,zodat schuldeisers niets kunnen claimen op dit moment.
Dat gefet AA de kans om te gaan reorganiseren.
Vluchten gaan vooralsnog gewoon door. Een vervelend bericht maar ik denk dat je niet al te grote zorgen hoeft te maken.
Faillissement is nodig om een reorganisatie door te voeren om zodoende weer gezond te worden.
Maar ik begrijp dat dit soort berichten natuurlijk niet fijn zijn als je nog moet vliegen.
Kleine correctie: zoals ook in het andere topic gezet: Chapter 11 aanvragen betekent niet dat er al sprake is van een faillissement, maar juist dat men middels een reorganisatie een faillissement probeert te voorkomen.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Ik denk dat je je geen zorgen moet maken. Ook andere grote Amerikaanse maatschappijen vliegen onder chapter11. Zo ook: United Airlines en Delta. Op deze manier zijn de maatschappijen even 'verlost van de schuldeisers'. Het betekent niet dat ze al failliet zijn.
Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
Lilo schreef:Ik denk dat je je geen zorgen moet maken. Ook andere grote Amerikaanse maatschappijen vliegen onder chapter11. Zo ook: United Airlines en Delta. Op deze manier zijn de maatschappijen even 'verlost van de schuldeisers'. Het betekent niet dat ze al failliet zijn.
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.