Aangezien ik na een week verblijf in de States een binnenlandse vlucht neem van New York naar Phoenix zal ik me wat betreft de bagage moeten houden aan de (binnenlandse) limiet van United. Volgens de website is dat 23 kg. En anders moet ik $ 25,- bij betalen. Klopt dit of zouden ze rekening houden met het feit dat ik afhankelijk vanuit Nederland ben gekomen en dus wel een internationale vlucht heb gehad….?? (ach het maakt niet heel veel uit: de dollar is nu behoorlijk goedkoop!! en eigenlijk moet m’n vriendin het dan betalen want daar komt de “over-bagage” natuurlijk vandaan …….. vrouwen…zucht…

En Petra….. over Washington……:
Deze stad heeft altijd al erg hoog op mijn verlanglijstje gestaan, dus toen we eenmaal besloten om naar de States te gaan wilde ik onder geen voorwaarde Washington overslaan (ondanks deze behoorlijk prijsverhogende tussenstop van een week in DC en New York). Helaas ben ik bang dat we toch te weinig tijd in DC doorbrengen om alles te zien en beleven wat ik graag wil zien. We zullen keuzes moeten maken… (en weer teruggaan dus

Wat ik zeker wil zien (niet rekening houdend met het hoge toeristische gehalte van de meeste plaatsen en in willekeurige volgorde):
- het Capitool (is dit nog steeds het exacte midden van de stad?)
- Library of Congress (o.a. vanwege de Italiaanse renaissancestijl)
- Smithsonian Castle (Victoriaanse neogotische stijl !!!)
- National Air and Space Museum (behoeft geen verdere uitleg)
- United States Holocaust Memorial Museum (zoals je ook op de website schrijft zal dat een diepe indruk achter laten)
- National Gallery of Art alwaar het ondergewaardeerde Ginevra de’ Benci hangt, het eerste ‘psychologische’ portret. Dit door Leonardo da Vinci met olieverf geschilderde portret van een jonge edelvrouwe valt op door de uitgesproken trekken van het model en is eigenlijk de ‘voorloper’ van het ruim 25 jaar later geschilderde en de veel bekendere Mona Lisa. Waarom dit bijzondere schilderij niet meer bekend is, is mij een raadsel. Misschien vanwege de ‘kleine’ afmeting (42 x 37 cm)?
- Washington Monument
- World War II Memorial
- Jefferson Memorial
- Franklin D. Roosevelt Memorial
- Korean War Veterans Memorial
- Lincoln Memorial (toespraak Martin Luther King)
- Vietnam Veterans Memorial
- Willard Hotel
- Pentagon
- Arlington National Cemetery (graf van de onbekende soldaat; Memorial Amphi theater en natuurlijk het graf van Jonh F. Kennedy)
Daarnaast wil ik natuurlijk het White House zien. Heb jij enig idee of ze nog steeds rondleidingen geven en hoe en waar je aan kaartjes hiervoor kan komen?
En heb je nog andere suggesties / dingen die ik niet mag missen??
Gr. oscar