Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Metro van JFK naar Times Square
Metro van JFK naar Times Square
Hallo allemaal
Ik vertrek 4 juli voor 3 weken naar Amerika. Als eerst verblijven we 3 nachten in New York.
Nu weet ik uit ervaring dat de hotels in New York erg duur zin. ik ben dus ook opzoek naar een erg goedkoop hotel.
De kans is dan groot dat het een hotel bij JFK Airport wordt (Daar landen we ook).
Opzich is dit voor 3 dagen niet erg, maar nu vroeg ik me af hoelang de metro er over doet om van JFK naar Time Square te rijden.
Aangezien we er maar 3 dagen/nachten zijn, is het toch zonde als we al heel wat tijd kwijt zijn aan reizen met de metro.
Kan iemand mij hier meer over vertellen?
Alvast bedankt
Gr. Rob
Ik vertrek 4 juli voor 3 weken naar Amerika. Als eerst verblijven we 3 nachten in New York.
Nu weet ik uit ervaring dat de hotels in New York erg duur zin. ik ben dus ook opzoek naar een erg goedkoop hotel.
De kans is dan groot dat het een hotel bij JFK Airport wordt (Daar landen we ook).
Opzich is dit voor 3 dagen niet erg, maar nu vroeg ik me af hoelang de metro er over doet om van JFK naar Time Square te rijden.
Aangezien we er maar 3 dagen/nachten zijn, is het toch zonde als we al heel wat tijd kwijt zijn aan reizen met de metro.
Kan iemand mij hier meer over vertellen?
Alvast bedankt
Gr. Rob
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Re: Metro van JFK naar Time Square
Daar mag je toch wel een uur voor rekenen je moet ook minimaal 1 keer overstappen trouwens.
Je zou eens kunnen kijken voor een hotel in Long Island City. Bijvoorbeeld Best Western Plaza New York. Dan zit je dichtbij Manhattan, met de Metrolijn F slechts 1 blok van het hotel.
En hoeveel minuten zit je dan ongeveer van Times Square af?
En 's avonds laat of 's nachts met minder treinen wellicht nog wel wat langer. De Airtrain van en naar de twee metrostations in de buurt van de luchthaven en de luchthaven zelf is overigens ook niet goedkoop: $5 per persoon per rit. Plus nog $2.50 per persoon per rit voor de subway. Dus $15 per persoon per dag om op en neer te reizen naar JFK. Dat is dus $30 extra budget voor een kamer als je ergens in Manhattan verblijft. En twee uur extra effectieve tijd overdag om leuke dingen te doen.Rob schreef:Daar mag je toch wel een uur voor rekenen je moet ook minimaal 1 keer overstappen trouwens.
Groeten,
Roel.
-
- Amerika-expert
De ondergrondse in New York is goed, maar het kan allemaal bij elkaar fors lang duren. De verbindingen vanuit Brooklyn, Queens en de Bronx rechtstreeks naar Manhattan zijn redelijk snel, half tot heel uur, afhankelijk van hoe ver weg je zit. Maar overstappen kan die tijd fors verlengen. Het kostte me laatst 2 uur om van Ditmas Park in Brooklyn (even voorbij Prospect Park, ongeveer halverwege Brooklyn in) naar het einde van de E trein in Queens te komen.
Long Island City is inderdaad aan te raden, er zijn ook een stel hotels in Brooklyn (de buurt van 4th Avenue is een echte 'hotelrij' aan het worden) en dan ben je met de R zo in Manhattan, inclusief die ene keer dat je naar Times Square 'moet' (dat is het plein volgens mij waard, maar ik ben dan ook een oude New York knar).
Long Island City is inderdaad aan te raden, er zijn ook een stel hotels in Brooklyn (de buurt van 4th Avenue is een echte 'hotelrij' aan het worden) en dan ben je met de R zo in Manhattan, inclusief die ene keer dat je naar Times Square 'moet' (dat is het plein volgens mij waard, maar ik ben dan ook een oude New York knar).
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Wij slapen in mei 6 nachten in Country Inn & Suites (Long Island) voor 670 euro.CSX schreef:Je zou eens kunnen kijken voor een hotel in Long Island City.
Vlotte metroverbindingen vlak bij het hotel
Op 15 minuten sta je op Time Square, Central Park, ...
Je kunt vanaf JFK gewoon de A-train pakken. Die komt langs Times Square. Maar dan ben je wel anderhalf uur verder.
Mack
MW Drawings
2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
MW Drawings
2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
Maar dan zul je toch eerst naar Howard Beach moeten met de Airtrain: $5. Want in de buurt van de JFK hotels zit geen subway station. Het is een dikke 2 mijl lopen naar Jamaica en nog verder naar Howard Beach. Vanaf de hotels rijden vaak shuttles naar de terminals, en daarvandaan kun je dan weer terug met de Airtrain. Al met al: erg omslachtig. Zou het niet doen dus.Mack schreef:Je kunt vanaf JFK gewoon de A-train pakken. Die komt langs Times Square. Maar dan ben je wel anderhalf uur verder.
Gewoon wat zoeken in Manhattan, of eventueel ergens in Brooklyn. Het maakt volgens mij je verblijf in NYC ook veel leuker. Kijk ook eens naar Priceline.
Roel.
- Susie one
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Wij wilden dit hotel boeken maar helaas waren er geen kamers beschikbaar.Cristobal schreef:Wij slapen in mei 6 nachten in Country Inn & Suites (Long Island) voor 670 euro.CSX schreef:Je zou eens kunnen kijken voor een hotel in Long Island City.
Vlotte metroverbindingen vlak bij het hotel
Op 15 minuten sta je op Time Square, Central Park, ...
Vervolgens hebben wij 9 nachten (vertrek 24 september 2012) het hotel Best Western Plaza hotel in Long Island.
Metro is een blok van het hotel en met je bent de metro zo op Time Square.
Reisverslagen
2009 http://www.usaoost2009.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2010 http://www.usawest2010.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2011 Washington DC/omgeving http://www.oldamerica2011.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2012 New York http://bigapple2012.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
2009 http://www.usaoost2009.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2010 http://www.usawest2010.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2011 Washington DC/omgeving http://www.oldamerica2011.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2012 New York http://bigapple2012.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Als dit je eerste keuze is en je kunt BW nog annuleren, kun je altijd een mailtje naar het hotel sturen of het de komende tijd in de garen blijven houden. Hotel zit zeker niet vol. Wellicht staan er geen kamers open in hun reserveringssysteem.Susie one schreef:Wij wilden dit hotel boeken maar helaas waren er geen kamers beschikbaar.
Vervolgens hebben wij 9 nachten (vertrek 24 september 2012) het hotel Best Western Plaza hotel in Long Island.
Metro is een blok van het hotel en met je bent de metro zo op Time Square.
-
- Amerika-ontdekker
Ik raad je het Z hotel NYC aan, prachtig uitzicht, metro is om 500meter afstand, en het duurt ongeveer 10-15minuutjes en je staat op times square 
6 nachten met 2 personen ( 7augustus - 13augustus ) en we hebben 575 euro betaald ALL IN ( taxen ens.. ) en je krijgt er ook nog eens een ontbijtje bij!

6 nachten met 2 personen ( 7augustus - 13augustus ) en we hebben 575 euro betaald ALL IN ( taxen ens.. ) en je krijgt er ook nog eens een ontbijtje bij!
- meyem
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Over het algemeen wordt de stap om bij JFK in een hotel te gaan zitten, afgeraden door kenners...ook vaak niet bij metro haltes in de buurt.
Overigens is het Country wel degelijk te boeken. Via hun eigen site vanaf 4 juli, 3 nachten 450$ incl alle belastingen....en dan zit je 10 maal beter dan bij JFK in de buurt...daar zou ik absoluut in investeren.
http://www.countryinns.com/long-island- ... 1/nynyquee
als je opzegbaar boekt, kun je je later altijd nog bedenken.
Overigens is het Country wel degelijk te boeken. Via hun eigen site vanaf 4 juli, 3 nachten 450$ incl alle belastingen....en dan zit je 10 maal beter dan bij JFK in de buurt...daar zou ik absoluut in investeren.
http://www.countryinns.com/long-island- ... 1/nynyquee
als je opzegbaar boekt, kun je je later altijd nog bedenken.
Via welke weg heb je deze geboekt? Voor mei ligt de prijs een stuk hoger (900 euro voor 6 nachten)leopold1964 schreef:Ik raad je het Z hotel NYC aan, prachtig uitzicht, metro is om 500meter afstand, en het duurt ongeveer 10-15minuutjes en je staat op times square6 nachten met 2 personen ( 7augustus - 13augustus ) en we hebben 575 euro betaald ALL IN ( taxen ens.. ) en je krijgt er ook nog eens een ontbijtje bij!
-
- Amerikafan
Ook wij zijn al een tijdje aan het kijken naar prijzen voor een hotel in New York in juli. De prijzen liggen in juli inderdaad erg hoog. Priceline gaat niet, omdat we met twee tieners reizen en ik daar maar twee personen in kan geven. Nu hebben we gisteren via usa-reisen.de het Sheraton Brooklyn hotel geboekt. Een mooi hotel, vlak bij de metro, winkels en restaurants. Binnen 7 min. op Wall Street. Nu hoeven wij ook niet persé in de buurt van Times Square te zitten, we gaan voor de tweede keer naar New York en willen nu juist wat dingen zien die we toen overgeslagen hebben.
Hoeveel betaal je voor dat Sheraton Anne-Marie? Met Priceline kan je ook overwegen om 2 kamers te nemen, mocht dat goedkoper uitvallen dan één enkele 'normale' hotelboeking.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Bij Hotwire kun je wel het aantal personen opgeven. En twee kamers Priceline is vaak goedkoper dan 1 kamer regulier boeken is mijn ervaring.
-
- Amerikafan
We betalen 414 Euro voor drie nachten met vier personen, waarvan er nog maar één onder de 17 is. Wij vonden dit niet slecht voor in juli in een vier sterren hotel. Vorige keer zaten we voor minder geld in juli in het Salisbury Hotel in Manhattan, maar dit jaar lijken de prijzen een stuk hoger te liggen. Wij zijn er tevreden mee.
Een vraag ivm een metrokaart ....
een 7 dagen kaart kost
7-Day Unlimited Pass
Cost: $29, reduced fare $14.50
Good for unlimited subway and local bus rides until midnight, 7 days from day of first use
Wat is die reduced fare?
Heeft iemand ergens een duidelijke, eventueel in verschillende stukken, kaart van de buslijnen?
Ik vermoed dat zoiezo een metrokaart voor 7 dagen (we zijn er 6) interesantsete is .... .
Of iemand anders betere tips?
Eén kaartje kost 2,5$, die 29 is er dan snel uit én misschien heb ik recht op reduced fare???
een 7 dagen kaart kost
7-Day Unlimited Pass
Cost: $29, reduced fare $14.50
Good for unlimited subway and local bus rides until midnight, 7 days from day of first use
Wat is die reduced fare?
Heeft iemand ergens een duidelijke, eventueel in verschillende stukken, kaart van de buslijnen?
Ik vermoed dat zoiezo een metrokaart voor 7 dagen (we zijn er 6) interesantsete is .... .
Of iemand anders betere tips?
Eén kaartje kost 2,5$, die 29 is er dan snel uit én misschien heb ik recht op reduced fare???
Een blik op de site van de MTA vertelt je dat reduced fare voor 65+ of wanneer je een handicap hebt: http://www.mta.info/nyct/fare/rfindex.htm
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht