Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

New York All Around Town Tour

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
M@rleen
Amerika-ontdekker

New York All Around Town Tour

Bericht door M@rleen »

Binnen minder dan 3w is het zover en staat m'n eerste trip naar New York op de agenda :)
Ben me aan 't buigen over alle mogelijkheden van passen e.d., en eerlijk, hoe langer ik ermee bezig ben, hoe minder ik de bomen door het bos nog zie...
Inmiddels ben ik er al wel uit dat de Explorer pas voor ons het meest geschikte is (oef! al een dilemma minder! :wink:)
Maar we willen ook graag de hop-on hop-off bus nemen, en als ik via de site van de Explorer pass doorklik naar de volgende site, vind ik voor enkele $ meer hier nog een interessantere mogelijkheid

http://www.citysightsny.com/tourpage.php?item=AAT

All Around Town Tour
Adult: $54 Child: $44 Web special: Adult: $49 Child: $39

Tour Includes: Hop on Hop off double-decker tickets valid for 48 hours from the time you arrive in NYC and exchange your confirmation voucher for a boarding ticket.

The CitySights NY All Around Town Tour includes 48 hrs of double decker sightseeing on the Downtown, Uptown & Harlem, Brooklyn and Night Tours. All Around Town Tour also includes a 90 Minute CitySightseeing Harbor Cruise and a ticket to the Museum of the City of New York.

Dus:
- 48h double-decker hop-on hop-off Downtown
+ Uptown & Harlem tour (ook hop-on hop-off
+ Brooklyn tour (niet HO/HO)
+ Night tour (niet HO/HO)
+ Harbor Cruise
en dit alles voor de prijs van $49? Lijkt me een koopje!

Heeft iemand hier ervaring mee? De vragen die ik me hierbij stel zijn:
- Dienen de andere tours ook plaats te vinden BiNNEN die 48h? Staat niet duidelijk vermeld dus is voor interpretatie vatbaar
- Zijn de andere tours (Brooklyn/Night tour/Harlem) ook met dezelfde open bussen? Want dat staat niet overal expliciet vermeld.

Iemand hier ervaring mee?
Dankjewel
Hockey
Amerika-expert

Re: New York All Around Town Tour

Bericht door Hockey »

Vraag 1: JA. Je mag 48 uur met die bussen reizen. 48 aaneengesloten uren en daarna is het over.
Vraag 2: Durf ik geen ja op te geven. Bij mij indertijd (juli 2006) wel.
M@rleen
Amerika-ontdekker

Bericht door M@rleen »

Hockey schreef:Vraag 1: JA. Je mag 48 uur met die bussen reizen. 48 aaneengesloten uren en daarna is het over.
Vraag 2: Durf ik geen ja op te geven. Bij mij indertijd (juli 2006) wel.
Dank je. Was blijkbaar een beetje snel met m'n vraag te posten, want ondertussen had ik antwoord al gevonden op de FAQ pagina :roll:
1. idd 48u dus voor alle tours
2. bij de beschrijving van hun fleet is alleen sprake over de open bussen, dus ik neem aan dat dan ook enkel deze worden gebruikt

Alvast bedankt!
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Afhankelijk van het weer kan ik je aanraden om bovenin te gaan zitten. Beste uitzicht, de tourguide zit daar ook, en met een beetje mazzel kan je nog met hem/haar geinen.
M@rleen
Amerika-ontdekker

Bericht door M@rleen »

Het is zeker de bedoeling om bovenin te zitten, ja :)
M@rleen
Amerika-ontdekker

Bericht door M@rleen »

Nog een vraagje: Hoe frequent rijden de bussen van de Downtown tour eigenlijk? Is dat eens om het half uur? Meer/minder frequent :?:
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Ik zie die bussen regelmatig rijden in downtown Brooklyn. Mooie tocht en ook een mooi idee: zie je ook eens een stukje ECHT New York.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Je hoeft nooit heel erg lang te wachten op een bus. Bij de opstapplaatsen staat een mannetje die het instappen coördineert en die kun je vragen hoe lang het nog ongeveer gaat duren tot de volgende bus komt.

Ik moet zeggen dat ik de bustour zelf niet zo bijzonder vond. Het hop on/off systeem is handig als je echt gericht dingen wilt bezoeken, maar voor de rest zie je eigenlijk niet zo veel in zo'n bus. Vooral veel wolkenkrabbers, tsja, hmm, persoonlijk boeit het me niet zo dat popster zus en zo daar op de 10de verdieping een appartement bezit. De boottocht om Manattan heen vond ik vele malen boeiender.
Redouan10
Amerikafan

Bericht door Redouan10 »

als ik de 48 uur tour doe heb ik dan het meeste van manhatten gezien???
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

@Redouan10, ja en nee. Ja voor wat er in 48 uur mogelijk is en alle high lights zijn aangestipt. En nee in de zin dat er altijd nog veel meer te ontdekken valt en je heel veel bezienswaardigheden nog niet van binnen hebt gezien.
Tukker43
Amerika-ontdekker

Bericht door Tukker43 »

Wij hebben alles zelf gedaan en konden zo zelf ons programma opstellen. We hebben meer gezien dan de tour. Ik raad het persoonlijk af
M@rleen
Amerika-ontdekker

Re: New York All Around Town Tour - of toch maar niet???

Bericht door M@rleen »

Zoals met alles zie ik dat ook hier over de tour verschillende meningen zijn.

Ik heb eens een planning opgemaakt voor de 4d dat we in New York zijn, en vraag me hoe langer hoe meer af of de grote Tour wel zo'n goed idee is. Als ik alle dingen die we willen doen (ESB, TOTR, Gugenheim, MoMa, Ellis Island, Liberty Island, Central Park, Grand Central Station, Library, Chrysler Building, Times Square, Battery Park, 9/11 Memorial, Brooklyn Bridge,...) samen met de tour probeer ineen te puzzelen, kom ik tot de conclusie dat we ons aan een erg strak schema zullen moeten houden, waar je zelf niet altijd invloed op hebt - verkeer, wachten op de bus etc... Enerzijds zie je natuurlijk veel op de bus, anderzijds "verspil" je ook veel tijd met het zitten op de bus.

Heb dan een 2e planning opgemaakt waarbij we de bus laten voor wat het is, maar wel gericht per dag 1 stadsdeel bezoeken (grofweg geschetst):
- dag 1: Midtown Manhattan: Times Square, TOTR, Chrysler Building, Library, Grand Central Terminal, MoMa,...
Mij lijkt dit te voet goed te doen?
- dag 2: Watertaxi van Pier 84 naar Battery Park; 9/11 Memorial, Ellis Island, Liberty Island, Financlial District, Brooklyn Bridge, Brooklyn Heights
- dag 3: Central Park, Gugenheim, shoppen op 5th Avenue, zonsondergang ESB, ('s avonds evt Broadway show?)
- dag 4: Little Italy, Chinatown, Meatpacking District met Highline, Greenwich Village,...

Door de bus niet te gebruiken missen we natuurlijk dingen zoals Harlem, groot stuk van Brooklyn en "zie" ja natuurlijk een groot gedeelte van de stad niet (zou voor de meeste verplaatsingen die niet te voet kunnen dan de metro gebuiken), maar mij lijkt deze planning iets comfortabeler en je kan natuurlijk op 4d ook niet heel New York zien, dus je moet wel ergens selecteren.

Verder vraag ik me ook af of de tour wel de meest interessante plekken aandoet?
Als ik vb. de Downtown tour in detail bekijk:
http://maps.google.com/maps/ms?hl=en&ie ... 51498&z=13
zie ik dat die lang niet langs alle bezienswaardigheden rijdt, en bij terugkomst langs 1st Av rijdt en m.i. daar niet veel bezienswaardigheden zijn? Of zie ik dat verkeerd en heb je net van daaruit mooi zicht op de skyscrapers?

Oh, ja, nog even vermelden dat we verblijven in het Z-hotel op Long Island City, vanwaar we op +/- 15 min in Midtown Manhattan zouden moeten staan.

Graag nog beetje advies van ervaren New York gangers :angel:
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Downtown ziet er goed uit, je komt langs ongeveer alles wat er te zien is. Al zal het stapvoets rijden zijn op Broadway.

Route die uitkomt op 1st Avenue is wel leuk, je rijdt niet alleen langs Chinatown en Little Italy, maar ook langs de Lower East Side (oude Jodenbuurt, als je kunt uitstappen: Tenement Museum!), 1st Ave geeft een aardig beeld van hoe "gewoon" New York eruit ziet (ook weer: als je kunt uitstappen: tussen Houston (uitspraak: HAU-ston, op z'n Nederlands!) en de 14e straat, rechtsaf naar Avenues A en B voor 'boheems' NY.

Meer iets voor begin van de eerste dag, zodat je ongeveer weet hoe het allemaal in elkaar zit.
analogkid
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door analogkid »

Nog een tip, als je de brooklyn bridge wilt lopen (zeker doen!), ga dan eerst naar Brooklyn Heights en loop daarvandaan naar de Bridge. Het uitzicht vanaf de Heights is vele malen mooier dan vamaf de Bridge en bovendien kun je de Bridge dan ook goed zien. Vanaf de Bridge heb je altijd staalkabels in het zicht en bovendien is ie momenteel deels afgeschot vanwege werkzaamheden. Al met al kost de Heights een half uurtje extra en is echt de moeite waard.
ZW USA: https://www.polarsteps.com/MoniqueLager ... st-us-2025
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
marc060664
Amerika-newbie

Bericht door marc060664 »

Wij gaan in april ook naar NY.
De wandeling over de Brooklyn Bridge staat ook op het programma.
De vraag is wat is de wandelafstand van Brooklyn Heights tot aan Manhattan?
M@rleen
Amerika-ontdekker

Bericht door M@rleen »

Bennogr schreef:Downtown ziet er goed uit, je komt langs ongeveer alles wat er te zien is. Al zal het stapvoets rijden zijn op Broadway.

Route die uitkomt op 1st Avenue is wel leuk, je rijdt niet alleen langs Chinatown en Little Italy, maar ook langs de Lower East Side (oude Jodenbuurt, als je kunt uitstappen: Tenement Museum!), 1st Ave geeft een aardig beeld van hoe "gewoon" New York eruit ziet (ook weer: als je kunt uitstappen: tussen Houston (uitspraak: HAU-ston, op z'n Nederlands!) en de 14e straat, rechtsaf naar Avenues A en B voor 'boheems' NY.

Meer iets voor begin van de eerste dag, zodat je ongeveer weet hoe het allemaal in elkaar zit.
Dankjewel Bennogr. Ik bekijk het nog even verder en overleg nog met m'n reispartner voor wat betreft de bus. Heb onlangs in een reportage iets gezien over het Tenement Museum, lijkt me idd wel interessant.
Jij woont in Brooklyn? Wow!
M@rleen
Amerika-ontdekker

Bericht door M@rleen »

analogkid schreef:Nog een tip, als je de brooklyn bridge wilt lopen (zeker doen!), ga dan eerst naar Brooklyn Heights en loop daarvandaan naar de Bridge. Het uitzicht vanaf de Heights is vele malen mooier dan vamaf de Bridge en bovendien kun je de Bridge dan ook goed zien. Vanaf de Bridge heb je altijd staalkabels in het zicht en bovendien is ie momenteel deels afgeschot vanwege werkzaamheden. Al met al kost de Heights een half uurtje extra en is echt de moeite waard.
Was ik ook van plan en ga ik zeker doen! :thumbup:
Redouan10
Amerikafan

Re: New York All Around Town Tour - of toch maar niet???

Bericht door Redouan10 »

M@rleen schreef:Zoals met alles zie ik dat ook hier over de tour verschillende meningen zijn.

Ik heb eens een planning opgemaakt voor de 4d dat we in New York zijn, en vraag me hoe langer hoe meer af of de grote Tour wel zo'n goed idee is. Als ik alle dingen die we willen doen (ESB, TOTR, Gugenheim, MoMa, Ellis Island, Liberty Island, Central Park, Grand Central Station, Library, Chrysler Building, Times Square, Battery Park, 9/11 Memorial, Brooklyn Bridge,...) samen met de tour probeer ineen te puzzelen, kom ik tot de conclusie dat we ons aan een erg strak schema zullen moeten houden, waar je zelf niet altijd invloed op hebt - verkeer, wachten op de bus etc... Enerzijds zie je natuurlijk veel op de bus, anderzijds "verspil" je ook veel tijd met het zitten op de bus.

Heb dan een 2e planning opgemaakt waarbij we de bus laten voor wat het is, maar wel gericht per dag 1 stadsdeel bezoeken (grofweg geschetst):
- dag 1: Midtown Manhattan: Times Square, TOTR, Chrysler Building, Library, Grand Central Terminal, MoMa,...
Mij lijkt dit te voet goed te doen?
- dag 2: Watertaxi van Pier 84 naar Battery Park; 9/11 Memorial, Ellis Island, Liberty Island, Financlial District, Brooklyn Bridge, Brooklyn Heights
- dag 3: Central Park, Gugenheim, shoppen op 5th Avenue, zonsondergang ESB, ('s avonds evt Broadway show?)
- dag 4: Little Italy, Chinatown, Meatpacking District met Highline, Greenwich Village,...

Door de bus niet te gebruiken missen we natuurlijk dingen zoals Harlem, groot stuk van Brooklyn en "zie" ja natuurlijk een groot gedeelte van de stad niet (zou voor de meeste verplaatsingen die niet te voet kunnen dan de metro gebuiken), maar mij lijkt deze planning iets comfortabeler en je kan natuurlijk op 4d ook niet heel New York zien, dus je moet wel ergens selecteren.

Verder vraag ik me ook af of de tour wel de meest interessante plekken aandoet?
Als ik vb. de Downtown tour in detail bekijk:
http://maps.google.com/maps/ms?hl=en&ie ... 51498&z=13
zie ik dat die lang niet langs alle bezienswaardigheden rijdt, en bij terugkomst langs 1st Av rijdt en m.i. daar niet veel bezienswaardigheden zijn? Of zie ik dat verkeerd en heb je net van daaruit mooi zicht op de skyscrapers?

Oh, ja, nog even vermelden dat we verblijven in het Z-hotel op Long Island City, vanwaar we op +/- 15 min in Midtown Manhattan zouden moeten staan.

Graag nog beetje advies van ervaren New York gangers :angel:
als ik deze schema aanhoud en een 48 uurs tour hopp on hop off heb ik dan alles gezien?? (althans het meest bekend)
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

ZO groot is Manhattan nou ook weer niet. Toen ik indertijd toers gaf, had je met drie uur downtown gezien (inclusief een tempel in Chinatown) en nog eens drie uur voor uptown (inclusief de kathedraal van St. John the Divine).

48 uur moet ruim genoeg zijn om een goede indruk van Manhattan te krijgen.
M@rleen
Amerika-ontdekker

Bericht door M@rleen »

Weet er iemand of de bussen momenteel open rijden? Zijn ze enkel overdekt bij regenweer, of ook bij koud weer?
(dilemma ivm de bussen is nog altijd niet opgelost :? )
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer