Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis AchterDeDuinen: Advies gevraagd route, autohuur en meer
-
- Amerika-ontdekker
Reis AchterDeDuinen: Advies gevraagd route, autohuur en meer
Dag allemaal,
Deze zomer willen we met z'n tweeën (jong stel) een reis door het noordoosten van Amerika maken. We hebben zo'n drie tot vier weken de tijd, de route ziet er nu als volgt uit (in reisdagen, want de tickets moeten we nog boeken):
1 Aankomst Toronto
2 Niagara Falls
3-5 Chicago
6-8 Shenandoah
9-11 Washington DC
12 Philadelphia
13-15 New York City
16 - 17 Cape Cod
18 Boston
19-20 Acadia
21-22 White Mountains
23-24 Adirondack
25-26 Toronto
Nu heb ik een paar concrete vragen, ik hoop dat jullie hierbij kunnen meedenken:
- We maken behoorlijk wat kilometers. Daarom twijfel ik of we bijvoorbeeld Chicago of Acadia zouden moeten laten gaan (voor die twee bestemmingen moeten we het verst omrijden). Is bovenstaand schema haalbaar? Zo niet, wat kunnen we het beste aanpassen? Is Chicago de moeite waard als we ook al die andere steden al bezoeken? We willen er wel graag naartoe.
- Hoe kunnen we het beste met de autohuur omgaan? In de natuurparken kunnen we niet zonder, maar in steden als New York zijn we beter af zonder auto. Is het financieel (on)gunstig om tijdens delen van de reis de auto in te leveren en weer een nieuwe te huren? En is het een bezwaar om met een Canadese huurauto in de VS te rijden?
- Ik wil graag walvissen bekijken; maakt het uit waar we dat doen, zijn er bijvoorbeeld plekken waar je meer kans hebt dat je ze ziet tijdens een tocht? Ik dacht voorlopig aan Cape Cod of Boston.
Alvast bedankt!
Deze zomer willen we met z'n tweeën (jong stel) een reis door het noordoosten van Amerika maken. We hebben zo'n drie tot vier weken de tijd, de route ziet er nu als volgt uit (in reisdagen, want de tickets moeten we nog boeken):
1 Aankomst Toronto
2 Niagara Falls
3-5 Chicago
6-8 Shenandoah
9-11 Washington DC
12 Philadelphia
13-15 New York City
16 - 17 Cape Cod
18 Boston
19-20 Acadia
21-22 White Mountains
23-24 Adirondack
25-26 Toronto
Nu heb ik een paar concrete vragen, ik hoop dat jullie hierbij kunnen meedenken:
- We maken behoorlijk wat kilometers. Daarom twijfel ik of we bijvoorbeeld Chicago of Acadia zouden moeten laten gaan (voor die twee bestemmingen moeten we het verst omrijden). Is bovenstaand schema haalbaar? Zo niet, wat kunnen we het beste aanpassen? Is Chicago de moeite waard als we ook al die andere steden al bezoeken? We willen er wel graag naartoe.
- Hoe kunnen we het beste met de autohuur omgaan? In de natuurparken kunnen we niet zonder, maar in steden als New York zijn we beter af zonder auto. Is het financieel (on)gunstig om tijdens delen van de reis de auto in te leveren en weer een nieuwe te huren? En is het een bezwaar om met een Canadese huurauto in de VS te rijden?
- Ik wil graag walvissen bekijken; maakt het uit waar we dat doen, zijn er bijvoorbeeld plekken waar je meer kans hebt dat je ze ziet tijdens een tocht? Ik dacht voorlopig aan Cape Cod of Boston.
Alvast bedankt!
Re: Advies gevraagd: route, autohuur en meer
Hallo,
Wij gaan komende zomer ook 4 weken naar het Noord-Oosten, en lijken deels dezelfde route te rijden. Echte tips heb ik dus (nog) niet voor je, maar ik heb wel ook zelf gekeken naar de walvistochten en ook onderweg van Boston richting Acadia zijn er veel plekken waar je dat kunt doen. Reserveren wordt over het algemeen wel aangeraden. Google maar eens op whale watching new england bv.
Wij hebben ook een auto gehuurd en gaan van de VS naar Canada en weer terug naar VS, is geen probleem. Meldt het wel even bij de verhuurder. Als je de auto bv in NY wilt inleveren en later weer één wilt huren heb je kans dat je drop off kosten moet betalen. Misschien eens informeren wat de mogelijkheden zijn.
Wij huren de auto in Boston en leveren hem in Washington, kost ons 150,= dollar.
Succes met alles en een fijne vakantie!
Gabriëlle
Wij gaan komende zomer ook 4 weken naar het Noord-Oosten, en lijken deels dezelfde route te rijden. Echte tips heb ik dus (nog) niet voor je, maar ik heb wel ook zelf gekeken naar de walvistochten en ook onderweg van Boston richting Acadia zijn er veel plekken waar je dat kunt doen. Reserveren wordt over het algemeen wel aangeraden. Google maar eens op whale watching new england bv.
Wij hebben ook een auto gehuurd en gaan van de VS naar Canada en weer terug naar VS, is geen probleem. Meldt het wel even bij de verhuurder. Als je de auto bv in NY wilt inleveren en later weer één wilt huren heb je kans dat je drop off kosten moet betalen. Misschien eens informeren wat de mogelijkheden zijn.
Wij huren de auto in Boston en leveren hem in Washington, kost ons 150,= dollar.
Succes met alles en een fijne vakantie!
Gabriëlle
- Anjes
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Wij bezoeken komende zomer ook het noordoosten van de VS en ik heb ook informatie gezocht over walvistochten. In principe wilden wij in Maine een walvistocht doen maar ik heb ook gekeken naar mogelijkheden in de buurt van Boston.
Ik twijfelde een beetje of ik wel moest reserveren en betalen vooraf via internet omdat een tocht ook wel eens niet door kan gaan wegens weersomstandigheden.
Ik heb toen met twee maatschappijen via email contact opgenomen: Bar Harbor Whale Watch Co in Maine en 7 Seas Whale Watch in Gloucester MA.
Bar harbor Whale Watch liet ons weten dat we het beste een paar dagen van te voren telefonisch contact konden opnemen, dan was er zeker nog plaats op de boot en op die manier hoeven we ook geen internet fee te betalen. Bij Seven Seas kun je wel reserveren zonder vooraf te betalen. Je reservereert dan net een plaats op de boot en je betaalt gewoon ter plekke
groetjes
Anjes
Ik twijfelde een beetje of ik wel moest reserveren en betalen vooraf via internet omdat een tocht ook wel eens niet door kan gaan wegens weersomstandigheden.
Ik heb toen met twee maatschappijen via email contact opgenomen: Bar Harbor Whale Watch Co in Maine en 7 Seas Whale Watch in Gloucester MA.
Bar harbor Whale Watch liet ons weten dat we het beste een paar dagen van te voren telefonisch contact konden opnemen, dan was er zeker nog plaats op de boot en op die manier hoeven we ook geen internet fee te betalen. Bij Seven Seas kun je wel reserveren zonder vooraf te betalen. Je reservereert dan net een plaats op de boot en je betaalt gewoon ter plekke
groetjes
Anjes
2000 CA
2004 CA-NE-AZ-UT-CO
2005 CO-SD-WY-UT-NE-CA
2006 FL
2007 WA-OR-CA
2008 AK
2009 HI-CA
2011 CA-NYC
2012 TN-NC-VA-PA-NY-VT-NH-ME-MA
2013 Route 66
2015 NY-CT-RI-MA-PA-MD-DE-DC
2016 CA-NE
2017 MI-WI-MN-ND-MT-ID-OR-WA
2017-2018 LA-FL
2004 CA-NE-AZ-UT-CO
2005 CO-SD-WY-UT-NE-CA
2006 FL
2007 WA-OR-CA
2008 AK
2009 HI-CA
2011 CA-NYC
2012 TN-NC-VA-PA-NY-VT-NH-ME-MA
2013 Route 66
2015 NY-CT-RI-MA-PA-MD-DE-DC
2016 CA-NE
2017 MI-WI-MN-ND-MT-ID-OR-WA
2017-2018 LA-FL
- analogkid
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Wij zijn 2 jaar geleden door het NO geweest en hebben vanaf Newburyport een whale watch cruise gedaan, met de Prince of Whales. Reserveren was niet nodig, ook niet in het hoogseizoen. We hebben vinvissen gezien en een school (spelende) dolfijnen.
ZW USA: https://www.polarsteps.com/MoniqueLager ... st-us-2025
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
-
- Amerika-ontdekker
Hoi, bedankt voor de reacties! Ik ga kijken naar jullie tips voor de walvistochten, heel nuttig!
We hebben inmiddels onze tickets geboekt, wel met een wijziging: we vliegen op New York en maken vanaf daar onze reis. Dat betekent dat we hoogstwaarschijnlijk niet meer naar Canada gaan, en dat geeft weer meer tijd voor de VS!
Omdat we in New York starten zijn we waarschijnlijk in de gelegenheid om naar de jaarlijkse Gettysburg reenactment te gaan. We wilden daar toch al naartoe, en nu komt het wel mooi uit. Ben benieuwd, het is toch wel een typisch Amerikaans gebruik om dat soort zaken na te spelen.
We hebben inmiddels onze tickets geboekt, wel met een wijziging: we vliegen op New York en maken vanaf daar onze reis. Dat betekent dat we hoogstwaarschijnlijk niet meer naar Canada gaan, en dat geeft weer meer tijd voor de VS!
Omdat we in New York starten zijn we waarschijnlijk in de gelegenheid om naar de jaarlijkse Gettysburg reenactment te gaan. We wilden daar toch al naartoe, en nu komt het wel mooi uit. Ben benieuwd, het is toch wel een typisch Amerikaans gebruik om dat soort zaken na te spelen.
-
- Amerika-ontdekker
Haalbaar om naar Chicago te rijden vanuit Noordoosten?
Dag allemaal,
Ik ben druk bezig mijn reis naar de VS te plannen voor deze zomer, en de grote vraag is: is het haalbaar om ook naar Chicago te gaan? We willen erg graag (ook gezien het enthousiasme hier op het forum!) maar met het reisschema is het wellicht niet realistisch. Advies is daarom welkom! We hebben een huurauto waarmee we vanaf New York een rondrit gaan maken, onze planning zou ongeveer als volgt zijn:
1 New York City (staat vast)
2 New York City (staat vast)
3 New York City (staat vast)
4 Gettysburg (staat vast)
5 Philadelphia (staat vast)
6 Washington DC (staat vast)
7 Washington DC (staat vast)
8 Shenandoah
9 Shenandoah
10 Shenandoah
11 Chicago (reisdag)?
12 Chicago?
13 Chicago?
14 Chicago?
15 Niagara Falls (reisdag)
16 Niagara Falls
17 White Mountains
18 White Mountains
19 Acadia
20 Acadia
21 Acadia
22 Boston
23 Boston
24 Boston
25 New York City
26 New York City (staat vast)
27 New York City (staat vast)
Als we niet naar Chicago gaan betekent dat meer ruimte in ons programma voor upstate New York / New England en kunnen we rustiger aan doen. Een binnenlandse vlucht is niet echt een optie omdat we dan dubbele kosten maken (we hebben al een huurauto voor de periode buiten New York). Ik ben erg benieuwd naar jullie mening of bovenstaande haalbaar/wenselijk is. Alvast bedankt!
Ik ben druk bezig mijn reis naar de VS te plannen voor deze zomer, en de grote vraag is: is het haalbaar om ook naar Chicago te gaan? We willen erg graag (ook gezien het enthousiasme hier op het forum!) maar met het reisschema is het wellicht niet realistisch. Advies is daarom welkom! We hebben een huurauto waarmee we vanaf New York een rondrit gaan maken, onze planning zou ongeveer als volgt zijn:
1 New York City (staat vast)
2 New York City (staat vast)
3 New York City (staat vast)
4 Gettysburg (staat vast)
5 Philadelphia (staat vast)
6 Washington DC (staat vast)
7 Washington DC (staat vast)
8 Shenandoah
9 Shenandoah
10 Shenandoah
11 Chicago (reisdag)?
12 Chicago?
13 Chicago?
14 Chicago?
15 Niagara Falls (reisdag)
16 Niagara Falls
17 White Mountains
18 White Mountains
19 Acadia
20 Acadia
21 Acadia
22 Boston
23 Boston
24 Boston
25 New York City
26 New York City (staat vast)
27 New York City (staat vast)
Als we niet naar Chicago gaan betekent dat meer ruimte in ons programma voor upstate New York / New England en kunnen we rustiger aan doen. Een binnenlandse vlucht is niet echt een optie omdat we dan dubbele kosten maken (we hebben al een huurauto voor de periode buiten New York). Ik ben erg benieuwd naar jullie mening of bovenstaande haalbaar/wenselijk is. Alvast bedankt!
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Re: Reis AchterDeDuinen: Advies gevraagd route, autohuur en
Waarom meer dagen voor Chicago dan voor Washington? Ik neem aan dat jullie over een huurauto gaan bezitten en dan zijn er net buiten Washington toch een aantal "must see" dingen, die je in een paar dagen niet gaat zien. Vaak wordt er alleen naar de stad gekeken en daarop de planning gebaseerd. Echter, Washington is uniek daarin, want er is zoveel net buiten de stad te bekijken. Een greep: Arlington National Cemetery, Alexandria, Mount Vernon, Great Falls en nog veel meer, maar dit zijn toch wel zeer aan te raden bestemmingen.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Ik zou persoonlijk Chicago weglaten uit de route en meer concentreren op mooie spots zoals Fingerlakes/Watkins Glen, Green mountains, Adirondack (Lake Champlain, Lake Placid). Als ik je planning zie, lijkt het alsof jullie je van de ene grote plaats 'haasten' naar de andere en vooral véél kilometers gaan maken. Misschien heb je nu de route heel algemeen opgeschreven en 'm specifieker thuis uitgewerkt? Dat zou misschien ook helpen om hier tips te krijgen.
Begrijp me niet verkeerd, ook wij bezoeken altijd wel een aantal grotere steden tijdens een rondreis, en ieder zijn meug natuurlijk. Maar Amerika is groot! Hebben jullie misschien al eens op google maps of mapquest de route ingepland? Zo kun je globaal zien wat je alleen al aan reistijd kwijt bent (zonder files meegerekend of een mooie scenic route).
Begrijp me niet verkeerd, ook wij bezoeken altijd wel een aantal grotere steden tijdens een rondreis, en ieder zijn meug natuurlijk. Maar Amerika is groot! Hebben jullie misschien al eens op google maps of mapquest de route ingepland? Zo kun je globaal zien wat je alleen al aan reistijd kwijt bent (zonder files meegerekend of een mooie scenic route).
-
- Amerika-ontdekker
Hoi, dank voor je reactie! We hebben inmiddels de knoop doorgehakt en Chicago uit de reis geschrapt. En bij het opnieuw plannen kwam ik erachter dat ook zonder Chicago de reis nog steeds lang is, dus dat bevestigt me in de beslissing! De route is voorlopig als volgt:
1 New York City
2 New York City
3 New York City
4 Gettysburg
5 Washington DC
6 Washington DC
7 Washington DC
8 Shenandoah
9 Shenandoah
10 Shenandoah
11 Niagara Falls
12 Ithaca
13 Ithaca
14 White Mountains
15 White Mountains
16 White Mountains
17 Acadia
18 Acadia
19 Acadia
20 Camden
21 Boston
22 Boston
23 Cape Cod
24 Cape Cod
25 New York City
26 New York City
27 New York City
Met een berekening van de afstanden komen we nu op zo'n 2240 mijl uit, dat lijkt me meer dan zat. En inderdaad hebben we nu tijd voor oa de finger lakes en de kust van Maine!
1 New York City
2 New York City
3 New York City
4 Gettysburg
5 Washington DC
6 Washington DC
7 Washington DC
8 Shenandoah
9 Shenandoah
10 Shenandoah
11 Niagara Falls
12 Ithaca
13 Ithaca
14 White Mountains
15 White Mountains
16 White Mountains
17 Acadia
18 Acadia
19 Acadia
20 Camden
21 Boston
22 Boston
23 Cape Cod
24 Cape Cod
25 New York City
26 New York City
27 New York City
Met een berekening van de afstanden komen we nu op zo'n 2240 mijl uit, dat lijkt me meer dan zat. En inderdaad hebben we nu tijd voor oa de finger lakes en de kust van Maine!
- analogkid
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Mooie route! Alleen van Shenandoah naar Niagara Falls lijkt me een erg lange reisdag. Ik zou overwegen om een overnachting in Corning of zo te doen en daar naar een gorge gaan of naar het glas museum.
ZW USA: https://www.polarsteps.com/MoniqueLager ... st-us-2025
-
- Amerika-ontdekker
Dank Analog! De reis Shenandoah - Niagara is inderdaad vrij lang, maar ik denk dat het wel te doen is. We willen dan in één keer reizen, slapen bij de Falls, overdag de watervallen bekijken en door naar de Finger Lakes.
-
- Amerika-ontdekker
Re: Reis AchterDeDuinen: Advies gevraagd route, autohuur en meer
Hoi,
Het is alweer bijna twee jaar geleden dat we deze reis hebben gemaakt, maar het leek me goed om alsnog mijn route te plaatsen voor diegenen die hun vakantie aan het plannen zijn! Ik heb er wat opmerkingen / tips achter gezet. Als je vragen hebt over dit schema, laat maar weten!
woensdag 4 juli: New York City
donderdag 5 juli: New York City
vrijdag 6 juli: New York City
zaterdag 7 juli: Gettysburg
zondag 8 juli: Washington DC
maandag 9 juli: Washington DC
dinsdag 10 juli: Washington DC
woensdag 11 juli: Shenandoah (tip: accommodatie bij Briar Patch Inn in Middleburg, erg goed bevallen en een fantastisch ontbijt!)
donderdag 12 juli: Shenandoah (deze dag ben ik in dit park ten huwelijk gevraagd, dus de vakantie kon al niet meer stuk!)
vrijdag 13 juli Niagara Falls
zaterdag 14 juli Rochester (uitvalsbasis voor de Finger Lakes, maar bleek toch nog een flinke dagtocht naast alle echte reisdagen)
zondag 15 juli Rochester
maandag 16 juli Lake George
dinsdag 17 juli White Mountains (tip: accommodatie bij de Cranmore Mountain Lodge, North Conway, met oa gratis tennisbaan)
woensdag 18 juli White Mountains
donderdag 19 juli White Mountains
vrijdag 20 juli Maine
zaterdag 21 juli Maine
zondag 22 juli Maine
maandag 23 juli Boston
dinsdag 24 juli Boston
woensdag 25 juli Cape Cod
donderdag 26 juli Cape Cod
vrijdag 27 juli Cape Cod
zaterdag 28 juli New York City
zondag 29 juli New York City
maandag 30 juli New York City
We waren heel blij met ons reisschema: veel gezien, maar we hadden ook een aantal relaxdagen in het programma waardoor we niet alleen maar in de auto hoefden te zitten. Een groot succes, en dit jaar gaan we dan ook opnieuw naar de VS (Zuid-Westelijke staten).
Het is alweer bijna twee jaar geleden dat we deze reis hebben gemaakt, maar het leek me goed om alsnog mijn route te plaatsen voor diegenen die hun vakantie aan het plannen zijn! Ik heb er wat opmerkingen / tips achter gezet. Als je vragen hebt over dit schema, laat maar weten!
woensdag 4 juli: New York City
donderdag 5 juli: New York City
vrijdag 6 juli: New York City
zaterdag 7 juli: Gettysburg
zondag 8 juli: Washington DC
maandag 9 juli: Washington DC
dinsdag 10 juli: Washington DC
woensdag 11 juli: Shenandoah (tip: accommodatie bij Briar Patch Inn in Middleburg, erg goed bevallen en een fantastisch ontbijt!)
donderdag 12 juli: Shenandoah (deze dag ben ik in dit park ten huwelijk gevraagd, dus de vakantie kon al niet meer stuk!)
vrijdag 13 juli Niagara Falls
zaterdag 14 juli Rochester (uitvalsbasis voor de Finger Lakes, maar bleek toch nog een flinke dagtocht naast alle echte reisdagen)
zondag 15 juli Rochester
maandag 16 juli Lake George
dinsdag 17 juli White Mountains (tip: accommodatie bij de Cranmore Mountain Lodge, North Conway, met oa gratis tennisbaan)
woensdag 18 juli White Mountains
donderdag 19 juli White Mountains
vrijdag 20 juli Maine
zaterdag 21 juli Maine
zondag 22 juli Maine
maandag 23 juli Boston
dinsdag 24 juli Boston
woensdag 25 juli Cape Cod
donderdag 26 juli Cape Cod
vrijdag 27 juli Cape Cod
zaterdag 28 juli New York City
zondag 29 juli New York City
maandag 30 juli New York City
We waren heel blij met ons reisschema: veel gezien, maar we hadden ook een aantal relaxdagen in het programma waardoor we niet alleen maar in de auto hoefden te zitten. Een groot succes, en dit jaar gaan we dan ook opnieuw naar de VS (Zuid-Westelijke staten).
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Re: Reis AchterDeDuinen: Advies gevraagd route, autohuur en meer
Route ziet er met de aanpassingen goed uit. Misschien kan je nog wat info uit ons reisverslag (zie onder) van afgelopen jaar halen. Vwb Whale Watching zijn wij in Rye uitgekomen. Prima verzorgd daar.
Ook wij reden met een Canadese auto, beginnend- en eindigend in Toronto, een rondje Oost Amerika. Geen enkel probleem allemaal!
Ook wij reden met een Canadese auto, beginnend- en eindigend in Toronto, een rondje Oost Amerika. Geen enkel probleem allemaal!
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida