Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

bomen, bos en new york

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
anna m
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

bomen, bos en new york

Bericht door anna m »

Voor komende zomer vind ik het erg lastig om een goede planning voor New York te maken en ik zie door bomen het bos niet meer.
Omdat we (pa, ma en 2 pubers van 16 en 14) voor de 1e keer naar NY gaan, hebben we afgesproken in NY niet te shoppen. Dat doen we tijdens de rest van de reis wel. :lol: Op de dag van aankomst doen we niets meer omdat we rond 19.00 uur pas aankomen en we zullen blij zijn als we in ons hotel in Brooklyn kunnen gaan slapen.
Onze planning voor 3 dagen luidt als volgt:
dag 1
statue of liberty en ellis island
fietsen rond de brooklynbridge
Dialog in the dark
misschien nog wallstreet walks

dag2
WTC (tickets reeds gereserveerd om 10.00 uur)
beast speedboat
Madam Tussaud
eten planet hollywood
's avonds cirque du soleil in the radio music hall

dag 3
fietsen in central park (met bezoek aan guggenheim)
moma
NY skyride
Empire statebuilding

We hebben voor deze 3 dagen een NY pas aangeschaft en denken een weekpas voor de metro aan te schaffen. Is deze planning te druk of missen we nog zaken? Zelf zitten we nog aan de hop on hop off watertaxi te denken, maar hebben geen idee waar dat nog tussen "moet".
Graag jullie advies
Anna Martha
Bennogr
Amerika-expert

Re: bomen, bos en new york

Bericht door Bennogr »

Met jullie drukke dagen zou ik de ondergrondse nemen en niet de watertaxi. De ondergrondse komt overal en snel, de watertaxi alleen op een paar plaatsen, en dan natuurlijk alleen aan de rand van Manhattan.

Je kunt gewoon een enkeltje kopen voor die taxi als je wilt.

Een weekkaart voor de ondergrondse is waarschijnlijk wel handig, ook als je minder dan een week in New York bent, scheelt een hoop sores, zoals we in Amsterdam zeggen. Anders kun je schatten hoeveel je denkt te gebruiken en dan kun je bij automaten in elke ondergrondse station kaarten laden met een bepaald bedrag ($10, $20) en eventueel ook in zo'n automaat 'bijtanken.'
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
rrrick
Amerikafan

Bericht door rrrick »

Mooi, maar vrij pittig schema.

Ik heb zelf in 2009 met vrouw en twee puberdochters ook zo'n tripje gedaan. Dat was voor onze dochters de eerste keer New York. Ze vonden het fantastisch, maar ook vrij overweldigend. Zeker ook omdat ik de eerste twee dagen een vrij strak schema hanteerde van 'must-sees'. En die zijn ook absoluut de moeite waard, maar mijn jongste dochter kwam op een gegeven moment met de constatering dat ze in plaats van heel veel te doen ook wel graag even wilde 'zijn' in New York. Oftewel tandje terug, genieten van het waanzinnig lekkere weer op Pier 17, mensjes kijken op Times Square met een grote Starbucks Vanilla Latte, en rustig 'chillen' in Bryant Park.

Oftewel, mooie planning, en zeker goed als uitgangspunt, maar als 'het moment' er om vraagt kan loslaten geen kwaad denk ik :)

Zie ook: http://menaldanewyork.wordpress.com/
Thierry73
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Thierry73 »

Het ligt eraan hoe de kinderen zijn natuurlijk.
Als het bijvoorbeeld echt filmliefhebbers zijn, dan zou ik zeker een aantal bekende filmlocaties meenemen.

Verder zou ik zeker een bezoek aan grand central station en de bibliotheek aanraden
gratis en prachtig om te zien.
Als museum zou ik eerder voor het natural history museum gaan.
Veel te zien en erg leuk voor iedereen.

Zijn de pubers into muziek, dan zou ik zeker ook even het hard rock cafe binnen lopen.
Veel stukken uit de oudere muziek (beatles, billy Joel) en ook van modernere rockgroepen.
Zijn ze weg van gadgets?
Aplle store mag dan niet ontbreken ;)
(ook al koop je niets)

Er zijn dus veel keuzes die je kan maken aan de hand van hoe je kinderen zijn.
Zo hebben wij ook even staan kijken bij het rockefeller center naar de live ontbijtshow.
Landelijke show die daar elke ochtend wordt gemaakt, een deel daarvan buiten en dat was best effe grappig om te zien. :)
bello
Amerikakenner

Bericht door bello »

Ik zou Madame Tussauds overslaan en eventueel bewaren voor een dagje Amsterdam. Het is leuk, maar heeft niks met New York te maken en is zo zonde als je ook lekker buiten kan zijn.

Thierry's suggestie zou ik daarvoor in de plaats doen: gewoon even stilstaan! Pik een (gratis) tafeltje met stoelen in in Bryant Park, met een meegebrachte lunch en ga daar op de foto met de leeuwen van de bibliotheek. Strek de benen op de trappen van Union Square en kijk naar alle mensen bij het metrostation. Maak een klein wandelingetje door de West Village en ga daar cupcakes eten en (toch) even wat leuke winkeltjes in. Gap, Nike en American Eagle kom je de rest van je reis nog genoeg tegen, maar de straatjes met merkwinkels met onbetaalbare snuisterijen en schoenen (en hun celebrity clientèle) zijn een unieke ervaring.
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
anna m
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door anna m »

door de bijzondere dagen tijdelijk niet on line geweest.
Onze planning is uiteraard niet een "must", als we er genoeg van hebben of andere dingen zien die we leuk vinden zullen we uiteraard van onze planning afwijken.
Op verzoek van de kids staat Madam T op het lijstje (in Amsterdam hebben ze Madam T al bezocht). Ze willen alleen de belangrijke personen "bezoeken/bekijken". Omdat we toch een NYpas hebben is het niet zo'n ramp om een (half) uurtje daar door te brengen.
De watertaxi doen we waarschijnlijk niet (maar ik sluit niets uit). Moma en Guggenheim staan nog steeds als een vraagteken, maar paps wil daar graag naar toe al was het alleen om het guggenheim van buiten te bezien.
Rrick ik ga nog een keer je blog lezen vind het erg verhelderend.
Grand Central station komt ook op het lijstje (wordt dus overvol).
In ieder geval bedankt voor jullie advies
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer