Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

tips omtrent hotelletjes, excursies, lease auto (Washington)

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

tips omtrent hotelletjes, excursies, lease auto (Washington)

Bericht door Sandy »

Wij gaan in September naar Washington – Eigenlijk hebben we nog niets geregeld, op de vliegreis na - Waarschijnlijk zullen we één a twee nachten bij kennissen overnachten.. Voor de rest willen we eigenlijk een auto huren vanaf het moment dat we aankomen op Dulles Airport en dan ergens buiten Washington een hotelletje of motelletje nemen. Het liefst willen we niet vanuit Nederland reserveren, maar daar.. zodat we niet gebonden zijn aan één hotel - geen idee of dit verstandig is of niet. Ik neem aan dat hotels IN Washington ontzettend duur zijn. Ik heb ook begrepen dat sommige buurten onveilig kunnen zijn.. Kortom is iemand bekend met de omgeving Crystal City of Alexandria en kent betaalbare hotels daar? – We zitten zelf te denken rond de 50 dollar per nacht (is toch redelijk niet?) - En weet iemand of het verstandig is om op de bonnefooy te gaan zonder een hotel reservering? – Zelfde verhaal geldt voor de rental car.. is dat makkelijk te regelen op het vliegveld, of is het beter om dat vooraf vanuit Nederland te regelen..

We willen graag één dag besteden aan een excursie trip in Washington (Witte huis, Arlington, Lincoln statue etc.) – We komen donderdag aan en willen hier graag de vrijdag aan besteden - Is het makkelijk om dit terplekke te regelen? Het lijkt mij toch dat hotels in de omgeving Washington zich daarvoor zouden moeten verlenen vanwege het Toerisme in Washington..

We komen donderdag 9 september aan en vertrekken maandag avond 13 september.. We zullen waarschijnlijk een Nascar Race bijwonen zaterdag. Zoals je ziet hebben we weinig dagen daar, dus het zou balen zijn wanneer we niet een excursie kunnen meemaken omdat we niet tijdig gereserveerd hebben.. (dag vooraf)

Mijn verhaal komt misschien een beetje warrig over, maar iedere tip c.q. ervaring omtrent hotels, lease auto’s en excursies zijn welkom..

Sandy
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Hoi Sandy,

(Ik heb dit topic verplaatst omdat het onder het Noordoosten valt).

Ik woon ongeveer 20 km van Washington af en ben er reisagente geweest, dus ik zal eens proberen op sommigen van je vragen antwoord te geven.

Ten eerste zal het in september niet meer zo druk zijn, want de vakanties zullen voorbij zijn. Je zult dus makkelijk een hotel/motel kunnen vinden.
Wat de prijs betreft denk ik, dat je met wat zoeken wel rond de $50/$60 terecht kan.

Crystal City is doodsaai, het is een kantoorgebouwen wijk, waar 's avonds helemaal niets te doen is en het is vrij ver van de meer gezellige wijken. Ik zou dan liever Rosslyn aanraden, dan zit je dichtbij de Rosslyn Metro en ben je met een korte taxi/auto rit of zelfs lopend zo in Georgetown, waar het vol zit met gezellige restaurantjes en winkeltjes. Ik heb eens gekeken online en vond Inns of Virginia Arlington voor $59 die richting uit. Wat voor hotel dat is weet ik niet, ik heb er nooit gelogeerd.

In de stad zal het inderdaad duurder zijn. Als je in de stad verblijft, blijf dan aan de westkant (NW of SW). Adressen met NE en SE in de straatnaam zijn in de slechtere buurten gelegen.

Alexandria is ontzettend leuk en er zijn daar natuurlijk ook hotelletjes. Maar het is niet zo makkelijk om vandaaruit naar Washington te komen. De metro ligt wat ongemakkelijk.

Wat de huurauto betreft, die zou ik toch wel in Nederland regelen, je bent dan beslist goedkoper uit, dan als je gewoon naar een balie loopt om er een te huren. Er zijn een heel stel verhuurbedrijven, sommigen zijn niet op het vliegveld te vinden, maar hebben pendelbusjes naar hun kantoor. Goedkopere verhuurbedrijven zijn Alamo, Budget, Dollar en Enterprise.

Een dag is heel weinig om de stad te zien, maar je kunt bij Arlington Cemetery een "Hop on, hop off" ticket kopen (waar je op en af kunt stappen wanneer je wilt) op het Tourmobile. Die gaat zowel over de begraafplaats als naar de monumenten en bekende gebouwen in Washington. De stad is enorm, ik heb er vandaag nog gelopen, dus neem goede wandelschoenen mee! Mijn vriendin, die ik vandaag zag, had grote blaren, hoewel ze heel makkelijke sandalen mee had.

Ik hoor het wel als je meer vragen hebt.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Wij zaten in Alexandria in een hotel tegenover de metro, de Holiday Inn, wel wat duurder dan $50, wel heel handig om zo dichtbij de metro te zitten.
Annemiek
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Ja, dat bedoel ik ook eigenlijk, als je er iets meer voor over hebt, zeg $70 of $80 per nacht, kun je veel gunstiger logeren. Tijd is ook geld, maar dat is mijn filosofie :). Maar voor de goedkoopste motels lever je in kwa locatie, zeker in deze stad. Ik zal nooit de Nederlanders vergeten, die een goedkope Motel Six hadden in NE Washington en me de volgende ochtend nogal aangeslagen opbelden, want er had een schietpartij voor hun deur plaatsgevonden. Tja...
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Sandy
Amerika-expert

Bericht door Sandy »

Hoi bedankt voor jullie response..
We hebben het er ook wel voor over om meer uit te geven voor een hotel - 50 dollar was een richtlijn (aangezien we zelf geen idee hebben van redelijke prijzen in die omgeving) ..

Wat betreft Washington - misschien een domme vraag - Maar is het enigszins mogelijk om met de auto (als tourist en dus onbekend daar) Washington in te komen en een parkeerplaats te vinden??

Ander vraagje wat betreft 'sightseeing' .. Petra je schreef dat je een travel agent bent geweest. Wat raad je ons aan om te bezichtigen, wetende dat we maar korte tijd daar hebben. (eigenlijk maar één of twee dagen om aan sightseeings te besteden) .. Zoals ik zei wil ik heel graag Arlington, Lincoln Statue and the White House zien.. Ik geef niet veel om musea .. en white house van buitenaf op afstand is prima voor ons..

Ik heb volgens mij 'a zilion' vragen, maar ik denk dat het allemaal te binnen schiet wanneer de vertrekdatum nadert..

Sandy
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Hoi Sandy,

Ja, hoor, je kunt best parkeerplaatsen voor de auto vinden, maar het is meestal wel duur en even zoeken. Ik parkeer meestal onder het Reagan building (jullie kennissen weten vast waar dat is aan Pennsylvania Avenue), daar is vrijwel altijd plaats. Na 9:30 's ochtends mag je op weekdagen meestal ook langs de weg parkeren, maar die plaatsen zijn gauw ingenomen, dus moet je er echt om 9:30 bij zijn.

Je schrijft, dat je niet veel om musea geeft, maar de musea in Washington zijn niet de stoffige collecties van kunst, die je in andere steden ziet. Ik zou absoluut aanraden tenminste het American History en Air and Space museum niet over te slaan. De eerste heeft een interessante tentoonstelling over de presidenten. De ander is een van de grootste musea ter wereld en het is gewoon al een belevenis om er binnen te lopen. Ze zijn gratis, dus je kunt zo lang of kort blijven als je wilt.

Dingen te bezichtigen: het Capitool (als je tijd hebt is een tour heel interessant), het Supreme Court, de Library of Congress (binnen ook heel mooi), Jefferson Memorial, loop van daaruit naar het Franklin D. Roosevelt Memorial, Lincoln Memorial, Vietnam en Korea Memorials en het nieuwe World War II Memorial. Al deze dingen liggen rond de National Mall, dus kunnen in 1 dag bezocht worden.

Naar boven gaan in het Washington Monument is op een mooie dag ook heel interessant, maar (gratis) tickets zijn gauw vergeven, dus ga die vroeg halen als je dat van plan bent.

Het Witte Huis kun je toch niet in, al zou je willen, voor tickets moet je om 5 uur 's ochtends al in de rij gaan staan en het is niet echt de moeite waard. Maar het White House Visitor's Center is weer wel interessant, dat ligt niet ver daarvandaan.

Arlington Cemetery is interessant, bezoek een wisseling van de wacht bij het Graf van de Onbekende Soldaat en bezoek het Lee House.

De wijken Georgetown en Adams Morgan zijn leuk voor restaurants. Of Old Town Alexandria, wat ook een mooi oud coloniaal plaatsje is.

Zoals ik al schreef kun je een Tourmobile ticket kopen, waarbij je bij verschillende stops kunt in en uitstappen.

Als er een ding me bij is gebleven van mijn eerste keer dat ik Washington zag is het de enorme schaal waarop alles is gebouwd. Verkijk je niet op het lopen, voor je het weet loop je mijlen!

Er is natuurlijk nog veel en veel meer te zien en doen, maar in 1 of 2 dagen heb je daar geen tijd voor.
Sandy
Amerika-expert

Bericht door Sandy »

Bedankt Petra voor de nuttige informatie..
Er zal me t.z.t. waarschijnlijk wel nog meer vragen te binnen schieten :)

Sandy
Sandy
Amerika-expert

Petra --> tips Nederlandse souvenirs

Bericht door Sandy »

Hoi Petra,

Misschien dat jij wat leuke ideeen voor mij hebt.. We gaan dus in september naar Amerika..
We hebben op een Amerikaans forum een Amerikaans stel leren kennen en mailen nu al ongeveer een jaar met ze. Ze hebben ons twee keer een pakketje met ‘gifts’ gestuurd. En ik heb een doosje met typische Nederlandse producten gestuurd zoals: Hagelslag, drop, stroopwafels, haagsche hopjes .. Dit vonden ze heel leuk om een keer te proberen, maar geloof niet dat ze staan te popelen voor nog een doosje hagelslag of drop lol..

Ze hebben ons uitgenodigd om een aantal dagen bij hen te blijven en we zullen waarschijnlijk één a twee nachten bij hen verblijven – Nu willen we ze dus een leuk presentje meegeven van hier.. Liefst wel een Nederlands souvenir, maar wel iets waar ze wat aan hebben. Ook qua producten, iets wat echt lekker is.. Een fles drank ofzo of Nederlandse (oude/belegen) kaas ..

Mischien heb jij een aantal leuke tips of ideeen als Nederlandse (vermoed ik) wonende in Amerika.. Ik zoek dus niet die typische Nederlandse producten die alleen een echte Nederlander in het buitenland mist.. Maar misschien dat jij ook weleens wat hebt meegenomen van Nederland voor je vrienden daar wat een succes was.. Ik wil dus een leuk cadeau meenemen en wat lekkere producten..

Ze werken beiden fulltime, wonen in een kast van een huis.. hebben goede banen (niet dat het uitmaakt) maar ik wil dus niet met iets doms aankomen lol ..

Sandy
Laatst gewijzigd door Sandy op 22 mei 2004, 23:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Sandy
Amerika-expert

Bericht door Sandy »

tips of leuke ideetjes van anderen op dit forum zijn uiteraard ook welkom :)
Sandy
Amerika-expert

souvenir tips uit Nederland ...

Bericht door Sandy »

Heeft niemand leuke suggesties om mee te nemen van hier voor mensen in Amerika?
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Wat heel leuk is en je hier niet veel vindt zijn verjaarskalenders. Ook een doosje stroopwafels gaat er altijd goed in. Of iets Delft Blauws.
boeffie
Amerikakenner

Bericht door boeffie »

Hoi Sandy,

Wij nemen vaak een mooi boek over Nederland geschreven in het engels mee als kado.

En hebben al een aantal keer op verzoek een kanten tafelkleed meegenomen.

Wat dacht je van een mooie kandelaar plus kaars (made in Holland!), doet het altijd goed. Of een naambordje voor bij de deur, die zie je daar niet vaak, en je kunt ze hier in allerlei varianten krijgen.

Dit jaar hebben wij verjaardags kalenders meegenomen, was een groot succes.

Groetjes

Monique
PeeJay
Amerika-expert

Bericht door PeeJay »

Bekijk de volgende web sites eens om wat ideeen op te doen :

http://www.hollandpromotion.nl
http://www.dutchsouvenirs.com

/PeeJay
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties