Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

De weg vinden in de VS

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Kaasmeisje
Amerika-newbie

De weg vinden in de VS

Bericht door Kaasmeisje »

We gaan een rondreis maken van en naar New York, via Cape Cod, Quebec, Montreal, Niagara Falls, Watkins Glenn en Washington.

Het huren van navigatie is een dure aangelegenheid, en veel mensen in mijn omgeving hebben me verteld dat het bijna niet mogelijk is om de weg kwijt te raken. Ik wil graag jullie mening:

- Zijn de borden écht zo duidelijk?
- Zullen we ook hotels makkelijk kunnen vinden zonder navigatie?
- Kunnen goede wegenkaarten beter in de VS gekocht worden, of zijn die van de ANWB net zo goed?

Alvast bedankt voor jullie reacties.
pbuyse1
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 35

Re: De weg vinden in de VS

Bericht door pbuyse1 »

Jaren zonder gereden, maar laatste 5 jaar met GPS en zou niet anders meer willen rijden.
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

GPS'je kost niks, zowel in USA als in NL/BE
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Navigatie is niet onhandig. In 2006 was ik blij dat mijn bijrijder op de kaart keek die we hadden meegekregen van de verhuurmaatschappij, want anders hadden we het hotel nooit gevonden. En als je huren te duur vindt kan je er altijd eentje kopen. Lokale Best Buy of Walmart inlopen en voila.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Kopen is ook goedkoper dan huren (bijna altijd)
s_janssen
Amerika-ontdekker

Bericht door s_janssen »

Nationale parken en de bijbehorende hotels vind je altijd wel, want die liggen bij of aan de doorgaande wegen. Maar met name in steden (Orlando, San Fran, San Jose) etc is navigatie toch wel erg fijn. Het is vaak groter dan je denkt, en op en afritten zijn niet altijd vanzelfsprekend. Koop gewoon een garmin of tomtom bij de eerste de beste walmart voor minder dan $100, en zet hem daarna weer op marktplaats.....
Essepes
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Essepes »

Navigatie is vooral makkelijk om de juiste "windrichting" te nemen...vind ik dan, omdat ik niet altijd weet of een stad west of east, north of south ligt - ben nu eenmaal niet zo goed met richtingen :)
Wij hebben hier een Garmin gekocht voor ca. 100 dollar. Werkt prima en geeft rust tijdens het rijden op hele drukke stukken. Als er veel verkeer is, kan ik via het navigatiesysteem gemakkelijk zien welke route ik moet volgen en tot nu toe werkt het prima. Alleen als ik klaverbladachtige toestanden heb, wil het wel eens misgaan maar gelukkig heb ik een slimme dertienjarige bij me die dit soort verkeersvraagstukken beter snapt :wink:
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Ik vind de bewegwijzering in dit relatief drukke stuk VS een ramp. Hoe vaak het niet voorkomt dat ik op weg A rijd, die zich dan splitst in een weg die naar B gaat en een weg die naar C gaat, en dat ik dan nergens kan zien wat ik moet doen om gewoon op weg A te blijven, echt hopeloos. De navigatie die in onze Toyota zit, vind ik helaas ook niet altijd even goed. Het plaatje klopt dan wel, maar de stem brengt me vaak in verwarring. "Next right" kan even goed betekenen dat je niet deze maar de volgende moet hebben. Tegenwoordig check ik altijd maar gauw even het kaartje als ze weer begint te roepen. Als dat klopt en het afritnummer ook hetzelfde is, dan geloof ik haar pas :mrgreen:

En is er ook nog iets waar zowel mijn man als ik last van hebben: de oost-west verwarring. We zijn allebei zweefvliegers, dus het is niet zo dat we coördinatie-nitwits zijn ofzo, maar op de een of andere manier krijgen we dat maar niet goed in ons systeem. Het lijkt wel alsof wij Nederlanders zo geprogrammeerd zijn dat richting kust altijd naar het westen is ofzo. En hier in het oosten van de VS is dat natuurlijk net andersom.
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Navigatiesysteem is altijd handig. Komt vaak voor dat er een goede bewegwijzering is ergens heen. Maar net dat belangrijkste bordje, vlak voordat je bent waar je wezen wilt, is vaak "vergeten" (volgens mij doen ze dat express). Je bent dan vaak een hoop tijd kwijt om net dat laatste stukje te vinden.

Laatst wou onze machine ons ook in een rondje laten draaien. Gelukkig was ze een eindje verder weer op slag nadat we haar een tijdje genegeerd hadden.

Overigens, als je Afrikaans aanzet in de mijne (Nuvi) dan hoor je de man bijna zeggen als je te ver doorrijdt en hij moet herberekenen: suffert!
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

dimona schreef:En is er ook nog iets waar zowel mijn man als ik last van hebben: de oost-west verwarring. We zijn allebei zweefvliegers, dus het is niet zo dat we coördinatie-nitwits zijn ofzo, maar op de een of andere manier krijgen we dat maar niet goed in ons systeem. Het lijkt wel alsof wij Nederlanders zo geprogrammeerd zijn dat richting kust altijd naar het westen is ofzo. En hier in het oosten van de VS is dat natuurlijk net andersom.
Grappig om te lezen. Ik had in het begin hier enorm veel moeite met de windrichtingen en de weg kennen. Toen werd ik reisagente en ik denk dat dat heel veel geholpen heeft met de kaart van de VS in mijn hoofd prenten. Ik vind de windrichtingen nu heel handig voor navigatie. Mijn schoonmoeder daarentegen (Amerikaanse) kon er haar hele leven niet mee overweg en moest altijd eerst door mijn schoonvader ergens heen begeleid worden voor ze het zelf aandurfde. On topic, met een kaart lukt het zeker ook en die raadplegen wij nog zeer regelmatig. Maar onze GPS is nu wel onmisbaar, als we naar een onbekende plek gaan.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

in het begin huurden wij ook een GPS, maar ondertussen al lang één gekocht en na 2 VS-reizen heb je de kostprijs al terug verdiend. Bovendien kan je op voorhand al de route ingeven of met een bijgeleverd programma van op de PC overzetten (zelfs gewoon via Google Maps).
Wij gaan dan nog telkens naar het Westen waar je eigenlijk totaal geen GPS nodig hebt vermits het toch "altijd maar rechtdoor" is :wink: , en dit voor honderden km's (behalve in stedelijke gebieden dan). Nu zouden we dat kleine bakje absoluut niet meer kunnen missen, niet enkel om de weg te volgen maar oa ook (vind ik één van de meest nuttige zaken) om te zien wat de maximum snelheid is op een bepaalde weg. Als je in het begin van de weg het snelheidsbord gemist hebt weet je toch altijd perfect hoe snel je kan rijden. Ook de andere info zoals verwachte aankomsttijd, verbruik, bezienswaardigheden enz enz.
In juni-juli waren we in Alaska. Toen vertrokken we 's morgens aan ons hotel aan de Alaska Highway en stopten 's avonds, 500km verder, aan ons volgende hotel...nog altijd aan de Alaska Highway. En toch vonden we dat kleine wonderbaarlijke ding onmisbaar... :thumbup:
In Europa zal je wel bijna nooit een GPS kunnen kopen (vroeger had Tom Tom die, maar ondertussen is die, denk ik, niet meer verkrijgbaar) met enkel de VS-kaarten. Je moet ze er dus altijd bijkopen. Als je van plan bent om hem veelal in de VS te gebruiken dan zou ik Garmin aanraden omdat die, volgens mij, heel wat meer info over de omgeving geeft dan andere merken.
SemJes
Amerika-expert

Bericht door SemJes »

Met een kaart zal het vast ook wel te doen zijn, maar waarom niet het gemak van een navigatiesysteem.
Hier: http://www.walmart.com/ip/Garmin-nuvi-1 ... s/16401836, $69.98 bij Walmart. Deel dat door hoeveel dagen je op vakantie gaat, en vraag jezelf dan af of je dat geld niet over hebt voor een beetje extra gemak. Vooral handig van een GPS is dat je kunt zoeken welke winkels/parken/etc. bij je in de buurt zijn. Dus als je ergens rijdt, en beslist dat je zin hebt om naar een bepaalde eetgelegenheid te gaan bijvoorbeeld, dan is dat gemakkelijk te vinden dankzij het apparaatje.
dutchie_in_boston
Amerika-expert

Bericht door dutchie_in_boston »

zoals al is gezegd: GPS is fantastisch in de bewoonde wereld. Maar heb altijd een nieuwe kaart bij je. In de binnenlanden van sommige verlaten staten (voor ons vooral Maine en oost Canada), zijn veel onverharde wegen en geeft GPS wegen aan die er officieel wel zijn, maar die niet worden onderhouden en dus niet berijdbaar zijn. En die staan duidelijk aangegeven op een kaart, of staan helemaal niet op de kaart. In Maine heb je hier en daar officiele staatsborden die aangeven 'your gps is wrong, turn around.' Ook om bij ons huis in de rimboe van Maine te komen, kun je op de laatste paar mile gps niet vertrouwen, want die stuurt je het oerwoud in. Dus voor ons geen onverwacht bezoek :thumbup:. En je mobieltje werkt daar ook niet dus als je met een lekkende oliepan (is dat NLs?) staat ben je het haasje. En dat wil je niet zijn met mountain lions in de buurt.
Kaasmeisje
Amerika-newbie

Bericht door Kaasmeisje »

Ik kan niet goed kaartlezen, mijn partner wordt driftig als hij de weg niet snel genoeg kan vinden: wij gaan direct navigatie aanschaffen als we in de VS zijn! Bedankt voor de tips. Gelukkig is er een goed alternatief voor het huren van een GPS-systeem, waar onze autoverhuurder 15 dollar per dag voor vraagt (en we gaan 20 dagen weg, dat is een dure grap).

Bedankt voor jullie goede tips!
plume
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door plume »

Wij rijden ook altijd met een GPS systeem, maar wij halen ook altijd kaarten bij de AAA als wij in Amerika zijn, Deze gratis kaarten zijn altijd handig om erbij te hebben en deze zijn als je lid bent van de ANWB gratis af te halen.
bello
Amerikakenner

Bericht door bello »

Mocht je een smartphone hebben, dan kun je voor een habbekrats Amerikaanse navigatie downloaden. Wij rijden al jaren met CoPilot Live USA (circa 10 dollar, ook in het Nederlands) op de iPhone in Amerika. TomTom USA kan natuurlijk ook, kost 50 dollar en werkt voor ons minder fijn dat het goedkopere CoPilot. Voor Nederland hebben we er wel TomTom opzitten.
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
marga smit
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door marga smit »

gewoon je eigen TomTom meenemen met een vantevoren geuploade kaart erin.
Lilo
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 54

Bericht door Lilo »

Wij vinden GPS overbodig. Gebruiken die thuis ook nooit. Wij maken altijd gebruik van de Rand McNally wegenatlas, super gemakkelijk en alle staten van de VS staan erin. Ook veel handiger dan een gewone kaart, die is veel te groot om te gebruiken in de auto. Je kan altijd in bvb. googlemaps opzoeken hoe je moet rijden om je hotel te vinden. Ik vind dat doorgaans alles goed aangegeven wordt. MAar als je thuis zweert bij GPS, is het misschien op reis ook beter dat je er 1 hebt.

Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Als je in landelijk gebied blijft kan een kaart misschien nog wel, maar in stedelijk gebied zou ik toch echt een GPS nemen. Let wel op dat een GPS gaat flippen bij wolkenkrabbers omdat die zijn signaal verliest. Dus downtown Chicago en NYC gaat die haperen.
SinCity
Amerika-newbie

Bericht door SinCity »

Navigatie!!

Ik heb destijds eentje gekocht voor $90 en bij terug komst in NL de USA kaart (via de PC) vervangen door de Nederlandse ;)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer