Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis noizz: New York

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
noizz
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis noizz: New York

Bericht door noizz »

Hallo allemaal.
Wij gaan binnenkort op citytrip naar New York,meteen ook onze eerste keer Amerika.en dit van zat 30/03 tem do 4/04,jawel op Pasen dus.....
Vlucht verloopt met overstap in Vienna.Vliegen is niet nieuw voor ons maar wel de 1e maal met een overstap......
Aankomst op JFK.
Na al zeer veel gelezen te hebben op dit formidabel forum heb ik zo'n beetje grofweg een planning in elkaar gebokst met de must-do's.Mocht ik enkele dingen vergeten zijn ,meld mij dit dan aub.
Het is wel natuurlijk niet de bedoeling dat dit een trip wordt van rap-rap-rap alles moeten zien.
Wij nemen het graag een beetje op het gemak.De wandelschoenen staan alvast klaar.
Oja:verblijf is in Yotel op TSQ en museumgangers zijn we niet.

Planning:
*Zat 30/03:aankomst rond de middag,niets speciaal gepland want ik weet niet in welke toestand we dan zullen verkeren.
Een verkenning op TSQ,hop on hop of bus?,en hapje te eten zoeken om vervolgens niet te laat het bed op te zoeken.

*Zon 31/03:
-Metro nemen naar Meatpacking District met de bedoeling te wandelen op het Highline park(+Chelsea Food Market+rustige apple store ergens onderweg)-Washington Square Park
-Little Italy
-Chinatown
-Soho
-Avond:Flat Iron Building (Rooftop Bar)of 230th (eveneens rooftop bar)

*Ma 1/04:
-Metro naar Batterypark en Staten Island Ferry nemen naar Liberty&Ellis Island (is ferry gratis??)
-Terug in Battery Park,te voet verder naar
-Broadway
-Wall Street
-Stock Exchange
-Ground Zero,9/11 memorial (gereserveerd 17h PM)
-St-Pauls church

*Di 2/04
-Top of the Rock OF Empire State Building
-Central Park per fiets
-Dakota Building+Strawberry fields
-Metro naar Brooklyn nemen
-Wandeling Brooklyn Heights en te voet over Brooklyn Bridge richting Manhattan

*Wo 3/04:shopping day ??
-5 th avenue
-Macy's
-M&M world
-Apple Store
-Columbus Circle Shopping Centre

*Do 4/04:vertrek s'avonds,dus in pricipe nog een halve dag in te vullen.

Verdere tips welkom.Hopelijk valt onze eerste keer goed mee en is het niet te koud meer.
Laatst gewijzigd door noizz op 25 feb 2013, 18:59, 7 keer totaal gewijzigd.
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: New York

Bericht door meyem »

Ik raad aan om niet eerst plat te gaan liggen, maar gewoon een paar uurtjes doorstomen en dan bijtijds naar bed.
Als je eerst gaat slapen en dan in de avond weer wakker wordt, heb je kans dat je helemaal ontregeld bent ....

Even bij het hotel in de buurt rondwandelen en wat eten is een prima plan.

Verder ziet jullie programma er doenbaar uit
De ferry naar Staten Island is inderdaad gratis, zelf vond ik de rit tegenvallen en zou liever een andere boottocht aanraden die dichter langs het beeld vaart ....

Je weet dat je wel een tijdslot moet reserveren voor het 9/11 memorial? Het is gratis, maar de toegang is beperkt omdat het voorlopig nog een bouwterrein is. Bijzonder mooi gedaan, allemaal! Naast St Pauls Chapel is er ook een klein museumpje over 9/11. Dat is absoluut de moeite van het bezoeken waard. Was vorig jaar 5$ en neemt ca 1 uur
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Kurt10
Amerikakenner
Partner van: Elskey
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Kurt10 »

Hoe zit het eigenlijk met de Freedom Tower , is die bijna klaar ?
http://usa2014kurtels.tumblr.com
https://www.youtube.com/watch?v=6ZhIrfaUi20
https://westcoastusa2016.wordpress.com/
2011: NY
2012: Zuidwesten
2013: NY+Noordwesten-zuidwesten
2014: NY+Florida
2015: Florida
2016: Zuidwesten
2017: Florida
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
analogkid
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door analogkid »

Als je over High Line wandelt, maak dan even een uitstapje naar de Chelsea Food Market. Erg leuk! En er naast zit een (rustige) Apple store.

Op maandag noem je 2 keer Broadway, maar het deel waar je dan bent, is niet het Broadway van de Musicals. Dat zit bij TS in de buurt. Ik zou overigens aanraden nog een avond een sportwedstrijd en/of Musical in te plannen.

Als je moet kiezen tussen TOTR en ESB, zou ik persoonlijk voor TOTR kiezen, maar er zijn vast ook mensen die ESB leuker vinden. TOTR is rustiger, en je hebt een mooi uitzicht op Central Park en ESB.

Ik weet niet of het immigration museum op Ellis Island al open is, maar dat is ook de moeite waard. Dan kun je wellicht beter een Statue Cruise boeken. Als je dat doet, zou ik het gelijk de eerste dag doen. Dan ben je toch vroeg wakker en kun je de eerste boot reserveren. Het is meestal behoorlijk druk bij Statue Cruise.
ZW USA: https://www.polarsteps.com/MoniqueLager ... st-us-2025
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

Ellis Island blijft voorlopig nog gesloten ... :cry:
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
dafkapin
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door dafkapin »

wij zitten ongeveer dezelfde dagen in New York

wacht niet te lang met reserveren van 9/11, toen ik vorige week reserveerde voor ons, waren veel tijdslots al niet meer beschikbaar voor die data
iceman
Amerika-ontdekker

Bericht door iceman »

Hallo ,
De west- vlamingen veroveren New- York met pasen .We kijken er naar uit . mo gauw zeg !!! :lol:
noizz
Amerika-ontdekker

Bericht door noizz »

iceman schreef:Hallo ,
De west- vlamingen veroveren New- York met pasen .We kijken er naar uit . mo gauw zeg !!! :lol:

Mo vint toch
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

en alle kaaskoppen volgen begin mei, geloof ik .... ik ben ook al weken aan het tellen :D
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Rodg
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Rodg »

meyem schreef:en alle kaaskoppen volgen begin mei, geloof ik .... ik ben ook al weken aan het tellen :D
Deze kaaskop sluit aan in juni, kan ik nog al jullie tips meenemen ;)

Noizz in het topic all about New York heb ik iets geschreven over Rooftop bars, er is er eentje om de hoek bij het Flatiron Building, namelijk 230 fifth, een top tent! Maar wel een beetje netjes gekleed gaan!
noizz
Amerika-ontdekker

Bericht door noizz »

Rodg schreef:Noizz in het topic all about New York heb ik iets geschreven over Rooftop bars, er is er eentje om de hoek bij het Flatiron Building, namelijk 230 fifth, een top tent! Maar wel een beetje netjes gekleed gaan!
Ja, 230th, deze had ik hier idd al staan op mijn lijstje "food & Drinks". Allé, kzal mijne plastron moeten aandoen hihi....
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer