Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Airbnb

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
iceman
Amerika-ontdekker

Airbnb

Bericht door iceman »

Hallo,
Ons zorgen maken, of niet????
Ben benieuwd

http://www.hln.be/hln/nl/1901/reisnieuw ... York.dhtml
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Airbnb

Bericht door meyem »

Philippe, dit is absoluut geen nieuw nieuws ....
vandaar dat ze op Trip al jaren zeer anti apt verhuur en anti- Airbnb zijn ...(en ik probeer er hier altijd even op te wijzen dat het illegaal is ... ik vind het belangrijk dat mensen dat in ieder geval van tevoren weten .....)
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
LeenG
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door LeenG »

op tripadvisor zijn ze idd heel erg anti- airbnb, dat heb ik ook al gemerkt. Op TA laten ze het wel uitschijnen alsof je al heel erg veel geluk moet hebben om niet opgelicht te worden, alsof je per definitie in een met vlooien geinfecteerd kraakpand terecht komt, etc. terwijl heel veel mensen gewoon heel erg goeie ervaringen hebben met dit soort vakantiewoningen, zie maar naar de reviews. Ook wij waren zelf heel erg tevreden over onze ervaring.
Ik denk dat de hotel-industrie heel erg achter dit verbod zit omdat Airbnb een gat in de markt gevonden heeft voor toeristen die iets anders zoeken dan veel te dure hotelkamers waar je ook niet altijd waar voor je geld krijgt.

Meyem heeft wel gelijk dat mensen op voorhand moeten weten dat het eigenlijk illegaal is, zodat je weet waar je aan begint. Op zich denk ik trouwens dat het risico en de financiële kater voor de verhuurder groter is dan voor de huurder.

En voor alle duidelijkheid: het is illegaal om een volledige appartement te huren waar de verhuurder zelf niet woont onder de 30 dagen! Het is wél legaal om een kamer te huren in de woonst van de verhuurder zelf.
goudje0
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door goudje0 »

Wij zijn vorige maand naar New York geweest en hebben via Airbnb een appartement in Jersey City gehuurd. Wij waren zeer tevreden. Alles was netjes geregeld en we hadden een zeer behulpzame verhuurder. Heerlijk om na een dag in druk New York lekker een plek te hebben om zelf e koken en tot rust te komen. Kijk wel goed naar de reviews die mensen geven over de verhuurder.
theborgh
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door theborgh »

Ook wij hebben zeer goede ervarineg begin deze maand, 48hoog W42nd street (Hells Kitchen). "goudje0" haar voorlaatste opmerking kunnen we voor 100% onderschrijven.
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door meyem »

Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
LeenG
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door LeenG »

ook in andere steden treedt men nu op tegen airbnb
http://www.demorgen.be/dm/nl/990/Buiten ... lijn.dhtml

ik heb de indruk dat het voornamelijk de hotel-lobby is die het grote verschil aan inkomsten begint te voelen. Ik vind het nog altijd een geweldig concept!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer