Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Brunette: drie weken door het noordoosten

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
Brunette
Amerika-ontdekker

Reis Brunette: drie weken door het noordoosten

Bericht door Brunette »

Wij vliegen en arriveren op 2 september en onze reis ziet er na een eerste overnachting en met 3 geboekte locaties als volgt uit:

2/9 DC
3/9 Philadelphia (hotel geboekt)
4/9 Philadelphia " "
5/9 Port Jarvis (NY)
6/9 White Mountains (NH) (cabin gehuurd via Airbnb)
7/9 " " "
8/9 " " "
9/9 " " "
10/9 Bangor (ME)
11/9 Sullivan (ME) vlakbij Bar Harbor (cottage gehuurd via Airbnb)
12/9 " " "
13/9 " " "
14/9 " " "
15/9 Portland (ME)
16/9 Boston (MA) (hier moeten we nog even een hotel vinden, maar die boeken we wel bij Hotwire als we onderweg zijn)
17/9 "
18/9 "
19/9 NYC (we hebben de hele reis een auto, dus we vinden wel een hotel in New Jersey (ergens tussen Central NJ en Newark)
20/9 NYC
21/9 NYC
22/9 Cape May (NJ)
23/9 Washington DC en weer de oceaan over.

Als we in Acadia NP zijn gaan we op zeker op whale watch. Tour al gevonden, nog niet geboekt.

Iemand nog een gouden tip voor ons? We kunnen hier en daar nog schuiven. Boston is voor mij onbekend terrein. Welk deel van de stad is een aanrader om een hotel te zoeken?
If it ain't chocolate, it ain't breakfast...

NJ, PA, MA, NY, DE, DC, MD, VA, TN, NC, SC, GA, FL, AL, MS, TX,CA, AZ, NV
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Re: Drie weken door het noordoosten

Bericht door Petra/VS »

Jullie vliegen naar Washington, maar hebben daar helemaal geen tijd ingebouwd? Zijn jullie er al eerder geweest dan?
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Brunette
Amerika-ontdekker

Bericht door Brunette »

Ja, ik heb 5 jr in NJ gewoond en ben meerdere keren in DC geweest. Philly ken ik een beetje en NYC heb ik 5 jr lang vrijwel elk weekend afgestruind. De rest is nieuw, ik reisde vooral naar het zuiden of het continent af in die periode. DC laten we dus even links liggen, NYC en NJ is thuiskomen. Ben heel benieuwd naar NH en ME. Wel 3 uur in Boston geweest en zwaar in de file gezeten :-)). Alleen maar highways en skyline gezien, brrrr.

dutchie_in_boston
Amerika-expert

Bericht door dutchie_in_boston »

Hotels in Boston kunnen vrij prijzig zijn, maar misschien is dat geen probleem. Dan zou ik in Back Bay, Downtown, North End, of Seaport District iets zoeken. Wil je wel iets goedkoper, dan zou je er de treinkaart op mbta.com naast kunnen leggen en iets zoeken wat of vlakbij een metro (T) station of bij een commuter rail station buiten Boston ligt, dan hoef je niet te betalen voor overnight parkeren en de prijzen zijn ietsje lager.

Hier even zoeken op tips voor Boston, er staan er genoeg.
Trane
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Trane »

Is het de bedoeling dat je vier dagen in de White Mountains gaat verblijven? Lijkt me erg veel, al weet ik niet wat je er precies van plan bent.
Maar bv het binnenland van Maine (buurt Millinocket/Mt Kathadin) is ook erg mooi.
2004: W-CAN / 2009: ZW-USA / 2011: CHI, WY, OR, WA / 2012: NYC, CO, SD / 2013: MA, NH, ME, NB, PEI, NS / 2014: AUS / 2015: DC,TX,NM
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Reis Brunette: drie weken door het noordoosten

Bericht door Ruud2004 »

Dat is maar net wat je wil of waar je van houdt Trane. Begin deze maand ben ik twee dagen in Lincoln geweest. Ik zou mij daar best nog een week kunnen vermaken. Ik ben bv niet eens aan de kant van North Conway tiegekomen of op White Mountain zelf geweest.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Floydian
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Floydian »

In Acadia zijn veel dingen te doen en te zien. Jordan Pond, Bubble Pond, Somesville, zonsopkomst vanaf Cadillac Mountain, een mooie loop rijden met oude historische bruggen, kortom je kunt je daar prima vermaken.
Wandelen is mooi rondom Jordan en Bubble Pond. Voor de herfstkleuren zal je een maandje te vroeg zijn, maar neemt niet weg dat je van dit kleine doch mooie park best kan genieten.
http://www.flickr.com/photos/henk-meijer" onclick="window.open(this.href);return false;
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Wij zaten in Boston in een BW vlakbij een metrohalte, dat is prima bevallen. Misschien kun je wat tips uit ons 2012-verslag halen.

Marianne
analogkid
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door analogkid »

Trane schreef:Is het de bedoeling dat je vier dagen in de White Mountains gaat verblijven? Lijkt me erg veel,
White Mountains is mooi hoor, en je kunt daar prima een tijdje zijn. Dagje kanoen, dagje de berg op, dagje shoppen, etc. Maar Maine is inderdaad ook erg mooi. Wij zijn bij Moosehead Lake geweest, prachtige omgeving. Moose safari gedaan in de bergen, erg mooi.
ZW USA: https://www.polarsteps.com/MoniqueLager ... st-us-2025
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
Brunette
Amerika-ontdekker

Bericht door Brunette »

Dank, ik zal je blog even doorlezen, Marianne en ik zal me hier eens verder oriënteren op Boston. En ja, wij gaan 4 volle dagen de White Mountains in. Voor verveling zijn wij niet bang, hoor ;-). Allebei enorme natuurliefhebbers, we hebben een heerlijke (cabin https://www.airbnb.nl/rooms/1130703) om in tot rust te komen, we gaan de Kancamagus highway rijden en een ritje met de Cog train de Mt. Washington op... en daarna duiken we in "onze" middle of nowhere lekker de hottub in en genieten we gewoon van een avondje sterren kijken. Hoe vervelend kan dat zijn?

Gelukkig heb ik al 5 mooie jaren een prachtige Indian Summer meegemaakt, maar zelfs in Virginia hadden wij 3 jaar geleden in september al veel mooie herfstkleuren. We zullen er vast wel een paar meepikken en zo niet, no problem. En Floydian, je noemt een paar dingen op die inderdaad op ons lijstje staan, maar bedankt voor de mooie tips.

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer