Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
New York en Virginia in de meivakantie
New York en Virginia in de meivakantie
De plannen om in 2014 weer naar Amerika te gaan zijn er nog steeds en beginnen vastere vorm aan te nemen.
Omdat de kids 2 weken meivakantie hebben en de ticketprijzen dan een stuk lager liggen, oriënteren wij ons op 2 weken Amerika (ipv 3 1/2 in de zomer).
Ik heb tickets gezien met BA voor nog geen € 550 pp voor vertrek op 26 april en retour op 10 mei naar New York. dat lijkt mij een mooie prijs en voor da bedrag wil ik de tickets ook eigenlijk gaan boeken.
We willen een auto huren voor een deel van de tijd en de laatste 3 nachten in New York doorbrengen.
Route zoals we die nu in gedachten hebben is:
dag 1: aankomst Newark
dag 2: Newark - Princeton - Amish (Lancaster)
dag 3: Lancaster - Gettysburg - Leesburg
dag 4: Leesburg - Great Falls NP - Washington DC
dag 5: Washington DC (highlights zoals Mall etc.)
dag 6: Washington DC (musea)
dag 7: Washington DC (Arlington/Old Alexandria???)
dag 8: Washington DC - Williamsburg
dag 9: Williamsburg/Jamestown
dag 10: Williamsburg - Chincoteague (of Ocean City oid?)
dag 11: Chincoteaque
dag 12: Chincoteague -New York
dag 13: New York
dag 14: New York
dag 15: vertrek uit New York
We willen eigenlijk het liefst zoveel mogelijk kamperen, maar vragen ons af wat de temperatuur 's nachts zo ongeveer zal zijn (overdag meen ik rond de 20 graden).
We reizen met 2 tieners die natuurlijk willen shoppen. We houden van (openlucht)musea en geschiedenis, dus ik denk dat Virginia dan wel een staat is waar we ons kunnen vermaken. Kwam al iets tegen over de Great Falls in de omgeving van Washington en dat vond ik er (qua natuur) ook erg mooi uitzien.
We willen daarnaast gewoon weer genieten van het amerikaanse leven
Ik ben op zoek naar suggesties om onze route mee aan te vullen. Is 3 dagen Washington DC niet teveel? Moeten we er nog een extra dagje New York in plannen?
2 dagen vind ik op zich wel mooi om een beetje door de stad te zwerven. New York neemt denk ik een grote hap uit ons reisbudget dus ben ik op zoek naar low budgettips om een leuke tijd te hebben in deze geweldige stad.
We denken eraan om via AirBnb een kamer/appartement te huren in Brooklyn, Greenpoint of Williamsburg (New York) en ik zag iets in Prospects Lefferts garden wat mij wel aantrok. Het wordt mij bij deze laatste alleen niet helemaal duidelijk of dat wel een buurt is waar je wel wilt zitten.
Heb wel al gelezen dat je in New York iets moet zoeken dichtbij de Metro in een straat met veel winkeltjes e.d., zodat er altijd wel volk op straat is.
Of raden jullie toch Manhattan zelf aan en zo ja welk deel?
Heb je tips op- of aanmerkingen of suggesties? Ik hoor ze graag.
Groet
Christel
Omdat de kids 2 weken meivakantie hebben en de ticketprijzen dan een stuk lager liggen, oriënteren wij ons op 2 weken Amerika (ipv 3 1/2 in de zomer).
Ik heb tickets gezien met BA voor nog geen € 550 pp voor vertrek op 26 april en retour op 10 mei naar New York. dat lijkt mij een mooie prijs en voor da bedrag wil ik de tickets ook eigenlijk gaan boeken.
We willen een auto huren voor een deel van de tijd en de laatste 3 nachten in New York doorbrengen.
Route zoals we die nu in gedachten hebben is:
dag 2: Newark - Princeton - Amish (Lancaster)
dag 3: Lancaster - Gettysburg - Leesburg
dag 4: Leesburg - Great Falls NP - Washington DC
dag 5: Washington DC (highlights zoals Mall etc.)
dag 6: Washington DC (musea)
dag 7: Washington DC (Arlington/Old Alexandria???)
dag 8: Washington DC - Williamsburg
dag 9: Williamsburg/Jamestown
dag 10: Williamsburg - Chincoteague (of Ocean City oid?)
dag 11: Chincoteaque
dag 12: Chincoteague -New York
We willen eigenlijk het liefst zoveel mogelijk kamperen, maar vragen ons af wat de temperatuur 's nachts zo ongeveer zal zijn (overdag meen ik rond de 20 graden).
We reizen met 2 tieners die natuurlijk willen shoppen. We houden van (openlucht)musea en geschiedenis, dus ik denk dat Virginia dan wel een staat is waar we ons kunnen vermaken. Kwam al iets tegen over de Great Falls in de omgeving van Washington en dat vond ik er (qua natuur) ook erg mooi uitzien.
We willen daarnaast gewoon weer genieten van het amerikaanse leven
Ik ben op zoek naar suggesties om onze route mee aan te vullen. Is 3 dagen Washington DC niet teveel? Moeten we er nog een extra dagje New York in plannen?
2 dagen vind ik op zich wel mooi om een beetje door de stad te zwerven. New York neemt denk ik een grote hap uit ons reisbudget dus ben ik op zoek naar low budgettips om een leuke tijd te hebben in deze geweldige stad.
We denken eraan om via AirBnb een kamer/appartement te huren in Brooklyn, Greenpoint of Williamsburg (New York) en ik zag iets in Prospects Lefferts garden wat mij wel aantrok. Het wordt mij bij deze laatste alleen niet helemaal duidelijk of dat wel een buurt is waar je wel wilt zitten.
Heb wel al gelezen dat je in New York iets moet zoeken dichtbij de Metro in een straat met veel winkeltjes e.d., zodat er altijd wel volk op straat is.
Of raden jullie toch Manhattan zelf aan en zo ja welk deel?
Heb je tips op- of aanmerkingen of suggesties? Ik hoor ze graag.
Groet
Christel
Laatst gewijzigd door hoeksie op 27 aug 2013, 10:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: New York en Virginia in de meivakantie
Als je van historie houdt en ook al naar Lancaster gaat moet je zeker ook Gettysburg opnemen in je route. (is slechts 1 uurtje rijden van Lancaster)
Een rit door de voormalige slagvelden van de burgeroorlog is indrukwekkend. http://www.nps.gov/gett/index.htm
Van een andere orde is het Air and Spacemuseum in Chantilly bij Dulles Airport. http://airandspace.si.edu/visit/udvar-hazy-center/
In deze (nieuwe en veel grotere) dependance van het kleine Air and Space museum op de Mall staan vliegtuigen die stuk voor stuk historie hebben geschreven.
Zo zie je hier o.a. een van de Spaceshuttles, de Concorde en de B29 Enola Gay.
PS: Een bezoek aan dit museum is goed te combineren met een bezoek aan Great Falls nat.park. Beide liggen niet ver uit elkaar
Ik zie dat je ook naar Williamsburg gaat. Mooi. Trek daar gerust een hele dag voor uit.
Op je rit naar Williamsburg kom je door Richmond. Richmond heeft een mooi historisch centrum en je kunt het capitool bezoeken. http://www.virginiacapitol.gov/
Ik zou zeker een overnachting plannen in deze stad.
Als je van natuur houdt is Shenandoah nat.park natuurlijk een aanrader. http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/na ... ndoah.html
Als je dan nog tijd over hebt kan een dagje Philadelphia natuurlijk ook niet ontbreken. Ook in het centrum van deze stad is veel historie te vinden.
Keus genoeg zie je wel. Ja zal je in die omgeving echt niet vervelen.
Een rit door de voormalige slagvelden van de burgeroorlog is indrukwekkend. http://www.nps.gov/gett/index.htm
Van een andere orde is het Air and Spacemuseum in Chantilly bij Dulles Airport. http://airandspace.si.edu/visit/udvar-hazy-center/
In deze (nieuwe en veel grotere) dependance van het kleine Air and Space museum op de Mall staan vliegtuigen die stuk voor stuk historie hebben geschreven.
Zo zie je hier o.a. een van de Spaceshuttles, de Concorde en de B29 Enola Gay.
PS: Een bezoek aan dit museum is goed te combineren met een bezoek aan Great Falls nat.park. Beide liggen niet ver uit elkaar
Ik zie dat je ook naar Williamsburg gaat. Mooi. Trek daar gerust een hele dag voor uit.
Op je rit naar Williamsburg kom je door Richmond. Richmond heeft een mooi historisch centrum en je kunt het capitool bezoeken. http://www.virginiacapitol.gov/
Ik zou zeker een overnachting plannen in deze stad.
Als je van natuur houdt is Shenandoah nat.park natuurlijk een aanrader. http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/na ... ndoah.html
Als je dan nog tijd over hebt kan een dagje Philadelphia natuurlijk ook niet ontbreken. Ook in het centrum van deze stad is veel historie te vinden.
Keus genoeg zie je wel. Ja zal je in die omgeving echt niet vervelen.
Als je écht geld over wil houden voor leuke dingen in Manhattan, moet je tent vooral hier opslaan: http://www.libertyharborrv.com/
Wij hebben er met een koepeltentje gestaan voor 50 dollar per nacht, niet eng maar wel avontuurlijk met twee tieners. Best prima douches kan ik me herinneren, plus snel in de stad. Je loopt in tien minuten naar het PATH station en nog eens tien minuten later sta je in het World Trade Center. Of je neemt de camping-shuttlebus (hebben wij niet gedaan, dus geen idee of het wat is).
Leuker nog (maar wel een paar dollar duurder dan de PATH) is de paar minuten lopen naar het pontje (NY Waterway Ferry) vanaf Paulus Hook. Vandaar vaar je in tien minuten naar het WTC, naar 39th St. (lopen naar Times Square) of naar Pier 11/Wall Street. Hoef je meteen geen dure rondvaart meer te boeken
Wij hebben er met een koepeltentje gestaan voor 50 dollar per nacht, niet eng maar wel avontuurlijk met twee tieners. Best prima douches kan ik me herinneren, plus snel in de stad. Je loopt in tien minuten naar het PATH station en nog eens tien minuten later sta je in het World Trade Center. Of je neemt de camping-shuttlebus (hebben wij niet gedaan, dus geen idee of het wat is).
Leuker nog (maar wel een paar dollar duurder dan de PATH) is de paar minuten lopen naar het pontje (NY Waterway Ferry) vanaf Paulus Hook. Vandaar vaar je in tien minuten naar het WTC, naar 39th St. (lopen naar Times Square) of naar Pier 11/Wall Street. Hoef je meteen geen dure rondvaart meer te boeken

2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
Hoi Bello,
Deze 'campgound' had ik inderdaad ook al gevonden en staat in mijn lijstje. Wist alleen niet of het een goed idee zou zijn met een klein tentje. Fijn om ervaringen te horen.
Groet
Christel
Deze 'campgound' had ik inderdaad ook al gevonden en staat in mijn lijstje. Wist alleen niet of het een goed idee zou zijn met een klein tentje. Fijn om ervaringen te horen.
Groet
Christel
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Drie dagen Washington, zoals je ze nu hebt ingepland, zijn zeker niet te veel. Vergeet ook Mount Vernon niet op je lijstje te zetten. Chincoteague en Assateague zijn mooi, Ocean City is meer bruisend. Bedenk wel dat het in die tijd van het jaar nog geen hoogseizoen is, dus ik weet niet hoeveel er dan open is. Great Falls is inderdaad een aanrader (zie mijn blog onderaan dit bericht). Je hebt gelijk dat jullie je in Virginia niet zullen vervelen
.

Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
@ hoeksie Wij stonden er (ik met zwangere buik
) in een 2x2 meter iglotentje, midden tussen de RV's. Je moet absoluut geen gezelligheid, mooie omgeving of zelfs maar een officiële receptie verwachten: het is gewoon een enorme plens asfalt in een havengebied, met een gebouw met wc's, douches en wasmachines.
We hebben ons geen moment onveilig gevoeld, het waren allemaal Amerikaanse gezinnen op (door)reis die een paar daagjes New York deden. Iedereen vertrok 's ochtends naar de stad en keerde na het avondeten terug.
Wij stonden er in 2008 een week (geloof ik), onderweg van Washington naar Toronto. Van de op een hotel in NYC bespaarde overnachtings- en parkeerkosten hebben we de rest van de maand genoten
PS In Washington kampeerden we hier: http://www.cherryhillpark.com/index.cfm Prachtige camping, fijn zwembad, heel veilig, maar wel een flink eind buiten de stad. Route 1 naar The Mall gaat door een eh... interessant stuk stad. Hoewel we het afgelopen winter een stuk prettiger vonden aandoen dan in 2008.

We hebben ons geen moment onveilig gevoeld, het waren allemaal Amerikaanse gezinnen op (door)reis die een paar daagjes New York deden. Iedereen vertrok 's ochtends naar de stad en keerde na het avondeten terug.
Wij stonden er in 2008 een week (geloof ik), onderweg van Washington naar Toronto. Van de op een hotel in NYC bespaarde overnachtings- en parkeerkosten hebben we de rest van de maand genoten

PS In Washington kampeerden we hier: http://www.cherryhillpark.com/index.cfm Prachtige camping, fijn zwembad, heel veilig, maar wel een flink eind buiten de stad. Route 1 naar The Mall gaat door een eh... interessant stuk stad. Hoewel we het afgelopen winter een stuk prettiger vonden aandoen dan in 2008.
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
- meyem
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Je kunt NY zo duur maken als je wilt, maar goedkoop is zeker ook mogelijk:
http://www.tripadvisor.com/Travel-g6076 ... udget.html
een boel mooie dingen zijn gratis .... al is het alleen maar het rond lopen.
Zelf zou ik pleiten voor een extra dag in New York, en dan verblijven in het Country Inn & Suites, of 1 van de vergelijkbare hotels in de directe omgeving. Zo lang je maar in de buurt van een subway station zit, kun je alle kanten op.
over AirBNB:
http://money.cnn.com/2013/05/21/technol ... index.html
(9 van de 10 keer gaat het uiteraard goed, maar het is wel belangrijk om te weten )
http://www.tripadvisor.com/Travel-g6076 ... udget.html
een boel mooie dingen zijn gratis .... al is het alleen maar het rond lopen.
Zelf zou ik pleiten voor een extra dag in New York, en dan verblijven in het Country Inn & Suites, of 1 van de vergelijkbare hotels in de directe omgeving. Zo lang je maar in de buurt van een subway station zit, kun je alle kanten op.
over AirBNB:
http://money.cnn.com/2013/05/21/technol ... index.html
(9 van de 10 keer gaat het uiteraard goed, maar het is wel belangrijk om te weten )
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Hier nog even bijschrijven dat het behalve het huis en buitengebouwen en graf van George Washington ook een heel interessant museum heeft en een film, die door een Nederlander is gemaaktPetra/VS schreef: Vergeet ook Mount Vernon niet op je lijstje te zetten.

Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
-
- Amerikafan
Hallo Hoeksie,
Als je van geschiedenis houdt, mag je Jamestown Settlement niet missen. Het is een openluchtmuseum dat echt de moeite waard is. ( http://www.historyisfun.org.)
Colonial Williamsburg vonden we leuk om door te lopen maar als je de historische gebouwen van binnen wilt bekijken, ben je een kapitaal kwijt.($ 39,95 p.p) Wij vonden dat te duur.
Mocht je in de buurt van Staunton komen, dan moet je het Frontier Culture Museum bezoeken ( http://www.frontiermuseum.org) Ook een geweldige aanrader.
Kijk eens op ons weblog van 2012, bij 16 okt(frontier museum) en 22 en 23 oktober(jamestown,williamsburg)
Zie de link onderaan dit bericht.
Heb je vragen dan hoor ik het wel.
Veel plezier met de voorbereiding.
Wilma.
Als je van geschiedenis houdt, mag je Jamestown Settlement niet missen. Het is een openluchtmuseum dat echt de moeite waard is. ( http://www.historyisfun.org.)
Colonial Williamsburg vonden we leuk om door te lopen maar als je de historische gebouwen van binnen wilt bekijken, ben je een kapitaal kwijt.($ 39,95 p.p) Wij vonden dat te duur.
Mocht je in de buurt van Staunton komen, dan moet je het Frontier Culture Museum bezoeken ( http://www.frontiermuseum.org) Ook een geweldige aanrader.
Kijk eens op ons weblog van 2012, bij 16 okt(frontier museum) en 22 en 23 oktober(jamestown,williamsburg)
Zie de link onderaan dit bericht.
Heb je vragen dan hoor ik het wel.
Veel plezier met de voorbereiding.
Wilma.
Fijn al deze reacties. Hoop nog veel meer tips te krijgen. Dank voor het artikel over airbnb, het hotel dat je noemde ziet er trouwens prima uit en is volgens mij goed gelegen. Ook de prijs valt redelijk binnen budget. Ga dat eens goed uitzoeken.
Colonial Williamsburg had ik al gezien dat je daar aardig voor moet betalen. Dat je er ook zo rond kunt lopen wist ik niet. Jamestown klinkt wel weer geweldig evenals de tip voor het museum in Staunton.
Ik denk dat we merendeel van de tijd in Virginia zullen blijven hangen en dan via Dutch country PA naar New York rijden.
Weet iemand of Gettysburg voor niet Amerikanen voldoende interessant is en hoeveel uur je daarvoor moet uittrekken?
Ik heb inmiddels trouwens de vluchten in optie staan. Heen naar Washington, terug vanaf New York. Dat scheelt ons een hoop heen en weer gereis.
Iemand nog info over het weer in deze regio eind april/ begin mei? Ik ben vooral benieuwd naar de temperatuur in de nacht ivm tentkamperen (ook in de omgeving van Staunton)
Groet
Christel
Colonial Williamsburg had ik al gezien dat je daar aardig voor moet betalen. Dat je er ook zo rond kunt lopen wist ik niet. Jamestown klinkt wel weer geweldig evenals de tip voor het museum in Staunton.
Ik denk dat we merendeel van de tijd in Virginia zullen blijven hangen en dan via Dutch country PA naar New York rijden.
Weet iemand of Gettysburg voor niet Amerikanen voldoende interessant is en hoeveel uur je daarvoor moet uittrekken?
Ik heb inmiddels trouwens de vluchten in optie staan. Heen naar Washington, terug vanaf New York. Dat scheelt ons een hoop heen en weer gereis.
Iemand nog info over het weer in deze regio eind april/ begin mei? Ik ben vooral benieuwd naar de temperatuur in de nacht ivm tentkamperen (ook in de omgeving van Staunton)
Groet
Christel
- meyem
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Ik ken NY rond die tijd, en volgens mij is het snachts goed te doen ....
al doet april wat ie wil ....
al doet april wat ie wil ....

- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Misschien heb je iets aan ons 2012-verslag voor onder andere Washington, Great Falls en Gettysburg. Die laatste vond ik tegenvallen, maar dat zal ook met het weer te maken gehad hebben. Wij waren er ongeveer 5 uur; hebben het museum bezocht, geluncht, en een rondrit gemaakt.
In 2011/12 en in 2008 zijn we met de kinderen naar NY geweest, wellicht heb je ook iets aan die reisverslagen.
Marianne
In 2011/12 en in 2008 zijn we met de kinderen naar NY geweest, wellicht heb je ook iets aan die reisverslagen.
Marianne
- Color01
- Amerika-expert
ik woon op ongeveer een klein uurtje rijden van Williamsburg....als je wilt, kun je bij ons wel een tentje opslaan..hoeksie schreef:

Haha Color01, misschien houden we je wel aan je aanbod. Wij vinden het altijd erg leuk om in contact te komen met mensen die leven in het land dat we bezoeken.
Ik zit nog met en vraagje:
Zouden jullie in twee weken een rondrit maken, dus New York, New York? Of zou je proberen heen te vliegen op Washington en terug vanaf New York. Optie 1 is goedkoper, optie 2 hoeven we niet terug naar New York te rijden, maar hebben we wel langer een auto.
In beide opties hebben we het gepland dat we in weekend in Washington kunnen zijn.
Met New York-New York kunnen we een stukje kust meenemen, met Washington-New York kunnen we een stukje Shenandoah meenemen.
Oh jee, keuzes, keuzes
Christel
Ik zit nog met en vraagje:
Zouden jullie in twee weken een rondrit maken, dus New York, New York? Of zou je proberen heen te vliegen op Washington en terug vanaf New York. Optie 1 is goedkoper, optie 2 hoeven we niet terug naar New York te rijden, maar hebben we wel langer een auto.
In beide opties hebben we het gepland dat we in weekend in Washington kunnen zijn.
Met New York-New York kunnen we een stukje kust meenemen, met Washington-New York kunnen we een stukje Shenandoah meenemen.
Oh jee, keuzes, keuzes

Christel
Hebben zojuist de vliegtickets geboekt € 486 per ticket (BA en Virgin Atlantic vanaf Brussel). Vliegen de 26ste naar Newark en de 10e weer terug (ook vanaf Newark).
Ga mij nu maar eens verder oriënteren op de autohuur. Moet nog even uitzoeken welke verzekeringen we in ieder geval moeten hebben.
Daarna maar eens goed kijken naar acco in New York en evt. Washington.
groet
Christel
Ga mij nu maar eens verder oriënteren op de autohuur. Moet nog even uitzoeken welke verzekeringen we in ieder geval moeten hebben.
Daarna maar eens goed kijken naar acco in New York en evt. Washington.
groet
Christel
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Beste Christel,
Wij zijn deze zomer in New York en Washington geweest met 2 tieners. I.v.m. one way fee naar Orlando hebben wij de mid size SUV auto geboekt bij National via usa reisen.de.
In New York hebben we via e.bookers het Ramada Jersey City geboekt. Aparte kamer met queen bed, kitchenette, ontbijt met warme extra's, vlakbij parkeren voor $12 per dag en vlakbij path station Journal Square.
Voor Washington hebben we gekozen voor Best Western Iwo Jima in Rosslyn, met gratis parkeren en overdekt zwembad. Geen ontbijt erbij, maar de Safeway supermarkt zit vlakbij.
Misschien heb je nog wat aan ons reisverslag.
groetjes,
mirjam
Wij zijn deze zomer in New York en Washington geweest met 2 tieners. I.v.m. one way fee naar Orlando hebben wij de mid size SUV auto geboekt bij National via usa reisen.de.
In New York hebben we via e.bookers het Ramada Jersey City geboekt. Aparte kamer met queen bed, kitchenette, ontbijt met warme extra's, vlakbij parkeren voor $12 per dag en vlakbij path station Journal Square.
Voor Washington hebben we gekozen voor Best Western Iwo Jima in Rosslyn, met gratis parkeren en overdekt zwembad. Geen ontbijt erbij, maar de Safeway supermarkt zit vlakbij.
Misschien heb je nog wat aan ons reisverslag.
groetjes,
mirjam
http://usadegroot.wordpress.com
1990/1991/1994,NY&Florida/Westkust/muziekrondje
1999/2005/2007:Florida
2009:westkust
2011:west & YNP
2013:NY-Orlando
2014:Florida
2016:Denver eo
2017:NO
2018:NW
2019:NW&Canada
2022:Muziek&Texas
2023:Texmex
1990/1991/1994,NY&Florida/Westkust/muziekrondje
1999/2005/2007:Florida
2009:westkust
2011:west & YNP
2013:NY-Orlando
2014:Florida
2016:Denver eo
2017:NO
2018:NW
2019:NW&Canada
2022:Muziek&Texas
2023:Texmex
Hoi,
Ik ben me inmiddels wat verder aan het oriënteren op de route. Enerzijds willen we niet alleen maar in de auto zitten en veel kilometers rijden. Aan de andere kant zijn er zoveel dingen die we graag willen zien.
De twee routes die ik nu heb zien er als volgt uit:
dag 2: Newark - Jamestown
dag 3: Jamestown
dag 4: Jamestown - Natural Bridge
dag 5: Natural Bridge - staunton
dag 6: Staunton - Leesburg
dag 7: Leesburg - Great Falls NP - Washington DC (Arlington cemetry)
dag 8: Washington DC (highlights zoals Mall etc.)
dag 9: Washington DC (musea)
dag 10: Washington DC - Gettysburg - Hershey
dag 11: Hershey
dag 12: Hershey - Dutch County -New York
Totale afstand: 1800 km
Maarrrrr... we hebben ook nog deze variant
dag 3: Jamestown - Outerbanks
dag 4: Outer Banks
dag 5: Outer Banks - Natural Bridge
dag 6: Natural Bridge - Staunton _Shenandoah NP
dag 7: Shenandoah NP -
dag 8: Shenandoah NP - Great Falls NP - Washington DC (Arlington cemetry)
dag 9: Washington DC (highlights zoals Mall etc.)
dag 10: Washington DC (musea)
dag 11: Washington DC - Lancaster
dag 12: Lancaster - Dutch County -New York
Totale afstand: 2400 km
De Outer Banks lijken mij erg mooi, maar ik vind 600 km extra ook wel weer veel. Ik vind het lastig om te bepalen of de Outer Banks dat eind april waard zijn en ik vind het ook lastig in te schatten hoeveel tijd we in de omgeving Shenandoah nodig hebben. Ik neig naar optie 1, omdat ik het gevoel heb dat er voldoende te doen is.
Color01/Petra; jullie misschien een goede suggestie. ALs ik het goed heb komen jullie beiden uit deze regio.
Alvast weer bedankt voor de reacties
Christel
Ik ben me inmiddels wat verder aan het oriënteren op de route. Enerzijds willen we niet alleen maar in de auto zitten en veel kilometers rijden. Aan de andere kant zijn er zoveel dingen die we graag willen zien.
De twee routes die ik nu heb zien er als volgt uit:
dag 3: Jamestown
dag 4: Jamestown - Natural Bridge
dag 5: Natural Bridge - staunton
dag 6: Staunton - Leesburg
dag 7: Leesburg - Great Falls NP - Washington DC (Arlington cemetry)
dag 8: Washington DC (highlights zoals Mall etc.)
dag 9: Washington DC (musea)
dag 10: Washington DC - Gettysburg - Hershey
dag 11: Hershey
dag 12: Hershey - Dutch County -New York
Totale afstand: 1800 km
Maarrrrr... we hebben ook nog deze variant
dag 3: Jamestown - Outerbanks
dag 4: Outer Banks
dag 5: Outer Banks - Natural Bridge
dag 6: Natural Bridge - Staunton _Shenandoah NP
dag 7: Shenandoah NP -
dag 8: Shenandoah NP - Great Falls NP - Washington DC (Arlington cemetry)
dag 9: Washington DC (highlights zoals Mall etc.)
dag 10: Washington DC (musea)
dag 11: Washington DC - Lancaster
dag 12: Lancaster - Dutch County -New York
Totale afstand: 2400 km
De Outer Banks lijken mij erg mooi, maar ik vind 600 km extra ook wel weer veel. Ik vind het lastig om te bepalen of de Outer Banks dat eind april waard zijn en ik vind het ook lastig in te schatten hoeveel tijd we in de omgeving Shenandoah nodig hebben. Ik neig naar optie 1, omdat ik het gevoel heb dat er voldoende te doen is.
Color01/Petra; jullie misschien een goede suggestie. ALs ik het goed heb komen jullie beiden uit deze regio.
Alvast weer bedankt voor de reacties
Christel
- USA2004
- Amerikakenner
- Contacteer:
Christel, persoonlijk zou ik de Outer Banks over slaan met jullie schema. Van de Outer Banks naar de Natural Bridge is helemaal aan de andere kant van Virginia -- nogal een reis.
De Outer Banks zijn mooi, maar de Shenandoah valley ook
In ieder geval veel plezier.
De Outer Banks zijn mooi, maar de Shenandoah valley ook

In ieder geval veel plezier.
- Color01
- Amerika-expert
persoonlijk zou ik outer Banks mijden als je de Natural bridge ook nog wil zien....als je al in jamestown bent..dan zou ik een tijdje in dit gebied verblijven..williamsburg/Virginia Beach....er is genoeg te doen hier...en het bespaart je alweer een aantal uren rijden.
OK, gezien de reacties her en der vallen de Outer Banks af.
We hebben ook nog even getwijfeld over camperhuus, maar vinden dat we dan toch wel veel tijd kwijt zijn aan ophalen en inleveren.
Kamperen blijf ik toch wel tricky vinden. Volgens mij kan het toch wel frisjes zijn en om dan de hele avond in je kleine tentje te zitten
Ik oriënteer mij nu dus op Hotwire, maar wil aan de andere kant toch ook flexibiliteit behouden.
Daarnaast vraag ik mij af of de tijd niet te vroeg is om richting Shenandoah te gaan. Misschien toch beter dat stuk eruit en de tijd meer doorbrengen richting Williamsburg?
@Color01, je gaf aan dat er veel te doen is in deze area. Heb je leuke suggesties? WIj kwamen al op deze dingen:
- Colonial Williamsburg
- Jamestow-Yorktown
- Norfolk (marinehaven)
- Chincoteaque (iets uit de buurt, maar voor op de heenweg: NASA en natuurpark)
- Virginia Beach (maar wat doe je daar)
- Richmond (capitol, mount Vernon)
- Busch Gardens (Williamsburg) of ander pretpark (in de buurt van Richmond).
Als ik Shenandoah uit mijn planning laat, dan zouden we 4 nachten omgeving Virginia Beach/Williamsburg hebben. Waar zouden jullie aanraden om dan te gaan zitten (evt. toch ook nog die camping of de tuin van Color01
)
Dan hebben we 3 nachten Washington. Waarbij we plannen dat we vroeg weggaan uit Williamsburg en in de middag nog naar Arlington cemetry kunnen. Is voor Washington DC Georgetown/Foggy Bottom of Arlington een betere optie? Ik zie op Hotwire een aanbieding voor een hotel (4* volgens HOtwire) in Georgetown voor € 230 (van € 1136). Als ik op het better beddingforum kijk, zou dit het Westin Georgetown moeten zijn. Iemand hier evaring mee?
Na Washington gaan we dan richting Lancaster en Hershey. Via Great Falls NP, want dat lijkt me echt mooi. Ook voor die omgeving hebben we dan 3 nachten. En ook die tijd krijgen we wel vol.
Daarna hebben we dan nog 3 nachten Manhattan voor de boeg.
Als ik het zo bekijk, bouwen we zo voldoende rust in en hebben we een reisschema met voldoende afwisseling
We hebben ook nog even getwijfeld over camperhuus, maar vinden dat we dan toch wel veel tijd kwijt zijn aan ophalen en inleveren.
Kamperen blijf ik toch wel tricky vinden. Volgens mij kan het toch wel frisjes zijn en om dan de hele avond in je kleine tentje te zitten

Ik oriënteer mij nu dus op Hotwire, maar wil aan de andere kant toch ook flexibiliteit behouden.
Daarnaast vraag ik mij af of de tijd niet te vroeg is om richting Shenandoah te gaan. Misschien toch beter dat stuk eruit en de tijd meer doorbrengen richting Williamsburg?
@Color01, je gaf aan dat er veel te doen is in deze area. Heb je leuke suggesties? WIj kwamen al op deze dingen:
- Colonial Williamsburg
- Jamestow-Yorktown
- Norfolk (marinehaven)
- Chincoteaque (iets uit de buurt, maar voor op de heenweg: NASA en natuurpark)
- Virginia Beach (maar wat doe je daar)
- Richmond (capitol, mount Vernon)
- Busch Gardens (Williamsburg) of ander pretpark (in de buurt van Richmond).
Als ik Shenandoah uit mijn planning laat, dan zouden we 4 nachten omgeving Virginia Beach/Williamsburg hebben. Waar zouden jullie aanraden om dan te gaan zitten (evt. toch ook nog die camping of de tuin van Color01

Dan hebben we 3 nachten Washington. Waarbij we plannen dat we vroeg weggaan uit Williamsburg en in de middag nog naar Arlington cemetry kunnen. Is voor Washington DC Georgetown/Foggy Bottom of Arlington een betere optie? Ik zie op Hotwire een aanbieding voor een hotel (4* volgens HOtwire) in Georgetown voor € 230 (van € 1136). Als ik op het better beddingforum kijk, zou dit het Westin Georgetown moeten zijn. Iemand hier evaring mee?
Na Washington gaan we dan richting Lancaster en Hershey. Via Great Falls NP, want dat lijkt me echt mooi. Ook voor die omgeving hebben we dan 3 nachten. En ook die tijd krijgen we wel vol.
Daarna hebben we dan nog 3 nachten Manhattan voor de boeg.
Als ik het zo bekijk, bouwen we zo voldoende rust in en hebben we een reisschema met voldoende afwisseling
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 7496 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-
- 17 Reacties