Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

New York plus trip naar New England,hulp en tips graag

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
harryvanrooy
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

New York plus trip naar New England,hulp en tips graag

Bericht door harryvanrooy »

We denken er aan om volgende zomer terug naar Amerika te gaan. hebben het zuidwesten, westen en zuiden al gedaan dus nu noordoosten. We zijn eerder stadsmensen maar een portie natuur mag er ook bij zijn, we zijn zeker geen echte hikers maar een wandeling doen we wel eens graag. En mijn vrouw wil zeker veel vuurtorens zien aan de kust. De laatste dagen doen we altijd enkele dagen strand. Probleem is dat ik niet heel goed bekend ben met deze streek, dus alle hulp is welkom!!
voorlopig ben ik hier aanbeland
D1: vlucht naar NY
D2tem5: NY
D6: naar Washington ( met de trein? dat wil ik wel eens meemaken, en dan moeten we nog geen auto huren)
D7tem8/ Washington
D9: via Lancaster en Lewis naar Corning (315 mijl)
D10: Watkins Glen np, Ithaca, Syracuse, Lake Placid (294 mijl)
D11naar Stowe?( 124mijl) hier kom ik niet echt uit, suggesties altijd welkom, we moeten echter wel naar Ben enJerry's!!!
D12: naar Bar Harbor(310mijl)
D13: bar harbor
D14: via Rockland, Portland en Biddefort naar Portsmouth(210 mijl), nemen we hier de hwy 1 of de 95? alle alternatieven hier ook welkom
D15Newburryport, Gloucester( whale watch?) en Salem naar Boston(95mijl) graag een voorstad waarvan we met openbaar vervoer naar de stad gaan,suggesties welkom, moeten we ook hier best de hwy 1 nemen?
D16 en 17: Boston
D18: naar Cape Cod(92 mijl) alle info zeer welkom, we gaan zeker naar Martha's Vineyard voor een dag
D19 en 20: Cape Cod
D21: Newport (95mijl) naar de mansions gaan kijken
D22: Naar NY of Boston voor de thuisvlucht NY (195 mijl), vluchten vertrekken meestal rond 18h geeft mij wel tijd genoeg om er te geraken, denk ik
Zoals gezegd, alle hulp is welkom om dit verder te finetunen, al dank bij voorbaat
analogkid
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: New York plus trip naar New England,hulp en tips graag

Bericht door analogkid »

Voor een voorstad van Boston waar je via OV de stad in kunt, kijk even naar de Commuter Rail:

http://www.mbta.com/schedules_and_maps/rail/

Wij hebben die genomen vanuit Newburyport (schattig stadje trouwens). Was ongeveer een uurtje . Jullie rondje lijkt veel op de onze in 2010. Wellicht heb je wat aan het reisverslag.

Als je van Lake Placid naar Bar Harbor rijdt, kom je bijna door de White Mountains wat ook een heel mooi gebied is. In een keer rijden lijkt me sowieso erg lang, dus wellicht een tussenstop daar?

Wij hebben trouwens Lake Champlain overgestoken met de Essex-Charlotte ferry. Heel rustig pontje en nog geen half uurtje ipv een uur naar Burlington.
ZW USA: https://www.polarsteps.com/MoniqueLager ... st-us-2025
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Wij hebben vorig jaar oktober een korte rondreis in het noordoosten gemaakt. Mischien heb je iets aan ons 2012-verslag voor Washington, Watkins Glen, Acadia en een aantal vuurtorens.

Marianne
harryvanrooy
Amerikakenner

Oke, reeds bedankt, die tip over de ferry is meegenomen, maakt de reis wel korter, Moet je die reserveren, of gewoon aanschuiven ?
bello
Amerikakenner

Bericht door bello »

Ik zou naar Washington vliegen, trein naar NY, auto huren voor je trip en terugvliegen vanuit Boston. Of eventueel direct van Washington naar het noorden, via Boston terug naar New York en daar je reis met een paar stadse dagen eindigen. Dat scheelt heel veel reistijd en -kilometers die je aan leukere dingen kunt besteden dan dezelfde snelweg weer terugrijden en als je op tijd boekt hoeft het niet veel duurder te zijn dan NY-NY. Veel plezier!
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
harryvanrooy
Amerikakenner

Is een goede tip, had ik ook al aan gedacht, in Washington beginnen en eindigen inNY
Thanks
Lilo
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 54

Bericht door Lilo »

Hallo,
Een deel van jullie reis hebben wij deze zomer gedaan. Voor het verslag kan je misschien eens gaan kijken op http://www.usa4ever.com

Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
Floydian
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Floydian »

De Ben & Jerry ligt onder Stowe, als je vanaf de 89 komt en de 100 opdraait, ongeveer 1 mijl van de afrit. Het is er druk en groots, maar wel leuk.
Als je in Stowe wilt overnachten boek dan vroeg, alles is daar snel vol, een zeer toeristische plek. Iets buiten Stowe liggen een paar leuke B&B's....maar ook niet echt goedkoop.

Bar Harbor is SUPER toeristisch, het zal daar druk zijn in het seizoen en als je pech komen daar 2 cruise schepen per dag aan. Ik zat er vorig jaar in Oktober, zelfs toen was het erg druk. Overnachten in Bar Harbor is tevens niet echt goedkoop. Iets buiten Bar Harbor liggen mooie alternatieven die ook normaal geprijsd zijn....ook hier vroeg boeken!

De 95 gaat snel, de 1 een stukje langzamer, ligt er maar net aan hoeveel tijd je hebt.
In Kittery zijn een paar grote Outlet stores, de moeite waard om te stoppen en kleding e.d in te slaan als je dat wilt tenminste.

Ga ergens in het midden van Cape Cod zitten (ik zat in Eastham) zodat je redelijk centraal zit om dingen te bezoeken. 45 min naar P Town, 30 min naar Chatham. In de zomer is Cape Cod heel erg druk, het verkeer kan dan wat traag gaan.

Cape Cod - Boston is prima te doen, tijd genoeg om je vlucht te halen (de mijne ging om 18:30) als je vroeg in de middag vertrekt.

Als je meer details wilt mail dan maar even.
Voor een serie New England foto's click op de link....
http://www.flickr.com/photos/henk-meijer" onclick="window.open(this.href);return false;
harryvanrooy
Amerikakenner

Hey analog kid, he een deel van je reisverslag gelezen, welk hotel hadden jullie in NY?' Een zwembad lijkt me wel een plus in de zomer.
analogkid
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door analogkid »

harryvanrooy schreef:Hey analog kid, he een deel van je reisverslag gelezen, welk hotel hadden jullie in NY?' Een zwembad lijkt me wel een plus in de zomer.
Wij zaten in http://www.skylinehotelny.com/

Prima hotel, dichtbij metro en kwartiertje lopen van TS.
ZW USA: https://www.polarsteps.com/MoniqueLager ... st-us-2025
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
desperate housewive
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door desperate housewive »

Ik ga dit topic volgen. Ik vermoed dat onze volgende reis USA ook die richting zal gaan :wink: En die Ben & Jerry die zal mijn reisgenote tevens mijn dochter zeker en vast willen verkennen. :mrgreen:
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

Tussen Washington en Lancaster is Gettysburg National Military Park leuk om te bezoeken (geschiedenis, civil war).

De Factory Tour bij Ben & Jerry's (in Waterbury) vond ik tegenvallen. Video, praatje, productieruimte, ijsje. Niet heel spannend, maar als je in de buurt bent ben je er ook niet al te veel tijd mee kwijt. Probeer het weekend te vermijden, want dan staan de machines stil in de productieruimte.

Langs de kust zou ik via de 1 rijden. Zeker tussen Bar Harbor en Portland. Camden is een leuk kustplaatsje en als je naar de top van de berg rijdt in Camden Hills State Park heb je een prachtig uitzicht over de baai. In Rockland is een wandeling over de Rockland Breakwater Pier leuk (bijna 1 mijl lang). Aan het einde een vuurtoren. Echt een leuk authentiek plaatsje vonden wij Stonington. Vanuit Stonington kun je met een bootje naar Isle au Haut. Een deel van dit eiland hoort bij Acadia National Park. Je kan er prachtig wandelen en komt er vrijwel niemand tegen.

Je zou kunnen overwegen om nog noordelijker te gaan. Wij vonden Lubec (het meest noordoostelijke plaatsje aan de kust) heel leuk. Mooie vuurtoren en state park (Quoddy Head State Park). De moeite waard.

Zie eventueel ook ons verslag.
harryvanrooy
Amerikakenner

Bedankt allemaal voor de verdere tips, als ik tijd heb ga ik de route wat aanpassen.
@ analogkid, het hotel in NY ziet er goed uit met goede prijs/kwaliteit verhouding, gaan we meenemen :thumbup:
Jan & Wilma
Amerikafan

Bericht door Jan & Wilma »

Misschien heb je iets aan ons reisverslag van 2012?
Wij hebben oa een walvistocht gedaan vanuit Glouchester, iets wat jij ook overweegt.
Zie de link onderaan dit bericht.
Wilma.
Samedi1
Amerika-ontdekker

Bericht door Samedi1 »

wij hebben een soortgelijke reis gedaan, vanuit NY via Boston enz enz.

D1: vlucht naar NY
D2tem5: NY
D6: naar Washington ( met de trein? dat wil ik wel eens meemaken, en dan moeten we nog geen auto huren)
Prima met de trein te doen, wij zijn van Washington naar NY gegaan.
prijs voor een kaartje is prima, echter wel va nte voren reserveren anders kan het zijn dat er geen plek is.
vertrek van Penn Station.

D7tem8/ Washington
The mall, alle bezienswaardigheden op loopafstand.
Gerorge town is een leuke wijk, hier kan je DC cupcakes halen (Aaanrader :)

D9: via Lancaster en Lewis naar Corning (315 mijl)
D10: Watkins Glen np, Ithaca, Syracuse, Lake Placid (294 mijl)
D11naar Stowe?( 124mijl) hier kom ik niet echt uit, suggesties altijd welkom, we moeten echter wel naar Ben enJerry's!!!
D12: naar Bar Harbor(310mijl)
D13: bar harbor
D14: via Rockland, Portland en Biddefort naar Portsmouth(210 mijl), nemen we hier de hwy 1 of de 95? alle alternatieven hier ook welkom
D15Newburryport, Gloucester( whale watch?) en Salem naar Boston(95mijl) graag een voorstad waarvan we met openbaar vervoer naar de stad gaan,suggesties welkom, moeten we ook hier best de hwy 1 nemen?

D16 en 17: Boston
Wij hebben hier hop on hop off gedaan inclusief een boottocht door de haven.
Loop het freedom trail en je komt bij alle bezienswaardigheden langs.

D18: naar Cape Cod(92 mijl) alle info zeer welkom, we gaan zeker naar Martha's Vineyard voor een dag
Martha's Vineyard in een dag is wat ik begreep aardig kostbaar (ong. 80/100 USD P.P)
wij zaten in Hyannis Harbor Hotel tegenover de haven en de vertrekkende boten, een prima hotel en ahdig als uitvalsbasis voor een boottocht.

D19 en 20: Cape Cod
Wij zijn naar de punt gereden, Provedence een leuk stadje met een mooi uitzicht.
Er is een memorial voor John F. Kennedy omdat ze een huis hadden op Cape cod.

D21: Newport (95mijl) naar de mansions gaan kijken
D22: Naar NY of Boston voor de thuisvlucht NY (195 mijl), vluchten vertrekken meestal rond 18h geeft mij wel tijd genoeg om er te geraken, denk ik
Zoals gezegd, alle hulp is welkom om dit verder te finetunen, al dank bij voorbaat
Met de trein duurt het 4 uur om van Boston naar NY te komen, met de auto durf ik zo niet te zeggen.

Mocht je interesse hebben in een navigatie, ik heb er nog een te koop met de kaart van AMrika, afgelopen juni in Hayannis gekocht.
2005 Miami
2010 New York
2012 New York
Juni 2013 New England (NY, Boston, Cape Cod, Vermont, Utica, Niagara watervallen, Pittsburgh, Washington, Philadelphia)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer