Ik begin met het goeie!
Eindelijk gaan we terug naar de states! Eind nov pakken we onze valiezen richting New York, citytrip onder ons tweetjes. De dochters gaan een 5-tal dagen bij mijn tante logeren.
Ooit, bijna in een vorig leven, zijn we 2x naar Orlando geweest. Was in '96 en '97. En steeds ben ik blijven dromen van Amerika, zoals de meesten, ben ik daar ook mijn hart verloren!
Maar nu komt het... ik denk soms dat ze me dat niet gunnen, hierboven.
Via mijn werk, kon ik een vlucht boeken, en dat was dan €200 minder, te boeken voor 31/10/2013. Vlug de reispassen aangevraagd, gisteren kreeg ik de nummers, wil de vlucht boeken, en wat blijkt: die aktie was al gedaan 'wegens groot succes en einde voorraad' . Superjammer! Want met die centjes kon je toch al wat doen.
Vandaag boek ik de vlucht, wil betalen met de bankkaart (bancontact), alles gaat goed, maar tijdens de betaling krijg ik het volgende scherm 'webpagina verlopen' Geen bericht gekregen dat de betaling was gebeurd, geen bevestiging, helemaal niks. Geen probleem, ik doorloop weer de hele procedure en betaal met Visa. Na de betaling onmiddellijk enkele mails in mijn mailbox, dat mijn vlucht is bevestigd, de etickes en nog meer uitleg.
Nu wil ik deze avond betalingen doen, via pc banking, en wat zie ik: het bedrag is van mijn rekening gegaan! De eerste keer, die mislukt was, is toch betaald. Maar het rare is, is dat ik daar nooit een bevestigingsmail voor heb gekregen. Nu ga je zeggen: hoe weet ik dat het van die mislukte poging was? Dat bedrag was €36 minder, bij betaling met visa kwam er per persoon €18 bij. Heb deze avond nog een mail gestuurd naar Brussel Airlines, om hunrekeningen na te zien. Hopelijk komt dit snel in orde...
En dan... een beetje mijn eigen fout, bij het aanvragen van mijn esta. Ik zie in de mail die ik krijg van Brus airlines, dat ik een esta nodig heb en er staat 'klik hier'. Ik doe dit, vul alles braafjes in, ik betaal:€40. Pff, dacht ik, dta kan toch niet... op het forum spraken ze van $14. Maar ik had al betaald. De esta van mijne partner, heb ik op de juiste site aangevraagd, en daarna nog wat rondgelezen, en nu blijkt dat degene die ik zo duur heb betaald, waarschijnlijk niet geldig is. Weten jullie dit? Zou ik mijn geld kunnen (proberen) terug krijgen? Ik ga wel deze week een nieuwe esta voor mezelf aanvragen, op de juste website.
Dus, ge ziet het, de duivel is ermee gemoeid. Ik hoop nu maar 1 ding, dat is dat ik echt mijn geld terug krijg van brus airlines.
Wordt vervolgd