Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

New York tijdens Thanksgiving

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
bertDK
Amerika-ontdekker

New York tijdens Thanksgiving

Bericht door bertDK »

27 november vertrek ik opnieuw naar New York (voor de derde keer). Deze keer tijdens thanksgiving maar ik zit nog met een paar vraagjes.
We komen toe op 27 november en zouden graag een "traditioneel" dinner eten, alleen las ik overal dat restaurants de 28ste dicht zijn en dus vraag ik me af of we dan ook nog een turkey en dergelijke gaan vinden de dag ervoor en zoja weet iemand een goed adres.
Ook kwam ik ook Black Friday tegen, maar kan me er niet direct iets bij voorstellen. Is dit meer dan alleen maar solden en wie doet hier aan mee?
Verder zijn tips zeker welkom die ik in de periode van thanksgiving zeker moet doen (zoals de thanksgiving parade)

Thanks !
Bennogr
Amerika-expert

Re: New York tijdens Thanksgiving

Bericht door Bennogr »

Meteen die avond naar het Museum of Natural History aan de westkant van Central Park (79e straat/Central Park) om te kijken naar het opblazen van de balonnen voor de parade om in de stemming te komen. Dan donderdag naar de parade zelf kijken. Is altijd erg druk, ga niet naar Macy's (34e straat) daar is het het drukst (omdat daar de tv camera's staan en veel meedoende groepen even optreden), dus meer naar het noorden toe, zo rond de 59e straat en Broadway is iets beter.

Restaurants in New York gaan nooit dicht ('the city that never sleeps'), maar voor 'Dankdag' zijn ze overvol en moet je eigenlijk bespreken. Beste kans: ver van Times Square, in de West of East Village, Chelsea of zoiets.

Black Friday is de dag na Thanksgiving als de kerstkoopjesperiode begint. Hoewel, op dit ogenblik willen/moeten de winkels zoveel mogelijk verkopen en sommige (vooral grote) winkels zijn daarom zelfs op de dankdag zelf open. Tegenwoordig is er ook 'Black Monday' als iedereen via het internet kerstcadeautjes gaat kopen.

Voor de rest van je reis, het normale advies. Maak een lijstje wat je wilt zien, pak er een kaartje van New York bij, zet daarop wat je wilt zien en stippel een route uit. En lees de 'sticky' 'alles over de stad New York'.

Goede reis en veel plezier.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
dito2003
Amerika-ontdekker

Re: New York tijdens Thanksgiving

Bericht door dito2003 »

Mijn eerste keer New York was het Thanksgivingsday. Niet dat wij dat wisten toen we boekten. De parade is geweldig. Wel druk, maar goed te zien. Steek af en toe over op de Avenue waar de parade loopt. Heb je het beste zicht, snel een paar foto's maken.
Hou er rekening mee dat die dag veel winkels dicht zijn. Wij hadden een hotel in Queens en zijn daar in een Ierse pub terecht gekomen die turkey met mash patatoes serveerden. Heerlijk. Niets gereserveerd van tevoren. Misschien dat het in Manhattan anders is.
De volgende dag, black friday, is echt een gekkenhuis. In Macy's was het echt een mierenhoop. Nog nooit zoveel mensen op straat gezien met tassen vol. Het was mijn allereerste keer in Amerika en toen vond ik alles goedkoop, dus of het die dag nog goedkoper was, ik weet het echt niet.
Heel veel plezier.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer