Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Slotje: haalbare route Boston-Washington
Reis Slotje: haalbare route Boston-Washington
Hoi,
Volgend jaar mei/juni ga ik met een vriendin naar het oosten van de USA. Wij willen de volgende route volgen maar ik weet niet of het haalbaar is.
Dag 1: Boston
Dag 2: Boston
Dag 3: Boston
Dag 4: Salem/Cape Ann
Dag 5: Cape Ann (whalewatchen)
Dag 6: Cape Ann/Portland
Dag 7: Portland/Acadia
Dag 8: Acadia
Dag 9: Acadia
Dag 10: Acadia/Boston/Newport
Dag 11: Newport
Dag 12: Newport/Mystic
Dag 13: Mystic
Dag 14: Mystic/NY
Dag 15: NY
Dag 16: NY
Dag 17: NY/Washington
Dag 18: Washington
Dag 19: Washington
Dag 20: Washington
Dag 21: Washington/huis
De planning is om alles rond de grote steden met OV te doen, maar van dag 4 t/m dag 10 een auto huren. Dus wel per trein/bus van Boston naar Newport/Mystic/NYC en van NYC naar Washington per trein. Doable or not?
Volgend jaar mei/juni ga ik met een vriendin naar het oosten van de USA. Wij willen de volgende route volgen maar ik weet niet of het haalbaar is.
Dag 1: Boston
Dag 2: Boston
Dag 3: Boston
Dag 4: Salem/Cape Ann
Dag 5: Cape Ann (whalewatchen)
Dag 6: Cape Ann/Portland
Dag 7: Portland/Acadia
Dag 8: Acadia
Dag 9: Acadia
Dag 10: Acadia/Boston/Newport
Dag 11: Newport
Dag 12: Newport/Mystic
Dag 13: Mystic
Dag 14: Mystic/NY
Dag 15: NY
Dag 16: NY
Dag 17: NY/Washington
Dag 18: Washington
Dag 19: Washington
Dag 20: Washington
Dag 21: Washington/huis
De planning is om alles rond de grote steden met OV te doen, maar van dag 4 t/m dag 10 een auto huren. Dus wel per trein/bus van Boston naar Newport/Mystic/NYC en van NYC naar Washington per trein. Doable or not?
- analogkid
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Re: Reis Slotje: haalbare route Boston-Washington
Qua tijd prima te doen, lijkt me. Ik heb geen ervaring met openbaar vervoer.
ZW USA: https://www.polarsteps.com/MoniqueLager ... st-us-2025
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Is er een bijzondere reden voor die tussenstops in Newport en in Mystics? Je kan met Amtrak namelijk ook rechtstreeks op één dag met de ‘North East Regional’ in ruim 4 uur van Boston, MA - South Station naar New York, NY - Penn Station rijden. Dit kan dan met het ‘saver’ tarief van $49. (Er rijden vier tot zes treinen per dag, afhankelijk van de dag van de week.)
Je kan het ook sneller doen (in ruim drie en een half uur) maar dan betaal je een tarief van minimaal $109 (voor de mogelijkheden met Armtrak zie: http://tickets.amtrak.com/itd/amtrak# ; ik heb overigens geen ervaring met treinreizen in de USA).
Die vrijkomende dagen kan je dan gebruiken voor de terugreis van Acadia naar Boston. Om dat in één dag te doen is veel en bovendien is het dezelfde route als op de heenreis denk ik. Dan kan je op de terugweg wellicht via een omweg rijden en/of een extra dag in NY doen.
Wellicht heb je nog wat aan ons verslag van 2012.
Martin
p.s. ik dacht even dat er een slotje op dit topic zat maar het blijkt je forumnaam te zijn.
Je kan het ook sneller doen (in ruim drie en een half uur) maar dan betaal je een tarief van minimaal $109 (voor de mogelijkheden met Armtrak zie: http://tickets.amtrak.com/itd/amtrak# ; ik heb overigens geen ervaring met treinreizen in de USA).
Die vrijkomende dagen kan je dan gebruiken voor de terugreis van Acadia naar Boston. Om dat in één dag te doen is veel en bovendien is het dezelfde route als op de heenreis denk ik. Dan kan je op de terugweg wellicht via een omweg rijden en/of een extra dag in NY doen.
Wellicht heb je nog wat aan ons verslag van 2012.
Martin
p.s. ik dacht even dat er een slotje op dit topic zat maar het blijkt je forumnaam te zijn.

Ik zou de auto gewoon houden tot aan New York, dan ben je tenminste flexibel bij het bereiken van de kuststadjes tussen Boston en Manhattan. Even zoeken naar een goedkope one way (bijvoorbeeld inleveren in Newark, of misschien zelfs Manhattan). Als je die route neemt, moet je zeker een (gratis) rondleiding door een student over het universiteitsterrein van Yale (New Haven) niet overslaan. Een van de echte hoogtepunten tijdens onze noordoosttrips de afgelopen jaren.
Alternatieve route met de auto zou een ferry tussen Connecticut en New York (Long Island) kunnen zijn. Veel mooiere route dan enkel 'over land', langs de duurste huizen van de VS, prachtige stranden, pittoreske dorpjes en naarmate je dichter bij NYC komt diverse outlet- en andere winkelcentra. Je kunt de auto dan op JFK inleveren (of op Manhattan).
PS Bijna drie dagen in Mystic? Nadat we hét pizzarestaurant hadden opgezocht voor de obligate foto en een rondje door het dorp waren gewandeld, waren we wel weer klaar daar. Ik zou er een extra dag in NYC van maken!
Alternatieve route met de auto zou een ferry tussen Connecticut en New York (Long Island) kunnen zijn. Veel mooiere route dan enkel 'over land', langs de duurste huizen van de VS, prachtige stranden, pittoreske dorpjes en naarmate je dichter bij NYC komt diverse outlet- en andere winkelcentra. Je kunt de auto dan op JFK inleveren (of op Manhattan).
PS Bijna drie dagen in Mystic? Nadat we hét pizzarestaurant hadden opgezocht voor de obligate foto en een rondje door het dorp waren gewandeld, waren we wel weer klaar daar. Ik zou er een extra dag in NYC van maken!
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
Newport en Mystuc omdat ik gelezen heb dat dat mooie stadjes zijn, maar dat valt dus wel mee denk ik? Dan misschien toch maar met de trein van Boston naar New York. We willen de mooie route rijden naar Acadia heen en dan via de snelweg terug, dat zal toch wel in 1 dag te doen zijn?
We gaan er nog eens over denken, misschien wat langer tussen Boston en Acadia spenderen en dan vanuit Boston met de trein in 1 keer naar NYC, is ook een optie. Bedankt voor de tips in ieder geval!
We gaan er nog eens over denken, misschien wat langer tussen Boston en Acadia spenderen en dan vanuit Boston met de trein in 1 keer naar NYC, is ook een optie. Bedankt voor de tips in ieder geval!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 26 Reacties
- 3995 Weergaves
-
Laatste bericht door Stan.Gobien
-
- 6 Reacties