Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Van Washington naar Smoky Mountains NP, help!

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
LauraJ
Amerika-ontdekker

Van Washington naar Smoky Mountains NP, help!

Bericht door LauraJ »

Dag iedereen,

Wij gaan dit jaar van NYC naar Miami/Key West, en ik heb enorm aan het sukkelen met de route. Waarschijnlijk is het allemaal wel evident, maar ik zie het eventjes niet meer :-).

We starten een paar dagen in NY, en dan gaan we naar Washington om vervolgens via Shenandoah NP naar Smoky Mountains NP te gaan. Mijn voorlopige idee was om het zo te doen:
Washington DC, via Skyline Drive naar Shenandoah (daar willen we enkel viewpoint en korte hike van 2 uur doen) door naar Roanoke
Van Roanoke naar Asheville
Van Asheville naar GSMNP
Twee nachten GSMNP, nadien door naar Nashville of Savannah/Charleston

We zouden graag twee nachten blijven voor GSMNP, maar ik zie echt niet wat de beste uitvalsbasis is, en waar we het beste kunnen logeren.... Ik wil ook niet steeds in de auto zitten, en de afstanden lijken zo lang? We zouden wel maximum 4 dagen willen doen voor het stuk tussen Washington en GSMNP (met bezoek GSMNP bij).

Heeft er iemand tips voor mij en kan iemand me helpen?

Bedankt!
Remco80
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Van Washington naar Smoky Mountains NP, help!

Bericht door Remco80 »

in 2011 heb ik het volgende gedaan:
dag 1 washington - roanoke via Shenandoah (alleen viewpoints en een korte wandeling)
dag 2 Roanoke - Boone (helemaal over de Blue ridge (duurt hele dag))
dag 3 Boone - Gatlinburg (over BR en dan via de newfound gap)
dag 4 hele dag in GSMNP ('s ochtends Cades cove - 's middags Clingmans dome)
dag 5 's ochtends nog door GSMNP gereden en daarna naar Atlanta maar in jou geval zou ik kiezen om de kant van Charleston/Savannah op te gaan

Let op Gatlinburg is een tourist trap (maar wel gezellig mensen kijken), je kan ook in Cherokee of Townsend gaan zitten.
2000 Noordoosten 2001 NY 2010 Zuidwesten 2011 Zuidoosten 2012 Chicago 2014 Rockies 2016 Noordwesten2017New England + Canada
LauraJ
Amerika-ontdekker

Bericht door LauraJ »

Bedankt voor de info!

Een oplossing kan dus zijn:

Dag 1 Washington naar Roanoke via Shenandoah (is dit niet te lang rijden in totaal?)
Dag 2 van Roanoke naar Gatlinburg, al aantal uitzichtspunten in GSMNP
Dag 3 Hele dag GSMNP, overnachten in Gatlinburg
Dag 4 Van Gatlinburg naar Nashville

Moesten we naar Charleston gaan, dan kunnen we dag drie doorrijden naar Asheville en daar overnachten, en dag 4 van Asheville naar Charleston

Bedankt!
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

Ik roep maar gelijk ons plan, niet dat het beter is maar net een beetje anders. Wij rijden van Z-N met een camper en hebben onderweg campings. Het is dus andersom.
1. Van Atlanta naar Cades Cove in GSMNP
2. Dan een dag in GSMNP
3. Smokemont cg nabij Cherokee naar Linville Falls (Blue Ridge Pwy)
4. Linville Falls naar Rocky Knob (Blue Ridge Pwy)
5. Rocky Knob naar Big Meadows (Shenandoah)
6. Big Meadows naar Washington DC.

http://canteclaer3usa.wordpress.com/roa ... n-progress/ Vanaf dag 8 staat het hier al globaal beschreven. Daar staan misschien. Ook nog ideetjes die je kunt doen.

Overigens een andere tip mooi strand aan de Golf van Mexico, schijnen de mooiste stranden in USA te zijn. St George Island en St Joseph Peninsula. En ook Savannah en Charleston staat op programma. In de linkjes heb ik wat info verzameld.
http://canteclaer3usa.wordpress.com/cat ... -carolina/ en ook http://canteclaer3usa.wordpress.com/201 ... ste-dagen/
Zie ook link in handtekening
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
rdesmense
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door rdesmense »

In 2010 deden wij het volgende, Washington, Luray (overnachting in een cabin aan de skyline drive, een aanrader) Charlotteville, Raonoke, Asheville en vervolgens door de great smokey mountains naar Gatlinburg. Houdt er rekening mee dat je op de skyline drive en the blue ridge parkway vaak niet harder kunt rijden dan 50 km per uur en je bedacht moet zijn voor overstekend wild, wij hadden zomaar opeens een hert voor onze auto! Maar mooi is het wel! :)

Groet rieky
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

Tussen Roanoke en halverwege de Skyline drive nemen we een stuk snelweg ... die schijnt ook mooi te zijn.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
pumi1000
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door pumi1000 »

Wij reden van DC via shenandoah skyline drive naar Roanoke. Dag erna via blue ridge pw naar Asheville. Via cherokee door GSMNP naar Pigeon Forge. Vanuit pigeon Forge/ Gatlinburg rijd je zo het NP in.
Wij hebben wel een stuk snelweg genomen, want als je de hele tijd op de skyline drive en blue ridge parkway blijft duurt het wel erg lang.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
Stanne
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door Stanne »

LauraJ schreef:Heeft er iemand tips voor mij en kan iemand me helpen?
Charleston en Savannah zeker doen, vond ik echt supergezellig, zeker Charleston.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer