Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
New York via AirBnB/Wimdu
New York via AirBnB/Wimdu
Hi!
In mei dit jaar gaan wij een rondreis maken door Amerika
Wij starten in New York, waar wij 5 dagen blijven. Daarna vliegen we door naar Miami, door naar Florida keys, en terug langs de oostkust naar Orlando!
De tickets zijn van de week geboekt en wij zijn nu op zoek naar hotel in NY.
Nu was mijn vraag of er een van jullie ervaring heeft met het boeken via Wimdu of AirBnb. Dit scheelt veel in kosten, maar ik heb nog nooit via deze sites geboekt en dus geen ervaring hiermee.
Alvast bedankt voor jullie antwoord!
In mei dit jaar gaan wij een rondreis maken door Amerika
Wij starten in New York, waar wij 5 dagen blijven. Daarna vliegen we door naar Miami, door naar Florida keys, en terug langs de oostkust naar Orlando!
De tickets zijn van de week geboekt en wij zijn nu op zoek naar hotel in NY.
Nu was mijn vraag of er een van jullie ervaring heeft met het boeken via Wimdu of AirBnb. Dit scheelt veel in kosten, maar ik heb nog nooit via deze sites geboekt en dus geen ervaring hiermee.
Alvast bedankt voor jullie antwoord!
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Re: New York via AirBnB/Wimdu
Ik weet niet of je hier wat aan hebt, maar ik ga in september weer naar New York en ik heb via onderstaande een kamer gehuurd, iets van €83,- per nacht.
Na bevestiging meteen een smsje en mailtje gehad, ziet er allemaal prima en correct uit.En goede locatie!
https://www.airbnb.nl/rooms/2097119
Na bevestiging meteen een smsje en mailtje gehad, ziet er allemaal prima en correct uit.En goede locatie!
https://www.airbnb.nl/rooms/2097119
2011: NYC
2012: CA,UT,AZ,NV
September 2014:Washington,NYC & LasVegas
November/December 2014:Roadtrip Florida
November/December 2016: NV & UT
2012: CA,UT,AZ,NV
September 2014:Washington,NYC & LasVegas
November/December 2014:Roadtrip Florida
November/December 2016: NV & UT
Ziet er goed uit! Alleen helaas niet meer te boeken in de periode dat wij gaan (10-05 - 15-05)
- meyem
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
het scheelt ongetwijfeld geld
wat wel belangrijk is om te weten, is dat het illegaal is in New York, een woning mag niet voor korter dan 30 dagen verhuurd worden, tenzij de bewoner zelf ook in de woning vertoeft, dat is de groffe regel
Nu is de kans dat jij er net uitgeknikkerd wordt niet zo groot, maar mocht er iets niet deugen, dan heb je geen poot om op te staan ...
dus zoek vooral goed naar betrouwbare reviews als je iets op het oog hebt!
wat wel belangrijk is om te weten, is dat het illegaal is in New York, een woning mag niet voor korter dan 30 dagen verhuurd worden, tenzij de bewoner zelf ook in de woning vertoeft, dat is de groffe regel
Nu is de kans dat jij er net uitgeknikkerd wordt niet zo groot, maar mocht er iets niet deugen, dan heb je geen poot om op te staan ...
dus zoek vooral goed naar betrouwbare reviews als je iets op het oog hebt!
Ik heb vorig jaar voor een maand een kamer gehuurd in New York City in de wijk Washington Heights voor 10$ per nacht via Airbnb. Alles is goed verlopen alleen was mijn "host" vrijwel nooit aanwezig. Ik kreeg een sleutel zodat ik vrij was om weg te gaan en terug te komen wanneer ik wou.
Je krijg nadat je hebt betaald het adres te horen. De host zal pas een dag na je laatste nacht uitbetaald krijgen zodat als er iets fout gaat Airbnb je jou geld terug kan geven.
Als je verder nog vragen hebt laat het mij dan even weten.
Als je €25,00 korting wilt krijgen op je eerste boeking maak dan een account aan via: http://www.tinyurl.com/airbnbcoupon
Je krijg nadat je hebt betaald het adres te horen. De host zal pas een dag na je laatste nacht uitbetaald krijgen zodat als er iets fout gaat Airbnb je jou geld terug kan geven.
Als je verder nog vragen hebt laat het mij dan even weten.
Als je €25,00 korting wilt krijgen op je eerste boeking maak dan een account aan via: http://www.tinyurl.com/airbnbcoupon
Solo USA East Coast trip 2014 to: Boston, New York City, New Jersey, Philadelphia, Washington D.C., Chicago.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als er iets niet deugt dan neem je daarover met Airbnb contact op en dan regelen ze gelijkwaardige accommodatie of krijg je gewoon je geld terug. Je wordt dus door de site beschermd.meyem schreef: Nu is de kans dat jij er net uitgeknikkerd wordt niet zo groot, maar mocht er iets niet deugen, dan heb je geen poot om op te staan ...
Live vanaf 10-11 Hawaii http://2014hawaii.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
- LeenG
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 2
wij hebben vorig jaar ook in NY gelogeerd via Airbnb en hadden een geweldige ervaring! De reviews goed nalezen, ik zou het aanraden!
Ik heb voor augustus dit jaar voor het eerst geboekt met AirBnB. Tot nu toe is het allemaal prima geregeld! (waar ik zit: https://www.airbnb.nl/rooms/1063701?s=PQpF )
- infinityland
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Ik heb voor onze reis in april ook geboekt via AirBnB 

http://jmnyc15.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Heb al op veel plekken in de wereld via airbnb geboekt en kan zeggen dat het absoluut veilig is, zeker als de host al vele recensies heeft van andere gasten, want het systeem van recensies is waterdicht. Van wat ik heb begrepen is het boeken in NY bij iemand in huis wel legaal, enkel de huur van een compleet apartement niet (tenzij langer dan 30 dagen). Ik vind het een compleet absurde regel, want hierdoor zijn ineens alle vacation rentals van appartementen illegaal geworden. En dat terwijl die markt er al heel lang was, die werd enkel uitgebreid met de komst van airbnb. Het is aan een ieder om daarin een keuze te maken. Ik kan alleen zeggen dat ik zelf erg goede ervaringen heb met airbnb, zowel met het huren van een kamer in een bewoond appartement/huis als met de huur van een volledig appartement. Vaak geven de hosts je ook nog leuke tips over de stad, vele malen beter dan een hotel wat dat betreft!
- meyem
- Amerika-expert
Ik geloof dat die regel inderdaad alleen/vooral New York (city) betreft .... heeft waarschijnlijk ook te maken met het gebrek aan (betaalbare) woonruimte.
Ze hebben waarschijnlijk liever dat woningen woningen blijven en hotels hotels .... ik begrijp dat op zich wel, al lijkt het me inderdaad super om in een betaalbaar appartementje te vertoeven, met de illusie dat je er woont ....
Ze hebben waarschijnlijk liever dat woningen woningen blijven en hotels hotels .... ik begrijp dat op zich wel, al lijkt het me inderdaad super om in een betaalbaar appartementje te vertoeven, met de illusie dat je er woont ....

-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Ik vind zelf NYC ook het mooiste te bezoeken vanuit een appartement. Je komt als het ware 'thuis'. Heerlijk gevoel
Naast AirBnB kun je ook Roomorama proberen, heb ik iig goeie ervaring mee!
En ook bij Roomorama geldt, reviews lezen..

Naast AirBnB kun je ook Roomorama proberen, heb ik iig goeie ervaring mee!
En ook bij Roomorama geldt, reviews lezen..
Misschien een beetje een suffer vraag, maar als je via AirBnB een apartement hebt geboekt, kun je dat gewoon ook opgeven op bijvoorbeeld je ESTA aanvraag?
- meyem
- Amerika-expert
Ik vind het niet zo'n gekke vraag .... het adres van mijn onderkomen is ook geen hotel en ik heb daar wel vragen over gehad ...
Misschien is het verstandiger om een hoteladres in te vullen (Het New Yorker, bijvoorbeeld, groot en centraal, dat zal geen vragen opleveren) ... ik ben benieuwd hoe anderen erover denken.
Misschien is het verstandiger om een hoteladres in te vullen (Het New Yorker, bijvoorbeeld, groot en centraal, dat zal geen vragen opleveren) ... ik ben benieuwd hoe anderen erover denken.
Mij is nooit gevraagd naar het adres dat ik in mijn esta invulde.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Goeie, alle keren dat ik NYC bezocht heb ik de eerste nacht in een hotel doorgebracht (puur toeval dat het elke keer zo uitkwam voor de verhuurder van het appartement)..dus heb elke keer dat adres gebruikt op het ESTA formulier..
Hmm maar stél dat ze dan een keer een steekproef doen en ze komen erachter dat je daar niet geboekt heb heb je een groter probleem. Zolang de mensen op dat adres ook gewoon zullen bevestigen dat je daar tijdelijk verblijft lijkt het me geen probleem toch?meyem schreef:Ik vind het niet zo'n gekke vraag .... het adres van mijn onderkomen is ook geen hotel en ik heb daar wel vragen over gehad ...
Het zal ze daar op de grenscontrole een worst wezen dat het officieel niet toegestaan is in NY.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 10 Reacties
- 1839 Weergaves
-
Laatste bericht door houstonwehaveaproblem
-
- 3 Reacties