Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Onze route in september
Onze route in september
31 aug: Aankomst Montreal rond 20:00, meteen naar een dichtbijzijnst hotel.
1 sept: Vanuit Montreal naar Algonquin prov park in Ontario
2 sept: Algonquin
3 sept: Algonquin
4 sept: Algonquin-Ottawa, parlements gebouwen bezichtigen etc, hotel net even buiten de stad denk ik..
5 sept: Ottawa-Terrasse Vaudreuill (Monique haar ouders oppikken bij familie) en dan naar de States richting Old Forge.
6 sept: Old Forge-Paradise maar pas in de middag gaan we rijden.
7 sept: Paradise (Amish country)
8 sept:Paradise-Mclean (Virginia) 2 nachten redelijk dichtbij Washington DC, de middag in de stad waarschijnlijk Arlington.
9 sept: Hele dag Washington DC
10 sept: Mclean-New York City (Queens) rond de 14:00 willen we daar zijn.
11 sept: Tja hoe reken je het uit..New York
12 sept: New York
13 sept: New York
14 sept: New York-Cape Cod (naar het einde van de kaap)
15 sept: Cape Cod-Bar Harbor (gaan we de hele dag over doen)
16 sept: Bar Harbor (Acadia NP)
17 sept: Acadia
18 sept: Acadia
19 sept: Acadia- ? waarschijnlijk ergens in New Hampshire, iemand nog tips, we moeten richting Montreal maar willen dat niet in 1 dag rijden.
20 sept: Weer terug in Montreal
21 sept: Terug naar Nederland.
1 sept: Vanuit Montreal naar Algonquin prov park in Ontario
2 sept: Algonquin
3 sept: Algonquin
4 sept: Algonquin-Ottawa, parlements gebouwen bezichtigen etc, hotel net even buiten de stad denk ik..
5 sept: Ottawa-Terrasse Vaudreuill (Monique haar ouders oppikken bij familie) en dan naar de States richting Old Forge.
6 sept: Old Forge-Paradise maar pas in de middag gaan we rijden.
7 sept: Paradise (Amish country)
8 sept:Paradise-Mclean (Virginia) 2 nachten redelijk dichtbij Washington DC, de middag in de stad waarschijnlijk Arlington.
9 sept: Hele dag Washington DC
10 sept: Mclean-New York City (Queens) rond de 14:00 willen we daar zijn.
11 sept: Tja hoe reken je het uit..New York
12 sept: New York
13 sept: New York
14 sept: New York-Cape Cod (naar het einde van de kaap)
15 sept: Cape Cod-Bar Harbor (gaan we de hele dag over doen)
16 sept: Bar Harbor (Acadia NP)
17 sept: Acadia
18 sept: Acadia
19 sept: Acadia- ? waarschijnlijk ergens in New Hampshire, iemand nog tips, we moeten richting Montreal maar willen dat niet in 1 dag rijden.
20 sept: Weer terug in Montreal
21 sept: Terug naar Nederland.
Re: Onze route in september
Dat is nou een bestemming die je niet vaak zult zien in een NLse reis planning. Heb je daar familie wonen Bart?Bart40 schreef: 6 sept: Old Forge-
/PeeJay
Don't Call Me 'Sir'!

Nee het is in de Adirondacks en moet mooi zijn.
Vraagje erbij: Vanaf Acadia gaan we naar Montreal en dat is te doen in een dag maar dat willen we niet. Is er ergens in New Hampshire nog een leuke plek om heen te gaan? Bv met van die covered bridges?
Vraagje erbij: Vanaf Acadia gaan we naar Montreal en dat is te doen in een dag maar dat willen we niet. Is er ergens in New Hampshire nog een leuke plek om heen te gaan? Bv met van die covered bridges?
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Bart,Bart40 schreef:Is er ergens in New Hampshire nog een leuke plek om heen te gaan? Bv met van die covered bridges?
bij het plaatsje Conway heb je een aantal leuke covered bridges. Je zit daar ook in de buurt van Mnt. Washington. Bij Glen House kun je met de auto de berg op via een erg steile weg maar wel leuk om te doen.
Roland
Aha, je bedoelt dus Old Forge in NY, niet in PA (wat bij mij dus om de hoek ligt...). Daar ben ik niet zo bekend mee, moet je voor naar ANY.Bart40 schreef:Nee het is in de Adirondacks en moet mooi zijn.

Veel plezier op je vakantie.
/PeeJay
Don't Call Me 'Sir'!

- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
En daarna een bumper sticker kopen met "This car climbed Mount Washington", zoals ik hier in de buurt regelmatig zieCoyote schreef:Bart,Bart40 schreef:Is er ergens in New Hampshire nog een leuke plek om heen te gaan? Bv met van die covered bridges?
bij het plaatsje Conway heb je een aantal leuke covered bridges. Je zit daar ook in de buurt van Mnt. Washington. Bij Glen House kun je met de auto de berg op via een erg steile weg maar wel leuk om te doen.
Roland

Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Je bedoelt onderstaande sticker Petra?Petra/VS schreef:En daarna een bumper sticker kopen met "This car climbed Mount Washington", zoals ik hier in de buurt regelmatig zie.

Ik heb 'm maar niet op mijn huurauto geplakt vorig jaar oktober. Zonde van de Mustang...

Roland

-
- Amerika-expert
-
- Amerika-expert
Volgens mij had Annemiek ook inderdaad Old Forge voorgesteldPeeJay schreef:Aha, je bedoelt dus Old Forge in NY, niet in PA (wat bij mij dus om de hoek ligt...). Daar ben ik niet zo bekend mee, moet je voor naar ANY.Bart40 schreef:Nee het is in de Adirondacks en moet mooi zijn.![]()
Veel plezier op je vakantie.
/PeeJay

Yep van haar had ik de tip. En Roland's tip gaan we ook bekijken.
Bedankt allen.
Bedankt allen.
We zijn pas terug van een paar dagen in Old Forge, weer heerlijk genoten. Het plaatsje zelf is erg toeristisch, maar we logeren daar voor de kinderen en het waterpark. We hebben ook wat wandelingen gemaakt, onder andere naar Bald Mountain, en deze keer zijn we naar de top geweest (een vorige keer was in oktober en begon het te sneeuwen, en een andere keer regende het hard).
Het was erg mooi, maar ook deze keer begon het een beetje te regenen, en het was wat mistig, wat minder goed voor het uitzicht. Dan zal ik toch nog een keer terug moeten
Het was een flink geklauter over rotsen en boomwortels, en op sommige stukken een beetje griezelig met kleine kinderen. Op het hoogste punt staat een gerestaureerde brand uitkijktoren waar je op kunt. Niet voor iemand met hoogtevrees.
Annemiek
Het was erg mooi, maar ook deze keer begon het een beetje te regenen, en het was wat mistig, wat minder goed voor het uitzicht. Dan zal ik toch nog een keer terug moeten

Het was een flink geklauter over rotsen en boomwortels, en op sommige stukken een beetje griezelig met kleine kinderen. Op het hoogste punt staat een gerestaureerde brand uitkijktoren waar je op kunt. Niet voor iemand met hoogtevrees.
Annemiek
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
cape cod
vertrekken 3 september naar het oosten. Via Springfield en Hartford naar new Haven en new Port.
Daarna richting Cape Cod om 2 dagen te verbrengen. Kijk niet alleen uit naar mijn eigen vakantie, maar ook naar de verhalen van anderen die er in dezelfde periode zitten. Op 8 september dan met de trein naar New York waar op 9 september een rondreis begint.
Have fun, Theo.
Daarna richting Cape Cod om 2 dagen te verbrengen. Kijk niet alleen uit naar mijn eigen vakantie, maar ook naar de verhalen van anderen die er in dezelfde periode zitten. Op 8 september dan met de trein naar New York waar op 9 september een rondreis begint.
Have fun, Theo.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 80 Reacties
- 15987 Weergaves
-
Laatste bericht door Pete.Z
-