Na een reis naar het zuidwesten afgelopen jaar wordt het in juni een weekje NY.
We zijn met 6 man en vertrekken 4 juni...7 nachten en we hebben in feite 6 volle dagen ter beschikking.
Nu ben ik, net zoals iedereen op dit forum

Ik wil geen slaaf van een planning worden, maar zou wel graag willen weten wat haalbaar is op een dag, zonder van de ene attractie naar de andere te rennen.
De eerste dag komen we rond 16.00 op JFK aan. Dat tel ik dan ook niet meer als volle dag.
Ik wil die avond verder niets meer plannen behalve misschien Times Square. Daar liggen we ook redelijk dichtbij met ons hotel
Ik heb wel enkele praktische planningsvragen waar jullie mij misschien mee kunnen helpen (zullen er vast nog wel meer volgen):
Is Brooklyn (met Brooklyn Heigts) en een wandeling over de brug terug naar Manhattan te combineren met Chinatown en Little Italy? Ik wil dan beginnen in Brooklyn (Metro).
Ik zou dit op een dag willen combineren, maar weet niet of dit op een dag te doen is op een relaxte manier.
Lower Manhattan (Financial district, stock exchange, wall street, (9/11) etc.) wil ik graag combineren met een Ferry naar Ellis Island en SOL.
Is het handig om Battery Park hier ook nog bij te doen?
Wat ik ook niet echt terug kan vinden is of je tours voor Ellis Island en Liberty Island ook nog moet reserveren als je een NYcity pass of New York pass hebt?
Ik zou graag een Free by foot tour in Central Park willen doen. Op die dag Central park combineren met het Guggenheim.
Zit mijn dag dan vol of past hier nog wat bij?
We (lees: de vrouwen) willen eigenlijk wel een dag kunnen shoppen. Dit hoeft geen hele dag te zijn, maar een halve dag kan ook.
Welke bezienswaardigheden zijn bijvoorbeeld goed te combineren met shoppen op 5th Ave?
Top of the Rock en ESB, St Pat, Grand Central, Flatiron Building en Chrysler Building en highline wil ik sowieso nog in de planning opnemen. Maar met 6 dagen moet dat wel lukken.
Misschien dat jullie mij hiermee kunnen helpen. Ik heb al ongeveer elke planning op dit forum gelezen maar zie door de bomen het bos niet meer.
Groet,
Oliver