wij gaan in mei, van 16 mei (om 13h komen we aan op JFK) en blijven tot 20 mei (om 11h vliegen we door naar Orlando).
We verblijven in het Mela hotel.
Graag had ik nog even enkele vragen gesteld...
Kan iemand ons tips geven in verband met enkele uitgaan buurten in New York? Ook qua sfeer en is er op een doordeweekse avond ook iets te beleven, of is dit hetzelfde hier in ons Belgenlandje (en is er zelden iets te beleven in de week) of zie ik dit totaal verkeerd?
Waar kun je lekker eten s'avonds? hoe reserveer je? helpt het hotel (de medewerkster van het hotel aan de balie dan) hierbij? hier geen ervaring mee in de usa daarmee dat ik het eens vraag... of is het niet nodig om ergens te reserveren en wacht je niet lang? En rond welke tijd ga je het beste iets eten?
Wat zijn jullie ervaringen met Ellis Island? Wat zijn de wachtrijen daar? deze periode dan? Is dit de moeite om te bezoeken of is dit enkel een p
Dit zit in onze planning: Times Square, Cruise op het water, Statue of Liberty, Ellis Island, top of the rock, empire state building, wall streed, sky ride, little italy, cinatown,So ho, Central park, het guggenheim, 9/11 tribute center. We zijn van plan veel te wandelen en af en toe de metro te nemen...
Ook proberen we dingen zoals de public library, St. Patrick's Cathedral, 5th ave, Bryant park, trump tower, mee te pikken tijdens de wandelingen.
Nog iets "groots" dat ontbreekt volgens jullie?
De bedoeling is om niet te veel te gaan shoppen, enkel souvenirs en winkels die hier niet bestaan, maar kledij (zoals macy's) doen we in Orlando.
Merci alvast voor nog extra tips
Groetjes, Me