Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

new york city in mei 2014

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
Kaat&Sven
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

new york city in mei 2014

Bericht door Kaat&Sven »

hallo,

wij gaan in mei, van 16 mei (om 13h komen we aan op JFK) en blijven tot 20 mei (om 11h vliegen we door naar Orlando).
We verblijven in het Mela hotel.
Graag had ik nog even enkele vragen gesteld...

Kan iemand ons tips geven in verband met enkele uitgaan buurten in New York? Ook qua sfeer en is er op een doordeweekse avond ook iets te beleven, of is dit hetzelfde hier in ons Belgenlandje (en is er zelden iets te beleven in de week) of zie ik dit totaal verkeerd?

Waar kun je lekker eten s'avonds? hoe reserveer je? helpt het hotel (de medewerkster van het hotel aan de balie dan) hierbij? hier geen ervaring mee in de usa daarmee dat ik het eens vraag... of is het niet nodig om ergens te reserveren en wacht je niet lang? En rond welke tijd ga je het beste iets eten?

Wat zijn jullie ervaringen met Ellis Island? Wat zijn de wachtrijen daar? deze periode dan? Is dit de moeite om te bezoeken of is dit enkel een p

Dit zit in onze planning: Times Square, Cruise op het water, Statue of Liberty, Ellis Island, top of the rock, empire state building, wall streed, sky ride, little italy, cinatown,So ho, Central park, het guggenheim, 9/11 tribute center. We zijn van plan veel te wandelen en af en toe de metro te nemen...
Ook proberen we dingen zoals de public library, St. Patrick's Cathedral, 5th ave, Bryant park, trump tower, mee te pikken tijdens de wandelingen.
Nog iets "groots" dat ontbreekt volgens jullie?

De bedoeling is om niet te veel te gaan shoppen, enkel souvenirs en winkels die hier niet bestaan, maar kledij (zoals macy's) doen we in Orlando.

Merci alvast voor nog extra tips

Groetjes, Me :thumbup: :thumbup: :thumbup:
LeenG
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: new york city in mei 2014

Bericht door LeenG »

vandaag precies een jaar geleden vertrokken wij naar NY voor 10 dagen en mijn hartje gaat nog altijd sneller slaan als ik er aan denk.... I <3 NY!

We zijn weinig echt uitgeweest omdat we meestal tegen 's avonds doodop waren van de dag. Maar het is een wereldstad, er is altijd wel wat te beleven. Wat zoek je: clubs, hippe bars, ruin café, jazz bar,... Williamsburg is op dit moment zowat de hipste wijk, heel veel leuke cafés, restaurants,... Wij logeerden in de Lower East Side, rond St Marks Place waren ook veel bars, veel volk op straat, leuke bruisende sfeer. Ik vermoed dat in The Village ook erg levendig is... Ach, New York, the city that never sleeps, ga gewoon ergens heen, hang wat rond, da's het leukste aan NY!

uit eten: idem! Beste tijd om te eten: wanneer je honger hebt! :lol: NY-ers eten op elk moment van de dag, 24/7! Wij hebben nooit vooraf gereserveerd, wanneer we honger hadden keken we gewoon wat er de buurt was. Zo hebben we bv in de Lower East Side geweldig gegeten in een piepklein Thais eethuisje half in een kelder verstopt waar 10 man binnen kon, met alleen pad thai en variaties op het menu. Geen geld en heerlijk!
Tenzij je wil gaan eten in bekende restaurants zoals die pizzeria in Brooklyn maar persoonlijk vind ik het belachelijk om een uur in de rij te wachten voor een pizza in een stad vol geweldige pizzerias en italianen. Ik denk echt dat je in NY geen 500m kan stappen zonder een restaurant of eetkraam of eethuis of fast food tegen te komen.

Ellis island was jammer genoeg gesloten vorig jaar door Sandy :cry:

zeker eens de subway naar Brooklyn nemen, daar rondwandelen in brooklyn heights en terug naar Manhattan wandelen over de brug, bv rond zonsondergang, prachtig uitzicht!
fietsen in Central Park, ook geweldig!
en High Line Park natuurlijk!
Laatst gewijzigd door LeenG op 28 apr 2014, 22:38, 1 keer totaal gewijzigd.
LeenG
Amerika-expert

Bericht door LeenG »

PS. zie onderschrift voor ons reisverslag van vorig jaar!
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

New York is de saaiste stad ter wereld. In de week is alles er zo dood als het maar kan zijn. Ik denk niet dat er uitgaansbuurten te vinden zijn. Volgens mij is er meer ambiance op de maan. :twisted:
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
LeenG
Amerika-expert

Bericht door LeenG »

Marc toch, foei foei foei :nono:
:lol: :lol: :lol:
Kaat&Sven
Amerika-ontdekker

Bericht door Kaat&Sven »

Hey hey,

Dank je voor alle info LeenG!
Marcopstal schreef:New York is de saaiste stad ter wereld. In de week is alles er zo dood als het maar kan zijn. Ik denk niet dat er uitgaansbuurten te vinden zijn. Volgens mij is er meer ambiance op de maan. :twisted:
:roll: Daar heb ik echt veel aan hoor! :roll: :evil: :evil: :evil:
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door meyem »

Hier vind je praktische info:
http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=9&t=45082

NYC leeft ook snachts, maar zeker niet in alle wijken.
Soho en the Village zijn leuke buurten om uit te gaan.
Check vooral ook dit forum voor nuttige info op dat gebied:
http://www.tripadvisor.com/ShowForum-g6 ... _York.html

Ik vind Ellis Island geweldig boeiend. Ben er nu 2 x geweest, beide keren de eerste boot op de eerste dag daar (dan ben je toch meestal vroeg op). Er is vliegveld-achtige controle voor je op de boot gaat, maar dat is snel en efficient. Eenmaal op de boot, heb je geen echte rijen meer

Tenzij je een of andere groepspas hebt, zou ik de skyride overslaan, stelt echt niets voor
Wat ik in jullie rijtje mis is Bryant Park ^_^(ga ook op een zwoele zomeravond, zoooo gezellig en lekker bijkomen. Er is gratis wifi, maar je moet wel richting de hoeken gaan zitten. Op de hoek 6th Ave x 38 street zit een lekkere deli waar je een goede meeneemmaaltijd kunt scoren, om die in het park te nuttigen .... een van mijn meest favoriete bezigheden daar!)

oh, en via deze site kun je goed restaurants boeken:
http://www.menupages.com/
ik ga zelf liever gewoon ergens binnen waar ik op dat moment ben, keus genoeg ... maar echte bekende tenten kun je beter reserveren ....
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Kaat&Sven
Amerika-ontdekker

Bericht door Kaat&Sven »

hello,

@Meyem, ik was idd Bryant Park, vergeten, het ligt heel dicht bij het hotel (7min. wandelen)
bedankt voor de tip, we zien wel of de skyride iets word, als er een te lange wachtrij is dan gaan we dus niet wachten, we hebben een pass daardoor dat hij erbij staat...

:thumbup:
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door meyem »

Als je nou toch in de buurt van Bryant Park overnacht, dit sympathieke museumpje is vrijdagavond gratis toegankelijk en zeker de moeite waard:
http://www.themorgan.org/
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Kaat&Sven
Amerika-ontdekker

Bericht door Kaat&Sven »

Tnx voor al de tips
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties