Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hotel Pennsylvania in New York City

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Robert
Amerika-newbie

Hotel Pennsylvania in New York City

Bericht door Robert »

zijn er mensen met die hebben gelogeerd in Hotel Pennsylvenia?

Ik hoor links en rechts hele tegenstijdige verhalen, de een zegt harstikke netjes, geen problemee en bij de ander is alles verrot en niks is in orde.

Graag hoor ik van mensen hun verhalen hierover en tips zijn altijd welkom.

alvast bedankt.
matthijst
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 19

Tsja

Bericht door matthijst »

Je hebt altijd mensen die klagen. Ben er nu twee keer geweest en ik vond het een prima hotel. De ligging is echt perfect en de prijs is ook prima...
Kamers zijn in 2003 gerenoveerd.
Foto's uit 2003:

Afbeelding

Afbeelding
36 Staten....
USA Blogs: http://vakantieblogs.blogspot.com
Marijtje
Amerikafan

Bericht door Marijtje »

Wij zijn in 2004 in hotel Pennsylvania geweest en idd, zeker alle ervaringen die je kunt lezen op een site als http://www.tripadvisor.com, daar schrokken wij ook wel beetje van :S

Het hotel is ons echter goed bevallen, voornamelijk door de fantastische ligging die het heeft. Ik wil je wel waarschuwen dat niet alle kamers er zo mooi uitzien als hier boven. Helaas heb ik geen foto, maar wij zaten in een niet gerenoveerde kamer en het verdiende geen schoonheidsprijs. Kamer was ook duidelijk kleiner dan op de foto. Maar bedden en badkamer waren schoon en heb prima geslapen.

Verwacht gewoon geen luxe hotelkamer (ondanks de prijs die je betaalt, was bij ons iets van €150 pn), dan kan het alleen maar meevallen.

Toch zou ik echt zo teruggaan naat dit hotel. Want als je buiten staat sta je echt midden in Manhattan, en daar ben je toch voor in New York nietwaar?! :D

groetjes, Marije
2003: SF - Yosemite - Las Vegas - Bryce - Zion - Canyon the Chelly - San Diego - LA - Highway 1
2004: Alberta - British Columbia (C) & NY + St Louis
2005: Philadelphia + Boston
2006: SF - Seattle - Glacier - Yellowstone - Arches - Bryce - Las Vegas
GEoDLeto
Amerikafan

Bericht door GEoDLeto »

In 2003 verbleven...wat een verschrikkelijke kamer had ik, het stucwerk was op verscheidene plaatsen van de muur gevallen, de airconditioning was waardeloos, de TV slecht, de badkamer was redelijk hoewel de douchekop niet bijster goed was en er hing een vreemd muf geurtje in de kamer en hoewel het wel op de fotos te zien is hierboven had ik geen fraai meubilair en lampen, ik moest het doen met 1 dresser
24th of September, 2 year wedding anniversary :D
During the romantic dinner she said:
I love you, but I need to burp now...
Dennis
AllesAmerika.com Webmaster
Contacteer:

Bericht door Dennis »

Ik ben er in december 2003 geweest. Het hotel is niet geweldig, maar alles is gewoon in orde. Als je niet meer zoekt dan een redelijke plek om te overnachten en van Manhattan te genieten (je zult immers niet echt veel tijd doorbrengen in je hotelkamer, mag ik hopen), kan ik je dit hotel zeker aanraden.
Dennis

AllesAmerika.com webmaster
AllesAmerika.com homepage | Lees de forumregels
Cyber-Alien
Amerikafan

Bericht door Cyber-Alien »

robert ga er maar niet heen.... In eerste instantie zou ik ook paar dagen naar new york gaan en bij alle 5/6 de reisbureaus zeiden ze, zonder dat ik er zelf over begon, al dat dat ramphotel nummer 1 was. Dat het in veel reisgidsen staat maar dat het echt een ongelooflijk smerig, onhygienisch hotel was. Een meisje die me hielp van een reisbureau was er zelf geweest en ik zal haar gruwelverhaal jullie maar besparen.

Bovenstaande reacties; typisch hollands "het viel wel mee" .. ja pff...maar leuk is anders.

Ik zou zelf persoonlijk zeggen; als je lekker naar NY gaat en je wilt wat om naar uit te kijken hebben; boek een ander hotel...
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

De meeste reisburo's adviseren ook alleen maar op 'van horen zeggen'. Echt ervaring hebben ze er niet mee.
Maar aan de andere kant, voor dat bedrag zit je ook in Hotel 31 :) Niet echt grote kamers maar wel in een rustige buurt dicht in de buurt van het Empire State Building.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Cyber-Alien
Amerikafan

Njit schreef:De meeste reisburo's adviseren ook alleen maar op 'van horen zeggen'. Echt ervaring hebben ze er niet mee.

ik schreef: " Een meisje die me hielp van een reisbureau was er zelf geweest en ik zal haar gruwelverhaal jullie maar besparen. "

wel dus..!

plus nog 1 man van een ander reisbureau, verhaal idem dito. Plus nog twee andere mensen die van hun klanten er vanalles over hadden gehoord.
Ik ga het in ieder geval niet uitproberen... Als ik op vakantie ga, wil ik met een relaxt fijn gevoel erheen en niet constant denken 'o jee verschrikkelijk zal het hotel wel niet zijn..'
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Cyber-Alien schreef:
Njit schreef:De meeste reisburo's adviseren ook alleen maar op 'van horen zeggen'. Echt ervaring hebben ze er niet mee.

ik schreef: " Een meisje die me hielp van een reisbureau was er zelf geweest en ik zal haar gruwelverhaal jullie maar besparen. "

wel dus..!

plus nog 1 man van een ander reisbureau, verhaal idem dito. Plus nog bij twee andere mensen die van hun klanten er vanalles over hadden gehoord.
Ik ga het in ieder geval niet uitproberen... Als ik op vakantie ga, wil ik met een relaxt fijn gevoel erheen en niet constant denken 'o jee verschrikkelijk zal het hotel wel niet zijn..'
Ik schreef ook 'de meeste' !!!! . En je bevestigd het hier zelf ook al dat het bij 2 reisburo's 'van horen zeggen' was!!!!!
En ik ben zelf de laatste die er zou boeken. Het hotel staat heel slecht op Tripadvisor. Ben niet voor niks naar Hotel 31 gegaan !!!!
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

ikzelf zou nog steeds voor http://www.jazzonthepark.com gaan.

Okay, niet direct in het centrum (15 min met metro) en je moet je badkamer delen, maar wel een kamer voor $70 per nacht en schoon beddegoed krijg je mee!

Het blijft toch schipperen als je goedkoop in Manhattan wil zitten. Het is maar net waar je prioriteiten liggen...
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
Nonaj
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Nonaj »

Mack schreef:ikzelf zou nog steeds voor http://www.jazzonthepark.com gaan.

Okay, niet direct in het centrum (15 min met metro) en je moet je badkamer delen, maar wel een kamer voor $70 per nacht en schoon beddegoed krijg je mee!

Het blijft toch schipperen als je goedkoop in Manhattan wil zitten. Het is maar net waar je prioriteiten liggen...
Waarom wil toch iedereen naar een hotel ipv een hostel? :dunno: Ik zat voor $30-35 in Chelsea...
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Nonaj schreef:Waarom wil toch iedereen naar een hotel ipv een hostel? :dunno: Ik zat voor $30-35 in Chelsea...
Kun jij me het verschil uitleggen tussen een hotel en een hostel (behalve dat het laatste een S meer heeft :) ). Voor- en nadelen etc..
phillybilly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door phillybilly »

Ik kan het wel ff uitleggen....denk ik....ongeveer.... ;)

Een hoStel is vaak voor jeugd/backpackers/studenten (soort jeugdherberg) of voor mensen die het puur en alleen gebruiken om te overnachten. Ontbijt is er vaak niet bij en als het er al is is het vaak matig. Je hebt dorm-rooms, wat dus inhoudt dat het kan zijn dat je met 9 wildvreemden op een kamer ligt. Ook zijn de douche en toilet faciliteiten gedeeld en niet altijd even netjes.

Ik ben in Londen in een hostel geweest en dat was ronduit smerig.....het ontbijt bestond uit 2 geroosterde boterhammen en er stonden 2 megablikken jam waar je uit kon scheppen. In NY vond ik het rij netjes, alleen de dag na thanksgiving was de badkamer een zooi. Verder ging het wel....op enkele haren en maandverband tegen de muur na dan. De kamer was schoon en het bed lag heerlijk....en daar ga je toch voor. De kamer in NY was een 2-persoons en kosstte 30 dollar pp per nacht.....was 20 min met de metro vanaf manhattan.

Daarentegen had ik in Talinn (Estland) een hostel dat nog schoner en mooier was dan menig hotel in NL. Er was een eigen keukentje en de kamer was superschoon en de bedden werden elke dag opgemaakt en verschoond. En dat voor 15 euro per nacht (2 pers kamer) Meerpersoonskamers waren 9 euro pp.

Ik ben zelf fan van luxe hotels, maar een arme student en reislustig, dus ik neem ook genoegen met een hoStel...als het maar een beetje schoon is....je zit toch niet de hele dag binnen :D
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Weet ik ook gelijk waarom ik een een hotel slaap ipv een hostel :) Ik had dit beeld al voor me en het werd alleen maar bevestigd.
phillybilly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door phillybilly »

Njit schreef:Weet ik ook gelijk waarom ik een een hotel slaap ipv een hostel :) Ik had dit beeld al voor me en het werd alleen maar bevestigd.
welk beeld ? :wink:
Gedeelde kamers ? Vieze badkamers?
Ik hou ook meer van hotels hoor :D alleen mijn beurs niet altijd :D
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

phillybilly schreef: welk beeld ? :wink:
Gedeelde kamers ? Vieze badkamers?
All of the above :)
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

phillybilly schreef:Je hebt dorm-rooms, wat dus inhoudt dat het kan zijn dat je met 9 wildvreemden op een kamer ligt. Ook zijn de douche en toilet faciliteiten gedeeld en niet altijd even netjes.
En dat is ook de reden waarom ik niet in een hostel zou gaan slapen. Bedoel, ik heb een partner en daar doe je ook nog wel eens wat mee op vakantie ;)

Dus daarmee is meteen je vraag beantwoord: waarom iedereen toch liever naar een hotel gaat ipv een hostel. Ofja, sommige gaan naar een hostel en andere dus naar een hotel. Gok degene die naar een hotel gaan mijn reden ook als redenen (of in ieder geval één van de redenen) heeft ;)
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Nonaj
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Nonaj »

In een hostel hoef je niet verplicht in een dorm room te slapen, ze hebben ook wel tweepersoonskamers enzo. Dorm rooms zijn alleen wel goedkoper. Wat betreft de viezigheid; dat verschilt per hostel, maar je hebt ook goede en slechte hotels, toch? :dunno:

Het ontbijt is inderdaad vaak wel matig, maar van die dollars die ik bespaarde door in een hostel te gaan slapen in plaats van een hotel kon ik dan mooi weer ontbijt kopen. Ik ben student, dus nu moet het allemaal nog een beetje low-budget.

Ik heb me alleen wel voorgenomen om voor mijn volgende vakantie een beetje flink te gaan sparen, want ik ben die stapelbedden in hostels wel een beetje zat....
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Nonaj schreef:Waarom wil toch iedereen naar een hotel ipv een hostel? :dunno: Ik zat voor $30-35 in Chelsea...
Nonaj schreef:Ik heb me alleen wel voorgenomen om voor mijn volgende vakantie een beetje flink te gaan sparen, want ik ben die stapelbedden in hostels wel een beetje zat....
De meeste mensen hebben hier gespaard en zijn geen student meer. Daarmee is je vraag denk ik wel beantwoord :)
Cyber-Alien
Amerikafan

Njit schreef:Weet ik ook gelijk waarom ik een een hotel slaap ipv een hostel :) Ik had dit beeld al voor me en het werd alleen maar bevestigd.

inderdaad!

Ik ben zelf ook jong, maar ik heb er bewust voor gkozen net zo lang door te sparen totdat ik geld genoeg had voor een goed hotel. Als ik namelijk in het vliegtuig zou zitten me thet idee dat ik in een vies smerig hostel met allemaal vreemden om me heen zou komen te slapen, zou mijn heen vakantievoorpret al verpest zijn. Als ik [vooral als je alleen bent!!!] op vakantie ga, wil ik aan het eind van de dag het idee hebben dat ik weer lekker terug naar mn eigen schone kamertje kan gaan; mn spullen overal uitgestalt kan houden, geen vieze douche delen, etc. Ik vind dit een grote, invloedrijke factor die dus mede mijn vakantiëpret bepaalt.
Hierdoor kan ik wel minder lang gaan, maar het zij zo.

Ontbijt was trouwens niet inbegrepen. Ik was trouwens mijn smaak kwijt en ik was al niet zon goede eter, dus de traditionele ontbijtrestaurantjes was niets voor mij [als ik er iets ging halen kon ik nie tgeloven dat mensen zoiets door hun keel konden krijgen]; dus ik kocht dan in supermarkt kleine yoghurtjes/ suikerzakjes/ bananen/ plastic lepels. en dan haalde ik soms sochtends wel thee of fresh squeezed orange juice. Omslachtig he :oops: ...
maar ja het was voor mij dus echt eten proppen zodat ik me goed bleef voelen en nie tomdat ik he tlekker vond of honger had.
Ik had trouwens die menukaartjes mee naar huis genomen, leuk om terug te lezen!! Ik heb 1 keer een bagel zonder iets erop gekcoht, maar was zoet deeg iewl.. en andere keer demi baquette maar die was superzout. maar ja brood is ook typisch europees product dus daar was niet zoveel keuze in brood.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer