Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

New York City trip BUDGET

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Thrudheim
Amerika-ontdekker

New York City trip BUDGET

Bericht door Thrudheim »

In september 2015 ga ik normaal gezien EINDELIJK naar NYC, een reis waar ik al jaren van droom (niet overdreven, mijn kamer hangt vol met posters van NYC). In al mijn excitement ben ik al begonnen met plannen, omdat ik gewoon niet kan wachten. Tijdens mijn planning stootte ik onvermijdelijk op het onderdeel 'budget'. Aangezien er hier sowieso mensen rondzwerven die al meermaals naar NYC (of gewoon de USA) zijn geweest, zou ik graag eens willen vragen of dit budgetbeheer er realistisch uit ziet:

Vliegtuigtickets: rond de 550 euro retour (vanuit Brussel)
Verblijf: voor 7 nachten rond de 400 euro (via airbnb, dus geen hotel)
Eten/drinken: rond de 250 euro voor 8 dagen -> hier twijfel ik het meeste over. Is dit realistisch?
Attracties: rond de 120 euro (ESB, TOTR, MET, American Museum of Natural History, Statue of Liberty, Ellis Island, 9/11 Museum, ...)
Shoppen: 1234567865432134567 euro (oké, misschien lichtelijk overdreven, laat ons zeggen 550 euro)
Paspoort: 65 euro
ESTA-aanvraag: rond de 10 euro

Dus in totaal rond de 2000 euro voor 8 dagen New York, shoppen inclusief.. Dat lijkt echt een gigantisch bedrag, maar langs de andere kant.. het is New York, en een groot bedrag gaat op aan shoppen, wat ik natuurlijk zelf in de hand heb. Wat denken jullie ervan? :) Advies is MEER dan welkom!

Edit: What about een prepaid creditcard trouwens? Ik heb een prepaid Mastercard met een limiet van 5000 euro zou ik die in Amerika gewoon zonder problemen kunnen gebruiken? Ik mag geen échte creditcard aanvragen (niet door mijn ouders, maar door andere omstandigheden), en een debit card kan wel héél duur uitdraaien als ik daar vaak mee betaal..
I wanna wake up in that city that doesn't sleep.
Kurt10
Amerikakenner
Partner van: Elskey
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: New York City trip BUDGET

Bericht door Kurt10 »

Een budget van 250 € voor 8 dagen eten en drinken is weinig.
50 € per dag is realistischer.

120 € voor alle attracties is ook nipt , vergeet ook je metrocard niet op te nemen in je budget...
Je gaat waarschijnlijk ook dingen gaan doen ( en ik spreek uit ervaring ) wat je op voorhand niet gepland had...
http://usa2014kurtels.tumblr.com
https://www.youtube.com/watch?v=6ZhIrfaUi20
https://westcoastusa2016.wordpress.com/
2011: NY
2012: Zuidwesten
2013: NY+Noordwesten-zuidwesten
2014: NY+Florida
2015: Florida
2016: Zuidwesten
2017: Florida
Thrudheim
Amerika-ontdekker

Bericht door Thrudheim »

Awel, die 250 euro.. dan zit ik ongeveer aan 330 dollar wat zo'n 41 dollar per dag zou zijn .. zou 50 dollar per dag eventueel te doen zijn denk je? Dan zou ik aan 300 euro eten en drinken komen. Ik ben sowieso al niet zo'n heel grote eter, en ben ook niet van plan om in fancy restaurants te gaan eten: budget all the way.

Metrocard, right! Ik heb eens liggen googlen, en voor $30 is er een 7-day unlimited card.. dus dat valt precies nog mee qua prijs, maar inderdaad ook belangrijk om bij het lijstje te zetten, bedankt! En alright haha, zou 150 euro een beter budget zijn? Of wat stel je voor? :)
Laatst gewijzigd door Aricon op 30 jul 2014, 21:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Het is niet nodig het gehele bovenliggende bericht te quoten --> quote verwijderd.
PeterPaul
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door PeterPaul »

Als je de metro vergeet en alles lopend doet kan je 8 dagen fastfood eten, niet zo duur. :evil:
ipho1982
Amerika-ontdekker

Bericht door ipho1982 »

Heel leuk voor je dat je naar New York gaat.
Die vliegtickets kun je vast wel goedkoper krijgen. Gewoon over een half jaartje blijven checken. September 2015 duurt wel ff een poosje, dat gaat wel kriebelen op een gegeven moment :)
Die ESTA aanvraag zou ik zelf een maand voor vertrek aanvragen. Misschien wil je later weer terug naar de USA en blijft je ESTA de komende twee jaren nog geldig.
Thrudheim
Amerika-ontdekker

Bericht door Thrudheim »

PeterPaul schreef:Als je de metro vergeet en alles lopend doet kan je 8 dagen fastfood eten, niet zo duur. :evil:
Hahaha! :clap: Ik ben sowieso van plan om veel te lopen, omdat je zo toch het meeste ziet hé. Al moét ik de New York subway experience toch eens gehad hebben, hehe! En fastfood, bijkomend probleem, ik ben vegetarisch, dus 70% van het fastfood gedoe eet ik niet. Maar desondanks zal ik wel cheap eten vinden, ik ken al een paar toffe plekjes waar ze vegetarisch eten aanbieden tegen een schappelijke prijs! :thumbup:
Thrudheim
Amerika-ontdekker

Bericht door Thrudheim »

ipho1982 schreef:Heel leuk voor je dat je naar New York gaat.
Die vliegtickets kun je vast wel goedkoper krijgen. Gewoon over een half jaartje blijven checken. September 2015 duurt wel ff een poosje, dat gaat wel kriebelen op een gegeven moment :)
Die ESTA aanvraag zou ik zelf een maand voor vertrek aanvragen. Misschien wil je later weer terug naar de USA en blijft je ESTA de komende twee jaren nog geldig.
Ja ik was aan het denken om vanaf februari ongeveer regelmatig de tickets te checken :) Goedkoper zou altijd fijner zijn natuurlijk! :P Thanks voor de tip van de ESTA trouwens!
Thrudheim
Amerika-ontdekker

Bericht door Thrudheim »

Iemand nog ervaringen met zo'n prepaid mastercard trouwens? :)
ipho1982
Amerika-ontdekker

Bericht door ipho1982 »

Nee, ik heb zelf geen ervaring met prepaid creditcards. Ik lees hier wel dat sommigen het gebruiken en zijn redelijk tevreden over.
Auto huren is volgens mij iets lastiger met een prepaid creditcard.
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

Thrudheim schreef:en een debit card kan wel héél duur uitdraaien als ik daar vaak mee betaal..
Hoezo? Borg van zaken moet vaak met een CC. Maar in heel veel winkels in New York / Amerika kun je gewoon pinnen hoor.
LeenG
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door LeenG »

Thrudheim schreef:Hahaha! :clap: Ik ben sowieso van plan om veel te lopen, omdat je zo toch het meeste ziet hé. Al moét ik de New York subway experience toch eens gehad hebben, hehe! En fastfood, bijkomend probleem, ik ben vegetarisch, dus 70% van het fastfood gedoe eet ik niet. Maar desondanks zal ik wel cheap eten vinden, ik ken al een paar toffe plekjes waar ze vegetarisch eten aanbieden tegen een schappelijke prijs! :thumbup:
als je een beetje uitkijkt kan je best wel vrij goedkoop en toch lekker en relatief gezond eten. Als lunch hebben wij een paar keer eten gehaald bij een salad bar: je schept gewoon zelf de groentjes,... op die je wil en betaalt per gewicht. Daar zaten echt lekkere dingen bij zoals verse groene asperges, tabouleh, gemarineerde tomaatjes, aardappelslaatjes,... als ik mij goed herinner zit er zo'n salad bar op de hoek van 14th & 7thAve, als je in de buurt van de High Line bent
In de buurt van Times Sq, op de hoek van Broadway & 41st, zit een grote Aziatische snack bar, restaurant, ... daar hebben we een lekkere kom Udon-soep gekocht voor $6 en opgegeten in Bryant Park.
In de Lower East side hebben we héérlijke Pad Thai gegeten voor $10 ofzo in een kleine eettent in een keldertje :thumbup:
Thrudheim
Amerika-ontdekker

Bericht door Thrudheim »

tosca schreef:
Thrudheim schreef:en een debit card kan wel héél duur uitdraaien als ik daar vaak mee betaal..
Hoezo? Borg van zaken moet vaak met een CC. Maar in heel veel winkels in New York / Amerika kun je gewoon pinnen hoor.
Inderdaad, maar elke keer als ik pin in Amerika zou ik redelijk wat kosten moeten betalen, en die vermijd ik liever. Al ben ik er niet helemaal zeker van of het met mijn prepaid mastercard kostenvrij zou zijn, hmm! :?
Thrudheim
Amerika-ontdekker

Bericht door Thrudheim »

LeenG schreef:als je een beetje uitkijkt kan je best wel vrij goedkoop en toch lekker en relatief gezond eten. Als lunch hebben wij een paar keer eten gehaald bij een salad bar: je schept gewoon zelf de groentjes,... op die je wil en betaalt per gewicht. Daar zaten echt lekkere dingen bij zoals verse groene asperges, tabouleh, gemarineerde tomaatjes, aardappelslaatjes,... als ik mij goed herinner zit er zo'n salad bar op de hoek van 14th & 7thAve, als je in de buurt van de High Line bent
In de buurt van Times Sq, op de hoek van Broadway & 41st, zit een grote Aziatische snack bar, restaurant, ... daar hebben we een lekkere kom Udon-soep gekocht voor $6 en opgegeten in Bryant Park.
In de Lower East side hebben we héérlijke Pad Thai gegeten voor $10 ofzo in een kleine eettent in een keldertje :thumbup:
Oh wauw, super bedankt voor alle tips! Die ga ik meteen allemaal opslaan in mijn New York documentje! :thumbup:
tomaat85
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door tomaat85 »

Lijkt me een geweldig vooruitzicht en dus snappen we hier allemaal wel dat plannen hoor..voorpret :wink:
Budget voor eten en drinken is ook beheersbaar door t ontbijt (diner?) zelf in je AirBnb te verzorgen....in een hotel is die mogelijkheid er vaak niet en als t er is dan stelt t niet veel voor..Of je moet naar t Waldorf :D
Heb je al op AirBnB gekeken of je kan slagen voor het aantal dagen met je budget? Er zijn sommige must-do's die idd geld kosten. Maar je kan ook heel veel NY beleven zonder dat daar entree betaald moet worden. Goeie afwegingen maken, SOL kan je erg goed zien vanaf de ferry naar Staten Island (gratis :wink:) , door een fiets te huren voor een dag kan je Manhatten compleet " ronden" en dan ook nog de Brooklyn Bridge nemen, stukje Brooklyn, Manhattan Bridge terug en dan up-town langs VN building..veel NY voor weinig budget...Hoe dan ook, veel plezier met voorbereiden..enne iets zegt me dat je in de tussentijd vast nog wel s op t forum zal zijn :)
Grote Amerika fan
Bushmaster
Amerika-expert

Bericht door Bushmaster »

Wil je perse naar statue of liberty, of alleen er langs varen?
Wil je naar SoL, reserveer dan online "crown tickets".
Is maar paar dollar duurder en elke cent waard,
Al was het alleen al om de gigantische wachtrij voor security zo voorbij te mogen lopen :-)
Met een crown ticket mag je in de peddestal (sokkel) en naar de kroon
Thrudheim
Amerika-ontdekker

Bericht door Thrudheim »

tomaat85 schreef:Lijkt me een geweldig vooruitzicht en dus snappen we hier allemaal wel dat plannen hoor..voorpret :wink:
Budget voor eten en drinken is ook beheersbaar door t ontbijt (diner?) zelf in je AirBnb te verzorgen....in een hotel is die mogelijkheid er vaak niet en als t er is dan stelt t niet veel voor..Of je moet naar t Waldorf :D
Heb je al op AirBnB gekeken of je kan slagen voor het aantal dagen met je budget? Er zijn sommige must-do's die idd geld kosten. Maar je kan ook heel veel NY beleven zonder dat daar entree betaald moet worden. Goeie afwegingen maken, SOL kan je erg goed zien vanaf de ferry naar Staten Island (gratis :wink:) , door een fiets te huren voor een dag kan je Manhatten compleet " ronden" en dan ook nog de Brooklyn Bridge nemen, stukje Brooklyn, Manhattan Bridge terug en dan up-town langs VN building..veel NY voor weinig budget...Hoe dan ook, veel plezier met voorbereiden..enne iets zegt me dat je in de tussentijd vast nog wel s op t forum zal zijn :)
Voorpret indeed! Ik heb inderdaad AirBnB al gecheckt, en ik ben enkele plekken tegengekomen waar ik rond die prijsklasse zit voor 7 nachten! :thumbup: Ik was ook aan het denken om ontbijt binnen de AirBnB te doen, spaart wel wat geld uit ja :)

Die gratis ferry naar Staten Island staat ook op mijn lijstje inderdaad! Maar ik zou 't vrijheidsbeeld toch ook graag van wat dichterbij bekijken :) De fiets klinkt wel als een erg goed alternatief! Is NYC een beetje veilig met de fiets? Toevallig ervaringen mee? :o En bedankt haha, ja ik ben echt volop bezig met voorbereiden! En ik denk inderdaad dat je me nog wel op het forum zal zien, bijvoorbeeld wanneer mijn 'dagplanning' volledig gemaakt is (bijna rond :oops:). Sommige mensen gaan graag met 'de flow' zonder planning, maar ik heb toch wel echt een planning nodig als kapstok, zodat ik weet dat ik niets vergeet hihi. Heel erg bedankt voor alle tips!

@Bushmaster, ook bedankt voor de crown tickets tip btw! :thumbup:
LeenG
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door LeenG »

Thrudheim schreef:
LeenG schreef: In de Lower East side hebben we héérlijke Pad Thai gegeten voor $10 ofzo in een kleine eettent in een keldertje :thumbup:
Oh wauw, super bedankt voor alle tips! Die ga ik meteen allemaal opslaan in mijn New York documentje! :thumbup:
Dat Thaise eettentje zit op Rivingtonstr 137, en heet Pok Pok Path Thai, zit half onder de grond
here's a review met foto van het interieur mjum mjum mjum!
http://www.nytimes.com/2012/10/17/dinin ... -side.html
Thrudheim
Amerika-ontdekker

Bericht door Thrudheim »

LeenG schreef:
Dat Thaise eettentje zit op Rivingtonstr 137, en heet Pok Pok Path Thai, zit half onder de grond
here's a review met foto van het interieur mjum mjum mjum!
http://www.nytimes.com/2012/10/17/dinin ... -side.html
Oké, eerlijk... ik krijg het water in mijn mond van die review. Zo goed geschreven! En zo goedkoop joh, een vegan version voor $8! Hurayyyy!! :clap: :clap: Mercikes!
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

Thrudheim schreef: Inderdaad, maar elke keer als ik pin in Amerika zou ik redelijk wat kosten moeten betalen, en die vermijd ik liever. Al ben ik er niet helemaal zeker van of het met mijn prepaid mastercard kostenvrij zou zijn, hmm! :?
Als je geld uit de muur haalt moet je inderdaad kosten betalen (die overigens best meevallen). Maar je kunt in heel veel winkels / supermarkten / restaurants ook gewoon met je pinpas betalen. Een bepaalde wisselkoers betaal je hoe dan ook.
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Mijn ervaring met mijn Nederlandse pinpas van ING:

Geld uit de automaat halen: $3 voor de Amerikaanse bank die je deze 'gunst' verleent, 2,25 euro voor de ING per afhaling. ING berekent verder volgens mij de dagkoers, een stuk beter dan bij officiele geldomwisselaars (zowel in de VS als in Nederland).

Dus niet elke keer $25 opnemen, maar met $100 of $200 per keer.

De meeste geldautomaten geven automatisch $20 biljetten, als je kunt/moet kiezen zou ik ook alles in $20 biljetten doen, $50 en hogere biljetten worden wel overal aangenomen, maar ze kijken altijd even goed of het wel echt is.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer