Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

New York

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
jan.verlaeckt
Amerika-newbie

New York

Bericht door jan.verlaeckt »

In de paasvakantie gaan we naar New York voor 6 dagen. Hierover hebben we nog een aantal vragen :

1) Welke restaurants raden jullie aan om met de kids naar toe te gaan ?

2) Waar kunnen we in het centrum kleding (vooral T-shirts) kopen ?

3) Wat zouden jullie doen : in het donker op the Empire State Building en overdag op de Top of the Rock (Rockefeller) of juist omgekeerd ?

4) Moeten we vooraf iets reserveren ? Ik denk aan het volgende :
• de fietsen in Central park
• het bezoek aan Statue of Liberty
• de boot om naar Liberty Island en naar Ellis Island te varen
• het bezoek aan Top of the Rock (Rockefeller)
• het bezoek aan de Empire State Building

5) Is het de moeite om de New York Pass te kopen ?
Bushmaster
Amerika-expert

Re: New York

Bericht door Bushmaster »

de boot om naar Liberty Island en naar Ellis Island te varen
reserveer "crown tickets", is die 3 dollar extra zeker waard.
http://www.statueoflibertytickets.com/S ... rty-Tours/
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door meyem »

hoe oud zijn de kids?
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Mykol
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Mykol »

jan.verlaeckt schreef:In de paasvakantie gaan we naar New York voor 6 dagen. Hierover hebben we nog een aantal vragen :

1) Welke restaurants raden jullie aan om met de kids naar toe te gaan ?

2) Waar kunnen we in het centrum kleding (vooral T-shirts) kopen ?

3) Wat zouden jullie doen : in het donker op the Empire State Building en overdag op de Top of the Rock (Rockefeller) of juist omgekeerd ?

4) Moeten we vooraf iets reserveren ? Ik denk aan het volgende :
• de fietsen in Central park
• het bezoek aan Statue of Liberty
• de boot om naar Liberty Island en naar Ellis Island te varen
• het bezoek aan Top of the Rock (Rockefeller)
• het bezoek aan de Empire State Building

5) Is het de moeite om de New York Pass te kopen ?
2) Er zijn zoveel kleine winkeltjes door heel NY maar op 5th avenue zitten de wat bekendere winkels, persoonlijk vond ik dat er in SoHo heel veel toffe winkels waren!

3) Het voordeel van overdag Top of the rock is dat je central park mooi ziet, en 's avonds weer niet.. maar 's avonds zie je de mooi verlichtte Empire state building weer naast je ;) In principe hebben allebei de torens een even mooi uitzicht, zou persoonlijk overdag Empire state pakken en 's avonds Top of the Rock.

4) Een bezoek aan Empire state building hoef je van te voren niet te reserveren mits je er gewoon 's ochtends vroeg bij bent... dan kun je zo doorlopen! Weet niet of het nog wat scheelt qua prijs. Hetzelfde geld eigenlijk voor Top of the Rock, daar koop je een kaartje en je krijgt een bepaalde tijd dat je mee gaat met de lift naar boven.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Het is inderdaad wel even handig om te vermelden hoe oud de kinderen zijn. Die van ons vonden Planet Hollywood wel leuk om te eten. Je kunt ook naar de McDonalds :wink: , het is maar net wat je zoekt.
Statue of Liberty moet je wel reserveren, de rest zou ik ter plekke bekijken. Als het regent ga je niet fietsen (doe dat op een zondag, dan rijden er geen auto's door Central Park). Kijk wat je allemaal echt wilt doen en of dat dan goedkoper is met een NY pas.

Wij waren er met de kinderen in 2008 en 2011/2012, misschien heb je iets aan onze verslagen.

Marianne
Petticoat
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door Petticoat »

Ik geef zelf de voorkeur voor het uitzicht vanaf Top of the Rock. Als je weet wanneer de zon ondergaat, iets daarvoor gaan, dan zie je zowel het uitzicht overdag als in het donker met lichtjes. Bovendien is met name de tijd van zonsondergang zelf erg mooi qua lichtval...

Het vinden van kledingwinkels in NY is echt geen probleem, er zijn heel veel winkels :-) Voor goedkope kleding zou ik zeker ook een bezoekje brengen aan Century 21, die in de buurt van Wall street (22 Cortlandt str) is het best/grootst.
2007 Canada;2008 SanFranc-Yellowstone;2010 Seattle-San Diego;2011 Zuidwesten;2012 Canada-Yellowstone;2009&2014 Florida&Cruise;2015 Colorado&Utah(www.howdypardon.blogspot.com);2016 Nieuw-Zeeland;2017 Noordoosten;2023 Cruise NYC-Quebec
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Century 21 is een must :thumbup:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer