Als we dan toch landen in het noordoosten lijkt het mij erg leuk om een glimp van New York mee te pakken. Langer dan 2 dagen zit er helaas niet in, maar beter iets dan niets denk ik dan maar. Het liefst vliegen we daarna van Norfolk naar San Francisco, als het goedkoper is zou vliegen va Washington dc ook nog een optie kunnen zijn. Als we vanuit New York een auto huren komt er natuurlijk nog het een en ander aan drop off kosten bij. In Virginia Beach kunnen we meestal wel met familie meerijden, dus een eigen auto daar hebben is geen must.
Daarom zat ik te kijken om met de trein of bus naar Virginia Beach te gaan. Trein rijdt volgens mij niet op dit traject. wel zag ik dat je met de greyhound kan gaan. We kunnen met 5 personen om 21:00 vertrekken uit New York, en komen dan de volgende ochtend 7:00 in Va Beach aan. Dit zou nu (Juli 2015 ipv Juli 2016) voor 5 personen 179 dollar kosten.
Wie heeft dit weleens gedaan? Is dit te doen? Natuurlijk zal het vreselijk vermoeiend zijn, maar het positieve is dat we zo ook meteen een dag winnen. Bovendien zitten we niet met een inchecktijd bij een hotel, wel kunnen gerust even van 9 tot 11 of 12 even slapen bij aankomst. (Ik heb afgelopen jaren voor vrijwilligerswerk ook vaak 's nachts met een bus van Berlijn naar Amsterdam gereisd met een bus vol kinderen dus weinig slaap, even een paar uur bijtanken en ik was er wel weer) Ik weet alleen niet of je hier extra last van hebt in combinatie met een jetlag (hoewel ik daar naar oostAmerika nooit veel last van heb gehad)
Zijn er nog andere alternatieven (andere busmaatschappijen die dit traject rijden of iets anders wat ik nog niet bedacht had

Weet iemand ook waar vandaan de Greyhound vertrekt, en is het dan handig daar in de buurt een hotel te nemen ivm bagage stallen? (iets verder kan ook natuurlijk, maar dan moeten we er wel rekening mee houden dat we daar op tijd heen gaan om het op te halen)
Zijn er restricties in het meenemen van bagage bij de Greyhound waar ik rekening mee moet houden? (zo te zien mag je 1 bagage inchecken, maar een handbagage trolley die je in het vliegtuig meeneemt zal wel te groot zijn als handbagage in de bus?)
En even iets anders: stel dat oudste zoon nog een vriend mee zou nemen, kunnen 2 jongens van 19 dan eventueel een bus nemen naar Washington (hoewel ik denk dat opa en oma dit misschien gerust met ze zou ondernemen). Kan je op die leeftijd wel ergens overnachten? (misschien jeugdherberg)
Hopelijk weet iemand hier meer over en heeft er iemand (hopelijk) ervaring met reizen met de bus.