Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
New York april 2015
New York april 2015
Beste vrienden
Na een roadtrip WestCoast 2012 de smaak te pakken keren wee nu terug voor 6 dagen New York.
Wij hebben 3 jaar geleden veel hulp gekregen bij het in een steken van onze dagplanning.
Dus doen we weer beroep op jullie en bij deze vragen we of er enige basis planning bestaan voor 1ste maal New York.
Veel reisverslagen lezen doet al veel goed .
Wij vliegen op JfK en komen ongeveer om 13u20.Best niet te veel plannen die dag?
Om 7.30 pm kan ik kaartjes kopen voor de NY Knicks op madison square.Is dit te lastig om dit op dag van aankomst al in te plannen?
Stellen jullie voor om na de eerste nacht de eerst kennis te maken met de hop on hop off om zo wat orientatie te krijgen om vervolgens alles met de subway te doen?
Begin je best je citytrip met downtown , midtown , de bekende plaatsen , shoppen , enz..
Graag hadden we watt info gehad daarover.
Alvast bedankt
Mvg marieke
Na een roadtrip WestCoast 2012 de smaak te pakken keren wee nu terug voor 6 dagen New York.
Wij hebben 3 jaar geleden veel hulp gekregen bij het in een steken van onze dagplanning.
Dus doen we weer beroep op jullie en bij deze vragen we of er enige basis planning bestaan voor 1ste maal New York.
Veel reisverslagen lezen doet al veel goed .
Wij vliegen op JfK en komen ongeveer om 13u20.Best niet te veel plannen die dag?
Om 7.30 pm kan ik kaartjes kopen voor de NY Knicks op madison square.Is dit te lastig om dit op dag van aankomst al in te plannen?
Stellen jullie voor om na de eerste nacht de eerst kennis te maken met de hop on hop off om zo wat orientatie te krijgen om vervolgens alles met de subway te doen?
Begin je best je citytrip met downtown , midtown , de bekende plaatsen , shoppen , enz..
Graag hadden we watt info gehad daarover.
Alvast bedankt
Mvg marieke
- analogkid
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Re: New York april 2015
Persoonlijk zou ik niet op de eerste dag een avondprogramma plannen. Als je nog nooit in NyC geweest ben is er natuurlijk wel een aantal 'mustdo' bezienswaardigheden. Ligt ook een beetje aan je interesse, hou je van musea, shoppen, etc. Ik zou iig ESB en/of Rockefeller aanraden, waarbij mijn voorkeur uitgaat naar TotR. Je kunt ze ook beiden doen, een overdag en een 's avonds. Neem de metro naar Brooklyn en ga naar Brooklyn Heights, prachtig uitzicht op de skyline en loop dan terug over de Brooklyn Bridge. Huur fietsen en fiets Central Park rond, neem de Statue Cruises langs Statue of Liberty en bezoek Ellis Island. Loop door Battery Park en het Financial District. Een wandeling over Times Square, langs Public Library, Grand Central, en shoppen op 5th Avenue. Boek ter plekke een musical bij TKTS. Ach er is zo veel leuks te doen...
ZW USA: https://www.polarsteps.com/MoniqueLager ... st-us-2025
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
Heb ooit een wedstrijd van Miami Heat bezocht s'avonds terwijl ik dezelfde middag na een vliegreis via Frankfurt aankwam. Halverwege de wedstrijd viel ik af en toe in slaap.
Maar de één kan er beter mee omgaan dan de ander. Maar zoals gezegd zou ik voor de eerste dag eigenlijk niks inplannen.
Maar de één kan er beter mee omgaan dan de ander. Maar zoals gezegd zou ik voor de eerste dag eigenlijk niks inplannen.
de avond van onze aankomst is de enige dag in ons 6 daagse dat er een nba wedstrijd is.Helaas ook op de dag van vertrek.Het wordt een een keuze maken .
Omdat het onze eerste keer NY is lijkt me de planning zoals je zegt wel prima.
Wat we vooral willen doen na de bekende highlights is shoppen , eten , fiets huren ,9/11 , en hop on hop off .
Ik lees veel over de gratis ferry naar staten Island maar zal je waarschijnlijk enkel van ver het vrijheidsbeeld zien?Is het te overwegen om e 4 uur durende boattrip te nemen ?
Zijn er outlets in manhatten zoals premium outlet?
Omdat het onze eerste keer NY is lijkt me de planning zoals je zegt wel prima.
Wat we vooral willen doen na de bekende highlights is shoppen , eten , fiets huren ,9/11 , en hop on hop off .
Ik lees veel over de gratis ferry naar staten Island maar zal je waarschijnlijk enkel van ver het vrijheidsbeeld zien?Is het te overwegen om e 4 uur durende boattrip te nemen ?
Zijn er outlets in manhatten zoals premium outlet?
Met de gratis ferry vaar je niet langs het vrijheidsbeeld. Wel is het in de verte te zien halverwege de overtocht. En dan moet je mazzel hebben op helder weer. Bij mijn laatste keer had ik mist en zag ik bijna niks. En wat de NBA betreft: spelen de Nets niet thuis tijdens jullie trip?
We gaan van 10-15 april
Ik zie dat de knicks op de 10de in madison park spelen en de nets de 13de tegen de bulls.wel ligt ons hotel op een blok van madison square.
Zou ik het kunnen proberen om op de dag van de wedstrijd kaartjes aan de deur te kopen?
Of best via nbatickets of via de website van de knicks of madison park?
Welke hop on hop of maatschappij is aan te raden en heeft dicht een opstapplaats dichtbij madison?
grts
Ik zie dat de knicks op de 10de in madison park spelen en de nets de 13de tegen de bulls.wel ligt ons hotel op een blok van madison square.
Zou ik het kunnen proberen om op de dag van de wedstrijd kaartjes aan de deur te kopen?
Of best via nbatickets of via de website van de knicks of madison park?
Welke hop on hop of maatschappij is aan te raden en heeft dicht een opstapplaats dichtbij madison?
grts
Voor de Knicks moet je absoluut van te voren kaartjes kopen en wel op ticketmaster of stubhub. Voor de Nets kan je normaal gesproken op de dag van de wedstrijd wel een kaartje krijgen.
Kan je de sfeer vergelijken in madison garden tegenover the barclays center.er zijn al tickets vanaf 30dollar voor the knicks.bij the nets begint dit vanaf 60 ddollar
Tja, de Knicks zijn een begrip in het basketbal. Als je dat kan doen dan moet je het zeker doen. Al zou ik voor de Nets gaan maar dat is omdat ik een Nets-fan ben. Vraag is alleen of jullie nog genoeg energie hebben om op de dag van aankomst nog een wedstrijd te bezoeken. Hoe laat kom je eigenlijk aan op de dag van vertrek?
-
- Amerika-expert
Voordeel van het Barclays Center is dat er erg veel ondergrondselijnen daar langskomen. Zie http://www.barclayscenter.com/getting-here" onclick="window.open(this.href);return false; (klik op subway bovenin).
Er rijden ook veel taxi's rond over Flatbish Avenue, vooral na afloop van een wedstrijd en het is niet echt erg ver naar Manhattan (let er wel even op dat taxi officieel is -- groen of geel met een verlicht nummer bovenop het dak -- en dat de taxichauffeur zijn/haar meter aanzet, je bent tenslotte in New York!).
Er rijden ook veel taxi's rond over Flatbish Avenue, vooral na afloop van een wedstrijd en het is niet echt erg ver naar Manhattan (let er wel even op dat taxi officieel is -- groen of geel met een verlicht nummer bovenop het dak -- en dat de taxichauffeur zijn/haar meter aanzet, je bent tenslotte in New York!).
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Wij hebben de Staten Island Ferry gedaan en vonden dit dichtbij genoeg! Scheelt heel veel wachttijd (konden bijna direct doorlopen) en veel geld.
Ik zou kiezen voor TotR met het uitzicht op ESB en dan avond, dat lichtjes effect is gigantisch mooi (mooier dan overdag vonden wij).
Ik zou de dag van aankomst in principe niks plannen. Wij waren kapot na een rondje Times Square, wat eten en even ronddwalen.. Houd écht rekening met vermoeidheid van de vlucht, het vele lopen (als je daarvoor kiest zoals wij), de indrukken en de jetlag.
Ik zou kiezen voor TotR met het uitzicht op ESB en dan avond, dat lichtjes effect is gigantisch mooi (mooier dan overdag vonden wij).
Ik zou de dag van aankomst in principe niks plannen. Wij waren kapot na een rondje Times Square, wat eten en even ronddwalen.. Houd écht rekening met vermoeidheid van de vlucht, het vele lopen (als je daarvoor kiest zoals wij), de indrukken en de jetlag.

Normaal zouden we om 13h20 moeten landen.vertrek zou 19.30 moeten zijn op jfk.
Na aankomst willen we voor het cliche kiezen en met the yellow cab naar ons hotel gebracht worden in chelsea.Terug naar JFK willen we wel het openbaar vervoer proberen.Ik lees reacties over airtrain enz..
Waar kunnen we dan die airtrain nemen naar jfk en hoelang mag je hier voor rekenen?
alvast bedankt voor de reacties
Na aankomst willen we voor het cliche kiezen en met the yellow cab naar ons hotel gebracht worden in chelsea.Terug naar JFK willen we wel het openbaar vervoer proberen.Ik lees reacties over airtrain enz..
Waar kunnen we dan die airtrain nemen naar jfk en hoelang mag je hier voor rekenen?
alvast bedankt voor de reacties
- meyem
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Zelf vind ik de ferry te ver weg varen .... pas toen ik het beeld van dichtbij zag, kon ik waarderen hoe mooi ze is ....
- meyem
- Amerika-expert
voor de airtrain hoef je alleen maar de borden te volgen (vanaf de een na laatste halte van de E trein). Je bent dat binnen 10 minuten op de terminal waar je zijn moet.
Ik zou zeker naar die Knicks wedstrijd gaan:
- Ik wil sowieso een keer naar MSG voor een concert of sportwedstrijd, is wel een iconische venue
- Je komt al op tijd aan dus je kunt eventueel nog wat slapen voor de wedstrijd
- Ze spelen niet heel laat dus het is niet alsof je tot 12:00 's nachts op hoeft te blijven
- Je vliegt naar de east coast dus dat is al minder jetlag dan naar LA ofzo
- Kaartjes zijn blijkbaar niet zo duur als bij de NFL/NHL dus als je echt te moe bent, kun je altijd nog wat eerder weg gaan en dan is het niet super zonde van je geld.
- Ik wil sowieso een keer naar MSG voor een concert of sportwedstrijd, is wel een iconische venue
- Je komt al op tijd aan dus je kunt eventueel nog wat slapen voor de wedstrijd
- Ze spelen niet heel laat dus het is niet alsof je tot 12:00 's nachts op hoeft te blijven
- Je vliegt naar de east coast dus dat is al minder jetlag dan naar LA ofzo
- Kaartjes zijn blijkbaar niet zo duur als bij de NFL/NHL dus als je echt te moe bent, kun je altijd nog wat eerder weg gaan en dan is het niet super zonde van je geld.
- meyem
- Amerika-expert
dag van aankomst iets plannen kan heel verkeerd uitpakken .... wat als je vlucht vertraging heeft? Zonde als je ter plekke niets volgt omdat je te moe bent ...
Ik denk dat je 30 bent? Dat scheelt misschien wel, ik merk dat ik ook de 2e avond nog rustig aan moet doen ...
Ik denk dat je 30 bent? Dat scheelt misschien wel, ik merk dat ik ook de 2e avond nog rustig aan moet doen ...

Heb nog een luxeprobleem in hotelkeuze.
Raddison martinique on broadway
Comfort inn Chelsea(mete ontbijt)
Comfort inn west in hels kitchen(met ontbijt)
Pensylvania Hotel
Welke zouden jullie nemen?iemand enige ervaring?
Raddison martinique on broadway
Comfort inn Chelsea(mete ontbijt)
Comfort inn west in hels kitchen(met ontbijt)
Pensylvania Hotel
Welke zouden jullie nemen?iemand enige ervaring?
- meyem
- Amerika-expert
ik neem aan dat je onderstaande site kent?
Ik check ook altijd de reviews van o.a. booking.com, in tegenstelling tot tripadvisor kun je daar alleen een review neerzetten als je daadwerkelijk een boeking hebt gehad .....
Comfort inn Chelsea
Radisson Martinique on Broadway
Hotel Pennsylvania , dit hotel staat algemeen bekend om zijn vergane glorie, dus is echt niet zoveel geld meer waard .... de kamers kunnen wel heel ruim zijn, wat ze in de meeste NY hotels niet zijn ....
Ik check ook altijd de reviews van o.a. booking.com, in tegenstelling tot tripadvisor kun je daar alleen een review neerzetten als je daadwerkelijk een boeking hebt gehad .....
Comfort inn Chelsea
Radisson Martinique on Broadway
Hotel Pennsylvania , dit hotel staat algemeen bekend om zijn vergane glorie, dus is echt niet zoveel geld meer waard .... de kamers kunnen wel heel ruim zijn, wat ze in de meeste NY hotels niet zijn ....
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 4
'kiezen voor het cliche en met the yellow cab naar ons hotel gebracht worden' haha, inderdaad héél cliche, maar is geweldig om te doen!! Kan niet wachten tot wij in juli weer in NYC zijn!
Wat betreft plannen voor de eerste avond: wij waren erg moe na de reis en waren blij dat wij op een gegeven moment ons bed konden opzoeken (wel lekker vroeg wakker!;).
Deze zomer vliegen wij na een rondreis Florida, richting NYC en hebben dan gelukkig geen last van een jetlag. Kunnen we nóg meer uit ons verblijf halen...
Wat betreft plannen voor de eerste avond: wij waren erg moe na de reis en waren blij dat wij op een gegeven moment ons bed konden opzoeken (wel lekker vroeg wakker!;).
Deze zomer vliegen wij na een rondreis Florida, richting NYC en hebben dan gelukkig geen last van een jetlag. Kunnen we nóg meer uit ons verblijf halen...
1998: New York
2014: New York
2015: rondreis Florida en New York
2018: rondreis Californië
2020: rondreis Oregon - Canada
2014: New York
2015: rondreis Florida en New York
2018: rondreis Californië
2020: rondreis Oregon - Canada
dankje voor de tips.
3 jaar geleden vanuit brussel naar washington om vervolgens 2 h later de vlucht te nemen naar LA.dan nog huurauto ophallen naar downtown.dat vonden wij nog te doen .je bent op reis en hebt adrenaline zat.denk van toch een kaartje te kopen voor de knicks.wel rij 400.
hoe pak je eigenlijk de 9/11 memorial site aan.?eerst naar de 2 "vijveres" en fonteinen en da naar het museum?
Moet je voor beide tickets hebben of hoe zithet in elkaar?
alvast bedankt
3 jaar geleden vanuit brussel naar washington om vervolgens 2 h later de vlucht te nemen naar LA.dan nog huurauto ophallen naar downtown.dat vonden wij nog te doen .je bent op reis en hebt adrenaline zat.denk van toch een kaartje te kopen voor de knicks.wel rij 400.
hoe pak je eigenlijk de 9/11 memorial site aan.?eerst naar de 2 "vijveres" en fonteinen en da naar het museum?
Moet je voor beide tickets hebben of hoe zithet in elkaar?
alvast bedankt
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 26 Reacties
- 5382 Weergaves
-
Laatste bericht door sunshine state
-