Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Niagara Falls / Washington / Jersey Shore / New York

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
elixir
Amerika-newbie

Niagara Falls / Washington / Jersey Shore / New York

Bericht door elixir »

Hoi allemaal,

Ik ben een reis aan het plannen langs de noordoostkust. Ik heb al veel gehad aan bestaande topics op dit forum, maar ben benieuwd naar jullie mening over mijn huidige planning. Eigenlijk is de reis al iets te lang, hopelijk gaat dit lukken ivm werk. Zie ik iets over het hoofd? Blijf ik op bepaalde plaatsen te kort of te lang?

Ben benieuwd naar jullie mening. Toronto heb ik er bewust uitgelaten om meer tijd in Washington te hebben.

Dag 1 Aankomst in New York.
Dag 2 Reis naar Ithaca of Watkins Glenn. Dag aan Finger Lakes en vertrek naar Niagara Falls. Rekening houden met tijd om Canadese grens over te steken.
Dag 3 Hele dag Niagara Falls (dit is een zaterdag in juli, nadeel?)
Dag 4 Niagara Falls en vertrek naar Lancaster of Gettysburg
Dag 5 Dag in die omgeving doorbrengen en vertrek naar Washington.
Dag 6 Washington
Dag 7 Washington
Dag 8 Washington
Dag 9 Washington - omgeving Atlantic City
Dag 10 Familie-aangelegenheden.
Dag 11 Iets in omgeving Atlantic City
Dag 12 Long Beach Island
Dag 12 Long Beach Island (is deze extra dag op LBI nodig?)
Dag 14 - 18/19 New York

Alvast bedankt voor jullie reacties!
Laatst gewijzigd door elixir op 02 feb 2015, 15:12, 1 keer totaal gewijzigd.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Niagara Falls / Washington / Jersey Shore / New York

Bericht door PSVwally »

Dag 1 Hoelaat kom je aan in NY? Ik vind het naar zowel Ithaca of Watkins Glenn nogal een eind om nog op die dag te doen.
chippie777
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21
Contacteer:

Bericht door chippie777 »

Ik weet niet hoe laat je denkt aan te komen op dag 1 maar ik vind dat wel erg positief gedacht, het is een behoorlijke rit.
Wij zijn in 2013 in Niagara Falls geweest en het was er druk maar goed te doen. Als je zorgt dat je vroeg in de middag bent kun je eigenlijk genoeg doen om van de falls te genieten. De volgende dag zou je dan weer op pad kunnen.
Je zou ook vanuit NY naar de Falls kunnen gaan (is een dag rijden) en dan een dag de falls doen en daarna via de Fingerlakes naar Washington DC kunnen gaan. Wij hebben het omgekeerde gedaan in 2013.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
elixir
Amerika-newbie

Bericht door elixir »

Bedankt voor jullie reacties! Op dag 1 zouden we om 13.45 in New York aankomen. waarschijnlijk is het inderdaad erg optimistisch om na een lange reis nog zo'n afstand af te leggen. Dat kan ik inderdaad beter een dag verschuiven op de planning.
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Het is te ver. We zijn op reizen naar Nederland bij terugkomst wel eens helemaal naar huis gereden (wat dus Ithaca is). Je bent dan supergaar! Eerst door de douane, auto halen, in de file in NY en dan nog 4-5 uur er achteraan rijden. Je bent pas in de avond ter plekke, wat met het tijdsverschil 2 of 3 uur 's nachts kan zijn voor jullie. Wij doen het nooit meer.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
elixir
Amerika-newbie

Bericht door elixir »

ANY schreef:Het is te ver. We zijn op reizen naar Nederland bij terugkomst wel eens helemaal naar huis gereden (wat dus Ithaca is). Je bent dan supergaar! Eerst door de douane, auto halen, in de file in NY en dan nog 4-5 uur er achteraan rijden. Je bent pas in de avond ter plekke, wat met het tijdsverschil 2 of 3 uur 's nachts kan zijn voor jullie. Wij doen het nooit meer.
Een veiliger plan om pas de volgende dag de weg op te gaan inderdaad! Bedankt voor je reactie, dat gaan we aanpassen :-)
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Kijk ook even naar dag 4. Eerst nog naar The Falls en dan nog naar Lancaster is behoorlijk. Wellicht heb je wat aan ons reisverslag uit 2013. (zie onder) We hebben toen een groot gedeelte van jullie route gereden, wel wat meer tijd voor kunnen nemen.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
rdesmense
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door rdesmense »

Niagara Falls-Lancaster, je bent toch al gauw zo'n 8 uur onderweg, inclusief pauze en een hapje eten!

Groet Rieky
elixir
Amerika-newbie

Bericht door elixir »

Ruud2004 schreef:Kijk ook even naar dag 4. Eerst nog naar The Falls en dan nog naar Lancaster is behoorlijk. Wellicht heb je wat aan ons reisverslag uit 2013. (zie onder) We hebben toen een groot gedeelte van jullie route gereden, wel wat meer tijd voor kunnen nemen.
Heb jullie verslagen al even snel ingekeken, maar ga ze zeker nog beter lezen, leuk! Ik weet zeker dat wij in het ideale geval overal ook meer tijd zouden nemen. Maar we hebben beperkte tijd en we willen zoveel mogelijk zien, dus we zullen nog veel keuzes moeten maken in wat we wel/niet willen zien.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer