Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Tijdelijke woonruimte voor 6 maanden in New York
Tijdelijke woonruimte voor 6 maanden in New York
Hallo,
Ik ga volgend jaar voor 6 maanden studeren aan Colombia University in Harlem New York en ik ben dus alvast aan het zoeken naar een betaalbare woonruimte. Ik zie best prijzige appartementen op internet staan.
Heeft iemand een idee waar (in NY uiteraard) ik redelijk betaalbare appartementen kan vinden en niet hoger dan 800 dollar?
Es
Ik ga volgend jaar voor 6 maanden studeren aan Colombia University in Harlem New York en ik ben dus alvast aan het zoeken naar een betaalbare woonruimte. Ik zie best prijzige appartementen op internet staan.
Heeft iemand een idee waar (in NY uiteraard) ik redelijk betaalbare appartementen kan vinden en niet hoger dan 800 dollar?
Es
-
- Amerika-expert
Re: Tijdelijke woonruimte voor 6 maanden in New York
Vraag Columbia. Die hebben ervaring met het tijdelijk onderbrengen van studenten.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Bennogr schreef:Vraag Columbia. Die hebben ervaring met het tijdelijk onderbrengen van studenten.
Bedankt voor je reactie. Ik was onlangs in New York en heb toen een bezoek gebracht aan Colombia en daar gaven ze aan dat niet iedereen daarvoor in aanmerking komt en verder verwezen ze mij naar hun website met links naar websites die verhuren waar ook allemaal hoge bedragen tussen zaten helaas..

- meyem
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
800$ is wel laag, denk ik .... of het moet je lukken om te delen met anderen ..... >>> ik zie dat mijn een na laatste link en het St Agnes in jouw prijsklasse liggen ....
Als ik wat langer in NYC zit, verblijf ik graag hier
Zeer eenvoudig, en ik vond het mijn laatste bezoek niet overal even schoon, als ik langer dan die 2,5 week was gebleven, had ik mijn kamer (en misschien een douche ook nog wel) een extra sopje gegeven ... maar het is gezellig en 2 maaltijden inbegrepen ... toiletten zijn altijd wel netjes.
Je moet wel 1 maand onderpand betalen en 50$ voor de reservering. Ik het vorig jaar het bedrag keurig na de beloofde periode van 5 weken teruggekregen ... (en de dollar was ineens veel meer waard .... scheelde me zo 75 euro
)
hier een fotoserie van het pand en de directe omgeving (die ga ik dit keer zeker missen, ik vind Upper West echt HEERLIJK, maar ik ga dit keer nu te kort om de maandprijs te betalen ..... ik zit nu ergens voor 911$ voor 10 nachten ...)
er zijn trouwens nog wat women only residenties .... ik merk dat ik die een beetje van mijn harde schijf gewist heb, omdat ze echt voor studentes of stagaires bedoeld zijn:
Webster
Markle
Jeanne d'Arc
St Agnes
of ook:
Mennonites
ik had nog 1 of 2 adresjes, maar ik kan ze nu niet vinden .....
wel nog deze link
een artikel over women residences
o ja .... ik heb de link gevonden ...
o ja, en deze had ik nog in gedachten ... toch weer gevonden
en deze zie ik nu ook nog ....
nou, dat moet toch lukken?
succes
Zeer eenvoudig, en ik vond het mijn laatste bezoek niet overal even schoon, als ik langer dan die 2,5 week was gebleven, had ik mijn kamer (en misschien een douche ook nog wel) een extra sopje gegeven ... maar het is gezellig en 2 maaltijden inbegrepen ... toiletten zijn altijd wel netjes.
Je moet wel 1 maand onderpand betalen en 50$ voor de reservering. Ik het vorig jaar het bedrag keurig na de beloofde periode van 5 weken teruggekregen ... (en de dollar was ineens veel meer waard .... scheelde me zo 75 euro

hier een fotoserie van het pand en de directe omgeving (die ga ik dit keer zeker missen, ik vind Upper West echt HEERLIJK, maar ik ga dit keer nu te kort om de maandprijs te betalen ..... ik zit nu ergens voor 911$ voor 10 nachten ...)
er zijn trouwens nog wat women only residenties .... ik merk dat ik die een beetje van mijn harde schijf gewist heb, omdat ze echt voor studentes of stagaires bedoeld zijn:
Webster
Markle
Jeanne d'Arc
St Agnes
of ook:
Mennonites
wel nog deze link
succes

meyem schreef:800$ is wel laag, denk ik .... of het moet je lukken om te delen met anderen ..... >>> ik zie dat mijn een na laatste link en het St Agnes in jouw prijsklasse liggen ....
Je moet wel 1 maand onderpand betalen en 50$ voor de reservering. Ik het vorig jaar het bedrag keurig na de beloofde periode van 5 weken teruggekregen ... (en de dollar was ineens veel meer waard .... scheelde me zo 75 euro)
Webster
Markle
Jeanne d'Arc
St Agnes
of ook:
Mennonites
wel nog deze link
succes
Hartstikke bedankt, dat ziet er allemaal goed en betaalbaar uit. Ik ben alleen nog op zoek naar een appartement niet per se alleen voor vrouwen is nu dat ik in een relatie zit en mijn partner gewoon wil ontvangen.
Iemand nog tips?? Ook over welke buurt (niet te ver van Colombia University)
-Welke buurt?
-tips of aanraders voor appartementen
-waarvan huur niet hoger dan 1100 dollar.
.....................?
-Welke buurt?
-tips of aanraders voor appartementen
-waarvan huur niet hoger dan 1100 dollar.
.....................?
http://worklife.columbia.edu/temporary-housing-options
https://ocha.facilities.columbia.edu/pr ... e%5B0%5D=Y
nog geen twee minuten op Google. Heb je Colombia zelf al gecontacteerd? Die universiteiten hebben volgens mij redelijk wat mensen rond lopen die genoeg informatie kunnen verschaffen (zelfs waarschijnlijk beter dan dit forum) over waar te wonen. Plus als je daar gaat studeren kan je gelijk wat banden leggen niet waar?
Colombia Messageboard: http://worklife.columbia.edu/forum
https://ocha.facilities.columbia.edu/pr ... e%5B0%5D=Y
nog geen twee minuten op Google. Heb je Colombia zelf al gecontacteerd? Die universiteiten hebben volgens mij redelijk wat mensen rond lopen die genoeg informatie kunnen verschaffen (zelfs waarschijnlijk beter dan dit forum) over waar te wonen. Plus als je daar gaat studeren kan je gelijk wat banden leggen niet waar?
Colombia Messageboard: http://worklife.columbia.edu/forum
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 19 Reacties
- 9039 Weergaves
-
Laatste bericht door Dutchess
-