Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Amish County Pennsylviana

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
bobbieke
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Amish County Pennsylviana

Bericht door bobbieke »

Binnen 2,5 weken vertrekken we naar Washington, vandaar naar Niagara, met een nog niet bepaalde tussenstop. Nu had ik gedacht ergens in Amish County, maar waar is het meest interessante om te overnachten? Lancaster zelf of? Enige tips ivm overnachtingen of wat te doen/zien ivm Amish (op 1 namiddag en avond)? Bedankt voor de tips!
Christian
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17
Contacteer:

Re: Amish County Pennsylviana

Bericht door Christian »

Het plaatsje Intercourse is the place to be voor de Amish.

Wellicht kun je overnachten in King of Prussia. Daar zijn verschillende fatsoenlijke hotels en een hele hele grote mall. En op redelijke afstand van Limerick alwaar een outlet mall is.
Gast

Bericht door Gast »

Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Vanaf Intercourse is het wel nog een uurtje tot King of Prussia. Ik vermoed verder dat het in Lancaster goedkoper overnachten zal zijn dan in King of Prussia. Alles hangt natuurlijk af van de dagindeling.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Wij zijn daar in 2013 geweest en je kan deze "Tourist-Trap" ook overslaan. Erg commercieel daar met grote hallen waar wat eigen gemaakte lekkernijen en goedkope prullaria worden verkocht. Daarnaast vond ik het bijna gênant om te zien hoe al die toeristen naar de kant van de weg stuiven voor een foto als er Amish in een koets of op een step langsrijden.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
bobbieke
Amerika-ontdekker

Bericht door bobbieke »

Die tourist traps wou ik net vermijden. En in outlets en malls hebben we absoluut geen interesse. Die link had ik al bekeken, maar tja, daarmee weet je nog niet waar je best verblijft. Timing is maar een namiddag en een avond. Vriendin die in de buurt van Washington woont, was vorige week in Lancaster en zij vond het daar wel interessant. Ik ben er nog niet aan uit!
marrob
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door marrob »

Wij hebben daar ergens overnacht in een Bed & Breakfast. Dat was niet van de Amish. De eigenaar wist een lokaal restaurant waar we als enige toeristen tussen de Amish zaten. Uiteraard ben ik alle namen vergeten, maar misschien is er op bed & breakfast te googelen. Wij vonden het leuk om te zien, maar waren er dan ook maar een middag en ochtend. Toen hadden we alles ook wel gezien. We vonden de parkeerplaats bij de bibliotheek wel erg leuk: vakken voor de auto's en een balk om je paard aan vast te maken. Als je er niet te ver voor om hoeft te rijden, is het wel leuk om er even rond te kijken.
Rondreis Zuidwesten 2002
Rondreis Noordoosten + oosten van Canada 2003
Rondreis Californië 2005
New York en rondreis Zuidwesten 2015
Rondreis Denver 2017
Rondreis Zuidwesten 202...
Mads
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Mads »

Wij gaan er in Juni heen en we slapen in het Best Western in Shillington (nabij Reading).
Vanaf daar is de hele Amish streek wel te bekijken, we maken een rondje via Intercourse, Morgantown, Lancaster, wat overdekte bruggen onderweg, Hershey en weer terug naar Reading.

Via Hotwire heb je goede deals bij dit Best Western.
chippie777
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21
Contacteer:

Bericht door chippie777 »

Wij hebben vlakbij Lancaster overnacht en hebben in die omgeving gewoon rondgereden en dan kom je genoeg Amish tegen. Wij hadden in onze tomtom wat “covered bridges”gezet en die hebben we bekeken door een route te maken van brug naar brug. Deze route vermijd dan automatisch te grote wegen en zo rij je door het mooie landschap en kom je de Amish vanzelf tegen. Wij hebben geen museum o.i.d. bezocht omdat deze, volgens diverse fora, echt niets toevoegen.
Wij zaten in een Holiday inn express Lancaster Rockvale Outlets, dit lag pal naast de outlet, een prima plek om van hier alles te bekijken.
https://chippie777.wordpress.com/2013/0 ... -shopping/
King of Prussia zijn wij ook geweest maar dat ligt iets verder van Lancaster af maar de mall die daar is, is dan wel weer gigantisch.
https://chippie777.wordpress.com/2013/0 ... ssia-mall/
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
HansEllis
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door HansEllis »

In 2013 hebben wij in New Holland overnacht bij Richmond House B&B, een geweldige plek waar we ons echt thuis voelden bij Tim & Dolores Walter. Prachtig historisch huis en zij voorzagen ons ook van diverse tips voor het echte Amish leven. Het ontbijt is echt een "feest", wat een aandacht wordt daar aan besteedt.
Zie http://richmondhousebnb.com/
pumi1000
Amerika-expert

Bericht door pumi1000 »

@chippie

Had je dat van te voren gereserveerd bij Hershey, de chocoladereep maken?
Ik zag dat jullie er begin augustus waren, wij ook komende trip. Ik twijfel beetje over onze dagindeling en of ik dit moet reserveren, zag dat Hershey zelfs tot 2300 open is in augustus.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
2025 - midwest
chippie777
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21
Contacteer:

Bericht door chippie777 »

pumi1000 schreef:@chippie

Had je dat van te voren gereserveerd bij Hershey, de chocoladereep maken?
Ik zag dat jullie er begin augustus waren, wij ook komende trip. Ik twijfel beetje over onze dagindeling en of ik dit moet reserveren, zag dat Hershey zelfs tot 2300 open is in augustus.
Nee we zijn er gewoon heen gereden en kwamen er toen achter dat het hele Hersey gebeuren is opgedeeld in een pretpark gedeelte en een “experience” gedeelte. Bij die laatste kun je dus o.a. chocolade maken. Wel was het heel druk om de auto te parkeren, dat duurde wel even. Maar daarna was het weliswaar druk bij de “experience” maar niet vervelend druk. Wanneer je eenmaal binnen bent kun je de verschillende dingen die je wilt doen aanschaffen. Je krijgt dan een tijdslot waarbinnen je moet verschijnen om dat de doen wat je gekocht hebt. Maar goed dat was dus in 2013, ik weet niet of dat veranderd is.
Wij zijn dus niet in het pretpark geweest. Dat betaal je apart, de experience is gratis, daar betaal je apart voor o.a. het chocolade maken.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
pumi1000
Amerika-expert

Bericht door pumi1000 »

Ik zag inderdaad dat chcolate world een apart gedeelte was, het gaat ons ook om de experience en de reep maken. Nu zag ik op de website dat je dat kunt reserveren met tijdslot tot in de avond laat. We willen dit graag doen, maar vroeg me dus af of reserveren echt noodzakelijk was. Jullie waren er ook in hoogseizoen, dan kunnen we in de middag wat rondrijden in Amish gebied, outlet en de covered bridge bekijken, omdat de outlet in de avond dicht is op zondag en Hershey tot 2300 open. Alleen twijfelde ik over het reserveren.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
2025 - midwest
Nati
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Nati »

Wij waren enkele jaren geleden in Hershey om zelf je chocoladerepen te maken en en hebben vooraf niet gereserveerd,het was toen eind juni. Gewoon aanschuiven aan de kassa en dan kan het gebeuren dat je even moet wachten tot het je beurt is.
Con5421
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Con5421 »

Bij ons was het toen ook niet druk, maar wel leuk om te doen.
Wij moesten een ronde wachten omdat we niet wisten dat we een kaartje moesten kopen.
Wij hebben overnacht in Strasburg PA
Leuke omgeving Amisch. Relaxt en soms onwerkelijk. Maar gaan pinnen met hun rijtuig maakt toch wel indruk.
JohannaPA
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door JohannaPA »

Ik woon inmiddels al bijna anderhalf jaar in Pennsylvania, en ben afgelopen oktober, toen mijn ouders op bezoek waren, naar zowel Lancaster county (o.a. Bird in Hand en Intercourse) en ook de Hershey Factory geweest.

Over de Amish - je kunt verschillende koetstochtjes doen, o.a. veel 'voorgeprogrammeerde' routes met tig anderen in een grote koets. Je kunt ook met z'n vieren (of zelfs zessen) met je eigen gezelschap in je eigen koets. Dat hebben wij gedaan. Was wel duurder, maar een veel betere ervaring. Ben je meteen die 'OMG!!!! LOOK AT THAAAAT!'-Amerikanen kwijt (mag ik zeggen he, ik woon hier ;-)). Ik vond het ook superinteressant (en mijn moeder praat er NOG over) - vooral omdat we onze eigen koetschauffeur zo ontzettend veel mochten vragen - en hij erg mooi kon vertellen.

Wat betreft de chocolade-maak experience: die is het afgelopen jaar veranderd in een volautomatische lopende band achter glas (voedselveiligheid). Je kunt alleen aan het begin met een touchscreen een paar keuzes maken (de wikkel, de soort chocolade -melk/puur/wit-, en de vullingen -witte bolletjes, glitter, dat soort dingen. Je bent dus NIET zelf aan het chocolade scheppen, dat bestaat niet meer. Ik vond het eerlijk gezegd wat teleurstellend. De rest van de Hershey experience is ook zo'n Disney achtige mega-zoete tour. Moet je van houden, is vast leuk als je kinderen hebt... Er schijnt ook een echte factory tour te zijn, dat is dus anders dan die Hershey experience en het pretpark. Die factory tour is volgens mij een stuk interessanter dan de Experience...

Ik heb op mijn blog een impressie geschreven van beide dagen, wellicht dat je er wat aan hebt:
Amish: https://johannaslot.wordpress.com/2014/ ... -de-amish/
Hershey: https://johannaslot.wordpress.com/2014/ ... rieken-in/ (hier staat ook een verslag van ons bezoek aan de Troegs bierbrouwerij, nog geen km van Hershey vandaan. Vond ik eigenlijk interessanter dan de Hershey experience)

Met overnachtingen kan ik niet direct helpen met ervaringen (ik woon hier...). Ik weet dat er wat "authentieke" B&Bs zijn in de regio, die de moeite zijn om eens te bekijken: http://www.authenticbandb.com/bblist.php

Veel plezier!
Blog: http://johannaslot.com
11-2013 J1 > 12-2013 PhD > 01-2014 verhuisd naar PA, USA > 05-2014 huis gekocht > 06-2014 H1B > 10-2014 labor cert. klaar > 11-2014 AOS > 01-2015 biometrics > 02-2015 EAD + i512 > 10-2015 Greencard
rokit
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door rokit »

Hallo,

Wij hebben in 2011 hier een paar nachten geslapen, waren prima huisjes en van hieruit de omgeving bekeken..

http://www.berlincabins.com/
steson
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door steson »

Met een hotelcoupon hebben wij een overnachting geregeld in State College in een Best Western. Goeie prijs en een mooie tussenstop tussen Washington en de Niagara in.
Onderweg Amish gezien, je wordt er zelfs voor gewaarschuwd met verkeersborden :lol:
Zelfs bij de Niagara hebben we Amish gespot! Ook deze mensen zijn af en toe toerist dus....
september 2010: Zuid-Westen en Kauai/Maui
mei 2011: Florida en Bahama's
maart 2012: New York
september 2012: Mid-Westen en Oahu/Big Island
juni 2014: Florida
april 2015: Washington/Niagara Falls
September 2015: Noord-Westen en Kauai/Maui
FamilieJanssen
Amerika-ontdekker

Bericht door FamilieJanssen »

Ik zou persoonlijk eerder naar Penn Yan (Finger Lakes) gaan om Amish te zien. Daar is geen toeristisch circus rondom de Amish opgebouwd. We zijn ook in Intercourse en Lancaster geweest, maar vonden dat toch wat minder. Een mooie plek om te overnachten bij de Finger Lakes is Mountainhorse farm in Naples. Daar word je ontzettend in de watten gelegd!
bobbieke
Amerika-ontdekker

Bericht door bobbieke »

Bedankt voor jullie reacties!
FamilieJanssen, ik wist niet dat in die buurt ook Amish woonden. En vermits we op de terugkeer van Niagara 2 overnachtingen in Watkins Glen hebben geboekt, zullen we zeker tot Penn Yan rijden!
Ons vertrek nadert nu heel snel, zondag 3 mei vertrekken we naar Washington, vandaar naar Salamanca NY, dan tot Niagara (Canadese kant), dan Watkins Glen, vandaar enkele dagen in Boston en dan 1 maand in NY Harlem. In totaal bijna 7 weken weg :)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer