Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Paul B.: route New England

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
Paul B.
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Reis Paul B.: route New England

Bericht door Paul B. »

Hallo reisliefhebbers,

Dit jaar zijn we weer van plan om naar Amerika te gaan, de oostkust. We zijn eerder met een camper op reis geweest naar de westkust USA (2008), de westkust USA/Canada (2009) en oostkust Canada (2010). Voor deze reizen heb ik veelvuldig gebruik gemaakt van het forum en daar veel baat bij gehad. Onze situatie is nu wel 'iets' veranderd, aangezien we nu met onze dochter van (dan) 14 maanden op pad gaan. We zullen dus ons programma qua tempo moeten aanpassen en daarop heb ik het volgende schema gemaakt.

Datum Van Naar Rij afstand
10-9-2015 Amsterdam New York
11-9-2015 New York Green Mountains 3,5 uur
12-9-2015 Green Mountains Green Mountains
13-9-2015 Green Mountains White Mountains 3,5 uur
14-9-2015 Green Mountains White Mountains
15-9-2015 White Mountains White Mountains
16-9-2015 White Mountains Acadia 4,5 uur
17-9-2015 Acadia Acadia
18-9-2015 Acadia Acadia
19-9-2015 Acadia Portland 3 uur
20-9-2015 Porland Boston 1,5 uur
21-9-2015 Boston Boston
22-9-2015 Boston Cape Cod 2 uur
23-9-2015 Cape Cod Cape Cod
24-9-2015 Cape Cod Newhaven 3,5 uur
25-9-2015 Newhaven New York 2,5 uur
26-9-2015 New York New York
27-9-2015 New York New York
28-9-2015 New York New York
29-9-2015 New York Amsterdam
30-9-2015 Amsterdam

Graag wil ik jullie vragen of jullie op mijn volgende vragen een antwoord willen geven:

1. Hebben jullie tips of aanvullingen op de bovenstaande route.
2. Zien jullie ruimte om in deze reis (rekening houdend met een kleine dame) ook Walkin Glenn States op te nemen?
3. Is Cape Cod de moeite als we ook al Acadia in de planning hebben?

Het is goed om aan te geven dat we steden zeker leuk vinden, maar vooral het lekker vinden om in de natuur te zijn. Ik heb nu 3 dagen opgenomen voor NY, echter zijn we daar al geweest in 2011. Hier is dus ruimte om nog iets aan te passen.

Ik zie graag jullie antwoorden, tips en leuke feitjes tegemoet,

Gr. Paul
Paul B.
Amerika-ontdekker

Re: Reis Paul B.: route New England

Bericht door Paul B. »

Heeft iemand nog ideeën of tips voor onze reis?

Ik hoop het wel :)

Gr. Paul
Hinko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Hinko »

zijn de tickets al geboekt?
Je bent half september al in de White en Green mountains, te vroeg denk ik voor een Fall Foliage. Als je dit al wilt zien natuurlijk.

Tja dagje minder New York en je kunt naar Watkins Glen en vanuit daar naar de Green Mountains bijvoorbeeld.
Ik had een volle dag Acadia, en dat was genoeg maar misschien heb jij wel veel gepland daar.

En bij je route heb je iets verkeerd gekopieerd denk ik.
2-9-2015 Green Mountains Green Mountains
13-9-2015 Green Mountains White Mountains 3,5 uur
14-9-2015 Green Mountains White Mountains

15-9-2015 White Mountains White Mountains
Yuur
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Yuur »

Waar op Cape Cod gaan jullie zitten?
Het ziet er voor de rest wel mooi goed uit.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Paul B. schreef: Zien jullie ruimte om in deze reis (rekening houdend met een kleine dame) ook Walkin Glenn States op te nemen?
Het is Watkins Glen State Park. En ja, het is leuk en op zich wel te doen om mee te nemen. Je zou dan wellicht ook nog door kunnen rijden naar de Niagara Falls.
Voor Acadia hadden wij 1 dag. Twee dagen is ook wel lekker, maar als je niet veel gaat wandelen is dat niet nodig. Met een dag minder NY (of helemaal overslaan?) heb je veel meer mogelijkheden.
Misschien hebben jullie iets aan ons 2012-verslag.

Liggen de tickets al vast? Misschien is een one way een idee? En autohuur is misschien ergens anders goedkoper dan vanuit NY?

Marianne
Paul B.
Amerika-ontdekker

Bericht door Paul B. »

Yuur schreef:Waar op Cape Cod gaan jullie zitten?
We hebben voor Cape Cod nog geen speciale plannen. Had je een mooi idee of tip?
Hinko schreef:zijn de tickets al geboekt? Je bent half september al in de White en Green mountains, te vroeg denk ik voor een Fall Foliage. Als je dit al wilt zien natuurlijk.
Martin & Marianne schreef:Liggen de tickets al vast? Misschien is een one way een idee? En autohuur is misschien ergens anders goedkoper dan vanuit NY?
Wij hebben onze tickets inderdaad al geboekt. Dit was voor ons de enige mogelijkheid, dus we gaan waarschijnlijk de Fall Foliage net niet meemaken. Jammer, maar volgens mij is het zonder de Fall Foliage ook mooi genoeg.
Hinko schreef: Tja dagje minder New York en je kunt naar Watkins Glen en vanuit daar naar de Green Mountains bijvoorbeeld.
Ik had een volle dag Acadia, en dat was genoeg maar misschien heb jij wel veel gepland daar.
We nemen je advies aan en gaan inderdaad voor een dagje minder NYC. Dan gaan we wel naar Watkins Glen. We hebben voor Acadia niet veel gepland,maar we reizen ook met een kleintje en dan wil ik daar lekker rustig aan doen.

En Marianne: we hebben uiteraard je reisverslag al doorgelezen. Altijd leuk om te lezen en veel bruikbare tips. Volgens mij heb ik zelfs in 2008 en 2009 gebruik gemaakt van de reisverslagen :clap:
Yuur
Amerikafan

Bericht door Yuur »

Paul B. schreef:We hebben voor Cape Cod nog geen speciale plannen. Had je een mooi idee of tip?
Wij hadden zelf niet zo'n zin om helemaal richting Provincetown te rijden dus zijn we vooral in het begin van Cape Cod blijven hangen.
We zaten in The Earl of Sandwich Motel. Echt een hele mooi plek om te zitten!
Natuurlijk wel wat ver en afgelegen van restaurants etc. Maar het is soms kiezen of delen ;). Jullie hebben al een Whale watch tour ingebouwd toch? Anders raad ik je de Hyannis Whale Watcher Cruises aan.
Karin7300
Amerika-ontdekker

Bericht door Karin7300 »

Dag Paul,

Wij zijn een paar jaar geleden tijdens een roadtrip naar de White Mountains gegaan. Wat ik erg leuk vond voor onderweg, is de Ben & Jerry's Factory Tour. Een must voor Ben & Jerry's fans, en leuk voor iedereen die wil zien hoe dit echt Amerikaanse ijs gemaakt wordt, met melk van koeien uit de omgeving. Het fabriekje ligt ten westen van de White Mountains.

Groeten,
Karin.
2008 Noordoosten en Oost Canada
2010 New York
2012 Oregon - California
2013 New York
2014 Texas - Tennessee - Louisiana
2015 Washington DC -> Las Vegas
2018 West Canada ?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties