Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

NY City : 1 keer is meer genoeg

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
t800
Amerika-newbie

NY City : 1 keer is meer genoeg

Bericht door t800 »

Ik ben op 5 september voor 5 dagen (4 nachten) naar new york geweest. En het New York virus heeft mij niet kunnen besmetten.

Wat mij het meeste opviel was hoe vuil en vervallen grote delen van NYC er uitzagen.
Mijn vliegtuig landde op newark liberty airport. En het uitzicht van het industriegebied gaf mij al die eerste indruk . Scheepswerven met overal roestige wrakken in de rivieren ect. Tanks en silo’s waar geen dijk omheen staat , als die lek slaan lopen ze gewoon leeg in de rivieren. De milieuwetgevingen lijken mij een pak lakser dan in europa.
Ook de metro viel mij tegen: Grauw, Roest, betonrot , onduidelijk signalisatie.
Ik heb al in verschillende grote steden de metro gebruikt (londen, parijs, shanghai, budapest) en die van NYC was voor mijn indruk de meest vervallen en verouderde .
Ik heb vooral de lijn onder broadway gebruikt.

Al met al heb ik mij wel geamuseerd en de meeste toeristische sites verkend.
ESB , vrijheidsbeeld , top of the rock, fietstochtje gedaan door central park, broadway show , off broadway show (absinthe op pier 17 : die gast die zich door 2 tennisrakket tegelijk wrikt is gewoon subliem) enz enz…
Maar ik denk niet dat ik er nog snel terug naar toe wil.

Als je alle toeristische dingen gedaan hebt die je alleen in NYC hebt, dan zie ik niet in waarom je er ooit nog naartoe zou moeten.

Mischien als de freedom tower de hoogste wolkenkrabber ter wereld word en toegankelijk is voor bezoek dat ik er nog eens heenga maar voor de rest… nee.

Londen (en Parijs) zijn zoveel dichterbij , hebben ook alle grote theatershows, shopping en uitgaansgelegenheden. En hopen meer cultuur.
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

Ik vind NYC het leukst buiten de verschillende touristenplekken.

Je zegt toch ook niet dat Parijs niks is omdat je de Eiffeltoren niet mooi vindt?

Maar goed, des te minder mensen er naar NY vliegen, des te goedkoper de tickets :D
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 65
Contacteer:

Bericht door MattRob »

Mack schreef:Ik vind NYC het leukst buiten de verschillende touristenplekken.
Hier ben ik het ook absoluut mee eens. Als je mij vraagt wat ik de leukste dingen vond in New York, zijn het juist niet de toeristische plekken (al vind ik die ook indrukwekkend). Denk aan Lower Manhattan met alle Nederlandse cultuur, al de gezellige wijken binnen New York (zoals Upper West, TriBeCa, etc etc), het aanzicht vanaf Brooklyn Bridge op Manhattan, etc etc.

En overigens, ik geloof niet dat iemand alle toeristische attracties van New York binnen 5 dagen gezien kan hebben hoor :lol: ! Alleen al de musea lukt je niet serieus in 5 dagen ! Ben je in het Met, MoMa, Guggenheim en Museum of Natural History geweest (en nu noem ik alleen maar de 4 grote) ?

Kijk, als je het niets vindt, prima. Maar als je Parijs en Londen mooi vindt, dan moet dit toch ook wel iets doen. Londen vind ik persoonlijk ook geweldig. En de metro vind ik prima in New York. Oud ok, maar vuil zeker niet. En ja, Newark, dat is geen NYC he !
t800
Amerika-newbie

Bericht door t800 »

misschien klink mijn bovenstaande bericht iets te negatief. Ik heb me in NCY zeker geamuseerd. Maar ik zal niet gauw de kriebels krijgen om er nog eens heen te gaan.
het aanzicht vanaf Brooklyn Bridge op Manhattan, etc etc.
Ja dat heb ik ook gedaan, eerst met de subway richting brooklyn onder het water en dan tevoet terug over de brug. Was de moeite waard.
En overigens, ik geloof niet dat iemand alle toeristische attracties van New York binnen 5 dagen gezien kan hebben hoor :lol: ! Alleen al de musea lukt je niet serieus in 5 dagen ! Ben je in het Met, MoMa, Guggenheim en Museum of Natural History geweest (en nu noem ik alleen maar de 4 grote) ?
lol , ik heb ook nooit gezegd dat ik alle toeristische attracties gedaan heb.
Ik heb enkel het metropolitan museum of art kunnen doen (en het mosex).
En de metro vind ik prima in New York. Oud ok, maar vuil zeker niet.
Ik ben toch niet de enige die die opgevallen is dat ze iets achterlopen met onderhoud :
http://www.shanghaiist.com/archives/200 ... owdown.php
http://www.nydailynews.com/news/local/s ... 8223c.html

en nog enkele foto's van mijn bezoek aan nyc (geen subway foto's :-) ) : http://www.fdp155.net/nycalbum/index.html
Laatst gewijzigd door t800 op 12 sep 2006, 00:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Emenem
Amerikakenner

Bericht door Emenem »

Wij moeten nog gaan, dus kunnen hier nog niet over meepraten...
Maar we hebben (nu we je mooie foto's zien) wel een klein vraagje:
Wáár op Broadway vinden we dit beeld van die Bull nu precies?

Afbeelding
EllenB
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door EllenB »

Helemaal op de zuidkant van Manhattan.
Loop vanaf Batterypark Broadway op richting het noorden, dan kom je er direct al langs.
Het is vlakbij de zijstraat 'Morris St'
t800
Amerika-newbie

Bericht door t800 »

Emenem schreef:Wij moeten nog gaan, dus kunnen hier nog niet over meepraten...

Afbeelding
ietsjes voorbij wallstreet als je van uptown komt.
Voor mij was ie een verrassing, ben hem toevallig tegengekomen toen ik van wallstreet naar battery park onderweg was.
Emenem
Amerikakenner

Bericht door Emenem »

Thanx! Ik had ooit, voor een tekening, een foto nodig van een stier dus begon ik te googlen met "Bull",
en het was meteen één van de eerste en tevens het meest bruikbare afbeelding (vanwege zijn pose).
En sindsdien kom ik deze stier regelmatig tegen, ik word als het ware door hem achtervolgt! (Ben niet gek... Denk ik).
Wil hem nu wel eens "live" een groet gaan brengen! :lol:

(en sorry voor het off-topic gaan).
Marcel
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Hoewel vele New York-liefhebbers het er niet mee eens zullen zijn (en dat mag uiteraard), kan ik me helemaal herkennen in de observaties van t800. De paar keer dat ik er nu ben geweest, heb ik me best kunnen vermaken, maar mijn stad is het niet. Ook op mij maakten grote delen van Manhattan en Staten Island een verwaarloosde, vieze indruk. Om over de metro maar te zwijgen. Dat neemt natuurlijk niet weg dat er genoeg toeristische en minder toeristische dingen zijn te zien; voor elk wat wils. Maar geef mij maar Boston, Chicago, of SF.
Life is good in the Tarheel State.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Iedere keer, dat ik naar New York ga, vervult me een gevoel van opwinding. Het is een (vele) miljoenen stad, er is zoveel gaande, er zijn zoveel aspekten ervan, een aantal niet mooi. Die kanten zitten ook aan Londen (vooral! er zijn zeker delen van Londen, die minder aantrekkelijk zijn!) en Parijs.

Ik heb alle drie de steden uitvoerig bezocht en het blijven steden, met hun mooie kanten en hun mindere kanten. De charmes van Parijs gaan ook niet verder dan het centrum.

New York is voor mij geen Nirvana, ik hou van Washington DC, een mooie stad, rustiger, terwijl er toch heel te doen is (en de Metro is de schoonste, die ik ooit gezien heb ;)), maar ook hier onze mindere buurten.

Maar New York is bruisend, op veel plekken niet mooi, maar dat komt met zo'n stad. Ik kan me in de bevindingen van t800 vinden, maar vind die net zo goed (met uitzondering misschien van de metro, wat dat betreft deel ik de mening 100%) rond de andere grote steden.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
doreennicole
Amerika-expert

Bericht door doreennicole »

Smaken verschillen en dat is maar goed ook, anders zat iedereen tegelijk in NYl. Het is druk genoeg. Maar dat is tegelijk ook de aantrekkelijkhedi voor mij> Het feit dat er zoveel gebeurt, zoveel mensen zijn,a llemaal verschillend. Het bruist er echt. Ik kwam aan en wist gelijk. Dit is idd de city that never sleeps. 11 uur 's avonds op Times Square is even druk als 2 uur 's middags. En ik voelde me er gelijk thuis. Als ik het kon betalen, zou ik er zo een jaar gaan wonen. En als ik jonger was en het me niet kon schelen om in een wandkast te wonen zou ik het zeker doen. In deze fase van mijn leven wil ik wat luxe hebben.

De "slechte" kanten van NY wegen voor mij niet zwaar genoeg. Het geeft NY ook zijn charme. It is a rough city. Niet voor niets zeggen ze if you can make it there,.........................

De Wall Street bull ben ik ook per ongeluk tegengekomen, en ik vid het een geweldige statue. Ik heb wat tijd met hem doorgebracht de laatste keer toen ik Battery Park wat uitgebreider deed. Ik zag hem voor het eerst in een L&O, die vaak in die buurt filmt, want de Courthouse is daar om de hoek.
SEEING IS BELIEVING
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Ik zal eens wat opbiechten: ik heb pas een keer van het ene station naar het andere de New York Metro meegemaakt. Maar ik ben al zeker tien keer naar New York geweest. Ik loop en loop en loop, als ik in de stad ben, zelfs met de kinderen. Boven de grond zie je alles. En wat ik gezien heb is genieten, anders, en als je zegt, dat New York geen cultuur heeft, lach ik heel hard! Er is cultuur uit allerlei bevolkingsgroepen in die stad te vinden. Sowieso erger ik me als mensen claimen, dat er in de VS geen cultuur is :roll:.
Maar, als we naar New York rijden met de auto komen we inderdaad langs grote dumps, heel deprimerend. Het is niet mooi, daar in New Jersey! Terwijl Zuid Jersey juist heel mooi is. Ik neem aan, dat toeristen ook niet gecharmeerd zijn van het gebied rond Schoonhoven, bijvoorbeeld. Zo'n impressie van een aantal dagen is precies dat: een eerste indruk.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 65
Contacteer:

Bericht door MattRob »

t800 schreef:en nog enkele foto's van mijn bezoek aan nyc (geen subway foto's :-) ) : http://www.fdp155.net/nycalbum/index.html
Prachtige foto's. Daar kan je iemand prima jaloers mee maken, alleen jammer dat je er dan bij vertelt dat je er niet meer heen hoeft :cry: !

De bull is overigens recht-tegenover het kantoor waar ik 4 maanden gewerkt heb. Elke morgen, elke lunch en elke avond onderweg kwam ik hem weer tegen. En elke keer hingen er wel toeristen op, achter, voor, etc etc. Jij hebt een foto zonder toeristen erbij :lol: !
rene.jager
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door rene.jager »

Afbeelding
Als je deel_4 van onze film download, zie je op een bepaald moment in New York bussen en cabs links en rechts langs het beeld rijden. Ik film daar met dit beeld in de rug. (De stier neemt me als het ware op de hoorns :wink: )
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Re: NY City : 1 keer is meer genoeg

Bericht door Iris_1982 »

t800 schreef:
Als je alle toeristische dingen gedaan hebt die je alleen in NYC hebt, dan zie ik niet in waarom je er ooit nog naartoe zou moeten.
.
OH MY GOD

* valt van haar stoel *

:shock:
:shock:

I'm sorry..... NOT following :D :D
Michigan
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Michigan »

Ik kan me heel goed vinden in de mening van de TS.
Ik vind New York een mooie stad, zonder meer. Ik zou er ook graag nog eens heen gaan.
Maar aangezien ik aan de oostkust geen andere grote steden heb gezien, met uitzondering van hun vliegvelden, blijft het voor mij tot nu toe de leukste stad in die omgeving.
Ondanks dat ik het een mooie stad vond had ik nou niet het WOW gevoel wat je altijd hoort van iedereen! Voor mij was het gewoon; yet another good stay.
Hopelijk kan ik de toekomst nog eens naar de vele andere steden in de buurt. Ik heb bijvoorbeeld goede verwachtingen van Washington DC. Dan kan ik pas echt vergelijken en zeggen of New York tegen valt of niet.
Ik kan nu al wel vast verklappen dat ik Parijs helemaal niets vind.
- Mike
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Afbeelding
Als je ook het National Museum of the American Indian te bezoeken vindt je de Bull er tegenover vlak bij Battery Park
Rob
dora
Amerikakenner

Bericht door dora »

Ben afgelopen weekend in Washington geweest en nu vind ik de metro van NY ook vies ;)

Over NJ, zelfs Newark en Jersey City hebben zijn mooie kanten. Er is veel industrie vlak voor NYC in NJ, en de steden zijn niet de rijke steden. Maar als iemand genoeg tijd heeft kan ik bijvoorbeeld het Museum in Newark aanbevelen. Het station van Newark is ook erg mooi. Vanuit Jersey City heb je een formidabel uitzicht op de NY skyline, vooral 's avonds erg mooi. Jersey city heeft zelf ook een behoorlijke skyline ondertussen (te zien vanuit NY), doordat veel bedrijven (gedeeltelijk) naar NJ zijn vertrokken vlak na Sep. 11. Hoboken, een andere NJ stad vlak bij NY, is bijv. mooi voor uitgaan. Veel gezellige pubs en restaurants (en veel jonge professionals).

Dora
Xerxes
Amerikafan

Re: NY City : 1 keer is meer genoeg

Bericht door Xerxes »

t800 schreef:
Londen (en Parijs) zijn zoveel dichterbij , hebben ook alle grote theatershows, shopping en uitgaansgelegenheden. En hopen meer cultuur.
Ieder z'n mening, maar nonfactual info has to be corrected! De laatste zin in de quatation is natuurlijk vette onzin. Alle nationaliteiten wonen in NYC met hun eigen cultuur. Vele toeristen zien dit niet omdat zij druk bezig zijn met TimeSquare Disneyland of the Empire State Building en een bezoekje over de Brooklyn Bridge does not mean you have seen Brooklyn!!! NYC bruist met cultuur, niet alleen in Manhattan of Brooklyn (wat fijn dat de toeristen nu ook naar Brooklyn gaan?) maar ook in Queens, Bronx en Staten Island.

Ik ben zowel in London en Parijs geweest, aantal jaar geleden bijna naar Parijs verhuisd (Thank God I didn't!!!) en van alle 3 de steden is voor mij en voor vele vrienden van mij NYC de beste stad. London a close second en Parijs a very distant third...
Live and let live is what I aspire to
American
Californian
Noa
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door Noa »

Je kunt geen appels met peren vergelijken. Ik ben in zowel Parijs, Londen als in New York geweest en persoonlijk hebben ze alledrie hun leuke, unieke kanten, maar ook hun negatieve. Ik vind dit zeer persoonlijk. Ik zou niet kunen zeggen welke stad van deze drie bovenaan mijn lijstje komt te staan. Ik vond zelf San Francisco ook heel erg mooi, maar ook Washington, maar deze steden zijn totaal niet te vergelijken met New York. Ze hebben hun eigen charme.Nogmaals, wat trekt je in een stad en wat zoek je er.

Groetjes Marja
Fan of the U.S.A.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer