Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Taxi!
Taxi!
Nou nog een paar uurtjes wachten en dan ga ik op vakantie naar New York.Ik ben echt heel erg benieuwd,maar ik zit toch met een vraag,die ik niet zo snel kon vinden op het forum,
Zijn de gele taxi nou vertrouwelijk om aan te houden en daar een lift van te krijgen?In het Marco polo boekje staat dat je wel een gele taxi kan aanhouden vanaf het vliegveld(we landen op Newark)Maar dat de gele taxi niet te vertrouwen zijn als je in het centrum bent Times Square etc.
We vliegen terug via JFK,We dachten dan een taxi te nemen vanaf Times Square en zo naar het vliegveld is dit te doen?Is het ook mogelijk om een bus te nemen?
Echt hartelijk dank voor de antwoorden
Zijn de gele taxi nou vertrouwelijk om aan te houden en daar een lift van te krijgen?In het Marco polo boekje staat dat je wel een gele taxi kan aanhouden vanaf het vliegveld(we landen op Newark)Maar dat de gele taxi niet te vertrouwen zijn als je in het centrum bent Times Square etc.
We vliegen terug via JFK,We dachten dan een taxi te nemen vanaf Times Square en zo naar het vliegveld is dit te doen?Is het ook mogelijk om een bus te nemen?
Echt hartelijk dank voor de antwoorden
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Onze ervaring met een gele taxi in Vegas. Geen idee hoe het verder geregeld is in New York of zo. Maar ik stap voorlopig niet meer gele taxi's.We houden op straat een taxi aan en laten ons naar het RV Park brengen. Oeps, foutje, deze 'wilde' taxi's blijken echt wild. De kerel zit continue in z'n telefoon te mompelen, heel zachtjes, maar ik vang twee keer het woord 'marihuana' op ... Hij stuurt met één hand en vliegt over de weg. Hij gaat over de Freeway (snelweg) en rijdt daar 85! Even rekenen: 140 km per uur over een snelweg, met een hand aan het stuur en constant in die telefoon kletsend. De auto voelt heel gammel aan, ook dat nog.
We zijn er gekomen, met angstzweet in de handen. Wat een $#&**()@)&($, die vent.
- Bostonlover
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Ik weet niet wat Marco Polo iedereen wijs maakt, maar hier klopt niets van. Ik was vorige week in NY en heb veel met gele taxi's gereden. Deze taxi's hebben allemaal officiele meters aan boord dus opgelicht wordt je zeker niet (en als dat al zo is dan verdienen ze daar weinig aan want de taxi is zeker niet duur). Ik ben ook geland op newark en moet zeggen dat ik daar weinig gele taxi's heb gezien. Het beste kun je een shuttlebus naar Manhatten nemen kosten 11,50 USD pp ( tegen taxi rond de zestig). Deze shuttlebussen stoppen op het busstation op 42 Street vanaf daar kun je alsnog de yellow cab nemen of per openbaar vervoer (metro of bus) naar je hotel. Ook JFk is goed bereikbaar met met dergelijke shuttle bussen, maar ook met het openbaar vervoer.
- Iris_1982
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 35
- Contacteer:
in Ny kan je zo goed als elke taxi aanhouden
ze hebben allemaal een licensie op de bestuurdersstoel geplakt zitten, rijden met meters...bordje op t dak etc.
Dat is nou juist t handige aan NY>..je kan er lekker een eind gaan lopen, verdwalen..en als je er echt niet meer uitkomt stap je gewoon de straat op en steekt je hand op...altijd wel een taxi voor handen
Dat mis ik altijd erg als ik weer eens in een buitenwijk van Rotterdam sta en alleen met een vage tram naar t centrum kan die 1 keer in t half uur rijdt
ze hebben allemaal een licensie op de bestuurdersstoel geplakt zitten, rijden met meters...bordje op t dak etc.
Dat is nou juist t handige aan NY>..je kan er lekker een eind gaan lopen, verdwalen..en als je er echt niet meer uitkomt stap je gewoon de straat op en steekt je hand op...altijd wel een taxi voor handen

Dat mis ik altijd erg als ik weer eens in een buitenwijk van Rotterdam sta en alleen met een vage tram naar t centrum kan die 1 keer in t half uur rijdt

Whahaha, vage trams genoeg in Rotterdam... Vaak zijn de mensen erin nog vager... Ik ga liever fietsen...
Kies een taxi uit die er officieel uitziet, bordje op het dak, geel, tarieven op de deur, inderdaad een licentie binnenin... Heb zelf 12x met een NYC taxi gereden en geen problemen ondervonden. Al zijn het wel érg zonderlinge types, die taxichauffeurs...
Wel zelf de route volgen op het kaartje, om te voorkomen dat ze een touristische route nemen. En laten blijken dat je het volgt.

Kies een taxi uit die er officieel uitziet, bordje op het dak, geel, tarieven op de deur, inderdaad een licentie binnenin... Heb zelf 12x met een NYC taxi gereden en geen problemen ondervonden. Al zijn het wel érg zonderlinge types, die taxichauffeurs...
Wel zelf de route volgen op het kaartje, om te voorkomen dat ze een touristische route nemen. En laten blijken dat je het volgt.
Mack
MW Drawings
2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
MW Drawings
- Bushmaster
- Amerika-expert
- MattRob
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 65
- Contacteer:
Gele taxi's zijn absoluut te vertrouwen, zeker in en rond Times Square. En zijn goed betaalbaar ook. Dus daar hoef je geen enkel vrees voor te hebben. Ik heb al tig keer taxi's genomen en dat gaat allemaal prima.
Vanaf Newark rijden in principe geen gele taxi's, die horen namelijk bij New York en Newark ligt in een andere staat. Dus daar krijg je een New Jersey taxi. Let wel op, ook daar gelden (net als vanaf JFK) vaste tarieven, maar daar komt wel toll bij. En vanaf Newark is dat volgens mij iets van 8-10 dollar. Plus nog eens een tip. Dus je bent snel $ 75 kwijt volgens mij. Maar ik ben hier maar 2 keer op gevlogen, dus weet het niet zeker meer.
Vanaf JFK moet je ook 6 dollar tol betalen (om door de tunnel of over de brug te gaan). Dus dat komt altijd nog bij de vaste prijs. Vanaf JFK ben je zo rond de 60 dollar kwijt alles bij elkaar.
Vanaf Newark heb je ook de Airtrain die je naar 42nd Street brengt, een soort metro. Ook prima.
Vanaf Newark rijden in principe geen gele taxi's, die horen namelijk bij New York en Newark ligt in een andere staat. Dus daar krijg je een New Jersey taxi. Let wel op, ook daar gelden (net als vanaf JFK) vaste tarieven, maar daar komt wel toll bij. En vanaf Newark is dat volgens mij iets van 8-10 dollar. Plus nog eens een tip. Dus je bent snel $ 75 kwijt volgens mij. Maar ik ben hier maar 2 keer op gevlogen, dus weet het niet zeker meer.
Vanaf JFK moet je ook 6 dollar tol betalen (om door de tunnel of over de brug te gaan). Dus dat komt altijd nog bij de vaste prijs. Vanaf JFK ben je zo rond de 60 dollar kwijt alles bij elkaar.
Vanaf Newark heb je ook de Airtrain die je naar 42nd Street brengt, een soort metro. Ook prima.
Of... (daar gaan we weer) een shuttle busMattRob schreef:Vanaf Newark heb je ook de Airtrain die je naar 42nd Street brengt, een soort metro. Ook prima.
Mack
MW Drawings
MW Drawings
- Tigerbunny
- Amerika-ontdekker
Wij zaten op hotel op Times Square (dikke week geleden) en ik kan je geruststellen: die gele¨"officiële" taxis zijn echt wel betrouwbaar; van zodra je instapt verschijnt er 2,50 dollar op de meter, en de rest wordt dan berekend per mile en/of stilstand (dus als je vaststaat in de file-praktisch altijd op Times Square), loopt de meter wel gewoon door, hou daar wel rekening mee.
De taxichauffeur verwacht ook nog een tip.
Ik had hier op de site ook al veel gelezen over het vervoer van de luchthaven Newark naar Manhattan, en wij hebben ter plekke een "roundtrip" ticket gekocht voor de bus, die vlak voor de deur van de luchthaven stopt. En ik moet zeggen, dit ging heel vlot, we hadden onze ticketten nog maar gekocht, konden direct onze koffers kwijt in de kofferruimte van de bus, en hups, direct weg. De bus heeft verschillende stoppplaatsen denk ik, wij moesten er in ieder geval uit in de Port Authority Bus Terminal op 42nd Street, vandaar zijn wij gewoon te voet verder gewandeld naar ons hotel.
Tip: in één van de boekjes in het vliegtuig hadden we een bon ontdekt voor deze bussen (coach.usa) (olympia trail), voor 5 dollar korting per persoon...uiteindelijk heeft dat ticket ons slechts 18 dollar gekost, heen en terug dus (je kan ook enkele ritjes kopen)
In de luchthaven volg je gewoon de bordjes "ground transportation".
De taxichauffeur verwacht ook nog een tip.
Ik had hier op de site ook al veel gelezen over het vervoer van de luchthaven Newark naar Manhattan, en wij hebben ter plekke een "roundtrip" ticket gekocht voor de bus, die vlak voor de deur van de luchthaven stopt. En ik moet zeggen, dit ging heel vlot, we hadden onze ticketten nog maar gekocht, konden direct onze koffers kwijt in de kofferruimte van de bus, en hups, direct weg. De bus heeft verschillende stoppplaatsen denk ik, wij moesten er in ieder geval uit in de Port Authority Bus Terminal op 42nd Street, vandaar zijn wij gewoon te voet verder gewandeld naar ons hotel.
Tip: in één van de boekjes in het vliegtuig hadden we een bon ontdekt voor deze bussen (coach.usa) (olympia trail), voor 5 dollar korting per persoon...uiteindelijk heeft dat ticket ons slechts 18 dollar gekost, heen en terug dus (je kan ook enkele ritjes kopen)
In de luchthaven volg je gewoon de bordjes "ground transportation".
2003: Californië, Nevada, Arizona, Utah
2006: New York
2007: Rocky Mountains

2006: New York
2007: Rocky Mountains

-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ben afgelopen zomer op Newark aangekomen, en vanaf JFK vertrokken.
Omdat we veel bagage hadden, en de shuttlebus beperkte ruimte heeft, en je in het busstation op 42 street toch wel een stuk moet sjouwen, hebben we de supershuttle genomen.
Deze kun je ook boeken bij groundtransportation, maar het zijn minivans die om de 15 minuten rijden en je bij je hotel (via een paar andere hotels) afzet. Dus geen gesleep met je bagage.
Naar JFK hebben we dezelfde service gebruikt, maar dat zou ik niet weer doen, de pick up was 45 minuten te laat zodat we bijna in tijdnood kwamen.
Eric
Omdat we veel bagage hadden, en de shuttlebus beperkte ruimte heeft, en je in het busstation op 42 street toch wel een stuk moet sjouwen, hebben we de supershuttle genomen.
Deze kun je ook boeken bij groundtransportation, maar het zijn minivans die om de 15 minuten rijden en je bij je hotel (via een paar andere hotels) afzet. Dus geen gesleep met je bagage.
Naar JFK hebben we dezelfde service gebruikt, maar dat zou ik niet weer doen, de pick up was 45 minuten te laat zodat we bijna in tijdnood kwamen.
Eric
kijk ook eens op mijn weblog:
http://engers.web-log.nl
kijk ook eens op mijn weblog:
http://engers.web-log.nl
-
- Amerika-expert
Taxi's in New York zijn verplicht je naar elke plaats in de vijf 'boroughs' te brengen. Ik heb een aantal keren meegemaakt dat ik in Midtown instapte en dat ze dan niet naar mijn huis in Brooklyn, vlak over de bruggen, wilden rijden.
Gewoon het nummer en de naam van de chauffeur opschrijven en naar de Taxi and Limousine Commission bellen. Werkt niet goed voor toeristen, omdat je als je je klacht doorzet, op een hearing moet verschijnen een paar weken later. Waar de chauffeur minstens $100 (een paar jaar geleden tenminste, zal nu wel hoger zijn) krijgt, ondanks protesten en uitvluchten, het feit dat een passagier komt opdagen wordt gezien als een bewijs dat de klacht gegrond is.
Als je ooit problemen hebt, kun je nu net doen alsof je een inboorling bent.
Gewoon het nummer en de naam van de chauffeur opschrijven en naar de Taxi and Limousine Commission bellen. Werkt niet goed voor toeristen, omdat je als je je klacht doorzet, op een hearing moet verschijnen een paar weken later. Waar de chauffeur minstens $100 (een paar jaar geleden tenminste, zal nu wel hoger zijn) krijgt, ondanks protesten en uitvluchten, het feit dat een passagier komt opdagen wordt gezien als een bewijs dat de klacht gegrond is.
Als je ooit problemen hebt, kun je nu net doen alsof je een inboorling bent.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
-
- Amerika-expert
dat klopt dus niet helemaal. (je zei al zo goed als, maar even voor de duidelijkheid) dit geldt alleen voor de Yellow Cab's of andere officiele maatschappijen. Er zijn echter ook wilde taxis, bekend als "gypsies" en die wil je echt niet nemen als toerist. Behalve dat ze meestal geen meter hebben en dus je geenidee hebt wat je gaat betalen, hebben ze ook vaak geeninsurance. Mocht er iets gebeuren ben je lekker zoet. Ook valt er nergens te klagen als iets fout gaat (zoals bijv in Benno zijn verhaal).Iris_1982 schreef:in Ny kan je zo goed als elke taxi aanhouden
ze hebben allemaal een licensie op de bestuurdersstoel geplakt zitten, rijden met meters...bordje op t dak etc
mijn eerste keer in NY dacht ik dat ik ontzettend populair was want er werd zo naar me getoeterd terwijl ik rustig bij de bushalte stond te wachten, het duurde een hele dag of twee voor ik doorhad dat het niet mijn charme was maar deze gypsies die op die manier mensen oppikken, vaak op straathoeken en bij bushaltes.
als je er woont weet je wat je moet betalen en kan je ook enigzins inschatten of ze je naar een uithoek brengen of de lange weg nemen, maar hou het aub bij de Yellow cabs.
SEEING IS BELIEVING
Is het niet zo dat je het ook aan het kenteken kunt zien?
Volgens mij hebben NYC-cabs, net zoals in Nederland de blauwe platen, een apart kenteken.
Volgens mij hebben NYC-cabs, net zoals in Nederland de blauwe platen, een apart kenteken.
Mack
MW Drawings
MW Drawings
Hoi,
Wij gaan in oktober naar New York met 4 personen. Na diverse adviezen op dit forum dacht ik dat we het beste gewoon een taxi konden nemen vanaf Newark. Met 4 personen is dit waarschijlijk het goedkoopste. Nu lees ik dat er bijna geen taxi's staan. Is het dan toch maar beter om een shuttle bus te nemen?
Moet je deze ergens bespreken of kan je in de bus een ticket kopen.
MIrjam
Wij gaan in oktober naar New York met 4 personen. Na diverse adviezen op dit forum dacht ik dat we het beste gewoon een taxi konden nemen vanaf Newark. Met 4 personen is dit waarschijlijk het goedkoopste. Nu lees ik dat er bijna geen taxi's staan. Is het dan toch maar beter om een shuttle bus te nemen?
Moet je deze ergens bespreken of kan je in de bus een ticket kopen.
MIrjam
- MattRob
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 65
- Contacteer:
Tja, met 4 personen en flink wat koffers wordt tricky. Ligt eraan hoeveel bagage je natuurlijk hebt. Vanaf JFK zijn er ook Yellow Cabs als een soort van, daar kan je makkelijk met 4 in. Aangezien Newark niet de Yellow Cabs kent, weet ik niet zeker of ze ook soort vans hebben. Ik denk het haast wel, maar misschien moet je iets langer wachten.
En, ik weet niet waar je dat precies vandaan hebt, maar er staan op Newark ook genoeg taxi's hoor. Is altijd natuurlijk druk, maar taxi's rijden af en aan. En met 4 personen denk ik ook dat het wel goedkoper is.
Je kan ook eens op internet kijken en zoeken naar taxi/limousine vervoer van vliegveld naar Manhattan. Die bieden ook soort 'taxis' aan, voor ongeveer dezelfde prijs. Daar moet je dan een afspraak mee maken en die pikken je dan op. Is altijd ietsje mooier dan een gewone taxi en natuurlijk meer ruimte. Daar spreek je een vaste prijs mee af.
En, ik weet niet waar je dat precies vandaan hebt, maar er staan op Newark ook genoeg taxi's hoor. Is altijd natuurlijk druk, maar taxi's rijden af en aan. En met 4 personen denk ik ook dat het wel goedkoper is.
Je kan ook eens op internet kijken en zoeken naar taxi/limousine vervoer van vliegveld naar Manhattan. Die bieden ook soort 'taxis' aan, voor ongeveer dezelfde prijs. Daar moet je dan een afspraak mee maken en die pikken je dan op. Is altijd ietsje mooier dan een gewone taxi en natuurlijk meer ruimte. Daar spreek je een vaste prijs mee af.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 2992 Weergaves
-
Laatste bericht door Roning
-
- 3 Reacties