Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis JR2007: DC-Gettysburg-Philly-NY

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
JR2007
Amerikafan

Reis JR2007: DC-Gettysburg-Philly-NY

Bericht door JR2007 »

Ik ben zo langzaam aan een reis voor twee aan het plannen voor in het voorjaar van 2017. In zo'n twee maanden zou ik graag vanaf DC - NY - Toronto - Chicago en dan richting Californië (maar meer hierover in een ander topic ooit :-) ). Het eerste deel van de reis had ik in gedachten om in Washington te beginnen en dan via Gettysburg en Philadelphia naar New York te gaan.

In Washington zouden we dan zo'n dag of drie blijven, één overnachting in Gettysburg, twee in Philadelphia en bijna een week in New York. Nu lees ik ontzettend veel over per trein reizen van Washington naar New York (of andersom). Dit spreekt mij natuurlijk ook wel aan, aangezien we dan voor de eerste tien dagen zo ongeveer geen auto zouden hoeven te huren. Echter ben ik er dan wel over uit dat het dan erg lastig zal zijn om Gettysburg te bezoeken. Nu zou ik Gettysburg best willen laten vallen als dat flink wat geld scheelt, maar liever niet uiteraard. Hoor graag wat tips van de kenners.

Verder heb ik al even gekeken op de site van Amtrak. Nu zou een reis van Washington - Philadelphia - New York ons zo'n 160 dollar in totaal kosten. Een stuk goedkoper dan met de auto, maar alsnog vrij duur volgens mij. Dan zijn enkele bussen die ik heb gezien aanzienlijk goedkoper. Tevens zit ik dan wat met de bagage. Twee keer 25 kilo + twee keer een kilo of 12 aan handbagage. Klinkt niet heel ruim voor als je twee maanden weg bent.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: DC-Gettysburg-Philly-NY

Bericht door Martin & Marianne »

Als je graag naar Gettysburg wilt zou ik niet te moeilijk doen over de kosten van het huren van een auto. Je kunt dan ook nog wat meer van de omgeving meenemen, zoals Great Falls, en de omgeving van de Amish met de covered bridges etc. zis daarvoor ons 2012-verslag.
Als Gettysburg geen echte must is, en de kosten zijn belangrijk, dan is een bus denk ik de beste optie. En zo vroeg mogelijk boeken.
Je mag maar 23 kilo meenemen op een vlucht. Is echt wel veel, wij hebben daar voor 4 of 5 weken meer dan voldoende aan. Het maakt helemaal niet uit of je 1 week of 2 maanden gaat. Je moet voor 1 week ook al rekening houden met verschillende weersomstandigheden.

Marianne
JR2007
Amerikafan

Bericht door JR2007 »

Is ook zo qua bagage, helemaal niet aan gedacht.

De kosten zijn niet heel belangrijk, maar als je flink kan besparen door één zaak te laten vallen dan is dat wel het overwegen waard. Hoewel je nu de Amish noemt, waar ik ook nog niet eens bij stil had gestaan. Geen gekke gedachte. Per OV reizen tussen Washington, Gettysburg en Philadelphia is haast niet te doen had ik al begrepen, dan is een auto toch de beste oplossing zoals het nu lijkt.
Anita74
Amerikafan

Bericht door Anita74 »

Misschien is het omgooien van de route een optie? Beginnen in NY en dan met trein of bus naar Philadelphia en Washington DC. Dan kun je daarna pas de auto huren en doorrijden naar Gettysburg en Amish.
Florida 2014
Noordoosten en Florida 2015
Zuidoosten en Florida 2016
Las Vegas en LA 2019
NY en Philadelphia / Westkust en Florida / Boston-New England 2022
Westkust en Hawaii 2023
NY en Washington 2024
JR2007
Amerikafan

Bericht door JR2007 »

Ha! Hoe simpel kan het soms zijn ja. Aantal dagen New York dan naar Philly, DC. Daar de auto huren en rijdend naar Gettysburg en via één of twee etappes dan richting de Niagara Falls. Dank voor het meedenken.
Laatst gewijzigd door Hinko op 07 okt 2015, 19:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
JR2007
Amerikafan

Bericht door JR2007 »

Nou, de planning voor hoe de reis er zo'n beetje uit moet gaan zien is min of meer compleet, zie ook http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=8&t=61508. Het eerste deel van de reis zal zich in het noordoosten van de VS afspelen. Het zal er zo ongeveer uit gaan zien:

01. Amsterdam - New York
02. New York
03. New York
04. New York
05. New York
06. New York
07. New York - Washington (per trein)
08. Washington
09. Washington (huurauto ophalen)
10. Washington - Gettysburg (±144 km, ± 2 uur rijden)
11. Gettysburg - Niagara-on-the-Lake (±570 km, ±7 uur rijden)

Een dag of zes/zeven in New York dus. Even wennen aan een ander land en in een week tijd deze stad verkennen natuurlijk. Vervolgens met de trein naar Washington om daar de mooiste bezienswaardigheden van de hoofdstad te bekijken. Vervolgens per auto naar Gettysburg en van daaruit naar Niagara on the Lake. Dat laatste zal een flinke tippel zijn, maar het bespaard een dag als we het in één rit doen en onderweg zijn er voor ons geen grote attracties (hoewel, mochten we overnachten tussendoor de Finger Lakes en het Watkins Glen State Park mij wel aanspreken).

Al druk reisverslagen en informatiesites aan het lezen geweest natuurlijk en bepaald wat we min of meer in met name New York willen gaan zien en doen. We barsten natuurlijk van de vragen, want, zoals ik gelezen heb zijn wij niet alleen hierin, is het nogal overweldigend.

Qua overnachten zullen we waarschijnlijk voor AirBnb gaan, hier hebben wij erg positieve ervaringen mee tijdens eerdere reizen van ons. Om ietwat te besparen op de kosten zouden Brooklyn en Queens volgens ons goede plekken kunnen zijn om een verblijfplaats te zoeken. Enkele eisen aan een verblijfplaats zijn dat het dichtbij een metro is, in een gezellige buurt (winkeltjes, restaurants, enz.) en dat we toch vrij vlot in Manhattan kunnen zijn. Volgens mij voldoen de genoemde boroughs daar wel aardig aan. Is dat juist?

Verder hebben we natuurlijk een hele lijst aan zaken die wij willen doen, maar hoe maken wij hier een goede volgorde in, ook qua tijd? Hoe kan ik het best een logische route samenstellen? Zijn er mensen die hier tips voor hebben? De NYC City Pass zullen wij zeker aanschaffen. Verder al gelezen dat een goede manier om de stad te verkennen een cruise is langs Manhattan. Lijkt mij mooi om daar de eerste avond mee te beginnen.

Uiteraard nog veel meer vragen, maar ik wilde mij eerst even beperken tot het gedeelte New York.
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

JR2007 schreef:Enkele eisen aan een verblijfplaats zijn dat het dichtbij een metro is, in een gezellige buurt (winkeltjes, restaurants, enz.) en dat we toch vrij vlot in Manhattan kunnen zijn. Volgens mij voldoen de genoemde boroughs daar wel aardig aan. Is dat juist?
In Brooklyn wonen 2,5 miljoen mensen, dus je kunt je voorstellen over wat voor grootte je spreekt? Delen van Brooklyn voldoen absoluut aan je eisen, maar heel veel delen voldoen hier dus ook niet aan. Maar bottom line, Queens en Brooklyn kunnen een prima uitvalsbasis zijn voor een bezoek aan NY.

Voor wat betreft je route; je doet Washington als stad echt te kort met zo'n kort verblijf. Je gaat op dag 9 de auto ophalen, maar blijf jen nog wel in de stad?
JR2007
Amerikafan

Bericht door JR2007 »

Uiteraard. Zoals ik zei willen we in ieder geval op een x aantal minuten van een metrostation zijn en toch wel binnen een minuut of twintig in Manhattan kunnen zijn. Dit is volgens mij goed mogelijk. Nu is het voor ons de eerste keer en heb ik hier en daar ook gelezen dat voor mensen die er voor het eerst heen gaan toch beter is om op Manhattan zelf te zitten. Welk advies kunnen jullie ons meegeven?

Ik begrijp dat er ongetwijfeld nog wel een paar dage Washington bij hadden gekund, maar we moeten nou eenmaal keuzes maken. Het Witte Huis, Lincoln Memorial, Capitool, het Washington Monument, het Pentagon, Tombe van de Onbekende Soldaat zijn enkele zaken die we willen bekijken. Misschien nog een tour met een gids door de stad.

Qua planning lijkt het mij het handigst om de dag voor vertrek de auto op te halen. Dan hebben we die maar alvast en kunnen we op de dag van vertrek zelf bekijken wanneer we weg willen.
NL88
Amerika-ontdekker

Bericht door NL88 »

Ik wil geen schaduw werpen op je plannen voor DC, maar 1 volledige dag is ECHT te kort. Wij wonen hier en Arlington Cemetary kostte ons al 3 uren. De wisseling van de wacht bij de tomb of the unknown is op het uur, dus daar zul je ook omheen moeten plannen. Het Capitool is een rondleiding van een uur, maar je moet er 30-45 van tevoren zijn om door de beveiliging te gaan. Hetzelfde zal gelden voor het Witte Huis (nog niet geweest). Los van het feit dat elk monument ongeveer 20 min lopen van elkaar af liggen (en dat kun je niet per metro afleggen) zul je per metro ook nog van en naar Arlington moeten reizen. De rondleiding in het Pentagon is ook ongeveer een uur, en ook hier moet je door de beveiliging.
Ik zou zeggen, plan wat meer dagen voor DC en spreid je rondleidingen. Tickets voor rondleidingen voor Pentagon, Washington Monument en het apitool kun je online boeken. Voor het Witte Huis moet je contact opnemen met een senator.
NL88
Amerika-ontdekker

Bericht door NL88 »

Trouwens, check megabus of bolt bus als je een goedkoop alternatief voor je reis van NY naar DC zoekt. Kan al vanaf 1 dollar per persoon!
JR2007
Amerikafan

Bericht door JR2007 »

We hebben twee volle dagen in Washington plus een halve. Op dag 10 zullen we waarschijnlijk niet al te laat richting Gettysburg vertrekken. We beseffen ons donders goed dat ook dit niet voldoende zal zijn om alles te kunnen doen, maar de tijd is er nou eenmaal niet om langer te blijven. In deze dagen kunnen we mijns inziens de grootste bezienswaardigheden doen, maar veel zal inderdaad ook aan onze neus voorbij gaan.

Ik zal later deze week een kleine planning maken voor de dagen in New York en deze hier plaatsen. Kijken of dat realistisch is en of er nog aanvullingen zijn natuurlijk.
NL88
Amerika-ontdekker

Bericht door NL88 »

Ah ik had het vast begrepen dat je 1 volle dag in DC en die andere reiswagen waren. Hoe dan ook, je zult inderdaad keuzes moeten maken. Changing of the guards op arlington is zeker een aanrader, net als Robert Lee's huis. Er is nu ook een soort busje dat over arlington rijdt met busstops bij alle belangrijke bezienswaardigheden daar.
Een idee is ook om de monumenten te fietsen ipv te wandelen, dat scheelt ook tijd. Volgens mij heet het bedrijf Capitalshare oid.
JR2007
Amerikafan

Bericht door JR2007 »

Ah, zal eens kijken. Washington lijkt me in ieder geval een mooie stad om een stuk te fietsen met al zijn parken in ieder geval.
USA2004
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door USA2004 »

Een prachtige stad om te fietsen! En het wordt de laatste jaren steeds veiliger met echte fietspaden hier en daar.

Hier is meer info: https://www.capitalbikeshare.com/
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Maar als je een rondleiding in het Nederlands wilt ben ik er ook :)
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
JR2007
Amerikafan

Bericht door JR2007 »

We zullen het in het achterhoofd houden Petra.

Voor ons deel van de reis in het noordoosten van de VS heb ik onderstaand schema een beetje op papier gezet. New York vrij uitgebreid per dag, maar weet niet of alles haalbaar is. Qua wat wij graag willen doen en zien is er nog een dag over voor eventuele uitloop of andere zaken die wij toch nog zouden willen doen. Voor de duidelijkheid, deze reis zal over zo'n 1,5 jaar plaats moeten gaan vinden, april-mei zo'n beetje:

Dag 1 Amsterdam – New York
Aankomst in New York…
- Afhankelijk van de tijd deze dag bepalen wat te doen.
- Cruise rond Manhattan op de avond (Harbor Light Cruise)
Dag 2 New York
- Brooklyn Bridge
- Wall Street
- 9/11 Memorial
- One World Observatorium
- Battery Park
- Gratis veerboot Staten Island
- Chinatown/Little Italy
Dag 3 New York
- Times Square/Broadway
- Top of the Rock Observation Deck bij dag
- Trump Tower
- Central Park
- Central Park Zoo
- American Museum of Natural History
- Top of the Rock Observation Deck bij nacht
Dag 4 New York
- Bryant Park
- Grand Central Station
- Chrysles Building
- Madison Square Garden
- Madison Square Park
- Empire State Building Experience
- Times Square bij nacht
Dag 5
- Cooney Island
- Chelsea Market
- High Line Park
Dag 6 New York
- Alles wat over is en tijd voor andere dingen/nog een keer. Sportwedstrijd (New York Knicks, New York Yankees, New York Rangers, enz.)
- Vrijheidsbeeld

Dag 7 New York – Washington

Op dag 7 per trein of bus naar Washington. Daar willen we dan een fiets huren om de volgende dagen de stad te kunnen verkennen. Afhankelijk van hoe laat we daar aankomen kunnen we al het nodige bezichtigen eventueel.

Dag 8-9 Washington
- Witte Huis
- Lincoln Memorial
- Capitool
- National Mall
- Washington Monument
- Washington National Kathedraal
- Smithsonian museums
- Arlington National Cemetery
- Thomas Jefferson Memorial
- National Air and Space Museum

Dag 10 Washington - Gettysburg (132 km, vanaf stadscentrum naar stadscentrum, ±2 uur)
- Rondleiding per fiets in Gettysburg over de slagvelden

Dag 11 Gettysburg – Niagara on the Lake (572 km, ±7 uur)
- Vroeg op richting Niagara on the Lake, lange rit.
- Amish spotten?

Dag 12 Niagara on the Lake – Toronto (129 km, ±2 uur)
- Niagara Falls bekijken
- Naar Toronto

Dag 13-14 Toronto
- Ook hier de grootste bijzonderheden aanschouwen

Dag 15 Toronto – Windsor/London/Sarnia (afhankelijk van route en waarheen, Windsor ligt op 370 km, ±4,5 uur)
- Op doorreis naar Grand Rapids. In principe is het redelijk goed mogelijk om van Toronto in één keer naar Grand Rapids te rijden. Maar mochten we deze ochtend nog wat in Toronto willen doen dan zullen we, afhankelijk van de route ergens tussen Toronto en Grand Rapids uitkomen. Volgens mij zit er niet heel veel bijzonders op de route.

Dag 16 Windsor /London/Sarnia – Grand Rapids (vanaf Windsor is dit 260 km, ±3,5 uur)
- Misschien zijn we hier dus al een dag eerder als de rit Toronto - Grand Rapids in één keer gaat.
- Holland

Zoals gezegd, zou de etappe Toronto - Grand Rapids in één keer kunnen?

Dag 17 Grand Rapids – Chicago (294 km, ±4 uur)
- Rijden naar Chicago en afhankelijk van de tijd die hier deze dag nog resteert het één en ander ondernemen.
Dag 18-19 Chicago
- Navy Pier
- Water Tower
- Michigan Avenue/Magnificent Mile
- Millenium Par
- Lincoln Park
- Chicago Loop
- Watertoren
- Willis Tower
- John Hancock Center
- Sportwedstrijd
dieter
Amerikakenner

Re: Reis JR2007: DC-Gettysburg-Philly-NY

Bericht door dieter »

Hier ben ik terug van (te lang) weggeweest. Maar er is veel veranderd in mijn leven, en altijd niet ten goede
Toevallig zou ik met mijn 2 kids ook iets dergelijks willen doen.
Zijn (buiten NY) makkelijk plaats te vinden in hotels of moet je echt reserveren ?
Liefs zou ik mini suites hebben, daar we niet op elkaar gepropt zouden zitten (komt de sfeer niet ten goede :mrgreen: )
Iemand tips ? Of desnoods (indien betaalbaar) een kamer voor 1 en eentje voor 2
Is het makkelijk om van Niagara terug naar NY te vliegen ? Zijn er veel vluchten ?
Alvast bedankt voor de hulp

01. New York
02. New York
03. New York - Washington (per trein)
04. Washington
05. Washington
06. Washington (huurauto ophalen)
07. Washington - Gettysburg (±144 km, ± 2 uur rijden)
08/9. Gettysburg - Niagara-on-the-Lake (±570 km, ±7 uur rijden) (desnoods in 2 dagen)
09. Niagara
10. Niagara(auto inleveren)-NY-Zaventem
JR2007
Amerikafan

Re: Reis JR2007: DC-Gettysburg-Philly-NY

Bericht door JR2007 »

Voor mijn reis zou ik in de grote steden (New York, Washington, Toronto, Chicago) ook willen boeken. Daarbuiten zou ik inderdaad zelf op zoek willen naar een plaats om te overnachten, ook om flexibel te blijven. Is dit verstandig? Kan dit goed in de tussenetappes die ik beschreven heb (±Gettysburg, ±Niagara on the Lake, ±Windsor/Sarnia, ±Grand Rapids). En wat doe zoiets met de prijs?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer