Nou, de planning voor hoe de reis er zo'n beetje uit moet gaan zien is min of meer compleet, zie ook
http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=8&t=61508. Het eerste deel van de reis zal zich in het noordoosten van de VS afspelen. Het zal er zo ongeveer uit gaan zien:
01. Amsterdam - New York
02. New York
03. New York
04. New York
05. New York
06. New York
07. New York - Washington (per trein)
08. Washington
09. Washington (huurauto ophalen)
10. Washington - Gettysburg (±144 km, ± 2 uur rijden)
11. Gettysburg - Niagara-on-the-Lake (±570 km, ±7 uur rijden)
Een dag of zes/zeven in New York dus. Even wennen aan een ander land en in een week tijd deze stad verkennen natuurlijk. Vervolgens met de trein naar Washington om daar de mooiste bezienswaardigheden van de hoofdstad te bekijken. Vervolgens per auto naar Gettysburg en van daaruit naar Niagara on the Lake. Dat laatste zal een flinke tippel zijn, maar het bespaard een dag als we het in één rit doen en onderweg zijn er voor ons geen grote attracties (hoewel, mochten we overnachten tussendoor de Finger Lakes en het Watkins Glen State Park mij wel aanspreken).
Al druk reisverslagen en informatiesites aan het lezen geweest natuurlijk en bepaald wat we min of meer in met name New York willen gaan zien en doen. We barsten natuurlijk van de vragen, want, zoals ik gelezen heb zijn wij niet alleen hierin, is het nogal overweldigend.
Qua overnachten zullen we waarschijnlijk voor AirBnb gaan, hier hebben wij erg positieve ervaringen mee tijdens eerdere reizen van ons. Om ietwat te besparen op de kosten zouden Brooklyn en Queens volgens ons goede plekken kunnen zijn om een verblijfplaats te zoeken. Enkele eisen aan een verblijfplaats zijn dat het dichtbij een metro is, in een gezellige buurt (winkeltjes, restaurants, enz.) en dat we toch vrij vlot in Manhattan kunnen zijn. Volgens mij voldoen de genoemde boroughs daar wel aardig aan. Is dat juist?
Verder hebben we natuurlijk een hele lijst aan zaken die wij willen doen, maar hoe maken wij hier een goede volgorde in, ook qua tijd? Hoe kan ik het best een logische route samenstellen? Zijn er mensen die hier tips voor hebben? De NYC City Pass zullen wij zeker aanschaffen. Verder al gelezen dat een goede manier om de stad te verkennen een cruise is langs Manhattan. Lijkt mij mooi om daar de eerste avond mee te beginnen.
Uiteraard nog veel meer vragen, maar ik wilde mij eerst even beperken tot het gedeelte New York.