Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Auto huren in New York City (welk verhuurstation?)

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
kellylelieveld
Amerika-ontdekker

Auto huren in New York City (welk verhuurstation?)

Bericht door kellylelieveld »

Hallo allemaal,

op de dag dat wij vertrekken uit New york city en richting Washington willen reizen, willen wij onze huurauto ophalen.
Ons appartement is in upper manhattan. Iemand tips welk verhuurstation te kiezen? We willen niet meer terug naar het vliegveld.
Tips voor sites ed. zijn welkom.

Alvast bedankt!

Gr kelly
Anne-Marie86
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: auto huren in new york city

Bericht door Anne-Marie86 »

Manhattan is volgens de boekjes de duurste plek om een auto te huren.
Wij gaan het dit jaar toch doen, en voor 6 dagen autohuur vanaf Manhattan betalen we met Budget ongeveer 330 euro (wel heel vroeg geboekt) voor een mid size auto (geen SUV). Misschien zou je kunnen overwegen om je auto pas in Washington op te halen en met het OV naar Washington te reizen? Wij gaan voor 10 dollar pp met MegaBus van New York naar Washington.
Ons reisverslag van onze reis naar Amerika (zomer 2016) vind je op: http://bazannemarie.blogspot.nl/
bello
Amerikakenner

Re: auto huren in new york city

Bericht door bello »

Ik weet niet voor hoe lang je de auto huurt, maar als het om meer dan een dag of drie gaat, zou ik toch echt een taxi naar Newark nemen. Daar heb je alle keus uit verhuurders én uit auto's.

Wij hebben een paar keer voor een dagje een auto gehuurd vanuit Manhattan - zo uit mijn hoofd bij Budget in midtown en bij Avis op Columbus Av. In beide gevallen zijn de openingstijden beperkt, waren ze niet al te happy met one ways, krijg je een auto voorgereden (geen keuze of omruilen mogelijk) en was het duurder dan vanaf JFK of Newark (maar dat hoeft niet zo te zijn). Plus wat gedoe om vanaf ons huis naar het verhuurstation te komen, al dan niet met bagage. Maar goed, het was wel heel leuk om met de auto door de stad te rijden!

Over de afhaallocatie: vul bij de standaard tussenpersonen (daarover bestaan hier hele topics) je data in en als vertreklocatie NYC. Dan kun je na het selecteren van de auto van je keuze aangeven bij welke van de stations je je auto wil ophalen. Die drie of vier opties even op Google Maps bekijken en dan je keuze maken. Voorbeeld.

NB Let op dat je via een Europese broker huurt, en niet rechtstreeks bij de Amerikaanse verhuurder. Althans, dat kan natuurlijk wel, maar let dan heel goed op dat je alle benodigde verzekeringen bijkoopt.
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
JR2007
Amerikafan

Re: Auto huren in New York City (welk verhuurstation?)

Bericht door JR2007 »

Ik wil hier graag even op inhaken.

Wij zijn van plan om volgend jaar april/mei vanuit New York met de auto naar de Niagara Falls te rijden (daar ergens overnachten) en om dan door te gaan naar Toronto. Vervolgens willen we daar de auto inleveren en doorvliegen naar het zuidwesten van de VS. Dus in principe hebben we voor twee dagen (één nacht) een auto nodig.

Wat ik op dit moment zie op Kayak is dat dit €243,- zou kosten. Maakt in dat geval niet uit of de auto van Newark of La Guardia komt. Op zich niet gek dacht ik. Of hebben mensen nog andere tips.
Patrick80
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Auto huren in New York City (welk verhuurstation?)

Bericht door Patrick80 »

Wij gaan in augustus naar NY en wil ook met de auto naar washington rijden.

Ik heb een auto gehuurd in New Jersey. Scheelde aardig in huursom.
Het enigste is dat je vanuit NY er wel even moet komen maar als ik google maps geloof is het "even de brug over" :S :)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer