Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

JFK - Manhattan

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Lonae
Amerika-newbie

JFK - Manhattan

Bericht door Lonae »

Hoi!

Ik ga a.s. vrijdag onverwacht toch mee naar New York. Supergaaf maar ik heb wel een vraag. Heb inmiddels veel gelezen maar ik kom er toch niet uit.

Hoe kunnen we (3 personen) het best van JFK naar Manhattan (44W, 63rd str.) reizen? Ik lees vanalles over shuttle busjes, taxi's, trein, metro maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Loont het zich om met 3 personen een taxi te nemen? En wat zijn daar ongeveer de kosten van?

Hoop dat jullie me kunnen helpen!

Groetjes!
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: JFK - Manhattan

Bericht door Mrvanilla »

Hoi, ik heb ook net een ticket geboekt daar NYC en ben dit ook aan het onderzoeken. Ik denk dat het met 3 personen best loont om een taxi te pakken, te meer omdat je ook met (denk ik) veel bagage zit. Kosten zijn rond de $60 lees ik bij een aantal bronnen.

Wij zijn met 2 en pakken de trein waarschijnlijk. Dit is aardig snel. Je komt dan aan op Penn Station. Afhankelijk van de locatie van je hotel moet je dan alsnog een taxi of de metro pakken.

Hier kun je aardig wat info vinden.
Groetjes,
Daniel
excellentie
Amerika-ontdekker

Bericht door excellentie »

Een maand terug de taxi genomen van JFK naar Brooklyn. Dat was 50 dollar, dit was 's avonds rond 19 uur. Ik denk dat je voor een trip naar Manhattan toch wat duurder zal uitkomen dan 60 dollar.
DennisS
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door DennisS »

Vorig jaar een taxi genomen van JFK naar midtown manhatten. Ze hanteren een fixen rate:
To/From JFK and any location in Manhattan:
Onscreen rate is ‘Rate #02 – JFK Airport.’
This is a flat fare of $52 plus tolls, the 50-cent MTA State Surcharge, the 30-cent Improvement Surcharge, and $4.50 rush hour surcharge (4 PM to 8 PM weekdays, excluding legal holidays).
Passenger is responsible for paying all tolls.
Please tip your driver for safety and good service.

Ik heb vorig jaar op dezelfde rit 80 dollar aan de chauffeur gegeven. Ik weet niet meer wat de nettokosten ex fooi waren, maar de chauffeur was zo blij alsof het leek dat hij de loterij had gewoon. Hij schudde mijn had en heeft 20 keer thank you gezegd :-)

Wij landen dit jaar ook weer op JFK en pak ook nu weer een taxi. We zijn nu met 4 personen inclusief bagage. Dan gaan we niet lopen slepen met de koffers in treinen en metro's. Plus, je zit nog wat onderweg en het is zowaar de leukste manier om Manhatten binnen te rijden als je het mij vraagt.
NY | 2014 (+ Canada) – 2017 – 2019
West Amerika | 2015 – 2016 – 2017 – 2018 – 2022
Florida | 2019 - 2024
Parks: Sequoia, Yosemite, Joshua Tree, Yellowstone, Grand Teton, Zion, Bryce, Death Valley, Everglades, Kings Canyon
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou ook een taxi nemen. Het zal ongeveer 60 dollar zijn (vast tarief), en dan nog 6 dollar fooi. Erg gemakkelijk en snel.
Denk er aan dat je naar de taxistandplaats loopt voor de officiële taxi en laat je niet aanklampen door een illegale taxichauffeur.

Officiële tarieven: (bron http://www.nyc.gov/html/tlc/html/passen ... rate.shtml)
- Onscreen rate is ‘Rate #02 – JFK Airport.’
- This is a flat fare of $52 plus tolls, the 50-cent MTA State Surcharge, the 30-cent Improvement Surcharge, and $4.50 rush hour surcharge (4 PM to 8 PM weekdays, excluding legal holidays).
- Passenger is responsible for paying all tolls.
- Please tip your driver for safety and good service.

Marianne
phoonke
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door phoonke »

Hallo Iedereen,

Wij gaan in april voor het eerst naar NYC met 2 personen.
Ook ik ben nu volop aan het kijken voor de transfer JFK - Manhatten, ik lees veel van shuttle diensten maar vind er toch maar weinig positieve reactie's over??
Waardoor we nu twijfelen Taxi of trein/metro
Of zijn er hier wel met een positieve ervaring ivm Shuttle diensten?

Greets
Koen
2001:Florida
2011:Florida
2013:West Usa
2017:Florida
2018:NY
2019:Oost Canada en Oost USA
2022:Florida
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

Wij hebben nog nooit een shuttle genomen, maar wat mij altijd opvalt is dat ik ze nog relatief duur vindt voor gedeeld transport. Voor dat kleine beetje extra stap ik liever gewoon in een taxi en hoef ik geen rekening te houden met andere reizigers. Maar misschien zijn die prijzen ook weer veranderd, dat weet ik niet.

Voor de kosten kun je zeker het OV nemen. Dit is echt prima geregeld. Over het algemeen ook niet heel veel langzamer dan een taxi, maar je moet wel overstappen ed, dus minder gemak. Maar wel een stuk goedkoper dan een taxi inderdaad.
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door meyem »

Ik ga altijd met het OV. Ken het systeem goed genoeg om een makkelijke overstap te kiezen. Als je koffers op wielen hebt, is dat niet zo'n probleem, vind ik.
Maar het hangt er uiteraard wel van af waar je hotel precies zit. Zoals Tosca zegt: meestal net zo snel als een taxi.

Een gele (!) taxi hanteert een vast tarief naar Manhattan, dat was 60$, misschien inmiddels wat meer. Afhankelijk van de route komt daar nog wat toll bij en het is wel de bedoeling dat je een tip geeft. Richting 75$ wordt het dan.

Neem uiteraard niet zo maar een mannetje die je aanschiet op het vliegveld. Er staat personeel om je een officiele taxi toe te wijzen. Verstandig is om het nummer van de taxi te noteren, mocht je iets laten liggen of zo ...

ah, ik zit die link van Marianne hierboven te kijken, en schijnbaar is het nog niet duurder geworden:
Onscreen rate is ‘Rate #02 – JFK Airport.’
This is a flat fare of $52 plus tolls, the 50-cent MTA State Surcharge, the 30-cent Improvement Surcharge, and $4.50 rush hour surcharge (4 PM to 8 PM weekdays, excluding legal holidays).
Passenger is responsible for paying all tolls.
Please tip your driver for safety and good service.
http://www.nyc.gov/html/tlc/html/passen ... rate.shtml
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
GinnyUSA
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door GinnyUSA »

Ik neem ook de metro vanaf JFK. Je kunt in google maps het adres van je hotel invullen en het vliegveld, dan zie je vanzelf de route en welke lijnen je moet nemen.
Gast

Bericht door Gast »

Een yellow cab in NYC hoort er gewoon bij!
Thomas2521
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Thomas2521 »

Ik zou de Uber nemen. Stukken goedkoper dan taxi en betere service!
2016: New York City - Washinton DC - Richmond - Philadelphia - Atlantic City - New York City
2017: New York City - Boston - New York City
2018: San Francisco - ... - San Francisco
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

eoms schreef:Een yellow cab in NYC hoort er gewoon bij!
Waarom? Met diezelfde redenering hoort een subway ritje er dus ook "bij".

Maar het hangt toch wel van een paar dingen af:

- Met hoeveel personen?: in dit geval 2
- Hoe veel en wat voor soort baggage heb je bij je?
- Waar moet je (precies) naar toe en wat is de ligging van dat hotel tov de subway en welke route neem je dan.

Kijk, als je een hotel hebt dat dicht bij een station aan de E of A zit dan is de subway erg convenient en kost je slechts $7.75 per persoon, dus $15.50 met z'n tweeen. Als je toch al een unlimited ride card ging kopen voor je verblijf in NYC dan heb je alleen de extra kosten voor de airtrain, $10.

Mijns inziens is dit de meest ideale optie, zeker als je weinig bagage bij je hebt (cabin trolley pp en wellicht nog een grotere spinner) en je hotel gunstig ligt tov de subway. Je loopt zo naar de airtrain toe in de terminal waar je aankomt en het stukje wandelen naar de subway op Jamaica of Howard bay is ook geen issue (vlakke vloer, lift).

Bij het station van aankomst moet je wellicht een trap op en een stukje over de stoep wandelen, maar misschien heeft het station wel een lift. Hangt er dus echt vanaf waar je moet zijn en die informatie gaf je niet.

Tijd win je niet met bovengronds vervoer, of dat nu een speciale transfer service is, een taxi of een Uber (vaak goedkoper en imho ook prettiger!). Je wint er hooguit gemak mee als je veel baggage bij je hebt of naar een hotel moet dat erg ver van een subway station af zit.

Naast de subway kun je ook nog met de LIRR gaan. Dat is een reguliere trein die je erg snel van Jamaica station bij JFK naar Penn Station brengt. Maar kost wel wat meer en is niet gedekt op een unlimited ride card voor de subway. En als je vanaf Penn station weer de subway moet nemen kun je net zo goed direct in de subway stappen, je wint hooguit een minuut of 20 met de LIRR.
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

Ik heb 1x de LIRR genomen .... ik weet niet meer waarom precies, maar ik vond het niets ... (minder comfort dan de subway, maar wel duurder ...)
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Gast

Bericht door Gast »

roelb schreef:
Yep, en een bezoek aan het Vrijheidsbeeld, Times Square en het/de Empire State Building :thumbup:
phoonke
Amerikafan

Bericht door phoonke »

roelb schreef:

Maar het hangt toch wel van een paar dingen af:

- Met hoeveel personen?: in dit geval 2
- Hoe veel en wat voor soort baggage heb je bij je?
- Waar moet je (precies) naar toe en wat is de ligging van dat hotel tov de subway en welke route neem je dan.

Kijk, als je een hotel hebt dat dicht bij een station aan de E of A zit dan is de subway erg convenient en kost je slechts $7.75 per persoon, dus $15.50 met z'n tweeen. Als je toch al een unlimited ride card ging kopen voor je verblijf in NYC dan heb je alleen de extra kosten voor de airtrain, $10.

.
Ivm bagage gaan we elk een grote bagage hebben op wieltjes en 1 rugzak en 1 handbagage(cabine model)
Wij overnachten in Crowne Plaza Times Square

Is dit goed te doen met openbaar vervoer?

Greets
Koen
Laatst gewijzigd door phoonke op 11 feb 2018, 00:20, 1 keer totaal gewijzigd.
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Jazeker. Je neemt de E vanaf Jamaica en st apt uit op 50th street. Vanaf daar is het 1 block lopen. Er is een lift aan 49th.
phoonke
Amerikafan

Bericht door phoonke »

Dan zullen we het waarschijnlijk zo doen, de kinderen zijn er toch niet bij deze keer.
En misschien als we terug naar JFK moeten dan we dan met de taxi gaan. Is van Manhatten naar JFK ook een flat fare of is dat enkel in de andere richting?

Greets
Koen
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

Naar JFK is altijd een flatrate van 52 dollar, heen en terug. Het staat ook aan de buitenkant van alle taxi's. Hier komen dan nog wel kosten voor tol en tip bij.

Naar Newark rijd je altijd op de meter (met een opslag).
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

Om bij de E train te komen, moet je eerst nog een ritje met de Airtrain doen. Dat is een soort tram die in een cirkel alle terminals van JFK aandoet en daarnaast nog 2 centrale uitval stations. Even goed kijken welke kant je op moet, voor je instapt. Je betaalt pas op het moment dat je bij Jamaica station uitstapt.
Het lijkt daar wat chaotisch, maar er staat altijd voldoende personeel om iedereen te helpen met de aanschaf van kaartjes.

Als je onder de 7 dagen in de stad bent, kun je meteen je 7-daagse Metrocard gaan gebruiken. Zit je er 8 dagen of meer, even bedenken wat voordeliger is. (Meestal ga je de eerste dag niet zo heel veel meer doen dan wat rondlopen in de buurt van het hotel en is het waarschijnlijk economischer om de Metrocard pas de volgende dag in te laten gaan en voor nu een los kaartje te kopen.)
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

Ik ga volgende maand 8 dagen. Dus ik ben aan het bedenken hoe dat het gunstigste te doen.
Vooralsnog is mijn plan om vanaf JKF met de airtrain en subway naar Manhattan te gaan. Dus $5 voor de airtrain en en 7-dagen Metrocard. Met een grote trolley en rugtasje moet dat wel lukken in de metro. Als het meezit is het maar 200m lopen naar mijn hotel.
Die metrocard verloopt dan dus op mijn een na laatste dag. Dus op de terugreis denk ik erover een shuttle busje te reserveren: ik moet rond 17u op ERW zijn dus kan ik 's ochtends nog wat rondlopen en dan na de midddag vanaf het hotel (met intussen 2 tassen) opgehaald worden. Deze shuttle kost dan $20. Dan ben ik ongeveer $57 kwijt voor beide transfers én de hele week onbeperkt OV.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer