Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Graag wat hulp bij mijn planning voor New York

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
Dannymeurs
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 12

Graag wat hulp bij mijn planning voor New York

Bericht door Dannymeurs »

Hallo lieve mensen,

Op 7 November vlieg ik van Amsterdam naar Washington D.C. Dan pak ik op 11 november de trein naar New York.
Daar ontmoet ik mijn Oom en Neefje. Dan zijn we tot 13 november (avonds)in New York en vliegen we naar Orlando.

In D.C. ga ik de presidentsverkiezingen een beetje op me af laten komen en de musea en alles bezoeken. (ik ben vorig jaar nog in D.C. geweest)
In Orlando ga ik samen met mijn Oom en Neefje naar een attractieparken beurs. (die dagen zijn dus ook al gepland)

Mijn vragen zijn:

Hoe kan ik het beste van het vliegveld Dulles naar de binnenstad? Mijn hotel ligt midden in het centrum (hotel Harrington)

Via welke site kan ik het beste de trein boeken?

Hoe kan ik het beste mijn dagen in New York vullen?

- Het liefste wil ik natuurlijk zoveel mogelijk zien. Aangezien ik al een keertje in New York ben geweest is niet alles een must.
als lijstje heb ik even de "standaard" dingen opgeschreven: Central park, Empire State building, Rockefeller center, Lady Liberty, Times Square, 9-11 Memorial, Freedome tower, Wall Street, 5th Av, Grand Central Station, Brooklyn Bridge, SoHo, China Town, Little Italy, Guggenheim Museum, Rooftop bar (230 fifth Av of een andere als er andere suggesties zijn), Marquee Nightclub (ook hier maar eventueel een andere suggestie komen), Broadway.

Als jullie een tip hebben voor 1 en een halve dag (zaterdag 12 en zondag 13 november) dan vul ik de rest van de vrijdag met wat er over blijft;)

Het enigste wat ik zeker wil bezoeken is het 9-11 memorial en de freedom tower. Verder zou het mooi zijn om zo veel mogelijk mee te pakken.

Alvast iedereen super bedankt voor alle hulp!
vinceG
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Graag wat hulp bij mijn planning voor New York

Bericht door vinceG »

http://www.flydulles.com/iad/parking-transportation voor alle opties van en naar dulles.

Snelste optie is de acela express naar NY/DC, te boeken via de amtrak website.

Je dagen vullen zich vanzelf in New York.... zoek het forum even door, maar er is al veel over gezegd!
Je geeft zelf al aan wat je wilt gaan doen, dus je geeft het antwoord zelf al.
Ik vraag me af wat voor tips je nog meer wilt hebben?
Dannymeurs
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Dannymeurs »

Het gaat me meer om de volgorde, wat kost veel tijd? welke dingen kun je combineren? welk blokje kan ik omlopen om net dat ene dingetje extra mee te pakken?
Maartnn
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Maartnn »

Ik heb bij mijn bezoek aan New York o.a. deze dingen wat gecombineerd. Soms was het wel wat wandelen, maar dit was een bewuste keuze. Altijd leuk om gewoon te wandelen, veel leuks te ontdekken:
- Central Park, Guggenheim
- Wall Street, Brooklyn Bridge, naar vrijheidsbeeld kijken vanuit Battery Park (is wel ver). Deze dag hadden we ook gecombineerd met een helikoptervlucht waarbij je ook langs het vrijheidsbeeld vliegt.
- Broadway, Times Square, 5th Avenue, Grand Central Station
- Little Italy, Chinatown, SoHo (eventueel hier ook 9/11-memorial + freedom tower)

En dan heb je Empire State en Rockefeller wat je ook nog ergens kan plaatsen. Maar dit zijn (denk ik) zowat de plaatsen die in elkaars buurt liggen.
De High Line is ook erg mooi om te wandelen, al weet ik natuurlijk niet hoe het eruit zal zien in november.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer