Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis JasperFC: New York + Washington DC + Niagara Falls + ?
Reis JasperFC: New York + Washington DC + Niagara Falls + ?
Hallo allemaal,
In april vertrek ik voor mijn tweede reis naar Amerika. In 2015 heb ik Miami, Chicago en de Westkust bezocht. Ik vond het fantastisch en met een hoop bruikbare tips van forumleden van Alles Amerika is de reis geweldig verlopen. Ik hoop ook voor mijn volgende trip weer veel nuttige informatie te krijgen!
Op 24 april vertrek ik met mijn vriendin naar New York en op 10 mei vliegen wij (laat) weer terug vanaf New York. We willen graag een dag of 6 doorbrengen in New York. We landen op 24 april in de avond, dus 25 april wordt eigenlijk onze eerste dag in NYC. Na NYC willen we een auto huren en een aantal plaatsen bezoeken. Op ons lijstje staan in ieder geval: Washington (voornamelijk het Witte Huis) en Niagara Falls. Tijdens mijn reis in het zuidwesten van Amerika vond ik de Nationale Parken geweldig. Nu hoor ik van veel mensen dat de Nationale Parken in het noordoosten van Amerika niet zo indrukwekkend zijn als de parken in het westen. Toch hoor ik graag van jullie of er parken in de omgeving van onze route liggen die het bezoeken absoluut waard zijn. Ik heb al wel wat gelezen over bijvoorbeeld Finger Lakes Area, Letchworth State Park en het Robert H. Treman State Park. Vanwege de tijd is het vast niet mogelijk om dit allemaal te zien, dus graag hoor ik wat we zeker niet moeten overslaan.
Als het even kan willen we Boston ook nog een dagje meepikken op de terugweg, zodat we er echt een rondje van maken. Is dit alles te ambitieus voor de tijd die we hebben (een dag of 10-11)? Ik besef me dat er ook reisdagen tussen zullen zitten waarbij er honderden kilometers gereden moeten worden. Dit heb ik tijdens mijn vorige reis ook gedaan en dat nooit als een probleem ervaren!
Alvast bedankt voor het meedenken!
In april vertrek ik voor mijn tweede reis naar Amerika. In 2015 heb ik Miami, Chicago en de Westkust bezocht. Ik vond het fantastisch en met een hoop bruikbare tips van forumleden van Alles Amerika is de reis geweldig verlopen. Ik hoop ook voor mijn volgende trip weer veel nuttige informatie te krijgen!
Op 24 april vertrek ik met mijn vriendin naar New York en op 10 mei vliegen wij (laat) weer terug vanaf New York. We willen graag een dag of 6 doorbrengen in New York. We landen op 24 april in de avond, dus 25 april wordt eigenlijk onze eerste dag in NYC. Na NYC willen we een auto huren en een aantal plaatsen bezoeken. Op ons lijstje staan in ieder geval: Washington (voornamelijk het Witte Huis) en Niagara Falls. Tijdens mijn reis in het zuidwesten van Amerika vond ik de Nationale Parken geweldig. Nu hoor ik van veel mensen dat de Nationale Parken in het noordoosten van Amerika niet zo indrukwekkend zijn als de parken in het westen. Toch hoor ik graag van jullie of er parken in de omgeving van onze route liggen die het bezoeken absoluut waard zijn. Ik heb al wel wat gelezen over bijvoorbeeld Finger Lakes Area, Letchworth State Park en het Robert H. Treman State Park. Vanwege de tijd is het vast niet mogelijk om dit allemaal te zien, dus graag hoor ik wat we zeker niet moeten overslaan.
Als het even kan willen we Boston ook nog een dagje meepikken op de terugweg, zodat we er echt een rondje van maken. Is dit alles te ambitieus voor de tijd die we hebben (een dag of 10-11)? Ik besef me dat er ook reisdagen tussen zullen zitten waarbij er honderden kilometers gereden moeten worden. Dit heb ik tijdens mijn vorige reis ook gedaan en dat nooit als een probleem ervaren!
Alvast bedankt voor het meedenken!
Re: New York + Washington DC + Niagara Falls + ?
Het enige nationale park in het noordoosten is Acadia NP. Acadia is mooi hoor echter wij hadden geen geluk met het weer en daardoor geen goede indruk kunnen krijgen van het park.
Vlakbij Washington heb je nog een klein parkje, Great Falls Park.
Je hebt in het noordoosten wel veel State parks.
Probeer je route eens uit te schrijven dan weet je zelf al wellicht wat mogelijk is.
Omgeving Finger Lakes is prachtig met veel state parks echter de enige die je niet moet overslaan is naar mijn mening Watkins Glen State Park.
Prima voor een paar uur.
Niagara Falls ook hier kun je prima een paar uur zijn en het is leuk om het in de avond ook nog even te zien.
Sommige blijven hier een volle dag, anderen zijn de volgende dag weer vertrokken.
Reken voor Washington toch zeker wel twee volle dagen, het is zonde om alleen het Witte Huis te zien en niet het Capitool en enkele musea die je gratis kunt bezoeken.
Voor Boston reken ik een volle dag, daarin kun je prima The Freedom Trail lopen die dwars door de stad loopt.
Kijk eens in 2014 verslag.
Vlakbij Washington heb je nog een klein parkje, Great Falls Park.
Je hebt in het noordoosten wel veel State parks.
Probeer je route eens uit te schrijven dan weet je zelf al wellicht wat mogelijk is.
Omgeving Finger Lakes is prachtig met veel state parks echter de enige die je niet moet overslaan is naar mijn mening Watkins Glen State Park.
Prima voor een paar uur.
Niagara Falls ook hier kun je prima een paar uur zijn en het is leuk om het in de avond ook nog even te zien.
Sommige blijven hier een volle dag, anderen zijn de volgende dag weer vertrokken.
Reken voor Washington toch zeker wel twee volle dagen, het is zonde om alleen het Witte Huis te zien en niet het Capitool en enkele musea die je gratis kunt bezoeken.
Voor Boston reken ik een volle dag, daarin kun je prima The Freedom Trail lopen die dwars door de stad loopt.
Kijk eens in 2014 verslag.
- analogkid
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Re: Reis JasperFC: New York + Washington DC + Niagara Falls + ?
Bij Washington is er Shenandoah SP en inderdaad is Watkins Glenn SP in Finger Lakes District zeer de moeite waard. Er is verder ook nog veel mooie natuur zoals Adirondack Mountains en White Mountains, maar het lijkt me nogal ambitieus om dit allemaal mee te nemen in de tijd die je hebt. Dit geldt ook een beetje voor Boston. In totaal heb je 16 dagen en als je er 6 in NYC en 2 in Washington wilt doorbrengen, heb je nog ongeveer een week om rond te rijden. Dan denk ik dat als je NYC-DC-Finger Lakes - NF - Catsills? - NYC doet, je de planning al aardig vol hebt.
ZW USA: https://www.polarsteps.com/MoniqueLager ... st-us-2025
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
Bedankt voor jullie reacties. Ik denk inderdaad dat er uiteindelijk wel wat concessies gedaan moet worden. In de afbeelding het plaatje met dingen die ons interessant lijken om te doen. Wat zouden jullie als eerste laten vallen?
Wellicht dat de afbeelding via deze link wat beter zichtbaar is:
http://s1378.photobucket.com/user/jaspe ... e.png.html
Wellicht dat de afbeelding via deze link wat beter zichtbaar is:
http://s1378.photobucket.com/user/jaspe ... e.png.html
- butterfly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Keuzes maken zijn altijd heel persoonlijk. Wij doen komende zomer globaal dezelfde route. Wij hebben 3,5 week, maar omdat wij een volle week in Virginia Beach zijn, blijven er ook nog maar 17 dagen over voor de rest
Wij hebben ervoor gekozen om de hoek Boston en cape Cod eruit te laten, maar misschien staat dat bij jou juist bovenaan je verlanglijstje. En misschien Toronto schrappen?

Wij hebben ervoor gekozen om de hoek Boston en cape Cod eruit te laten, maar misschien staat dat bij jou juist bovenaan je verlanglijstje. En misschien Toronto schrappen?
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Als je niet naar Toronto gaat om bijvoorbeeld familie te bezoeken, dan zou jij je die rit kunnen besparen, want vanaf de Niagarawatervallen is het bijna geheel voortdenderen over bijzonder drukke, brede betonnen snelwegen, door bebouwing en industriegebieden. Wij vonden Toronto met zijn voorsteden absoluut niet boeiend en waren blij dat wij er weg waren.JasperFC schreef:Ik heb al wel wat gelezen over bijvoorbeeld Finger Lakes Area, Letchworth State Park en het Robert H. Treman State Park. Vanwege de tijd is het vast niet mogelijk om dit allemaal te zien, dus graag hoor ik wat we zeker niet moeten overslaan.
Jij noemt al een aantal State Parks en Watkins Glen State Park is ook al genoemd. Daaraan toevoegen kan je nog het Buttermilk Falls State Park, het Taughannock Falls State Park, in de plaats Corning het prachtige Corning Museum of Glass waar je diverse demonstraties kan bijwonen (demonstratie glasblazen is bijzonder leuk/interessant) en in de staat Pennsylvania het Kinzua Bridge State Park (een oude spoorbrug over een diepe bergkloof, waarvan door een orkaan een stuk is weggeslagen en nu een bezienswaardigheid is gemaakt).
Bedankt voor de reacties! Ik ga dit weekend met mijn vriendin puzzelen en als ik weer vragen heb dan kom ik daar graag op terug in dit topic!
Wij hebben het nu als volgt uitgestippeld:
Dag 1 = AMS -> NYC (late aankomst)
Dag 2 = NYC
Dag 3 = NYC
Dag 4 = NYC
Dag 5 = NYC
Dag 6 = NYC
Dag 7 = NYC
Dag 8 = NYC -> Philadelphia
Dag 9 = Philadelphia - Washington (Witte Huis, Capitol, Pentagon, Arlington)
Dag 10 = Washington -> Niagara Falls
Dag 11 = Niagara Falls (Maid in the Mist) -> Toronto
Dag 12 = Toronto
Dag 13 = Toronto -> Finger Lakes Area
Dag 14 = Finger Lakes Area / Robert H. Treman State Park
Dag 15 = Finger Lakes Area -> Boston
Dag 16 = Boston
Dag 17 = Boston = NYC (late vlucht)
Feedback is meer dan welkom
Dag 1 = AMS -> NYC (late aankomst)
Dag 2 = NYC
Dag 3 = NYC
Dag 4 = NYC
Dag 5 = NYC
Dag 6 = NYC
Dag 7 = NYC
Dag 8 = NYC -> Philadelphia
Dag 9 = Philadelphia - Washington (Witte Huis, Capitol, Pentagon, Arlington)
Dag 10 = Washington -> Niagara Falls
Dag 11 = Niagara Falls (Maid in the Mist) -> Toronto
Dag 12 = Toronto
Dag 13 = Toronto -> Finger Lakes Area
Dag 14 = Finger Lakes Area / Robert H. Treman State Park
Dag 15 = Finger Lakes Area -> Boston
Dag 16 = Boston
Dag 17 = Boston = NYC (late vlucht)
Feedback is meer dan welkom

- Kokopelli
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Persoonlijk zou ik Toronto overslaan. Het is wel een leuke stad, maar in deze reis zou ik eerder kiezen voor een extra nacht Washington. Daar heb je nu erg weinig tijd en er is veel te zien.
In 2025 weer naar Florida.
Reisverslag Zuidwesten September 2024 > reisverslagen
Mooie vooruitzichten hoor. Ik deel de eerder gegeven mening over Toronto, als je daar geen programma hebt beter skippen. Begrijp me niet verkeerd, wij vonden Toronto leuk om te zijn maar jullie moeten keuze's maken. Washington verdient echt (veel) meer tijd wat mij betreft...Zeker omdat je hier maar een dagdeel bent..Je komt vanuit Phily naar DC, dat is een rit van 2,5 uur en de rit naar de Falls is in de buurt van 7 uur rijden, dus bijtijds weer weg uit Washington. Maakt dat je effectief nog niet 1 hele dag hebt.
Hoe dan ook, heel veel plezier gewenst!
Hoe dan ook, heel veel plezier gewenst!
Grote Amerika fan
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Is het een optie om wat (2dagen) van NYC af te snoepen zodat je wat meer ruimte creëert voor je rondrit? Misschien haalt je wat info uit ons verslag uit 2013. Wij zijn trouwens erg enthousiast over Toronto. Leuke stad met een leuke sfeer en genoeg bezienswaardigheden.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou ook mee willen geven om een dag minder NY te doen. Op een gegeven moment heeft een extra dag niet veel zin meer; je zult in 6 dagen niet veel meer dan dan in 7 dagen omdat je je tijd op een gegeven moment toch wat minder efficiënt in zult delen. Voor Washington is een extra dag mooi, of doe nog een stop tussen Washington en de Niagara Falls zodat je tijd hebt voor wat natuur onderweg. Kijk daarvoor eens in ons 2012-verslag.
Marianne
Marianne
Bedankt weer voor de reacties. We nemen het mee in onze overweging. Laatst kreeg ik ook weer een tip dat de grensovergang bij de Thousand Islands Bridge heel mooi is. Indien we het plan aanhouden om Toronto te bezoeken, hoeven we in dat geval ook niet terug via de Niagara Falls. Ik denk dat het qua afstand niet heel veel uitmaakt ook. Kunnen jullie de route via de Thousand Islands Bridge aanraden?
- Kokopelli
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Ja, die route vonden wij ook erg mooi. Je komt dan wel noordelijk de staat New York binnen. Dus ik weet niet hoe je dan je route verder wilt oppakken?
Misschien heb je iets aan je iets aan ons verslag van 2015. Zie onderschrift.
Misschien heb je iets aan je iets aan ons verslag van 2015. Zie onderschrift.
In 2025 weer naar Florida.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 20 Reacties
- 5541 Weergaves
-