Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis wiwi: reisschema NY-Washington-Canada-NY.

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
wiwi
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis wiwi: reisschema NY-Washington-Canada-NY.

Bericht door wiwi »

Hallo,

Wij gaan komende zomervakantie een trip maken door het Noordoosten met onze kinderen van 10 en 12 jaar. Nu het nogal kort dag is en we weinig tijd hebben om ons in te lezen, vroeg ik me af of jullie even zouden willen kijken naar ons reisschema en eventueel wat tips en op/aanmerkingen willen maken. Is het te doen qua reistijd? We willen graag wat afwisseling tussen steden en natuur. Nog tips met tieners om te doen? Alvast bedankt! Groet Willeke.

21-jul aankomst NY 12.11 uur
22-jul NY
23-jul NY
24-jul Van NY naar Washington (4 uur rijden?)
25-jul Washington
26-jul Washington
27-jul Van Washington naar Gettysburg (2 uur rijden?)
28-jul Van Gettysburg naar Finger Lakes (5 uur rijden?)
29-jul Van Finger Lakes naar Niagara Falls (3 uur rijden?)
30-jul Van Niagara Falls naar Toronto (2 uur rijden?)
31-jul Van Toronto naar Montreal
1-aug Montreal
2-aug Van Montreal naar White Mountain National Forest (3,5 uur rijden?)
3-aug White Mountain National Forest
4-aug Van WM NF naar Boston (3,5 uur rijden?)
5-aug Boston
6-aug Van Boston naar Cape Cod (2 uur rijden?)
7-aug Cape Cod
8-aug Van Cape Cod naar New York (5 uur rijden?)
9-aug New York
10-aug terugvlucht vertrek 18.30
Josje99
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: reisschema NY-Washington-Canada-NY

Bericht door Josje99 »

Wij gaan ook deze zomer ongeveer hetzelfde rondje maken, alleen zonder Toronto en Montréal.
Misschien kan je op mijn blog kijken, daar staat onze planning.
Wij hebben 2 kids bij ons van 13 en 17 jaar.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis wiwi: reisschema NY-Washington-Canada-NY.

Bericht door Martin & Marianne »

Wij deden een groot deel van jullie route in 2012; mischien heb je iets aan ons verlsag.
Heb je de accommodatie al vastgelegd?
wiwi schreef:27-jul Van Washington naar Gettysburg (2 uur rijden?)
Het is minder. Je kunt onderweg nog Great Falls SP meenemen, zie daarvoor hier ons verslag. Verder rijden dan Gettysburg is ook een mogelijkheid, dan heb je de volgende dag wat meer tijd.

Marianne
wiwi
Amerika-newbie

Bericht door wiwi »

Dank je Marianne!
Nee, we hebben alleen voor de eerste drie dagen wat vastgelegd in NY. Ik ben nu aan het kijken..
Heb je nog een aanrader?
analogkid
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door analogkid »

Een mooie route. Ik vind het alleen vanaf Washington behoorlijk gehaast. Het is 5 dagen achter elkaar rijden en verkassen. Lijkt me voor de kinderen ook behoorlijk vermoeiend. Bij ons hadden ze af en toe wel behoefte aan een soort rustdag met een beetje zwemmen. Ik zou wellicht Montreal er uit halen, een extra dag in Toronto blijven en dan naar Adirondack Mountains rijden. En dan vanaf Adirondack Mountains naar Boston. Of wellicht Boston of Cape Cod er uit laten om iets meer ruimte te creeren. Is natuurlijk wel persoonlijk maar ik zou iets meer rust pakken. Wij zijn in 2010 geweest met 2 kinderen van 10 en 8 (met een camper).
ZW USA: https://www.polarsteps.com/MoniqueLager ... st-us-2025
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
wiwi
Amerika-newbie

Bericht door wiwi »

Dat is inderdaad zo. Is een camper aan te raden? We hebben dit twee jaar terug wel gedaan in het Westen, maar het leek me nu met behoorlijk wat steden wat minder praktisch. We wilden juist Cape Cod nog doen om aan het eind nog wat dagen aan zee door te brengen en het rustiger aan te doen.
Dutchkathy
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Dutchkathy »

In juni ongeveer een zelfde rondje gemaakt maar als je ons vraagt zou ik vanaf Niagara Falls door de USA rijden naar de prachtige White Mountains in New Hampshire. Toronto is een drama met het verkeer en dan overdrijf ik niet....ik las ergens dat de snelweg door Toronto de drukste zou zijn uit heel noord, midden en zuid Amerika. Eigenwijs als ik ben leek me dat stug....heb er heel wat van geleerd ! 2,5 uur file rijden of eigenlijk stil staan buiten de spits en er was geen evenement gaande.
Als je naar Canada wilt om de watervallen vanaf die kant te zien dat kan ook te voet. Je parkeert in de US je auto en gaat te voet de Rainbow bridge over. Kost je 7 Amerikaans of Canadese dollars. Je kunt dan prima lopend naar de Canadese kant van de watervallen lopen.

Als je van natuur houdt is het hele stuk van Toronto tot Montreal ook niet zo aantrekkelijk, eigenlijk rijdt je door een redelijk vlak landschap. Ik zou opteren voor de route New York state, Vermont (met een heel leuk bezoek in Waterbury aan de Ben & Jerry's ijsfabriek, leuk voor de kinderen) en dan naar de White Mountains. De Holiday Inn express is bijzonder betaalbaar en goed en ligt op loop afstand van wat kinderspeel dingetjes en minigolf (sorry heb geen kinderen maar google het even dan zie je wat ik bedoel)

Het verkeer in Boston is ook erg vast gelopen....Boston Cape Cod is natuurlijk leuk maar wellicht is het minder vermoeiend om naar Plymoth plantation te rijden ? Leuk voor de kinderen, aan dezelfde baai als Cape Cod een heerlijk om buiten rond te lopen (en nog wat op te steken over de Nederlanders die met de May Flower mee zijn gekomen. Secret....they speak Dutch als ze weten dat je uit Nederland komt !)

Tussen Cape Cod en New York ligt Newport Rhode Island. Hier heb je fantastische oude mansions. The Breakers is er een van en die is extravagant, leuk voor jong en oud ! Ook direct aan het water...

Succes met je planning !
South West 9 x - North West 2 x - South East 2 x - Deep South 1 x - North East 1 x - Orlando 7 x - Las Vegas 8 x en dat allemaal sinds 2007 !
Wille
Amerika-ontdekker

Bericht door Wille »

Zijn momenteel in NY en hebben een stuk van jullie reis gedaan (Zie bericht hier op forum). Van Washington tot Gettysburg is niet te ver (autotour is de moeite om te doen). Daarna heb je normaal nog tijd om iets verder te rijden en dichter bij finger lakes te zitten. Wij zijn in 1 keer doorgereden tot ongeveer 60 km van Watkins Glen, maar vonden dit achteraf iets te ver, vooral door tussenstop in gettysburg.

Niagara is zeer druk, al hebben we geen problemen gehad bij grens, zowel heen als terug binnen de 5' er doorheen
Toronto viel mee met het verkeer (enkel bij vertrek wat file), maar vonden wij wel de moeite om te bezoeken.
Op weg naar het oosten zijn de thousand islands wel de moeite en een mooi stukje natuur.

Terug in de usa zijn de adirondacks mooi om te bezoeken en/of door te rijden

Succes in de verdere planning
2016 : rondje ZW (SF-LA-LV)
2018 : rondje NO en Canada
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer