Nu zit er een vrij lange stop in van meer dan 8 uur in Newark. Opzicht geen probleem, ik wil toch nog de nieuwe American Dream mall bezoeken welke vlakbij Newark is. (15/20min met Uber) Heb een returning Esta dus Immigration moet zo gepiept zijn. En een paar uurtjes heb ik genoeg aan.
Nu zit ik alleen met een vraag, wat te doen met mijn koffer. Je moet natuurlijk je bagage ophalen als je Amerika binnen komt, en het opnieuw inchecken voor de volgende vlucht. Online lees ik dat dat bij United kan 4 uur voordat je vlucht is. In mijn geval veel te vroeg natuurlijk. Of geldt die 4 uur voor vertrek window niet voor overstap passagiers?
Zoek mij dood aan bagageopslag op Newark Airport. Iets wat volgensmij toch elke luchthaven zou moeten hebben. Maar zover ik het kan vinden bestaat het nergens op de gehele luchthaven. Weet iemand iets? Tripadvisor en andere google zoekopdrachten laten alleen hele oude posts zien. Zal toch niet de enige zijn met een lange overstap met dit bagage probleem, zat mensen die 'even' New York in willen normaal gesproken.
Andere optie is een auto huren en zelf rijden. Kan ik de koffer in de auto laden. Maar de goedkoopste optie daarvoor is 75 euro, wat best veel geld is voor 1 middagje huur. En dan komt er nog 10$ parkeerkosten bij in American Dream. (En mocht het vliegtuig onverhoopt vertraagd zijn, dan ga ik het niet eens redden en zit je met een reservering die betaald is... Liever dus een Uber.)
Ik hoop die iemand hier ervaring mee heeft en/of een oplossingg weet.