Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Eerste keer NY; Betalen + OV

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
Arathonk
Amerika-newbie

Eerste keer NY; Betalen + OV

Bericht door Arathonk »

Over iets minder dan een maand ga ik mijn allereerste keer naar NY, en wel 17 dagen!
Wel wat vragen over hoe het zit met betalen en het OV.

Op het moment bezig ik een ING betaalpas met V-PAY en een ING creditcard, en heb ik mobiel betalen op mijn mobiel(Maestro),
Hoe goed word dit alles ondersteund in NY? Het liefste gebruik ik mijn creditcard zo min mogelijk.
Ook las ik dat er een nieuwe betaalpas komt in Nederland, de Debit Mastercard en Debit Visa, zouden beter ondersteund worden wereldwijd, is het waard te informeren deze al te kunnen krijgen?

En over het OV, wat is beter? De NY Metrocard met 2x 7day unlimited(33,-) en nog 3 losse dagen of de OMNY?
De OMNY heeft een cap van maandag-zondag voor 33,-, alles daarboven is gratis, kan zowel met mobiel betalen als een fysieke OMNY pas,
En voor OMNY, werkt dit met ING mobiel betalen?
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Re: Eerste keer NY; Betalen + OV

Bericht door Marcopstal »

Mobiel betalen heb ik eigenlijk in de VS nog nooit gebruikt. Nu zal het stilaan wel meer en meer mogelijk zijn, maar de VS blijft volgens mij bij uitstek de plaats om door middel van creditcards te betalen.

Geen ervaring met OMNY. Wanneer ik meerdere dagen in NY was gebruikt ik steeds de 7 day unlimited.
Als je alles een beetje goed plant dan doe je de losse dagen amper een verplaatsing met het OV.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Mvds
Amerika-newbie

Bericht door Mvds »

Ik betaal in Amerika alles met de creditcard van de ING. Ik gebruik hiervoor mijn iphone of apple watch.. Voordeel hiervan is dat je precies een overzicht hebt van je uitgaven

Metro in New York gebruik je ook je creditcard. Je checkt in met je creditcard. 3 dollar per keer, dus hoe lang je reis ook duurt. Ik raad je de Erick’s New York app aan. Hier staan alle metro lijnen in, zo zie je dus precies welke lijn je nodig hebt. Super handig
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Mvds schreef:
11 apr 2023, 15:40
Metro in New York gebruik je ook je creditcard. Je checkt in met je creditcard. 3 dollar per keer, dus hoe lang je reis ook duurt.
Op die wijze lopen de kosten wel serieus op natuurlijk. Even een kaartje kopen (met je creditcard) voor 7 dagen unlimited scheelt je een hoop.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
IngridUSA
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door IngridUSA »

Als je wil kun je zelfs de metrokaartjes al van te voren kopen. Ik heb dat vorig jaar ook gedaan. Ze zijn er binnen een paar dagen (worden niet vanuit de VS verstuurd):
https://www.newyork.nl/metrocard-kopen/
En die app is ook zeker een aanrader
https://apps.apple.com/nl/app/erics-new ... 1129643452
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Arathonk schreef:
10 apr 2023, 14:50
Op het moment bezig ik een ING betaalpas met V-PAY en een ING creditcard, en heb ik mobiel betalen op mijn mobiel(Maestro),
Ik zou voor de zekerheid een tweede creditcard nemen. Het kan altijd gebeuren dat een credit card geblokkeerd wordt vanwege (een vermoeden van) fraude. Mij gebeurde dat op de ochtend van vertrek.
Groet,

Old Faithful
Fiba
Amerika-ontdekker

Bericht door Fiba »

De ING betaalpas werkte bijna nooit bij betalingen in winkels. Ook de pas van de ABN werkte meestal niet. Kon met beiden wel geld pinnen bij een geldautomaat. Bij beide banken dit gemeld en kreeg als antwoord dat het gewoon zou moeten werken. Nou niet dus. (Dit was in 2018 en 2019.)Met de ING creditcard lukte het altijd wel. Gebruik die dus nu standaard bij alle betalingen.
tomaat85
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door tomaat85 »

Mooie vooruitzichten hoor Misschien heb je wat aan deze YT boodschap mbt OV.

Mijn ervaring, je koopt ook wat gemak en hoeft niet te rekenen met een unlimited rides.
Je zou als back-up betaalmiddel ook een revolut card kunnen overwegen
Veel plezier
Grote Amerika fan
Pascal
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 23

Bericht door Pascal »

Marcopstal schreef:
11 apr 2023, 16:55
Op die wijze lopen de kosten wel serieus op natuurlijk. Even een kaartje kopen (met je creditcard) voor 7 dagen unlimited scheelt je een hoop.
Niet helemaal waar. Er zit een cap op. Dwz dat binnen de periode van maandagochtend tot zondagavond er niet meer dan 12 ritten (à $2,75) en dus identiek $33 worden aangerekend. Wel doe je dit gans de week met dezelfde kaart of wearable.

Of het nu verstandig is om in de metro telkens je kredietkaart tevoorschijn te halen? Met de unlimited hoeft dit slechts éénmalig. Dan is een wearable een toch iets safer optie.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer