Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Dagje met de auto weg uit New York
Dagje met de auto weg uit New York
Goedemiddag,
Mijn broer en ik gaan een weekje NYC. Nu is het mijn derde keer dat ik de stad bezoek en zowel mijn broer als ik willen een dag gebruiken om met een huurauto de stad uit te gaan om een stukje 'echt Amerika' te ontdekken.
Welke richting kunnen we het beste op rijden en wat zijn noemenswaardige dorpen/bezienswaardigheden (niet te toeristisch dus)?
Alvast bedankt voor jullie reacties!
Groet,
Leon
Mijn broer en ik gaan een weekje NYC. Nu is het mijn derde keer dat ik de stad bezoek en zowel mijn broer als ik willen een dag gebruiken om met een huurauto de stad uit te gaan om een stukje 'echt Amerika' te ontdekken.
Welke richting kunnen we het beste op rijden en wat zijn noemenswaardige dorpen/bezienswaardigheden (niet te toeristisch dus)?
Alvast bedankt voor jullie reacties!
Groet,
Leon
Re: Dagje met de auto weg uit New York
Niet uit eigen ervaring maar wel 32 leuke ideeën
of ook
- bigoak
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Contacteer:
Ligt eraan wat je voorkeuren zijn, steden, natuur, dorpen, geschiedenis. In het bericht van @Trom staan al leuke opties. Zelf vond ik Philadelphia heel interessant. Veel geschiedkundige locaties, maar ook mooie muurschilderingen, filmlocaties en de Philly Cheesesteak (
).
Ik ben in het oosten voornamelijk in de grote steden geweest en weet niet veel over de natuur en de kleinere steden te melden. Er zullen hier genoeg leden zijn die je kunnen helpen hiermee. Ik kan nog wel een link toevoegen bij de vorige 2:
https://www.timeout.com/newyork/travel/ ... s-and-more
Veel plezier in New York en omgeving!

Ik ben in het oosten voornamelijk in de grote steden geweest en weet niet veel over de natuur en de kleinere steden te melden. Er zullen hier genoeg leden zijn die je kunnen helpen hiermee. Ik kan nog wel een link toevoegen bij de vorige 2:
https://www.timeout.com/newyork/travel/ ... s-and-more
Veel plezier in New York en omgeving!

2003/2004/2012/2013/2015/2016/2017/2018 (2x)/2019 (2x)/2022/ 2023 (2x), 2024 (2x)
2025: ??
www.bigoak67.nl
2025: ??
www.bigoak67.nl
Hoi Trom en Bigoak,
Dank voor jullie reactie. Het idee is eigenlijk om het dagelijks leven van de 'gewone' Amerikaan te zien en ervaren.
Aan de hand van de doorgestuurde links denk ik dat een rit langs de Hudson richting het noorden (Albany) een hoop locaties biedt om te stoppen en rond te kijken.
Groet,
Leon
Dank voor jullie reactie. Het idee is eigenlijk om het dagelijks leven van de 'gewone' Amerikaan te zien en ervaren.
Aan de hand van de doorgestuurde links denk ik dat een rit langs de Hudson richting het noorden (Albany) een hoop locaties biedt om te stoppen en rond te kijken.
Groet,
Leon
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Dat is mijn kant 
ik zou denken aan: (lijstje ideetjes)
Delaware Watergap (mooie omgeving, veel natuur, indrukwekkende falls)
Paterson Great Falls (beetje verpauperd stadje maar het geeft een goed beeld van het 'echte' amerika en de falls zijn gewoon wauw)
Stop bij Liberty State Park voor de views, als je dan toch een auto hebt
De catskills en daar ook een mooie wandeling maken
De hudsen volgen en vele stops oa bij de bruggen waar je te voet over kan
Minnewaska State Park (ik denk parking op voorhand te reserveren)
De Jersey Shore (start in Sandy Hook, eventueel daarna door tot bvb Ashbury Park (vinden wij erg leuk, is simpel en klein, leuk voor een wandeling op de boardwalk) of misschien zelfs Atlantic City
Philly is inderdaad een erg leuke stad maar of je nu perse een auto wil huren voor een daguitstap naar Philly
Kleine stadjes langs de Delaware zoals New Hope, Lambertsville etc

ik zou denken aan: (lijstje ideetjes)
Delaware Watergap (mooie omgeving, veel natuur, indrukwekkende falls)
Paterson Great Falls (beetje verpauperd stadje maar het geeft een goed beeld van het 'echte' amerika en de falls zijn gewoon wauw)
Stop bij Liberty State Park voor de views, als je dan toch een auto hebt

De catskills en daar ook een mooie wandeling maken
De hudsen volgen en vele stops oa bij de bruggen waar je te voet over kan
Minnewaska State Park (ik denk parking op voorhand te reserveren)
De Jersey Shore (start in Sandy Hook, eventueel daarna door tot bvb Ashbury Park (vinden wij erg leuk, is simpel en klein, leuk voor een wandeling op de boardwalk) of misschien zelfs Atlantic City
Philly is inderdaad een erg leuke stad maar of je nu perse een auto wil huren voor een daguitstap naar Philly
Kleine stadjes langs de Delaware zoals New Hope, Lambertsville etc
Wat bedoel je precies met het ‘echte’ Amerika en een ‘gewone’ Amerikaan?
- bedeve
- Amerika-expert
Eigenlijk is deze @tanteto tekst essentieel voor de basis van alle teksten in dit forum
Eigenlijk is deze @tanteto tekst essentieel voor de basis van alle teksten in dit forum
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
Wat ik daarmee bedoel is het Amerika waar toeristen normaliter minder komen.
Een aantal jaar terug heb ik rondgereisd in Florida en vond ik de plaatsen onderweg vaak net zo interessant als de grote steden en toeristische trekpleisters.
Puur omdat je dan de bevolking tegenkomt die gewoon hun ding doet. Het is misschien ook wel een beetje een ongebruikelijke vraag om op zoek te zijn naar waar mensen normaliter niet naar op zoek zijn wanneer ze ergens naartoe reizen.
Een aantal jaar terug heb ik rondgereisd in Florida en vond ik de plaatsen onderweg vaak net zo interessant als de grote steden en toeristische trekpleisters.
Puur omdat je dan de bevolking tegenkomt die gewoon hun ding doet. Het is misschien ook wel een beetje een ongebruikelijke vraag om op zoek te zijn naar waar mensen normaliter niet naar op zoek zijn wanneer ze ergens naartoe reizen.
- Tipsy_1
- Amerika-expert
Ik snap je volledig hoor.
Wij reizen net om dat "echte" te zien liever in bvb Ohio en Kentucky dan in de drukkere toeristische gebieden.
Ik hoop dat je iets hebt aan het lijstje dat ik hierboven postte. Daar staan behoorlijk wat "echte" plaatsen tussen, ook al zijn ze soms wat toeristischer ze zijn wel nog altijd erg "local toeristisch".
Wij reizen net om dat "echte" te zien liever in bvb Ohio en Kentucky dan in de drukkere toeristische gebieden.
Ik hoop dat je iets hebt aan het lijstje dat ik hierboven postte. Daar staan behoorlijk wat "echte" plaatsen tussen, ook al zijn ze soms wat toeristischer ze zijn wel nog altijd erg "local toeristisch".
Ik zet ‘m in mijn signature!
@LeonH misschien richting Long Island? Ben er zelf nooit geweest dus heb geen ‘concrete tips’

- Tipsy_1
- Amerika-expert
Long Island is te vermijden naar mijn mening. Het is enorm enorm druk verkeer en je gaat gegarandeerd in de file staan. Ik vind het ook helemaal niet mooi. Er zijn mooi baaien en ook wel wat barrier islands en vuurtoren maar daarvoor ga je toch beter naar de Jersey Shore denk ik dan, dat is rustiger en aangenamer.
Wel ideaal om de "echte Amerikaan" te observeren
Coney Island (in de zomer) ook en dat ligt op LI.
Wel ideaal om de "echte Amerikaan" te observeren

Coney Island (in de zomer) ook en dat ligt op LI.
- bedeve
- Amerika-expert
Laatst gewijzigd door bedeve op 18 aug 2023, 07:33, 2 keer totaal gewijzigd.
the proof of the pudding is in the eating
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Als je het 'echte' Amerika wilt verkennen zou ik zeker niet een week naar New York gaan...

Dan zou ik de tijd gebruiken om iets meer van het 'echte' Amerika te zien.
Roland
Bedankt voor jullie reacties.
Het lijkt erop dat de aanhalingstekens van het woordje ‘echt’ niet echt hun werk hebben gedaan.
Er is niet een ‘echt’ Amerika en een ‘echte’ Amerikaan uiteraard. Het is ook zeker niet het doel van deze reis om dat te gaan zien.
Achteraf had ik denk beter kunnen vragen wat een leuke roadtrip van een dag is om NYC even te ontvluchten.
Met jullie input verwacht ik zeker wat leuks te kunnen plannen, dank!
Het lijkt erop dat de aanhalingstekens van het woordje ‘echt’ niet echt hun werk hebben gedaan.
Er is niet een ‘echt’ Amerika en een ‘echte’ Amerikaan uiteraard. Het is ook zeker niet het doel van deze reis om dat te gaan zien.
Achteraf had ik denk beter kunnen vragen wat een leuke roadtrip van een dag is om NYC even te ontvluchten.
Met jullie input verwacht ik zeker wat leuks te kunnen plannen, dank!
Route 9 langs de Hudson? Vanderbilt Mansion, Hyde Park, Van Buren, Kinderhook …
Thanks @Jules40 ,
Ik verwacht dat het inderdaad route 9 wordt. Leuke tips met stukje Nederlandse geschiedenis!
Ik verwacht dat het inderdaad route 9 wordt. Leuke tips met stukje Nederlandse geschiedenis!
Veel plezier, maar vergis je niet in de afstanden. Kinderhook is bijvoorbeeld al bijna 4 uur. Misschien een idee om ergens te overnachten?
Thanks @tanteto ,
Miami - Key West - Miami is me ook in een dagje gelukt, moet goed komen! Als het tijd is om terug te gaan, maken we gewoon rechtsomkeert haha.
En goed om te zien dat ik een bijdrage heb mogen leveren aan je onderschrift
Miami - Key West - Miami is me ook in een dagje gelukt, moet goed komen! Als het tijd is om terug te gaan, maken we gewoon rechtsomkeert haha.
En goed om te zien dat ik een bijdrage heb mogen leveren aan je onderschrift

- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Je begint er zelf over een stukje 'echt Amerika' te ontdekken.

Overigens, van wat ik ervan lees zijn die niet negatief bedoeld.
Roland
Ha @Coyote,
Heb het ook zeker niet negatief opgevat. Ben blij met alle hulp en advies.
Ik zie het maar als een leermoment om mijn woorden beter te wegen
Heb het ook zeker niet negatief opgevat. Ben blij met alle hulp en advies.
Ik zie het maar als een leermoment om mijn woorden beter te wegen

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht