Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Auto of trein tussen Washington en New York?
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Auto of trein tussen Washington en New York?
We gaan eind september een week naar washington en new york. Nu zijn we heel erg aan het twijfelen om of een auto te huren in Washington en zelf te rijden naar New york (met eventueel een korte stop in phil) of met de trein. Kosten technische lijkt het niet zo veel uit te maken. Iemand een tip? en waar kan ik het beste eventuele treinkaartjes bestellen? er lijken meerdere aanbieders op de lijn?
Laatst gewijzigd door markro op 24 aug 2023, 10:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Voor de duidelijkheid de topictitel aangepast.
Reden: Voor de duidelijkheid de topictitel aangepast.
Re: auto of trein
Met trein gaat prima. Amtrak is de enige aanbieder wat treinreizen betreft. Wel vroeg boeken voor de beste prijzen. Je kan ook de bus nemen, die zijn vaak goedkoper. Hier zijn meerdere aanbieders.
Re: Auto of trein tussen Washington en New York?
Via omio.com ook een mogelijkheid.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 21
Als de auto alleen is om dit stukje te rijden, zou ik de trein of bus nemen. Veel minder gedoe, en ik denk een stuk sneller. Het OV vertrekt vanaf een centrale plaats en komt daar ook aan op plaats van bestemming. Tussenstop in Philadelphia kan ook met OV, bagage in een kluis.
Geen files. Hoewel OV natuurlijk vertraging kan hebben.
Geen files. Hoewel OV natuurlijk vertraging kan hebben.
- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Ik ben ooit met Megabus van NY naar Philly gereisd. In Phil heb ik een auto gehuurd voor de rest van mijn reis; scheelde honderden euro's vergeleken met autohuur in NY.
De busreis was best comfortabel (mooi uitzicht bovenin) en kostte maar $10 (incl. $5 stoelreservering).
https://us.megabus.com/city-guides/new-york
(New York - Washington duurt 4,5 uur en kost $20pp)
De busreis was best comfortabel (mooi uitzicht bovenin) en kostte maar $10 (incl. $5 stoelreservering).
https://us.megabus.com/city-guides/new-york
(New York - Washington duurt 4,5 uur en kost $20pp)
Laatst gewijzigd door Frasi op 24 aug 2023, 20:51, 1 keer totaal gewijzigd.

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
OT: Philadelphia wordt altijd afgekort tot Philly 

Wat bedoel je precies met het ‘echte’ Amerika en een ‘gewone’ Amerikaan?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 3432 Weergaves
-
Laatste bericht door Minkie1974
-
- 1 Reacties