Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis New York juli 2024
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Reis New York juli 2024
De tickets zijn besteld; we vliegen in juli naar New York voor een verblijf van 20 dagen. Afgelopen zomer hebben we een maand rondgereden in het westen van de VS en dat was grandioos. We vliegen met Lufthansa vanaf Schiphol voor een kleine €750 p.p. en nemen dan met zijn drieën nog 1x ruim bagage mee. Prima prijs volgens mij.
We willen in NY in ieder geval de tijd nemen voor de stad en daarnaast willen we ook graag DC gaan bezichtigen. Of we dat per bus of per trein gaan doen ligt nog allemaal open. Vooraf willen we dit keer zo min mogelijk vastleggen. Dat hebben we in het westen ook gedaan en dat is uitstekend bevallen. Natuurlijk gaan we het forum hier weer helemaal doorspitten maar mijn eerste vraag is eigenlijk het vervoer. Auto huren of alles met OV en Uber? In het westen is dat in Vegas en SF namelijk goed bevallen.
We willen in NY in ieder geval de tijd nemen voor de stad en daarnaast willen we ook graag DC gaan bezichtigen. Of we dat per bus of per trein gaan doen ligt nog allemaal open. Vooraf willen we dit keer zo min mogelijk vastleggen. Dat hebben we in het westen ook gedaan en dat is uitstekend bevallen. Natuurlijk gaan we het forum hier weer helemaal doorspitten maar mijn eerste vraag is eigenlijk het vervoer. Auto huren of alles met OV en Uber? In het westen is dat in Vegas en SF namelijk goed bevallen.
-
- Amerika-expert
Re: Reis New York juli 2024
Ik zou voor NYC geen auto huren. Alles is goed te bereiken met de metro en/of een taxi (chauffeurs zijn verplicht je naar alle vijf buurten te brengen). Auto's lopen vast in de stad, en parkeren is erg duur (als je alleen maar naar een parkeergarage kijkt, kost je dat al $20, zeg ik wel eens). Buiten de stad zijn er treinen vooral langs de Hudson naar het noorden (vanaf Grand Central) met veel plaatsen met restjes uit de tijd dat daar Nederlanders woonden. Zie iloveny.com Goede reis.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
- katrienenluc
- Amerikakenner
- Partner van: Luke21
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Ik zou voor de tijd in NY geen auto huren, de tijd erbuiten ( 2 weken schat ik?) wel.
Wij reden zo via Philadelphia, Washington DC, Pittsburgh, Lancaster (Amish).
Onze blogs kan je lezen via linkje onderaan.
Wij reden zo via Philadelphia, Washington DC, Pittsburgh, Lancaster (Amish).
Onze blogs kan je lezen via linkje onderaan.
Groeten, Katrien
https://lukareizen.blogspot.com/
https://lukareizen.blogspot.com/
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Dank van de eerste tips, ik ga de links bekijken. We dubben nog een beetje over een hotel vs. een (air)b&b. Zijn er hier mensen die ervaring hebben met het laatste? Het lijkt aantrekkelijk om echt tussen de NY-ers te verblijven en er is (nu nog) genoeg te kiezen.
En Uber’s, werkt dat goed in NY?
En Uber’s, werkt dat goed in NY?
- josea
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Lees je goed in over airbnb in New York; het is verboden sinds kort of minstens aan zeer strenge regels gebonden. Uitwijken naar net over de Hudson in New Jersey is een optie.
Toen wij afgelopen mei in New York waren, werkte het prima met een Uber. Van en naar het vliegveld en ook twee keer van New Jersey naar Manhattan.
Toen wij afgelopen mei in New York waren, werkte het prima met een Uber. Van en naar het vliegveld en ook twee keer van New Jersey naar Manhattan.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 5
In New York City is een auto niet nodig. Mocht je alleen Washington DC & Philadelphia willen bezoeken naast NYC dan volstaat de trein (Amtrak) prima. Uitstekende verbinding tussen de steden.
-
- Amerika-expert
Of de bus. Er zijn verschillende goedkope mogelijkheden met de bus.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 1168 Weergaves
-
Laatste bericht door lithola
-